Forum > Profiel

Gebruikersgegevens.

Het profiel van Michael

Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers

Laatste 200 bijdrage(n) van Michael (Pagina: 12 van 20)

Topic: BEHRINGER B1800X set ? goed of niet (17-1-2004 13:28:00)
Een roze behringer bril heb ik niet. Er zijn genoeg behringer produkten waar toch echt mijn bedenkingen bij heb. Bij behringer zijn er ook weer een aantal prdukten die het bij mij overleven. De crown xls en de behringer ep-1500 zijn allebei getest dat klopt maar wel in combinatie met nog een berg meer amps.

Ik verpak niks als waarheid. Ik heb sommige ervaringen waar ik van overtuigd ben en het zo ook naar voren breng. Als ik iets niet zeker weet of twijfel zeg ik dat ook en reageer ook nooit als ik er niets van afweet of alleenmaar van ver horen zeggen door een geest.

Als ik naar een produkt kijk, kijk ik naar zijn prestaties, de mogelijkheden, betrouwbaarheid en prijs. Daarom ook mijn harde teksten hier. Voorbeeld de crown. Kost stukken meer dan een ep-1500 maar presteert niet beter (gebruikservaring) maar kost meer. Als je dan nog steed een crown xls wilt het zij zo maar adviseer hier specifiek een ep-1500 voor de toppen aangezien deze is uitgerust met een filter zodat ultrasone frequenties weg worden gefilterd wat weer de kwaliteit van de bass, het geluid en het vermogen ten goede komen + rekal heeft dan een matched set en is goedkoper uit. Als je het zo bekijkt is dit ook de beste keus voor hem. Jullie brengen het dan neer op zeuren ik kijk gewoon naar feiten en ervaring in dit geval en niet naar het promoten van behringer door een roze bril happy :). Nouja een klein roze brilletje dan razz :p laugh :D.

Dré: We praten hier over een budget set waar een processor echt volledig overbodig is vooral gezien de grootte van de set. Een crossover van behringer met limiters is dan al genoeg.

Breng enkele beweringen van mij maar eens aan en ik zal ze verder onderbouwen als je dat graag wilt en natuurlijk het staat iedereen vrij ommet mij te discussieren op msn. Voeg me maar toe happy :).
Als ik iets zeg sta ik er ook dubbel en dik erachter en als ik ongelijk krijg geef ik dat ook toe, maar ik kan lastig zijn ja wink ;) wie niet.

Niemand weet alles en zo profileer ik me hier absoluut niet want anders stond hier alles wel vol met postings van mij.
Topic: BEHRINGER B1800X set ? goed of niet (16-1-2004 21:16:00)

arjankippens schreef:

ik denk alleen dat een ep1500 behoorlijk moet werken, waarom neem je dan geen ep2500 die je minder belast? Gaat dat 4 1800xen op een ep 2500?
Sinds wanneer mag je een versterker niet meer goed op de staart trappen? Een fatsoenlijke versteker met clip limiters overleeft het echt wel hoor en je speakers ook als je maar oplet dat die clip leds niet te veel oplichten.
Topic: BEHRINGER B1800X set ? goed of niet (16-1-2004 21:14:00)
Het beste is om twee subs op een ep-2500 te zetten dus bij vier worden er dat twee aangezien de basjes anders toch wel te weinig krijgen ja.
Topic: BEHRINGER B1800X set ? goed of niet (16-1-2004 20:13:00)
Omdat bij een ep-2500 je de toppen naar grootmoe helpt en dat zeker. nouja ik heb er eentje mee opgeblazen. kapotte hoorn de ander leeft nog. Het is ook van de pot gerukt hoe men hier met versterkervermogen omgaat. De meeste mensen adviseren bij degelijk materiaal een versterker die juist wat meer vermogen heeft dan je speakers vooral bij langdurige belasting. Bij budget speakers moet je al helemaal uitkijken. meestal op party´s draait de dj helemaal tot de max en als dan die speakers zowat het dubbele voor de kiezen krijgen dan wat ze eigenlijk kunnen hebben voor een langere tijd dan iz het heel snel met ze gedaan maar dat wordt hier nooit bij gezegd. Bij de helft van de dancings en feesten waar ik kom wordt zo ver opengedraaid totdat het niet meer klinkt. en als je een grote headroom hebt dan moet je wel goed oppassen wanner het niet meer klintk want dan benje verkeerd bezig maar de meeste amatuers merken dit niet en dan heb je de brokken. Headroom is voornamelijk bedoeld voor muziek met veel dynamiek zoals bands en optredens. als je wekrt met micro´s en iemand schreeuwt eens goed is het fijn om wat headroom te hebben zodat het toch nog goed blijft klinken. Bij disco heb je niet zoveel nodig. Als je zes tot acht uur lang je set dubbel zoveel voert gaat het zeker mis. Maarja dat zegt men hier niet snel erbij angry.
Mijn advies en geloof me bij mij werkt dit meer dan optimaal:
B-1220 *2 op een ep-1500 (ik heb dan B-1520)
B-1800X *2 op een ep-2500

Wil je graag de crown pakken het zij zo. Ik heb er al genoeg woorden over vuilgemaakt zoals Victor al heeft aangegeven.

En kom nu aub niet aanzetten met speciale crossovers en limiters en processors want de gemiddelde drive-in heeft hier het geld niet voor of het verstand nog de kennis om hem goed te gebruiken.

Ps.: Victor ik weet niet of je msn hebt zo ja kun je me eens bijvoegen dan kunnen we eens hierover praten, heb daar echt geen moeite mee wink ;)
Topic: BEHRINGER B1800X set ? goed of niet (16-1-2004 19:49:00)
Stop vooral een ep-2500 achter je toppen en ga maar lekker blazen, veel plezier ermee maar kom niet aanzetten van dat ik je niet heb gewaarschuwd. Voor vier bassen gebruik ik of twee ep-2500´s of een c-audio pulse 21100 van 2x1100W bij 4 ohms. De ep´s kunnen meoiteloos vier bassen hebben en op 4 ohms werken, wat ook vaak weggaat is eens een setje van twee bassen en twee toppen met een ep-2500 (niet al mijn bassen hebben geen crossover meer).
Twee ohm kunnen ze wel hebben maar vol belast op langere termijn zullen ze niet halen en ik vrees dat er dan ook brokken van komen. Wat verwacht je voor dat geld, het is nou ook weer geen wonderamp wink ;).
Topic: BEHRINGER B1800X set ? goed of niet (16-1-2004 19:47:00)
Niks persoonlijks victor maar mijn beweringen zijn wel onderbouwd. Als je dat niet vindt het zij zo. Alleen staat het iedereen vrij om zijn mening te uiten en dat is precies wat ik doe. Jij mag de crown een fijne amp vinden ik van niet. Ik breng hier alleen mijn mening uit als ik ook achter mijn bewering sta, bevalt je dat niet pech gehad.
Bewijs mij van het tegendeel en ik leg me erbij neer. Nog een vraag: Heb jij een crown xls versterker of heb je er al eens intensief mee gewerkt?
Topic: BEHRINGER B1800X set ? goed of niet (16-1-2004 16:24:00)
Dré dit is geen grote set en bedoeld voor disco. Het vermogen telt, waardoor de toppen hoog af te filteren niet echt nodig is. Ik heb niet gezegd dat dat niet kan of niet goed is. Rekal, waarom blijf je steeds voor die crownversterker kiezen? Geef mij daar eens een goede reden voor. Voor disco is het niet aante raden om twee keer het RMS-vermogen van de speakers erop te zetten wat men hier ook zegt. Bij de Behringer kasten is het absoluut niet aan te raden. Vooral als je nog maar weinig ervaring hebt hiermee.

Een Behringer B1800X heeft een continu vermogen van 400 Watt bij 8 Ohm. Een Behringer Ep 2500 versterker levert 2 keer 550 Watt bij 8 Ohm, dat is dus meer dan genoeg vermogen voor je subs aan te sturen. Ee Behringer B1520 heeft een vermogen van 200 Watt bij 8 Ohm. En een Behringer EP1500 heeft een vermogen van 2 keer 280 Watt bij 8 Ohm. Meer dan genoegd dus om je toppen mee aan te sturen. Plus zit er een 30-50 hertz-filter op elke EP versterker welke je niet terug vindt op de crowns. Deze filter is bedoeld om utrasoon geluid weg te filteren. En zo de speakers minder te belasten waardoor ze meer vermogen kunnen geven. Waarom dus die crown? Plus de toppen hoeven in jouw geval niet gefilterd te worden boven de honderd hertz of je wilt het graag doen, dan doe je dat maar. Behringer CX3400 crossover is alles wat je nodig hebt.
Topic: BEHRINGER B1800X set ? goed of niet (16-1-2004 09:52:00)
Rekal mijn tip voor jouw blijft om gewoon de toppen op 50HZ af te filteren via de versterker mits behringer ep's worden gekocht en de subs op 30 hz. Laat de basjes dan tot 100-150 HZ doorbrommen niet meer dat hoeft ook niet. Je kunt de toppen affilteren op 100-150 HZ maarja een echte verbetering krijg je niet dus dan is het verloren vermogen want de toppen geven dan geen bass boven boven de 50HZ en onder de 100-150HZ weer.

De volgende versterkers zijn door mij in een AB test geprobeert op een Behringer set, een HK premium set een een EV eliminator set:
C-audio pulse 21100
Crown xls602 en 402
EV-Q44 en Q-66
Behringer EP-1500
Mackie FR2600 en het kleinere broertje van hem
Crest CPX 900-1500-2600
T.amps zijn niet bij dit vergelijk aanwezig geweest
Deze test heb ik toendertijd gedaan als gevolg van erg veel problemen en defecten met de amps gekocht bij het bedrijf waar deze test ook is uitgevoerd.
Ik zal er nog wel een of twee vergeten zijn maarja is ook alweer bijna een jaartje geleden. De crown xls doet het zeker maar presteert absoluut niet beter dan de ep-1500. Beide versterkers doen het goed dus een vergelijking is zeker mogelijk. De crown xls had eerst een ander model welke toch wat minder betrouwbaar was je vriend die ze gebruikt moet dat kunnen bevestigen. De crown xls kost ongeveer 200 euro meer dan de ep-modellen en dan trek ik mijn besluit. Ep is prijs technisch stukken beter dan de crown xls.

U volgt mijn standpunt wink ;)
Topic: BEHRINGER B1800X set ? goed of niet (15-1-2004 21:51:00)
Waarom die crown. Bezit je die al? Op de ep-1500 versterkers zitten filters welke erg handig zijn voor je toppen + heb je een volledigfe matched set en presteert de ep-1500 stukken beter dan de crown xls dus waarom deze versterker? en sinds wanneer is de cx-3400 niet twee weg bruikbaar? Onzin dus!! Heb je ooit de cx-3400 gebruikt of ook maar gezien? Er is wel degelijk een twee weg crossover met ingebouwde limiters dus dat je zonodig twee apparaten moet kopen is pure onzin en absoluut overbodig maarja als je zo graag met geld wilt smijten be my guest angry .

Dit komt regelrecht van de behringer site aangezien je van mij toch niks gelooft:

The CX3400 is an active frequency crossover enabling 2 or 3-way stereo or even 4-way mono operation. Each band features two 24-dB Linkwitz-Riley filters, as well as individual IGC limiters, while the integrated delay enables flexible time alignment. Polarity switches for each output allow quick and easy runtime compensation for various driver and horn types.

De cx-3400 heeft alles wat jij ook maar nodig hebt voor je set.
Topic: BEHRINGER B1800X set ? goed of niet (15-1-2004 20:58:00)

Reemski schreef:

Victor schreef:

Michael schreef:

en de crossover welke in de B-1220 zit is dezelfde als die van de B-1520. Boeit behringer het wat dat het twee verschillende speakers zijn.
Als dat zo is (en dat neem ik best van je aan) is het ronduit belachelijk.
Maar hoe zeker weet je dit, aangezien je net aangeeft dat je de B-1220 alleen getest hebt.. Of schoef je vaker spullen van een ander uit elkaar???
Waarom niet? de zaak waar de test is gedaan had daar geen problemen mee. Wat maakt dat nou uit om even een plaatje los te schroeven en te kijken. Dit was gedaan op hetzelfde moment toen ik een heel gamma aan versterkers aan de tand heb gevoeld. Het ging toen om een serieuze smak geld en de eigenaar was bereid om eens een dagje met me te gaan testen. Heb er veel van opgestoken happy :). Toen is ook mijn keus voor het merk behringer gevallen.

Nu moet ik er wel bij vertellen dat behringer het nogal amusant vindt om modellen aan te passen. zo kan in elke oplage die uit china komt weer een verandering in de instellingen (kunnen) zitten.

Veel budget merken gbruiken dezelfde crossovers in verschillende modellen . zolang het vermogen en de hoorntjes hetzelfde zijn kan men er gerust dezelfde crossover inzetten, de klant hoort het toch bijna niet. Als een behringer B-1520 of B-1220 op hun max loeien dan hoor jij echt niet meer op welke frequentie de onderdelen zijn afgefilterd. En dat geld voor veel budget speakers (bijna alle wink ;) ).