Forum > Profiel

Gebruikersgegevens.

Het profiel van Pulse

Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers

Laatste 125 bijdrage(n) van Pulse (Pagina: 12 van 13)

Topic: Versterker meer dan boxen of andersom. (30-6-2003 09:31:00)
Ow.. Sorry. Het is Speakon.

Rond de de €300/350,-
Topic: Versterker meer dan boxen of andersom. (30-6-2003 09:27:00)
Geweldig. Dank je wel.

En wat is volgens jou een beetje goede versterker? In de combinatie met de DAP Speakers.
XLR stekkers heb ik al. (Speakon)
Dan moet het niet een "€" bakbeest zijn, wel een béétje betaalbaar.
Topic: Versterker meer dan boxen of andersom. (30-6-2003 09:23:00)
Dus 2x 8 Ohm = www.new-line.nl/v/11479

Zo iets dus.

Maar dan moet mijn mixer dus op 0 DB staan. Dat betekent dus dat (en ik ben net begonnen)
de ====== (Groen) ===(oranje) ==(Rood)DB indicator op mijn Mixer dus altijd bij +0 moet staan.
Dus nét voor de oranje leds.
Topic: Versterker meer dan boxen of andersom. (30-6-2003 09:14:00)
Mixer is een Gemini 650i
Topic: Versterker meer dan boxen of andersom. (30-6-2003 09:05:00)

DJ Bastisito schreef:

Party 2000 schreef:

de versterker 'ziet' alleen het aantal ohm, dit moet hetzelfde zijn (correct me if i'am wrong), qau speakers zou ik wat meer watt nemen als de versterker kan trekken
Dit is niet helemaal correct, een versterker die bv. stabiel op 4 ohm draait draait dan al helemaal goed op 8 ohm. Op 2 ohm bv. KAN het wel alleen je versterker wordt er snel heel warm van en dat is niet zo goed voor j e versterker.

En als je het maximale uit je speakers wilt halen kun je het beste 1,5 het aantal watt's RMS van je speakers nemen voor je versterker.
Dus 1,5 * 250 is = 375 W RMS. voor de versterker.?
Topic: Versterker meer dan boxen of andersom. (30-6-2003 08:58:00)
waarom?
Topic: Versterker meer dan boxen of andersom. (30-6-2003 08:54:00)
Stel je voor:

Op je bewaar lijst staat deze speaker: DAP PR115

250 Watts RMS - 600 Watts peak / 15” speaker with aluminium chassis / 1” driver / 8 Ohm

===================
Hartstikke mooi!

Maar. Daar moet een versterker bij.

Nu de vraag:

Moet de versterker ook 8 Ohm zijn?
Moet de verterker zwaarder zijn (bijv. 300W rms) dan de Speaker. of was dat juist andersom.
Topic: 100W RMS veel???? (24-6-2003 17:15:00)

roberto schreef:

het zou misschien wel kunnen, maar hoe groot is je zaal dan? voor 200 man raad ik toch eerder 600 watt per kant aan.
Over het algemeen: Garage's - Kampeerboerderijen - Zwembaden - Bij mensen thuis Dat soort zaken.
Ik heb ook nog nooit iemand horen klagen. Daar niet van. Maar ik wou het gewoon even weten.
Topic: 100W RMS veel???? (24-6-2003 17:07:00)
Ja dat kan wel kloppen.

Heeft het niet te maken dat er ook een midrange speaker in zit?
Tis wel 3 weg, en niet 2 weg.
Topic: 100W RMS veel???? (24-6-2003 17:05:00)
Die van mij staan ook op een statief ja. Rond de 2.00M
Maar ik geef jullie ook gelijk hoor.

Wat zijn goede merken
Voor versterker
Voor Boxen.

Zo'n set rond de 500 €