Forum > Profiel
Gebruikersgegevens.
Het profiel van Frisbee
Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers
Laatste 200 bijdrage(n) van Frisbee (Pagina: 12 van 20)
Topic: Beste koptelefoon? (11-9-2005 01:19:00)Of het bij de Stanton 2000 iets bijdraagt aan de stevigheid zou ik niet kunnen zeggen. Maar bij de v700 maakt het wel uit. Aan het einde van de hoofdband en in het scharnierpunt zie je de scheuren openen als je de schelpen van elkaar af haalt. Met plakband buigen de scheuren niet meer open en daardoor lijkt me de kans kleiner dat het verder scheurt.
Termoplasten kunnen idd raar gaan doen als je met lijm in contact komen. Maar dat zal wel meevallen. Ik heb de v700 ook een keer uit elkaar gehaald om het e.e.a. te lijmen en te verstevigen (met bouwpakket lijm) maar dat ging niet.Topic: In het rood draaien en clippen (9-9-2005 19:52:00)
als men kanaal 2 netjes op de nul db grens opsteld, zit de master toch in het rood ...
hoe komt dit ?Dat is normaal en kun je niets aan doen. Het is ook niet de bedoeling dat je de masterfader helemaal open zet! Als je op andere mixers de pfl op 0dB afregelt en de master vol open zet gaan ze altijd in het rood. Bij mijn djm staat de masterfader altijd op steepje 7, als je dat vervelend vindt kun je ook de kanalen/pfl afregelen op -3dB.
De master att. op de achterkant van de mixer heeft hier niets mee temaken. Voor de beste geluidskwaliteit laat je die gewoon helemaal naar rechts. Die regelaar zit er alleen maar op voor als je een versterker gebruikt met een heel gevoelige ingang.
we zitten hier al aan +7db ...Haha, als je het signaal verdubbelt wordt het idd 2x zo hard. Met mixen is het ook niet te bedoeling dat je 2 kanalen vol door elkaar gooit (dat klinkt meestal ook niet mooi). Door de toonregeling en de faders goed te gebruiken kun je 2 platen mixen zonder dat het volume verandert of er meer led's op de vu-meter gaan branden.Topic: Beste koptelefoon? (9-9-2005 11:36:00)Dan kun je er toch voor de zekerheid een plakbandje omheen wikkelen. Het zwakste punt van de 2000 zit waarschijnlijk aan het uiteinde van de hoofdband bij de schroefjes. Daar hebben ze onvoldoende materiaal over gelaten rondom de schroefgaatjes. Als je dat verstevigd met een plakbandje zal hij niet snel breken.
Zelf heb een Sony v700 waar na een jaar ook scheurjes in zaten. Preventief heb ik er toen wat plakband om gedaan en nu (2 jaar later) is i nog steeds niet stuk...Topic: In het rood draaien en clippen (5-9-2005 22:35:00)Ik denk dat dat niet veel uit maakt. Als je de EFX al maximaal uitstuurt krijg je er niet meer spanning uit als je de ingangsimpedantie verandert.
Het probleem wordt waarschijnlijk wel door de EFX veroorzaakt. Die is eigenlijk gemaakt om op -10dB te werken en heeft dus ook niet zo'n hoge output. Er komt (mede daardoor) ook aardig wat ruis uit het bakje, aanzienlijk meer dan uit een djm600... Als ik hem achter de master gooi (plus 4 stand) en de mixer gewoon op 0dB uitstuur is het eindresultaat zachter dan wanneer ik de booth uitgang van de mixer gebruik (zonder efx dus).Topic: Pioneer doet mee aan I-Pod hype? (4-9-2005 01:05:00)Op je beeldscherm zie je een weergave van de hele track en een bewegende weergave van een (in te stellen) aantal seconden vooruit. De interface ziet er zo uit: plaatjeTopic: Pioneer doet mee aan I-Pod hype? (3-9-2005 15:16:00)Final Scratch vind ik een mooie oplossing. Geen gezeur met cd's branden/opbergen of niet kunnen zien waar de breaks zitten. Al je muziek lekker overzichtelijk in een playlist en scratchen cue-en alles werkt zoals vinyl
Topic: Pioneer doet mee aan I-Pod hype? (3-9-2005 08:53:00)Dat zou idd mooi zijn maar dat zal niet lukken met huidige cdj's. Naar mijn weten spelen die nog altijd data van cd ipv de hele track uit een buffer. Dan zullen ze toch echt iets nieuws moeten maken... CDJ-1000MK3 ofzo met usb aansluiting.
Dré schreef:
Ik vraag me af of plakband zoveel stevigheid toe zal voegen (ben bang van niet). Ook kun je door het plakband (zeker als het niet doorzichtig is) niet meer goed zien of het scheuren wel of niet verder gaat. Ook is er een kans dat de lijm in de plakband iets doet met het kunststof van je hoofdtelefoon.Termoplasten kunnen idd raar gaan doen als je met lijm in contact komen. Maar dat zal wel meevallen. Ik heb de v700 ook een keer uit elkaar gehaald om het e.e.a. te lijmen en te verstevigen (met bouwpakket lijm) maar dat ging niet.
DjProbe schreef:
wat ik opmerk bij een djm 600 is het volgende (ook bij een djm 3000 eigenlijk)als men kanaal 2 netjes op de nul db grens opsteld, zit de master toch in het rood ...
hoe komt dit ?
De master att. op de achterkant van de mixer heeft hier niets mee temaken. Voor de beste geluidskwaliteit laat je die gewoon helemaal naar rechts. Die regelaar zit er alleen maar op voor als je een versterker gebruikt met een heel gevoelige ingang.
DjProbe schreef:
als men dan natuurlijk nog een 2de kanaal er bij open zet, bv kanaal 3 (die ook in het groen zit) is het helemaal om zeep (geluid wordt duidelijk opgeteld )we zitten hier al aan +7db ...
Dacide schreef:
Maar ik ben gewoon bang geworden dat die hp afbreekt tijdens een optreden.Zelf heb een Sony v700 waar na een jaar ook scheurjes in zaten. Preventief heb ik er toen wat plakband om gedaan en nu (2 jaar later) is i nog steeds niet stuk...
A) Booth-out 0dB (1V/1Kohm) -> Versterker input 1
B) Master-out 0dB (1V/1Kohm) -> EFX500 (plus 4 stand) -> Versterker input 2
C) Master-out 0dB (1V/1Kohm) -> EFX500 (-10 stand) -> Versterker input 2
Situatie A klinkt 2x zo hard als B, en C klinkt 10x zo zacht als B. De EFX verlaagt dan toch de signaalsterkte? Dat wilde ik alleen maar even aangeven. Je kan hem voor optimale geluidskwaliteit (en sterkte) beter op de send-return aansluiten. In situatie A hoor ik namelijk geen ruis als de versterker hehoorlijk hard staat en in situatie B wel.
[edit]Ah ik zie het, wat ik eerder zei klopt idd niet. [/edit]
Topic: In het rood draaien en clippen (5-9-2005 19:36:00)B) Master-out 0dB (1V/1Kohm) -> EFX500 (plus 4 stand) -> Versterker input 2
C) Master-out 0dB (1V/1Kohm) -> EFX500 (-10 stand) -> Versterker input 2
Situatie A klinkt 2x zo hard als B, en C klinkt 10x zo zacht als B. De EFX verlaagt dan toch de signaalsterkte? Dat wilde ik alleen maar even aangeven. Je kan hem voor optimale geluidskwaliteit (en sterkte) beter op de send-return aansluiten. In situatie A hoor ik namelijk geen ruis als de versterker hehoorlijk hard staat en in situatie B wel.
[edit]Ah ik zie het, wat ik eerder zei klopt idd niet. [/edit]
MMD schreef:
Vreemd, probeer het plus 4 dBu / -10 dBu schakelaartje op de EFX eens.Het probleem wordt waarschijnlijk wel door de EFX veroorzaakt. Die is eigenlijk gemaakt om op -10dB te werken en heeft dus ook niet zo'n hoge output. Er komt (mede daardoor) ook aardig wat ruis uit het bakje, aanzienlijk meer dan uit een djm600... Als ik hem achter de master gooi (plus 4 stand) en de mixer gewoon op 0dB uitstuur is het eindresultaat zachter dan wanneer ik de booth uitgang van de mixer gebruik (zonder efx dus).
Het zal wel komen doordat ik al jaren gewend was aan de 'extra informatie' en het op cd's dan ineens mis. Het is niet zo dat het helemaal niet gaat met cd's (heb zelf ook 2 cdj's) maar het is me vaak genoeg gebeurd dat ik al begin met mixen en erineens nog een laatste breakje komt, das toch best vervelend...
Topic: Pioneer doet mee aan I-Pod hype? (4-9-2005 00:46:00)Het grootste voordeel van vinyl tov cd vind ik dat je kan zien waar alle breaks zitten. Voor je met cd's even goed mixt moet je je platen echt goed kennen of heel simpel de eindjes aan elkaar mixen. Dat is meteen zo'n groot nadeel dat ik nooit zou overstappen op cd's... Verder hebben Tim en Reind gelijk als ze zeggem dat vinyl technisch gezien alleen maar nadelen heeft.
Topic: Pioneer doet mee aan I-Pod hype? (3-9-2005 16:11:00)ndewit schreef:
hoe kun je dat dan wel zien met vinyl scratch? :) ik heb er eens mee gewerkt (een oudere versie) en dat was echt 3 keer niks (track scalede niet mee over gehele playable surface v/d plaat, niks te zien verder uiteraard)DJ Tim schreef:
Cd's en vinyl gaan het uiteindelijk verliezen van de nieuwe (komende) mogelijkheden.
Nikolai Valeev schreef:
misschien is het een soort apparaat dat je aansluit op zowel je bestaande Poineer cd speler