Forum > Profiel
Gebruikersgegevens.
Het profiel van MG
Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers
Laatste 200 bijdrage(n) van MG (Pagina: 12 van 20)
Topic: Verzekeringen (30-11-2009 00:49:00)Overigens is er ook een offerte gemaakt voor het verzekeren van het materiaal op locatie, kwam neer op een 3% of 3,5% van de nieuwwaarde aan premie per jaar met de eis dat er altijd een medewerker van het bedrijf bij de apparatuur aanwezig is. Dus laten we uitgaan van een nieuwwaarde van 100.000 euro, betaal je tussen de 3.000 en 3.500 euro per jaar aan premie, voor wat? Iemand die een keer een SM58 van 100 euro jat?
Zo'n verzekering is eigenlijk helemaal niet interessant.
Groeten HugoIs die verzekering op locatie tegen diefstal of tegen ongelukjes en schade? En wat als je een meerdaagse klus hebt en 's nachts wordt die locatie leeggehaald? Dan is die 3500 euro best het overwegen waard.Topic: Verzekeringen (28-11-2009 00:04:00)
Gemiddelde van 500 euro inkomsten per show? Dat is dus iets minder dan 40% bruto rendement. Zou een netto rendement wezen van nog geen 20% per show wat je dus nodig hebt om van te willen leven. Lijkt mij helemaal geen verkeerd rendement hoor. En moet volgens mij ook best haalbaar zijn.
Klopt, alleen zitten mijn meeste shows onder de 500 euro. Opa en Oma Janssen die 40 jaar getrouwd zijn hoeven nu eenmaal geen uitgebreide lichtshow, en de schooldisco's willen dat wel maar hebben er het budget niet voor...Topic: Full-time drive-in show (27-11-2009 23:58:00)
Ik denk dat velen onder ons tijd te kort zouden hebben om dit alles in goede banen te leiden en ergens nog een normaal leven te leiden.Overdag studeren, in de avond boekhouding en e-mails verwerken. In de weekenden de sets opbouwen, draaien, afbreken en onderhouden. Klussen door de week worden door medewerkers gebouwd, gedraaid en gebroken. En daarbij heeft een dag 24 uur, en niet maar 12 uur zoals sommige mensen denken. Vroeg opstaan en laat naar bed scheelt een hoop kostbare tijd
Topic: Full-time drive-in show (27-11-2009 03:10:00)
Maar er gaat ook een hoop van af, denk bijvoorbeeld maar eens aan ziektekosten verzekering.Die klein ondernemers aftrek, geldt dat niet alleen als je maar iets van 1400 euro of minder aan omzetbelasting zou moeten betalen? Of zijn er ook andere situaties?Topic: Full-time drive-in show (27-11-2009 00:13:00)20.000 euro winst betekend netto uiteindelijk zo'n 11.000 euro overhouden (zonder fiscale voordeeltjes). Is voor mij niet echt een realistisch jaarinkomen. Laat ik me inderdaad beter uitdrukken: 20.000 euro overhouden na alle financiele verplichtingen gedaan te hebben. Scherp opgemerkt!Topic: Full-time drive-in show (26-11-2009 15:44:00)
Ik snap de topicstarter eigenlijk niet helemaal. Hij is rotsvast overtuigd dat hij al voldoende shows zal draaien om van te kunnen leven, maar wil toch meer opdrachten omdat hij het te weinig werk vindt. Anderszijds wil hij geen "normale" baan naast de drive-in. Lijkt me nochtans het beste om te beginnen met een normale baan bij een baas, en daarnaast gewoon de drive-in activiteiten uitbouwen. Mensen genoeg die het zo doen.
Ik ken ook een DJ die al sinds zijn studentenjaren elke maand wel een avondje of 20 stond te draaien (danscafe's, bruiloften, studentenfeesten, mega-parties, ...). Die is ook gewoon als verkoper bij een tegelbedrijf begonnen. En toen de werkdruk (vaste baan + draaien) te zwaar werd, is overschakeld op parttime bij zijn vaste baan.Op dit moment heeft het draaien hoogste prioriteit, en komt de studie ernaast. Ik ben er niet rotsvast van overtuigd dat ik al voldoende shows draai om van te kunnen leven. Als dat zo zou zijn, zou ik dit topic niet gestart zijn. Vorig jaar zette ik 208 shows weg, dit jaar zal dat hoger uitkomen. Toch kan ik er niet van leven, omdat ik vooral meerdere shows gelijktijdig wegzet en dus elk weekend onkosten heb aan personeel etc... Ik zal dus of nog meer shows gelijktijdig moeten wegzetten, of mijzelf ook in rustige periodes moeten zien te verkopen. Doel van dit topic was dan ook om eens te informeren of andere full-timers dit probleem ook hebben ondervonden, en hoe men daar mee is omgegaan.
Belangrijk gegeven: full-time de zaak betekent voor mij toch wel een winst van minimaal 20.000 euro per jaar, omdat ik anders gevoelsmatig beter 20 tot 40 uur bij een baas kan gaan werken en de drive-inn ernaast erbij houdt. Dat full-time een eigen zaak runnen hard werken betekent, en de handen laten wapperen, is mij niet geheel onbekend. Daar heb ik sinds mijn 16e bewust voor gekozen, en ben ik niet vies van.Topic: Full-time drive-in show (26-11-2009 00:19:00)
hugovanmeijeren schreef:
Tom schreef:
En jehb ook gezegd wat je wilde verzekeren?Zo'n verzekering is eigenlijk helemaal niet interessant.
Groeten Hugo
Unive stelt geen eisen? Dat is wel bijzonder! Dat zal ik eens navragen bij mijn agent. Ikzelf ben tot 100.000 verzekerd, misschien dat dat ook een rol speelt. En mijn opslag maakt deel uit van groter complex, misschien speelt dat ook een rol. Wel opmerkelijk dat de verschillen zo ver uiteenlopen...
Topic: Full-time drive-in show (28-11-2009)Watt-Xtra schreef:
208 shows per jaar, netto 20K willen overhouden, das dus zn 160 euro bruto winst per optreden.Gemiddelde van 500 euro inkomsten per show? Dat is dus iets minder dan 40% bruto rendement. Zou een netto rendement wezen van nog geen 20% per show wat je dus nodig hebt om van te willen leven. Lijkt mij helemaal geen verkeerd rendement hoor. En moet volgens mij ook best haalbaar zijn.
eddy wally schreef:
Ik begrijp MG niet goed.Heb even je website bekeken en je runt een bedrijf met landelijke bekendheid,doet losse verhuur ,zet 4 shows per week weg,gaat zelf nog draaien daarbij nog een beetje studeren en dan weet je van maandag tot donderdag niet wat te doen??Ik denk dat velen onder ons tijd te kort zouden hebben om dit alles in goede banen te leiden en ergens nog een normaal leven te leiden.
Dat document ken ik. Heb ik in mijn eerste jaar ook dankbaar gebruik van gemaakt. Maar een beetje commercieel ingestelde en wekelijks gevraagde drive-inn show met winstoogmerk (dus geen pure liefhebber als hobbyist) zal toch wel boven een BTW verschil van 1883 euro per jaar uitkomen neem ik aan?
Topic: Full-time drive-in show (27-11-2009 00:17:00)Tom schreef:
nah toch wel iets meer hoor, je hebt ook nog kleine ondernemers aftrek, en een gedeelte waarover je geen belasting hoeft te betalen...Maar er gaat ook een hoop van af, denk bijvoorbeeld maar eens aan ziektekosten verzekering.
Reemski schreef:
MG schreef:
Belangrijk gegeven: full-time de zaak betekent voor mij toch wel een winst van minimaal 20.000 euro per jaar,DJefke schreef:
Volgens mij draait de topicstarter momenteel al naast zijn studies. En ik heb begrepen dat 500e voor een drive-in in NL niet zo overdreven hoog is. Blijft natuurlijk wel zo dat niet met een vingerknip kunt zeggen "en nu draai ik plots 100 shows/jaar aan 500e per show ipv wat studentenfeestjes". Aan 100 feesten per jaar geraken als je al een beetje in het wereldje zit is volgens mij een haalbare kaart. 500e per show krijgen is iets anders.Ik snap de topicstarter eigenlijk niet helemaal. Hij is rotsvast overtuigd dat hij al voldoende shows zal draaien om van te kunnen leven, maar wil toch meer opdrachten omdat hij het te weinig werk vindt. Anderszijds wil hij geen "normale" baan naast de drive-in. Lijkt me nochtans het beste om te beginnen met een normale baan bij een baas, en daarnaast gewoon de drive-in activiteiten uitbouwen. Mensen genoeg die het zo doen.
Ik ken ook een DJ die al sinds zijn studentenjaren elke maand wel een avondje of 20 stond te draaien (danscafe's, bruiloften, studentenfeesten, mega-parties, ...). Die is ook gewoon als verkoper bij een tegelbedrijf begonnen. En toen de werkdruk (vaste baan + draaien) te zwaar werd, is overschakeld op parttime bij zijn vaste baan.
Belangrijk gegeven: full-time de zaak betekent voor mij toch wel een winst van minimaal 20.000 euro per jaar, omdat ik anders gevoelsmatig beter 20 tot 40 uur bij een baas kan gaan werken en de drive-inn ernaast erbij houdt. Dat full-time een eigen zaak runnen hard werken betekent, en de handen laten wapperen, is mij niet geheel onbekend. Daar heb ik sinds mijn 16e bewust voor gekozen, en ben ik niet vies van.
Een circus? Dat klinkt leuk inderdaad. Maar is het ook praktisch? Hebben ze meerdere voorstellingen per dag, repetities? Geen risico dat de olifant je mixer onderschijt?
Topic: Verzekeringen (24-11-2009 23:29:00)
Kan zijn dat dit per maatschappij of situatie anders is inderdaad...