Forum > Profiel

Gebruikersgegevens.

Het profiel van Stefke96

Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers

Laatste 200 bijdrage(n) van Stefke96 (Pagina: 12 van 20)

Topic: Cubo 21 + 2x10'' top (6-3-2021 16:29:00)
V2 klaar voor te testen:
https://i.ibb.co/BT1GDdy/20210306-162053.jpg
Topic: Cubo 21 + 2x10'' top (28-2-2021 11:13:00)
Eerste aansluitpaneel is ook klaar:
https://i.ibb.co/cXk1Gwt/20210227-181607.jpg
Topic: Ontwerp voor coaxiale monitor (26-2-2021 16:17:00)
Dergelijke drivers zou ik nooit veel verwachten onder de 100 Hz. Weet niet wat je eisen precies zijn, maar als je niet heel laag hoeft te gaan is het wellicht te overwegen om voor een gesloten kast te gaan.
Topic: Cubo 21 + 2x10'' top (19-2-2021 11:04:00)
Eerste meting welke niet heel bruikbaar is i.v.m. reflecties laugh :D
https://i.ibb.co/92GFHBk/4x10-v1-response.jpg

Rood is zonder het in dit geval bedekken van de conus, licht blauw is de helft rest daar tussen. Zoals verwacht geeft t wat extra gevoeligheid hoger op. Voor nu is het gewoon gedaan met twee stukken hout, echter heb ik al vier stukken met slots liggen die netjes passen. Resultaat zal wat extra compressie zijn, en weer wat extra gain hoger op.

Huidige kast is ook zonder BR poorten, echter heeft ie ze wel nodig om laag genoeg te komen. Heb er op t moment al zes gemaakt (70mm). Tuning was gemeten op ongeveer 65Hz.

Wat als volgende?
-Passen 'slot' stukken
-Verkleinen S1
-Zorgen voor betere meet omstandigheden wink ;)
Topic: Bouwen van een 15 inch basreflex kast (17-2-2021 18:54:00)
Heb je t ontwerp gemaild, zowel de 15NW100 of de NBX zullen nog wel n tijd te krijgen zijn denk ik.
Topic: Bouwen van een 15 inch basreflex kast (16-2-2021 20:00:00)

Audax schreef:

Heeft er nog iemand een alternatief voor B&C drivers ?
RCF? / Beyma ? 200-250 euro / driver

Samen met een goed ontwewerp/bouwplan

Bedankt
De 15LEX1000Fe van Beyma, of van Oberton de 15XB700 zou ook prima moeten gaan in dat kastje.
Naast Oberton, heeft b.v. ook Lavoce zeer nette drivers voor het geld, b.v. de WAN154.01
Vanwaar geen B&C meer? (als ik vragen mag).

PS: zie net je email, stond in de spam map.
Topic: Cubo 21 + 2x10'' top (11-2-2021 18:49:00)
Eerste prototype begint ook vorm te krijgen:
https://i.postimg.cc/43RRHK61/20210211-171801.jpg
https://i.postimg.cc/0jxtmLwT/20210211-171824.jpg
Topic: Bouwen van een 15 inch basreflex kast (10-2-2021 16:36:00)
Heb hier eventueel nog een ontwerp liggen dat geschikt is voor drivers zoals de 15NBX100, 15SW100.
Met dergelijke drivers zal je moeilijk in de problemen komen met powercompressie en heb je genoeg Xmax over.
Ontwerp is 580x600x440 en ongeveer 80L netto, 40Hz tuning. Poortoppervlak is bijna 400cm2, en is simpel kwa bouw (allemaal rechte stukken).

Eventueel heb ik daar ook nog 15DS115 drivers voor liggen wink ;)
Topic: Bouwen van een 15 inch basreflex kast (10-2-2021 14:50:00)
Wat voor ontwerp is nogal afhankelijk van de driver. Ga je voor n nieuwe driver met veel Xmax, dan zal je aardig wat poortoppervlak nodig hebben (als we t over b.v. een BR kast hebben).
Dus, aan wat voor diepgang zat je te denken? En ook belangrijk, wat heb je aan eventuele versterking beschikbaar?
Topic: Cubo 21 + 2x10'' top (21-1-2021 17:59:00)
https://i.postimg.cc/5NTk0Mbm/20210120-202417.jpg

https://i.postimg.cc/TPpVWK0L/20210120-202052.jpg

Nu nog wachten op de roosters en aansluitpanelen. Wanneer deze arriveren, ook nog wat extra verf voor de binnenkant.