Forum > Profiel

Gebruikersgegevens.

Het profiel van Remco

Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers

Laatste 143 bijdrage(n) van Remco (Pagina: 12 van 15)

Topic: Dance Parade Rotterdam (22-9-2003 20:48:00)
Nog even een reactie over de danceparade in Rotterdam;

Ik heb inderdaad een set Funktion-One op een vrachtauto geplaatst. Deze zal zo rond de 20 kw geweest zijn, echter voluit heeft het (gelukkig) niet gestaan.

Hier wat foto's:

www.think-audio.nl/ffwd/1.jpg

www.love2party.nl/images/20030908_FFWD/PIC_0010.jpg

www.think-audio.nl/ffwd/2.jpg

Foto's zijn op internet te vinden: www.dutchtechno.com, www.love2party.nl
Topic: LabHorns :) (1-8-2003 13:31:00)
Hoi Powersound,

Ziet er mooi uit....hoe ga je ze nog verder afwerken?

Maar de belangrijkste vraag toch wel: 'wat is je eerst reactie'!? Ik zie al speakon hangen en als je zolang aan kasten hebt geknutseld, dan maakt het toch niet uit op welk tijdstip ze af zijn? Al is het 3 uur 's nachts, je moet ze toch even proberen! happy :)
Topic: jouw favoriete geluidsset (11-7-2003 17:11:00)

partyfish schreef:

Waar ik behoorlijk van onder de indruk was, is de Funktion 1 Dance stack.
Deze stond in frankfurt in een demo ruimte. Verschrikkelijk veel luchtverplaatsing door die subs en subsub (infrabass). Mijn broekspijpen voelde ik heen en weer bewegen. Ook erg helder mid en hoog, zonder ook maar enige vervorming.

Nou is de dance stack natuurlijk niet echt hanteerbaar om er mee op pad te gaan.

Groeten, Maarten
De Dancestack is inderdaad ook een erg leuk systeem van Funktion-One. Ik heb het ook gehoord en met name het sub en laag (punch van 15" hoorns) is erg goed van deze set. De infra wordt ook in andere set-ups gebruikt. Zo kan voor het echte laag per kant onder een stuk of 3 F218's een infra worden gelegd bij een RES 5 set. Dit zorgt voor een erg indrukwekkende hoeveelheid laag dat enorm draagt. Het komt alleen nogal eens voor dat dit frequentiegebied voor overlast zorgt, waardoor de kast niet zomaar in elke willekeurige ruimte inzetbaar is zonder klachten van geluidsoverlast.

Een dancestack is inderdaad niet ontworpen voor touring, hier zijn andere kasten goed voor.

Overigens kan een dancestack redelijk nagemaakt worden door enkele touring kasten te combineren (RES 2, F218 en infra). Zo is deze set wel goed transporteerbaar voor "On The Road".

Waarom niet gewoon de 650P kasten onder de MSL4'en Dré? Speciale reden of vind je de Servo's gewoon als sub erg goed en kom je zo op deze combi?
Topic: Wat zijn goede speakers voor 5000 euro? (6-7-2003 19:13:00)
Thawizz,

Voor een goed advies zul je toch echt nog een stuk specifieker moeten zijn. Zie mijn vorige reactie. Nu bijvoorbeeld ook, welke amps en randapparatuur heb je al tot je beschikking?

5000 euro voor een fullrange speakers is genoeg om enkele topspeakers te kunnen kopen. 5000 euro per stack hoeft niet overdreven veel te zijn.

Groeten, Remco
Topic: Wat zijn goede speakers voor 5000 euro? (4-7-2003 17:10:00)
Beste Stefan,

"DE beste speakers" bestaan niet, zoals je zult begrijpen. De keuze voor een bepaald type speaker is van zeer veel variabelen afhankelijk.

Een aantal vragen die beantwoordt dienen te worden zijn oa.

Voor welk doel ga je ze gebruiken? Drive-in show, bands, achtergrondmuziek, thuis, monitor?

Waar ga je ze gebruiken? In wat voor soort zalen (afmetingen) en/of vaak buiten?

Houdt je ook rekening met de versterkers en processing? Dit kost ook allemaal een hele hoop geld.

Wil je voor dit geld een complete set die klaar is, of is het ook mogelijk dat je voor dit geld alleen toppen koopt. Dan huur je in de tussentijd de subs etc gewoon bij, totdat je genoeg geld hebt voor de resterende kasten.

Moet de set goed uitbreidbaar zijn tot een veel grotere set?

Enz enz....komt er dus op neer dat we een stuk meer informatie van je nodig zullen hebben, om deze vraag goed te kunnen beantwoorden.

Vriendelijke groeten,

Remco
Topic: Wat staat er voor app. in de Discotheek (4-7-2003 15:22:00)

Reemski schreef:

Waar ik zelf wel eens te vinden was, Hollywood Music Hall Rotterdam, hebben ze 7 zalen.

De hoofdzaal is behoorlijk gespekt van apparatuur.:
PA:
4 x EAW speakers. (type ?)
amps ??
Als ik het toen goed gezien heb, hingen er 4 850 toppen op de dansvloer met 4 subs die per 2 weggewerkt zijn onder het podium.
Gelukkig was de, in ieder geval, toenmalige dj (dj Patrick geloof ik) dusdanig doof dat hij mid-hoog er als een....indraaide. Sinds dat bezoek loop ik met een blijvende oorsuis. Erg fijn afgestelde PA dus op een mens-onvriendelijk niveau!

Groeten, Remco
Topic: Derby's (30-6-2003 16:44:00)
Voor het geld zijn derby´s, mushrooms of wat nog meer gewoon erg goed. Verdienen zich dan ook snel terug.....Ze werken vaak ook nog best lang zonder er iets aan te doen.
Topic: zee en strand geluiden gezocht!! (27-6-2003 13:47:00)
Bij Bever zwerfsport hebben ze deze in enkele steden ook als het goed is. Even bellen dus....

www.bever.nl

Groeten,

Think! Audio
Remco
Topic: jouw favoriete geluidsset (27-6-2003 12:36:00)
Natuurlijk heeft niet iedereen alles gehoord. Zo zal iemand die al 30 jaar in de pro audio zit, absoluut niet voor de CP reeks van Dynacord kiezen wanneer er gevraagd wordt om goede systemen, zonder budgetgrens. Dat wil niet zeggen dat iemand misschien die kasten voor zijn doeleinden perfect kan gebruiken en wellicht beter uitkomt met deze kasten dan een set van een topmerk. Ben dan alleen wel benieuwd waarom de keuze voor deze sets en niet die vele anderen die op de markt te krijgen zijn.

Na de reactie van Tom te hebben gelezen: dit soort onderwerpen kunnen best interessant worden, wanneer iedereen maar enigszins uitlegd waarom er voor een bepaalde set gekozen is/zou worden. Zo is een dap kast voor iemand die dagelijks voor 10 man uit groep 6 staat mmisschien een perfecte keuze. Het hoeft niet altijd duur te zijn.

Groeten,

Remco
Think! Audio
Topic: jouw favoriete geluidsset (27-6-2003 12:17:00)
Heren, dit onderwerp wordt een stuk leuker wanneer iedereen zo goed mogelijk uit probeert te leggen waarom hij een bepaalde set zo goed vindt. Probeer het eens wat uitgebreider toe te lichten. Wat is er zo goed aan de Projector/CP kasten? Ik hoor het graag.

Groeten,

Think! Audio
Remco