Forum > Profiel
Gebruikersgegevens.
Het profiel van RodiBakker
Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers
Laatste 136 bijdrage(n) van RodiBakker (Pagina: 12 van 14)
Topic: Multikabels (1-1-2006 21:37:00)
De logica van vermogens op stekkerdozen heb ik nog niet ontdekt. Soms staat er 16A op en 3600W maar dan blijkt de dubbelpolige schakelaar maar 10A te kunnen doorlaten. Heb al eens een schakelaartje afgefikt terwijl de stop van 16A er in bleef. De kabels mogen op zich best warm worden, vaak zijn echter de contacten/verbindingen de zwakste schakel.
Topic: Gisteren: helse tocht! (26-11-2005 16:23:00)Op Texel niks geen last gehad, een paar hagelbuien gisteravond en dat was het dan ook wel...
Topic: Nummer om mee wakker gemaakt te worden. (19-11-2005 19:16:00)Reveille is idd wel geschikt, en daarna een aantal andere van jullie keuzes. Mag een slotje op wat mij betreft.
Topic: Nummer om mee wakker gemaakt te worden. (19-11-2005 17:48:00)Alvast bedankt voor de reacties, ik ga ze opzoeken en beluisteren. Meer tips zijn natuurlijk altijd welkom...
Topic: Nummer om mee wakker gemaakt te worden. (19-11-2005 17:05:00)Voor een activiteit zoek ik een nummer om mensen mee wakker te maken. Vorig jaar hadden we "Ik heb de hele nacht liggen dromen" van Wolter Kroes, viel erg in de smaak. Maar omdat er dit jaar mensen mee doen die vorig jaar ook mee deden zoeken we een ander nummer om de deelnemers wakker te maken. Hebben jullie een goed idee?
Topic: Stroom verdelen (1-11-2005 18:55:00)De meeste stopcontacten die ik tegenkom zijn volgens de normen aangesloten op een VD 2,5 kwadraad. Deze zijn dan 16A afgezekerd.
Topic: SpeakOn Kabels? (1-11-2005 17:53:00)Mijn lokale leverancier dacht dat ze los zouden trillen door transport. De interne bekabeling had een vrij dikke mantel.
Topic: Stroom verdelen (1-11-2005 17:46:00)In een huisinstallatie kom je meestal ook niet al te lange stukken 1,5kwadraad tegen. Deze draad is alleen bedoelt voor het voeden van lichtpunten welke meestal geschakeld worden door schakelaars die maximaal 10A kunnen schakelen (spreek uit ervaring).
Topic: SpeakOn Kabels? (1-11-2005 17:40:00)Onlangs heb ik in mijn versterker 2 speakon connectors geplaatst. Ik heb er idd ampjes voor gebruikt, en voordat ik ze er op schoof even een stukje krimpkous er over gedaan. Ampjes op de speakons geplaatst en vastgesoldeerd, later even de krimpkous verwarmt.
Topic: Stroom vraagje (31-10-2005 17:09:00)Er zijn speciale aardleks in de handig waarbij je de uitschakeltijd kunt instellen, dit om problemen te voorkomen als er 2 in serie staan. De aardlek bij de voeding/verdeler zet je iets later als de aardlek dicht bij wcd. Je zou ook met een aardlektester kunnen testen bij welke lekstroom de aardlek springt. Dit varieert van 20mA tot bijna 30mA. Vergeet niet dat de aardlek in de voeding/verdeler verschillende lekstromen krijgt en die opgetelt worden. Dus is er meestal meer kans dat deze er uit springt.