Forum > Profiel

Gebruikersgegevens.

Het profiel van Massive

Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers

Laatste 200 bijdrage(n) van Massive (Pagina: 12 van 20)

Topic: Crossover bypass (27-11-2004 16:45:00)
Nou, zo te lezen ben je anders nog goed in de war... Of ik natuurlijk.
Topic: Phonic (27-11-2004 10:17:00)

DjLudo schreef:

(behringer ZUIGT)
Ahum, ik denk dat je dat ook wel mag relativeren. Het alles over één kam scheren verhaal kennen we nou wel.
Topic: HK Lucas 1000 of JBL JRX-125 (26-11-2004 15:15:00)
En wat koop jij er voor dat die mensen over een paar jaar nog net iets meer gehoorbeschadiging hebben opgelopen?

"ja, ik ben doof ja. maar hij ging elke week en is nog dover!"

Dus...
Topic: HK Lucas 1000 of JBL JRX-125 (26-11-2004 15:10:00)

Mr. Edie schreef:

die piep is na een paar uur toch wel weg..
Nou nog wel ja... Als ik jou was; NU naar een gehoorzaak om orthoplasten aan te laten meten.

Anders kom je er over een paar jaar wel, maar dan is het niet meer vrijwillig, en voor iets wat versterkt in plaats van dempt...
Topic: Dap MC 206 audiokabel (26-11-2004 11:42:00)

Dré schreef:

kan even niet zo'n merk noemen maar de Gamma ligt er vol mee
topcraft, ferm wink ;)
Topic: Live band versterken (26-11-2004 11:23:00)
En daarvoor gebruik ik nou juist men koptelefoon:

Eerst globaal alle gains afstellen. faders omhoog, master stukje open. Koptelefoon op: elk instrument lekker appart nemen zonder bijgeluiden (HD-25 wink ;)). Afstellen, koptelefoon af en een plekje geven in het totaalbeeld. Indien van toepassing monitorvolume (geschat) instellen. Volgende instrument, enz.

Natuurlijk met een nummer waarin alle instrumenten voorkomen, die meerstemmig is én zowel distortion als clean gitaargeluid bevat.

Vervolgens ff met de bandleden bespreken hoe het podiumgeluid was; wat harder of zachter over de monitoren moet, etc. Dan nog een nummertje spelen.... en klaar is Mark!

Bij wat grotere optredens krijg ik nog wel ondersteuning gelukkig, want daar komt m'n gebrek aan ervaring weer de hoek om kijken met de meest vage rondzingers, dode monitoren en spokende mengtafels laugh :D
Topic: CD-R's, Buma, Muziekrechten etc. (25-11-2004 20:12:00)

Tom schreef:

Zo iedereen die deze twee sterke regels op wil nemen in zijn kontrakt, mag van mij € 1,- overmaken op een goed doel!
Ben ik blij dat ze er bij mij al in stonden laugh :D

Ik heb dan ook het geluk gehad dat een gevorderde student rechten het contract grondig herzien heeft voor niks. Bij deze ook een tip: er zijn veel rechtenstudies, waarvan de studenten al vrij snel een goede kijk hebben op een eenvoudig contract. Probeer dus iemand bereid te vinden er even een blik op te werpen!
Topic: Live band versterken (25-11-2004 12:06:00)
Feedback destroyers verpesten de dynamiek van je sound.

Das precies hetzelfde als een EQ aanzetten, en nog voor je begint de helft van de frequenties dichtklappen 'want theoretisch gezien gaat het daar meestal rondzingen'.

Tjah, inderdaad, rondzingen doet het niet meer nee...

En soundcheck: iedereen heeft z'n eigen manier, zo kan ik bijvoorbeeld niet zonder m'n koptelefoon, terwijl je genoeg geluidsengineers ziet die er niet eens 1 mee hebben.
Topic: Live band versterken (24-11-2004 22:08:00)
Dankje KVM, en zo zie je dus maar weer.. ashamed :$ laugh :D
Persoonlijk vind ik drums ook 1 van de lastigste instrumenten om GOED uit te versterken.
Topic: Live band versterken (24-11-2004 21:12:00)
DJJD, ik wil niet lullig doen: maar het ontbreekt je écht aan de kennis om dit alleen te doen. Iedereen moet beginnen, dus voel je niet aangevallen, zover ben ik zelf ook helemaal nog niet. Maar het is gewoon overduidelijk dat je geen flauw idee hebt wat je boven het hoofd hangt.

Ook al haal je een drumkit van 2000 euro op, zonder goede EQ klink het drumstel rondweg ruk. Van een bassdrum wil je geen hoge tonen horen (trillingen van het vel bijvoorbeeld). De ene klinkt lekkerder als je er wat mid uit trekt, bij de ander moet er juist wat laag uit.

Snare is helemaal een geval appart: wil je die hard en strak laten klinken, dan ben je wel ff bezig! etc, etc...

Monitormix: Het hoeft niet zo goed te klinken, als het maar 'te horen' is?
Volg die aanpak, en je podiumgeluid is voor je het weet een chaotische puinzooi waardoor de muziekanten de monitoren nog liever uit hebben dan aan. Als de instrumenten en zang een samengeprakte bak lawaai worden heb je er helemaal niks aan.

En dit is nog maar een klein stukje van het hele verhaal.. Nogmaals: je bent er nog niet klaar voor om dit 'ff alleen' te gaan doen!