Forum > Profiel
Gebruikersgegevens.
Het profiel van Dj pyro
Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers
Laatste 199 bijdrage(n) van Dj pyro (Pagina: 12 van 20)
Topic: welke versterker bij 2 behringer B-1800X pro (2-8-2007 16:34:00)Ligt dit aan slechte optiek? Uit een 250W ELC haal je toch normaal redelijk wat uit?
Werk regelmatig met BAT's en dergelijke en vind deze qua output toch wel meevallenTopic: Par 36 scans? (31-5-2007 11:41:00)Wow gaan die toch zo hoog?
Toen ik ze gebruikt heb leek het effect veel minder te zijn. Het was precies of de pluim bij ons veel sneller uitvloeide.
Als ik deze foto zie moet ik mijn mening hierover sterk herzien precies.Topic: hq power verticale rookmachines (10-5-2007 23:01:00)
2. Welke weerstand hebben je boxen? vb 400 WattKlein foutje?
Oeps, mijn fout.
Moet inderdaad andersom zijn, maar kan men post niet editen???
Moet dus zijn vermogen 400 Watt en weerstand 8 ohm.Topic: Kabels gemiddelde DJ Set (8-3-2007 22:47:00)
Ja ik heb hier ook een MacMah staan met ingebouwde cross, maar heb toch liever eentje appart hoor.
Alleen al om het feit dat je meer controle hebt over het volledige systeem.
Maar als je echt low budget wil blijven is dat misschien wel een oplossing.
Topic: welke versterker bij 2 behringer B-1800X pro (1-8-2007 11:27:00)Alleen al om het feit dat je meer controle hebt over het volledige systeem.
Maar als je echt low budget wil blijven is dat misschien wel een oplossing.
De B-1800X pro heeft een peak vermogen van 1600W. RMS belastbaarheid is deze 800W.
Om goed te zijn zou je dus een versterker moeten hebben die tussen de 1000W en de 1400W levert.
Met de EP-2500 kom je nog niet in de buurt. Deze levert maar 500W bij 8ohm.
De P-1600 levert 525W bij 8 ohm dus dat is ook niet echt een vooruitgang.
De beste keuze uit degene die jij gegeven hebt lijkt mij dan de P-2000, hoewel deze ook al tekort schiet om de subs aan te drijven.
Op deze set zou ik al snel een V6001 of een Vision 3500 durven zetten met de voorkeur op de V6001 omdat deze nog net iets meer geeft en qua prijs ongeveer gelijk ligt.
Als je het geld niet hebt om een zware bak te kopen zou ik gaan voor de P-2000. Kan je in de toekomst nog altijd uitkijken naar een zwaardere amp, en een palladium krijg je tweedehands nog tegen een deftige prijs buiten.
Heb je ook gedacht aan een cross-over?
Als je die nog niet hebt kan je eens kijken naar de CX-3400. Heb je een mooie cross voor een schappelijke prijs.
Topic: Par 36 scans? (1-6-2007 15:13:00)Om goed te zijn zou je dus een versterker moeten hebben die tussen de 1000W en de 1400W levert.
Met de EP-2500 kom je nog niet in de buurt. Deze levert maar 500W bij 8ohm.
De P-1600 levert 525W bij 8 ohm dus dat is ook niet echt een vooruitgang.
De beste keuze uit degene die jij gegeven hebt lijkt mij dan de P-2000, hoewel deze ook al tekort schiet om de subs aan te drijven.
Op deze set zou ik al snel een V6001 of een Vision 3500 durven zetten met de voorkeur op de V6001 omdat deze nog net iets meer geeft en qua prijs ongeveer gelijk ligt.
Als je het geld niet hebt om een zware bak te kopen zou ik gaan voor de P-2000. Kan je in de toekomst nog altijd uitkijken naar een zwaardere amp, en een palladium krijg je tweedehands nog tegen een deftige prijs buiten.
Heb je ook gedacht aan een cross-over?
Als je die nog niet hebt kan je eens kijken naar de CX-3400. Heb je een mooie cross voor een schappelijke prijs.
JeroenVDV] schreef:
Komt geen licht uit en ze zijn traagWerk regelmatig met BAT's en dergelijke en vind deze qua output toch wel meevallen
De bak met 4 pars was de Random Scan. Als ik mij niet vergis was dit van het merk Program System of zoiets.
Er waren 2 uitvoeringen van indertijd, een master en een slave.
Op de master konden dan 2 of 3 slaves aangesloten worden.
Ook was er nog een versie met 8 lampen, de Novalite Cometa. Dit was wel iets meer uitgebreid en werkt ook met 12v 100Watt halogeen lampen. De random scan werkte met standaard par 36 lampen.
De novalite cometa heb ik zelf niet gehad maar van de Random Scan hadden we er vroeger 2 staan.
Was een leuk effect in kleine zaaltjes maar het was nog altijd gewoon cirkeltjes draaien van 4 par 36's.
Topic: hq power verticale rookmachines (15-5-2007 21:10:00)Er waren 2 uitvoeringen van indertijd, een master en een slave.
Op de master konden dan 2 of 3 slaves aangesloten worden.
Ook was er nog een versie met 8 lampen, de Novalite Cometa. Dit was wel iets meer uitgebreid en werkt ook met 12v 100Watt halogeen lampen. De random scan werkte met standaard par 36 lampen.
De novalite cometa heb ik zelf niet gehad maar van de Random Scan hadden we er vroeger 2 staan.
Was een leuk effect in kleine zaaltjes maar het was nog altijd gewoon cirkeltjes draaien van 4 par 36's.
Max schreef:
Deze foto geeft ook goed het effect weer.Toen ik ze gebruikt heb leek het effect veel minder te zijn. Het was precies of de pluim bij ons veel sneller uitvloeide.
Als ik deze foto zie moet ik mijn mening hierover sterk herzien precies.
Die 2 - 2,5 meter is een schatting. Boven de 2m heb je uiteraard nog rook maar dan is deze al meer verspreid waardoor je het pluim effect niet meer krijgt.
Hoe de antari presteert weet ik niet. Heb hem nog niet in mijn handen gehad maar zou ze wel graag eens vergelijken.
Topic: hq power verticale rookmachines (10-5-2007 22:39:00)Hoe de antari presteert weet ik niet. Heb hem nog niet in mijn handen gehad maar zou ze wel graag eens vergelijken.
Zijn wel leuke toestellen maar vond het effect een beetje tegenvallen.
Wanneer de wolk op een hoogte van ik schat 2 - 2,5m is is het steam effect al weg.
Het effect is te vergelijken met een CO2 jet, buiten het feit dat hij bijlange zo hoog niet gaat.
Voor kleine zaaltjes zou ik zeggen ja het is een leuk effect.
Voor de grotere zalen zou ik hem toch aan de kant laten liggen en gaan uitkijken naar iets anders.
Ik heb ze indertijd gebruikt in een zaal waar een 2000 man binnen kan en daar kwamen ze echt niet goed uit.
In kleinere zaaltjes heb ik ze nog niet gehad maar volgens mij moet dat wel doenbaar zijn.
Topic: Slaapkamer dj wil iets nieuws in zijn gear (4-5-2007 16:31:00)Wanneer de wolk op een hoogte van ik schat 2 - 2,5m is is het steam effect al weg.
Het effect is te vergelijken met een CO2 jet, buiten het feit dat hij bijlange zo hoog niet gaat.
Voor kleine zaaltjes zou ik zeggen ja het is een leuk effect.
Voor de grotere zalen zou ik hem toch aan de kant laten liggen en gaan uitkijken naar iets anders.
Ik heb ze indertijd gebruikt in een zaal waar een 2000 man binnen kan en daar kwamen ze echt niet goed uit.
In kleinere zaaltjes heb ik ze nog niet gehad maar volgens mij moet dat wel doenbaar zijn.
Bwa zou ik nu ook niet direct zeggen.
Ik heb men dubbele toch maar mooi veranderd naar 2 enkele skratsjbakken.
Het is maar wat je zelf het fijnste vind werken.
Met je mixer zit je heel goed en volgens mij met je cd speler ook (hangt er vanaf hoe veeleisend je bent natuurlijk)
Aangezien je meer met je laptop zou willen draaien zou je eens kunnen kijken naar een dj-controller of zoiets?
Topic: vermogen/weerstand (9-3-2007 14:56:00)Ik heb men dubbele toch maar mooi veranderd naar 2 enkele skratsjbakken.
Het is maar wat je zelf het fijnste vind werken.
Met je mixer zit je heel goed en volgens mij met je cd speler ook (hangt er vanaf hoe veeleisend je bent natuurlijk)
Aangezien je meer met je laptop zou willen draaien zou je eens kunnen kijken naar een dj-controller of zoiets?
DJ.T schreef:
dj pyro schreef:
1. Welk vermogen hebben je boxen? vb. 8ohm2. Welke weerstand hebben je boxen? vb 400 Watt
Moet inderdaad andersom zijn, maar kan men post niet editen???
Moet dus zijn vermogen 400 Watt en weerstand 8 ohm.
Volgens mij is het dan gewoon de din in de amp, de RCA's in je mengtafel en gaan met die banaan.