Forum > Profiel

Gebruikersgegevens.

Het profiel van BSS

Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers

Laatste 200 bijdrage(n) van BSS (Pagina: 12 van 20)

Topic: HK Linear 5 (3-12-2014 09:16:00)
Akkoord, ik zat meer met een concreet voorbeeld in mijn hoofd.
slechte goedkope speaker die slecht klinkt, maar nog goedkoper was dan zijn klank doet uitschijnen.
Daar kan je ook van zeggen dat het ondanks de lage prijs boven verwachting klinkt, maar je kan niet zeggen dat het goed klinkt.
Topic: HK Linear 5 (2-12-2014 08:57:00)
Tja zodra je moet zeggen "zeker voor het geld" houdt dat eigenlijk in dat het eigenlijk toch niet zo goed is.
Ofwel klinkt het goed, ofwel klinkt het niet goed :)

Tenzij je van de andere merken moet zeggen "het klinkt gewoon oké, ondanks het geld".
Topic: IBC tanks als decoratie (2-12-2014 08:33:00)
echt origineel is het niet meer hé. Ik vind het eigenlijk altijd nogal lelijk.
Topic: Led bron in oude armaturen plaatsen (25-11-2014 11:44:00)
Doe meteen eens een vergelijk met het nog om te bouwen toestel en degene met led.
Fotogewijs dan :)
Topic: Lab Gruppen FP10000Q Replica (27-10-2014 09:22:00)
Zelfs met dyslexie kan je nog een inspanning leveren om je tekst leesbaar te maken.

Jouw tekst is zo slecht dat het eerder een combinatie van dyslexie en "I don't care" is.
Topic: Actieve subs (30-9-2014 14:18:00)
Wat ik vooral gelezen heb over bandpass vs bassreflex is dat een bandpass kast meer geoptimaliseerd is voor hoger rendement in een minder breed frequentiespectrum.

Wel zou de bass iets trager kunnen klinken maar daar heb ik niets van gemerkt.
Het klonk gewoon als leuke basskasten dus ik weet niet of ik zelf veel verschil zal merken ivm bassreflex. Toch zeker niet als ze niet naast elkaar staan te spelen.

Het lijkt me niet direct veel beter of slechter. Het waren nu toevallig bandpass kasten :)
Topic: Actieve subs (30-9-2014 11:54:00)
Dag Dré

je bent precies bekend met deze speakers?
Bedoel je er mee dat ze niet volledig bandpass zijn dan daar er nog een opening is?
Wat zijn dan de gevolgen? Dat het zich toch gedraagt als een BR maar binnen beperkte frequentieband?

Als iemand weet welke drivers er in zitten, ook altijd leuk om te weten. Heb er op een ander forum een fotootje van gezien en het leken toch stevige jongens.
Topic: Actieve subs (30-9-2014 10:12:00)
Het is dan toch de passieve set geworden die ik dit weekend ben gaan luisteren.

4x 4acoustic FCS 218BP subs (dubbele 18")
4x 4acoustic FCS 1220 topkasten (12"/2")

Ondanks dat op de subs maar 1500 watt/stuk stond en op de toppen ook maar 390 watt kwam hier toch een overtuigend geluid uit.
De toppen deden me wat aan de dap x-12t denken. Redelijk direct geluid, goed volume maar niet schel.
De bassen gaven ook goede druk en vervormden niet op het niveau dat ik ze heb kunnen horen en dat was al behoorlijk hard.
Misschien dat er met wat ruimere versterkers iets meer uit te halen valt, maar ik vermoed niet dat het verschil echt groot zal zijn.

Ik heb het nog niet in een zaal kunnen beluisteren maar ik hoop (en vermoed) dat door het bandpass ontwerp de bassen ook over een redelijke afstand stand zullen houden. Bandpass is toch een beetje een middenweg tussen bassreflex en hoorn dacht ik?

Ik ben in ieder geval aangenaam verrast door het merk.

Goed onderhouden en een nette 2dehands prijs. Daar kon ik niets voor laten bouwen en hooguit 4 actieve subs mee kopen.
Topic: Actieve subs (25-9-2014 11:02:00)
Bedankt voor de aanboden. Ik ga dit weekend eerst een andere set beluisteren.
4 dubbele 18 inchers en 4 12" toppen.

Ik zal af en toe eens een update posten hoe het verder verloopt.
Topic: Actieve subs (24-9-2014 12:34:00)
Jep ik heb ze kant en klaar gekocht.

Ik was er zeer tevreden over, maar kwa zelfbouw ben ik echt een beginner.
Het lijkt me wel dat als iemand het mij eens voor zou doen dat ik het wel kan, het is tenslotte geen rocket science, maar ik heb het simpelweg nog nooit gedaan en ben een beetje bang om er een soepje van te maken.

Als iemand een luidspreker bouwer kent (of is) hou ik me dus aanbevolen om dat pad kwa kosten/baten eens te bekijken.