Forum > Profiel
Gebruikersgegevens.
Het profiel van )pieter(
Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers
Laatste 200 bijdrage(n) van )pieter( (Pagina: 13 van 20)
Topic: Catch voor frontdeksel (14-2-2009 12:17:00)
Tevens is in de UK de 'vrije party scene' een stuk groter dan hier in Nederland, deze jongens bouwen ook graag zelf hun kasten en draaien doorgaans buiten waar een hoornkast echt goed tot zijn recht kan komen. Immers in kleine zaaltjes blijken reflex subs vaak beter/net zo goed te voldoen.
MVG ContourInderdaad een hoorn komt pas goed tot zijn recht bij grotere aantallen en dat is ook een heikel punt waarmee het hier in onze contreien toch vaak misloopt naar mijn mening.
Daarbij blader ik regelmatig over speakerplans en daar zie je ook gewoon dat het voor de Britten allemaal wat groter en meer mag zijn op dat gebied.
Waar je mij natuurlijk niet van hoort klagen.
En over de amps daar heb je weer al een groot punt gemaakt. FFA, LAB, Void, MC² en er lijkt zo een nieuwe rel te zijn losgebarsten over de lichtgewicht Matrix amps. Die als ik het mag geloven een zwaar bassignaal kunnen weergeven zonder dat daarbij de voeding inzakt.
Mvg.
PieterTopic: Het Punisher baskast topic (20-1-2009 19:47:00)
hier staan er bij
https://www.matt-verbeeten-audio.nl/pro%20audio%20occasions.htm
https://www.sosapat-products.com/diafragmas1.htm
en dit voor 2 linkjes op de eerste pagina van google
Ik was eigenlijk specifiek opzoek naar de diafragma's, matt-verbeeten zijn winkeltje was ik ook al tegengekomen. Dat buitenlandse geval echter was ik niet zo kapot van
Toch bedankt voor de moeite.
Maar ik zal eens Audio XL informeren, waarvoor dank AMX_pete.
Groeten
Ik weet dat ik er ook eens achter gezocht heb voor mijn zelfbouwsubs maar ik heb de zoektocht eigenlijk nooit afgemaakt omdat het project niet is doorgegaan.
Ik volg in ieder geval met aandacht
Veel succes nog, ik zal iets laten weten als me nog iets te binnen schiet.
Mvg.
Pieter
Topic: Weinig rendement baskasten (13-2-2009 19:12:00)Ik volg in ieder geval met aandacht
Veel succes nog, ik zal iets laten weten als me nog iets te binnen schiet.
Mvg.
Pieter
Welke frequentie is de tuningsfrequentie? Indien te laag, kan de poort ingekort worden om het rendement (en zo ook de tuningsfrequentie te verhogen).
Mvg.
pieter
Topic: Catch voor frontdeksel (13-2-2009 15:12:00)Mvg.
pieter
Ik denk dat hij zoiets bedoelt.
Normaal zitten de vlindersloten op de deksel die dan enkel in een haakje haakt dat heel onopvallend is weggewerkt in de kast.
Op de eerste foto zie je de kasten met covers. In de gaten van de covers zitten normaal de vlindersloten (zie onderste vlinderslot links). Die haken vervolgens in de haakjes voorzien op de speakerkast zelf.
Misschien iets duidelijker op de tweede foto maar ik kon geen duidelijkere vinden.
Mvg.
Pieter
foto 1
foto 2
Topic: Het Punisher baskast topic (21-1-2009 09:26:00)Normaal zitten de vlindersloten op de deksel die dan enkel in een haakje haakt dat heel onopvallend is weggewerkt in de kast.
Op de eerste foto zie je de kasten met covers. In de gaten van de covers zitten normaal de vlindersloten (zie onderste vlinderslot links). Die haken vervolgens in de haakjes voorzien op de speakerkast zelf.
Misschien iets duidelijker op de tweede foto maar ik kon geen duidelijkere vinden.
Mvg.
Pieter
foto 1
foto 2
Contour schreef:
Op dit forum zie/zag ik regelmatig dat mensen met twee stuks aan de gang gaan dus één links en één rechts. Dan komt het ontwerp gewoon een stuk minder tot zijn recht. Het is een welbekend gegeven dat hoornkasten beter presteren met meerdere in een stack. Tevens hebben die lui in de UK doorgaans zeer mooie zware eindtrappen van FFA, LAB, Void etc. dus echt flink wat power erop wat ook nodig is om de Ciare 12.00SW driver lekker aan de gang te krijgen.Tevens is in de UK de 'vrije party scene' een stuk groter dan hier in Nederland, deze jongens bouwen ook graag zelf hun kasten en draaien doorgaans buiten waar een hoornkast echt goed tot zijn recht kan komen. Immers in kleine zaaltjes blijken reflex subs vaak beter/net zo goed te voldoen.
MVG Contour
Daarbij blader ik regelmatig over speakerplans en daar zie je ook gewoon dat het voor de Britten allemaal wat groter en meer mag zijn op dat gebied.
Waar je mij natuurlijk niet van hoort klagen.En over de amps daar heb je weer al een groot punt gemaakt. FFA, LAB, Void, MC² en er lijkt zo een nieuwe rel te zijn losgebarsten over de lichtgewicht Matrix amps. Die als ik het mag geloven een zwaar bassignaal kunnen weergeven zonder dat daarbij de voeding inzakt.
Mvg.
Pieter
Dag contour,
Ik zag deze foto's al eens voorbijkomen op speakerplans. Er lijkt daar in the UK wel een echte punishergekte aan de gang te zijn ja
Die meeting moet ook wel bijzonder indrukwekkend zijn
Prachtige foto's toch wel.
Mvg.
Pieter
Topic: Peavey pv 118 en pv215 geschikt voor carnavalswagen (19-1-2009 15:34:00)Ik zag deze foto's al eens voorbijkomen op speakerplans. Er lijkt daar in the UK wel een echte punishergekte aan de gang te zijn ja
Die meeting moet ook wel bijzonder indrukwekkend zijn
Prachtige foto's toch wel.
Mvg.
Pieter
Ik heb nog twee Earthquake's staan die tegen een mooi bod wegmogen.
Als je toch fatsoenlijk wil beuken.
Ps. Vul je profiel eens volledig in. Ik wou je dit mailen maar je e-mail adres is niet ingevuld.
Mvg.
Pieter
Topic: Problemen met protection crest vs 1100 versterker (30-12-2008 09:59:00)Als je toch fatsoenlijk wil beuken.
Ps. Vul je profiel eens volledig in. Ik wou je dit mailen maar je e-mail adres is niet ingevuld.
Mvg.
Pieter
Voor de laatste twee CA6'en heb ik 300 per stuk betaalt.
Als je goed oplet heb je zelfs een CA9 voor 400. Laatst heeft nog een hele tijd een CA9 voor 400 te koop gestaan, als ik mij niet vergis was dat ook nog JVS van het forum.
Mvg.
Pieter
Topic: Problemen met protection crest vs 1100 versterker (29-12-2008 15:13:00)Als je goed oplet heb je zelfs een CA9 voor 400. Laatst heeft nog een hele tijd een CA9 voor 400 te koop gestaan, als ik mij niet vergis was dat ook nog JVS van het forum.
Mvg.
Pieter
Ik denk dat ik er toch niet meer voor zou geven dan €175 afhankelijk van de staat misschien iets meer. Maar dit zijn de budgetbakken van crest en denk dat je voor een 100 euro meer ook een CA6 op de kop kan tikken die zeker zo goed zijn.
Mvg.
Pieter
Topic: versterker 2x sub 15inch beyma 15lx60 (22-12-2008 21:34:00)Mvg.
Pieter
Ik geloof dat de Jbl MPX1200 hetzelfde is als de QSC Mx3000. Zalige versterkers voor op het laag en zullen je beyma's aardig aan het werk zetten. Deze versterker komt zeker voor in mijn top tien versterkers.
Over de Mx3000 niets dan lof van mijn kant. Eindigt op de subs net achter de Crest 8001 (referentie vind ik toch wel).
Mvg.
Pieter
Topic: JBL 2402 nieuw diafragma (19-12-2008 21:42:00)Over de Mx3000 niets dan lof van mijn kant. Eindigt op de subs net achter de Crest 8001 (referentie vind ik toch wel).
Mvg.
Pieter
djlimburg schreef:
weet niet of je er wat aan hebthier staan er bij
https://www.matt-verbeeten-audio.nl/pro%20audio%20occasions.htm
https://www.sosapat-products.com/diafragmas1.htm
en dit voor 2 linkjes op de eerste pagina van google
Toch bedankt voor de moeite. Maar ik zal eens Audio XL informeren, waarvoor dank AMX_pete.
Groeten