Forum > Profiel
Gebruikersgegevens.
Het profiel van Stekelvarke
Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers
Laatste 200 bijdrage(n) van Stekelvarke (Pagina: 12 van 20)
Topic: Fruity Loops en Behringer UMX61 keyboard (2-6-2007 11:24:00)Topic: Showtec Challenger Moving Head blijft vasthangen in pan (21-5-2007 23:28:00)
Ik vond op google dat er een hti150 in zit , maar wat is dat ?
klikTopic: Martin lightjockey 2 en sweetlight box? (13-5-2007 22:24:00)
evt ook een oplossing...De interface is bij mijn weten dezelfde.
Maar voor de Maxxyz heb je wel een dongle nodig.Topic: Opleidingen , licht en geluid. (6-5-2007 22:15:00)
koen g schreef:
1. weet iemand wat voor een lamp hier in zit?Ik vond op google dat er een hti150 in zit , maar wat is dat ?
Roeltje schreef:
werkte de dongle voor martin maxxyz pc ook niet met lightjockey... en was die niet stukken goedkoper?evt ook een oplossing...
Maar voor de Maxxyz heb je wel een dongle nodig.
Waar wil je later een opleiding vinden ivm licht en geluid in België?
IW en elektromechanica zijn 2 technische richtingen dus beide geschikt voor iets in de licht en geluids wereld.
Als ik me niet vergis zit IW in groep 1 TSO, hier krijg je een brede basis wiskunde mee en deze richting is bedoeld om je klaar te stomen voor een hogere (Master) ingenieursopleiding.
Elektromechanica zit in groep 2 TSO, met deze richting kan je meteen op de werkvloer terecht, maar verderstuderen is ook geen probleem.
Ikzelf volgde elektriciteit/elektronica, ook een richting uit groep 2 TSO. Het voordeel hiervan is de elektronica zeker als het om de meer "theoretische" kant van geluidstechniek gaat (spectrum, golflengte,..) heb je hiermee wel een stap voor.
Het nadeel echter is dat de mechanica hier redelijk miniem is, wat dan weer een tekortkoming is als het gaat om rigging enz.
Maar de "tekortkomingen" van beide richtingen kunnen wel worden opgevuld met de nodige interesse, zelfstudie en eventueel een extra cursus.
En aangezien het hier gaat om het 2e jaar zou ik nu zeker voor IW kiezen, overstappen naar elektromechanica, of elektronica is later geen probleem.
Topic: sunstrips gebruiken op daslight (30-4-2007 23:01:00)IW en elektromechanica zijn 2 technische richtingen dus beide geschikt voor iets in de licht en geluids wereld.
Als ik me niet vergis zit IW in groep 1 TSO, hier krijg je een brede basis wiskunde mee en deze richting is bedoeld om je klaar te stomen voor een hogere (Master) ingenieursopleiding.
Elektromechanica zit in groep 2 TSO, met deze richting kan je meteen op de werkvloer terecht, maar verderstuderen is ook geen probleem.
Ikzelf volgde elektriciteit/elektronica, ook een richting uit groep 2 TSO. Het voordeel hiervan is de elektronica zeker als het om de meer "theoretische" kant van geluidstechniek gaat (spectrum, golflengte,..) heb je hiermee wel een stap voor.
Het nadeel echter is dat de mechanica hier redelijk miniem is, wat dan weer een tekortkoming is als het gaat om rigging enz.
Maar de "tekortkomingen" van beide richtingen kunnen wel worden opgevuld met de nodige interesse, zelfstudie en eventueel een extra cursus.
En aangezien het hier gaat om het 2e jaar zou ik nu zeker voor IW kiezen, overstappen naar elektromechanica, of elektronica is later geen probleem.
je klikt op het knopje "new" achter het dimmerkanaal, hierna staat alles normaal goed ingesteld.
Dit doe je voor elk kanaal.
Topic: sunstrips gebruiken op daslight (30-4-2007 20:29:00)Dit doe je voor elk kanaal.
Een fixture aanmaken doe je in de scanlibrary.
je maakt dan een fixture met 10 kanalen.
Deze 10 kanalen zijn dimmerkanalen, je moet ze wel alle 10 een ander naam geven (bv dimmer1, dimmer2, ...).
Dan voeg je per kanaal een dimmer preset toe.
Hij geeft dan wel een probleem omdat je meer als 1 dimmerkanaal hebt, maar je kan je fixture wel opslaan en gebruiken bij DVC.
Of hij in de matrixmanager werkt weet ik niet (nog nooit gebruikt en ik vind het blijkbaar ok niet bij DVC2).
Topic: aggregaat aarden op boot (26-4-2007 23:53:00)je maakt dan een fixture met 10 kanalen.
Deze 10 kanalen zijn dimmerkanalen, je moet ze wel alle 10 een ander naam geven (bv dimmer1, dimmer2, ...).
Dan voeg je per kanaal een dimmer preset toe.
Hij geeft dan wel een probleem omdat je meer als 1 dimmerkanaal hebt, maar je kan je fixture wel opslaan en gebruiken bij DVC.
Of hij in de matrixmanager werkt weet ik niet (nog nooit gebruikt en ik vind het blijkbaar ok niet bij DVC2).
Ik begin eerder te denken richting een IU-stelsel.
Al zou ik het hele gebeuren overlaten aan een gespecialiseerd aggregaten bedrijf.
Topic: Wat kosten jullie nou? (11-4-2007 22:35:00)Al zou ik het hele gebeuren overlaten aan een gespecialiseerd aggregaten bedrijf.
Dan weet je ook waar je verder aan kan werken. Aangezien dat een mooie professionele look beter verkoopt dan allerhande (mooie)apparatuur
Topic: Light jockey (dj mingle) (11-4-2007 22:33:00)Als hij nog in garantie is, terug naar de dealer.
Topic: Wat kosten jullie nou? (11-4-2007 22:09:00)Je prijs hangt natuurlijk erg veel af van welk materiaal je mee neemt, maar ook hoe mooi je set eruit ziet als het eenmaal opgebouwd is(mooi afgerokt, flightcases enz.). Ook hangt een deel af van de concurrentie in je buurt.
Zo kan je bv voor een setje parren aan een driehoekstruss, sturing mooi in een flightcase en een doekje voor je tafel een pak meer vragen dan voor een hoop scans en movingheads zonder flightcases slordig aan een “fake” trusje.
Verder vind ik dat het nogal een bij elkaar raapsel is van een hoop verschillende lichteffecten.
Ook vind ik de opstelling op je foto’s niet erg mooi afgewerkt. En vrees ik dat eenmaal de effectjes uitstaan er niet echt veel licht is.
Eenmaal je een meer professionele look hebt vind ik een prijs van 300/400 euro op een avond(ong 6u) ok (iets van een €40 tot 60 per uur).
Zo kan je bv voor een setje parren aan een driehoekstruss, sturing mooi in een flightcase en een doekje voor je tafel een pak meer vragen dan voor een hoop scans en movingheads zonder flightcases slordig aan een “fake” trusje.
Verder vind ik dat het nogal een bij elkaar raapsel is van een hoop verschillende lichteffecten.
Ook vind ik de opstelling op je foto’s niet erg mooi afgewerkt. En vrees ik dat eenmaal de effectjes uitstaan er niet echt veel licht is.
Eenmaal je een meer professionele look hebt vind ik een prijs van 300/400 euro op een avond(ong 6u) ok (iets van een €40 tot 60 per uur).