Forum > Profiel

Gebruikersgegevens.

Het profiel van Bestek

Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers

Laatste 200 bijdrage(n) van Bestek (Pagina: 12 van 20)

Topic: Subs koppelen, minder luid (17-7-2019 15:02:00)
Met een simpele multimeter kun je al veel uitsluiten :) helemaal als je ook de speaker ff loshaalt.
Zal zeker niet de eerste set zijn waar al af fabriek de kabeltjes verkeerd zitten en al helemaal niet als er ooit een ander woofertje in gestopt is of de kast open is geweest......
Topic: Led panelen... absolute no-no dus veel vragen... ;-) (12-7-2019 15:53:00)
Voor een drive in show of aanverwante klussen heb ik dat verzoek nog nooit gekregen.
Bij grotere bedrijfs evenementen of festivals wel maar dan gaat het vaak ook om budgetten waarmee je makkelijk kunt inhuren.
Topic: Digitale mixer (12-7-2019 15:50:00)
QU16 is in nette conditie voor 1000,- te vinden en voldoet aan al je wensen, kan nog jaren mee en is door iedere tech met 5 min in de hoofdlijnen te begrijpen. Door er een routertje aan te hangen kun je hem standaard bedienen met een app uit de appstore, ook voor de artiest is er een app om zijn eigen monitor mix te regelen, super handig!

Mocht dat teveel zijn worden er inderdaad regelmatig 01v96s verkocht voor rond de 500,- incl uitbreidingen zoals een behringer voor de extra kanalen. Let wel op dat hier vaker problemen voordoen met de automatische faders (bij aanschaf even fader calibratie uitvoeren, als dit werkt is hij ok), persoonlijk heb ik wel gewerkt met het op afstand besturen van de yamaha maar dit had toch echt wel zn beperkingen zeker t.o.v. de QU
Topic: Beyma la10-3v (2-7-2019 10:13:00)
Stop met dromen, hoe serieus je er ook mee om probeert te gaan dit is niet haalbaar.
Je investeert (heel) veel geld en nog meer tijd, de presets goed krijgen is nog een heel verhaal apart, als je de eerste 5 inzetten verkloot omdat je preset het toch niet lekker blijkt te doen op locatie ben je de overige opdrachten ook kwijt, en er zijn er maar weinig die het out of the box voor je kunnen instellen.
Mocht het klusje groter worden mis je extra kasten, een LA kan ik op elke hoek van de straat bijhuren, en het is niet alleen een kwestie van kastjes erbij timmeren, je zult dan ook weer met je presets aan de gang moeten.
Als na een tijdje blijkt dat je toch een ander setje wil kom je erachter dat de restwaarde van je project 0 is, zelfs alleen de waarde van de speaker componenten zul je er niet voor terug krijgen.
Als je echt aardigheid hebt aan bouwen kijk eens naar de aangehaalde PM90 toppen, staat ook veel info van op het net en zelfs hier op het forum wink ;)
Voor grotere klussen huur je een setje in of schaf je zelf een merk array setje aan, daar zijn tegenwoordig echt niet alleen afgetrapte sets van te vinden, er zijn genoeg bedrijven die dat spul 2e hands met garantie verkopen en vaak zelfs nog met ondersteuning vanuit de fabrikant of importeur.
Topic: Beyma la10-3v (30-6-2019 20:39:00)
Waarom zou je het doen? Als je het vaak weg kunt zetten doe je neem ik aan klussen waarbij je beter voor de dag komt met een merk set, ook voor bijhuren etc. als je het niet vaak weg zet huur dan een set voor die klussen en bouw een strakke sub top set voor je kleinere klussen, dat is vaak al uitdagend genoeg laugh :D .
Topic: Uitgang(en) PA mengpaneel. (7-5-2019 15:51:00)
Een beetje mixer heeft inderdaad xlr tegenwoordig, in mijn tape rackje liggen standaard een aantal verloopjes naar jack voor de inprikkers met twijfelachtige setup laugh :D .
Mixen op een touchscreen is overigens niks mis mee, ik doe dit regelmatig bij mijn vaste bandjes.
Mixer in een hoek langs de band en vervolgens met de tablet halverwege de zaal, gros van de settings zit toch al in de preset happy :)
Topic: microfoon direct aansluiten op in-ear systeem (25-3-2019 21:11:00)
Edit: nog een laatste vraag; want vinden jullie van dat we als band eigen mic's meenemen? Als band kiezen we natuurlijk een mic die we fijn vinden klinken, en vanuit de zanger(es) ook wel uit 'hygiene' overweging. Is dat 'not done'? Of een kwestie van te voren goed communiceren (staat bij ons op de rider)
Lekker doen, mits het natuurlijk redelijkerwijs geaccepteerd spul is. Je weet dan altijd wat je krijgt en bent niet afhankelijk van de voorliefde van de geluidsman. Maar zoals gezegd wel zorgen voor goed spul, niet feedback gevoelig etc., zou er persoonlijk niet blij van worden als ik een chinees prul aan moet sluiten terwijl ik mijn sennheiser kitje in de la laat liggen.
Ik snap het volume probleem wel, maar om maar een knuppel in het hoenderhok te gooien; ik merk dat jullie goede en ervaren geluidsmannen zijn, maar echt geen idee hebben wat je allemaal aantreft op sommige plaatsen. Dit varieert van een enorme wietlucht, tot nog geen signaal naar de tafel krijgen vanaf een di en op alles en iedereen afgeven maar niet op zichzelf shut up :X.
Echt je wil niet weten wat ik ooit aantref shut up :X en ik durf dit voor mijn collegas ook wel te zeggen. laugh :D
Ik heb ooit in het toilet gezeten met de mengtafel laugh :D
Topic: microfoon direct aansluiten op in-ear systeem (20-3-2019 19:13:00)
Beetje een ingewikkeld verhaal. Je wil extra monitorgroepen dus?
Ik zou een analoog tafeltje scoren op marktplaats met meerdere aux en een bult xlr y split kabels.
Of indien je handig bent met een tablet een digitaal rack mixertje behringer xr, soundcraft, etc.
Je kunt dan je eigen monitor mix doen en je tech de foh, moet je natuurlijk wel allebei een beetje weten hoe dat werkt.

Maar om heel eerlijk te zijn, een geluidsman die in deze tijd maar 1 monitor groepje ter beschikking heeft voor een bandje...... shut up :X
En als er feedback is op je foh ligt dat in dit geval denk ik aan je geluidsman, zeker wanneer de zang niet op monitor zit (ze liggen er neem ik aan niet om te zorgen dat jehet pauze muziekje hoort) laugh :D

Helaas zie ik het de laatste tijd weer steeds vaker, het bandje krijgt 250 euro van de kroegbaas, daar moeten ze ook nog geluid voor regelen ennuh het moet natuurlijk wel goed zijn.
Topic: Turbosound (14-3-2019 15:48:00)
Heb met de iq12 en iq15 gewerkt voornamelijk als DJ monitor.
Op zich een prima kastje maar niks aparts naar mijn mening, vergelijkbaar met kastjes in hetzelfde prijssegment, wel veel opties aan boord maar persoonlijk heb ik er niet zo veel mee, ik heb liever een kastje met zo min mogelijk opties, de kans dat het dan misgaat omdat iemand het niet kan laten aan de knopjes te zitten is dan een stuk minder.
Turbosound heeft zo zijn eigen groepje fans volgens mij sneaky :V , ik zou zelf in jouw geval eerder kiezen voor bijv. RCF, dat word wat breder verhandeld, bekender en waarschijnlijk ook wat waarde vaster t.o.v. de IQ serie.
Ik heb ook enkele 12" kunstof FBT toppen gehoord (type durf ik zo niet meer te zeggen) maar daar werd ik niet bepaald warm van, wellicht voor het geld een goede instapper maar ik zou ze niet langs een rcf 312 o.i.d. durven zetten.
Topic: Bose 901 serie 3 (9-2-2019 15:34:00)
Dat zullen we met een korreltje zout nemen!
wink ;)
Heb je ze ooit gehoord?