Forum > Profiel
Gebruikersgegevens.
Het profiel van Stieno
Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers
Laatste 200 bijdrage(n) van Stieno (Pagina: 12 van 20)
Topic: Robot stem bij harde bassen (19-4-2012 09:42:00)
2 lijkt
me plausiebel. Het doplereffect gaat uit van een lineare verplaatsing van de geluidsbron t.o.v. de toehoorder met constante snelheid gedurende langere tijd. (is dus uit te sluiten)
1 lijkt me onwaarschijnlijk, voor het" helium effect " ga je er van uit dat de massaverandering (dichtheidsverandering) permanent is? En er dus lucht van verschillende dichtheden je stembanden passeert.
als je voor de speakers staat en je stem vervormd (dus niet de opname) dan is dit hetzelfde effect als rijdend op een klinkerweg praten. (de luchtsnelheid in je keel varieerd door een afwisselende externe kracht op je borstkas)
Wat is er aan te doen?
Ga zoals ieder ander ACHTER de speakers staan, gebruik een goede microfoon, praat niet te hard en adem concequent een mengsel van 80 % stikstof 20 zuurstof.
Topic: Robot stem bij harde bassen (18-4-2012 14:03:00)me plausiebel. Het doplereffect gaat uit van een lineare verplaatsing van de geluidsbron t.o.v. de toehoorder met constante snelheid gedurende langere tijd. (is dus uit te sluiten)
1 lijkt me onwaarschijnlijk, voor het" helium effect " ga je er van uit dat de massaverandering (dichtheidsverandering) permanent is? En er dus lucht van verschillende dichtheden je stembanden passeert.
als je voor de speakers staat en je stem vervormd (dus niet de opname) dan is dit hetzelfde effect als rijdend op een klinkerweg praten. (de luchtsnelheid in je keel varieerd door een afwisselende externe kracht op je borstkas)
Wat is er aan te doen?
Ga zoals ieder ander ACHTER de speakers staan, gebruik een goede microfoon, praat niet te hard en adem concequent een mengsel van 80 % stikstof 20 zuurstof.
Niet zozeer het bmp van de bass. Eerder de frequentie van de bass (zeg een toon van 80 hz) die zorgt dat tijdens de bastoon het geluid vervormd.
Overigens kan simpelweg te veel (te hard) omgevingsgeluid ook het nodige doen met een microfoon. (dichslaan, vervormen) door
Topic: Nieuwe versterkers DAP (Stage-Amp) (11-4-2012 22:37:00)Overigens kan simpelweg te veel (te hard) omgevingsgeluid ook het nodige doen met een microfoon. (dichslaan, vervormen) door
2 ohm draaien is ook niet wat ik persé wil. De mogelijkheid geeft wel wat vrijheid.
Ik draai nu op 8 of 4 ohm. Ben van plan dat te blijven doen met 2 identieke racks. (maar dan lichtgewicht!)
Valt er een versterker weg (dit heb ik helaas al eens meegemaakt) dan betekent dit nu subs unpluggen..of met zweet in je bilnaad kiezen voor doorlussen.. De mogelijkheid tot stabiel draaien op 2,66 of 2 is natuurlijk dan wel een geruststelling...
Gevoelsmatig zegt "2 ohm stabiel" ook wel iets over de "overcapaciteit" of bouwkwaliteit van een versterker. De inzetbaarheid is gewoon ook groter. Een extra lichtgewichtkistje van 2 a 3he met voldoende vermogen voor 4 toppen of sub top combi passief is heel practisch lijkt me!. Misschien een goed plan om hier eens mee te beginnen.
Ik heb nu een t-amp 3200 t-amp 2400 (rackje 1) 2x x2000(rackje 2) 1x x700 (monitors)
Wat ik ook een beetje beu ben is als je echt alleen 2 topjes wilt meenemen, dat je dan een versterkerrack van 80 + kg mee moet nemen ... (x700 heeft dan weer te weinig vermogen ondanks voldoende massa!) Als ik overstap op lichtgewicht dan ongeveer dezelfde geluidskwaliteit en vermogen met minder gewicht (er is toch helaas ook een hoop net niet op de markt..)
Denk wel dat ik de stage - amp boven de tas geplaatst moet zien?
Topic: Nieuwe versterkers DAP (Stage-Amp) (9-4-2012 16:01:00)Ik draai nu op 8 of 4 ohm. Ben van plan dat te blijven doen met 2 identieke racks. (maar dan lichtgewicht!)
Valt er een versterker weg (dit heb ik helaas al eens meegemaakt) dan betekent dit nu subs unpluggen..of met zweet in je bilnaad kiezen voor doorlussen.. De mogelijkheid tot stabiel draaien op 2,66 of 2 is natuurlijk dan wel een geruststelling...
Gevoelsmatig zegt "2 ohm stabiel" ook wel iets over de "overcapaciteit" of bouwkwaliteit van een versterker. De inzetbaarheid is gewoon ook groter. Een extra lichtgewichtkistje van 2 a 3he met voldoende vermogen voor 4 toppen of sub top combi passief is heel practisch lijkt me!. Misschien een goed plan om hier eens mee te beginnen.
Ik heb nu een t-amp 3200 t-amp 2400 (rackje 1) 2x x2000(rackje 2) 1x x700 (monitors)
Wat ik ook een beetje beu ben is als je echt alleen 2 topjes wilt meenemen, dat je dan een versterkerrack van 80 + kg mee moet nemen ... (x700 heeft dan weer te weinig vermogen ondanks voldoende massa!) Als ik overstap op lichtgewicht dan ongeveer dezelfde geluidskwaliteit en vermogen met minder gewicht (er is toch helaas ook een hoop net niet op de markt..)
Denk wel dat ik de stage - amp boven de tas geplaatst moet zien?
Ik was benieuwd of er al iemand (goede) ervaring had met deze amps of iets in deze prijsklasse.
Ik zoek 2 ohm stabiele lichtgewicht versterkers om 2 4 6of 8 x-18 b's aan te sturen en 2 4 6 of 8 x 15's (dap x)
(ter vervaning van de loodzware dap xtreme serie die ik er nu op heb staan. (150 kg aan versterker voor de hele set...)
Topic: ShowTec Phantom 50 LED Spot (27-3-2012 18:04:00)Ik zoek 2 ohm stabiele lichtgewicht versterkers om 2 4 6of 8 x-18 b's aan te sturen en 2 4 6 of 8 x 15's (dap x)
(ter vervaning van de loodzware dap xtreme serie die ik er nu op heb staan. (150 kg aan versterker voor de hele set...)
Leuk.. met een adviesprijs van 20+ euro p.s. Per head dus 2..
De Pantom 50 led spot heb ik ook in actie gezien. Ik was verbaasd door de opbrengst. (in positieve zin) Bij gebruik van prisma viel me op dat het licht in het centum van de beam meer weg viel dan bij gebruik van het prisma bij b.v. een movitec sl 250.
Een vergelijkend warenonderzoek zegt natuurlijk meer.
Door het gewicht en omvang en toch veel mogelijkheden ben ik wel serieus naar deze heads aan het kijken.
Topic: Regenhoes T4 (15-2-2012 13:47:00)De Pantom 50 led spot heb ik ook in actie gezien. Ik was verbaasd door de opbrengst. (in positieve zin) Bij gebruik van prisma viel me op dat het licht in het centum van de beam meer weg viel dan bij gebruik van het prisma bij b.v. een movitec sl 250.
Een vergelijkend warenonderzoek zegt natuurlijk meer.
Door het gewicht en omvang en toch veel mogelijkheden ben ik wel serieus naar deze heads aan het kijken.
Overigens hebben we in 2011 geschuild in een line array toren . De versterkers stonden daar bijna onder water. Die app heeft het soms wel te verduren tijdens zo'n outdoor festival!
Een paar jaar geleden (voor de kenners : editie met de gigantische opblaasbare zaadcellen) stonden er 1200 w scans onafgedekt per 4 op zuilen. Gelukkig heeft het toen nauwelijks geregend.
Topic: Regenhoes T4 (15-2-2012 13:38:00)Een paar jaar geleden (voor de kenners : editie met de gigantische opblaasbare zaadcellen) stonden er 1200 w scans onafgedekt per 4 op zuilen. Gelukkig heeft het toen nauwelijks geregend.
100 % zeker dat dit t4's waren.
Ik was met name benieuwd of er iets op de markt was. een plastic cover o.i.d.
voor movingheads is er natuurlijk maar zat te verkrijgen Ook een fixture die niet voor buiten bedoeld is.
Ik ga er eens over nadenken. Ik heb al even geinformeerd, en zeilmakerijen kunnen zo'n beetje alles maken, als je maar betaald. Alleen vind ik een hoes die duurder is dan een nieuwe t4 weer n beetje gortig.
Bedankt voor de tips zover.
Topic: Regenhoes T4 (15-2-2012 10:09:00)Ik was met name benieuwd of er iets op de markt was. een plastic cover o.i.d.
voor movingheads is er natuurlijk maar zat te verkrijgen Ook een fixture die niet voor buiten bedoeld is.
Ik ga er eens over nadenken. Ik heb al even geinformeerd, en zeilmakerijen kunnen zo'n beetje alles maken, als je maar betaald. Alleen vind ik een hoes die duurder is dan een nieuwe t4 weer n beetje gortig.
Bedankt voor de tips zover.
Op extrema, bij het podium waar toen deadmaus draaide., (2010) zaten er doorschijnende hoezen met rits om de t4's. Geen idee of dat een fabrieksoplossing is, zag er wel netjes uit
In 2011 hingen de t4's onbeschermd in de stromende regen (ook nog een filterframe in mijn nek gekregen toen)
ik heb het dakgootidee ook al een keer in de praktijk gezien. Vind ik er niet netjes uit zien. Wel lijkt het me beter voor koeling van de dimmer.
Luchtdicht inpakken kan tricky zijn denk ik.
Verder huishoudfolie, vuilniszakken, vanalles al gezien.
Topic: Regenhoes T4 (14-2-2012 22:31:00)In 2011 hingen de t4's onbeschermd in de stromende regen (ook nog een filterframe in mijn nek gekregen toen)
ik heb het dakgootidee ook al een keer in de praktijk gezien. Vind ik er niet netjes uit zien. Wel lijkt het me beter voor koeling van de dimmer.
Luchtdicht inpakken kan tricky zijn denk ik.
Verder huishoudfolie, vuilniszakken, vanalles al gezien.
Uiteraard is harting de oplossing om de kwetsbare elektronica binnen te houden. Maar ik zie toch heel erg vaak t4's buiten hangen op festivals. Er is niets voor op de markt?
Topic: Regenhoes T4 (14-2-2012 21:15:00)Zijn er hoezen verkrijgbaar voor t4 dimmer balken?
Hoe wordt het buiten ophangen van deze balken over het algemeen opgelost?
Bedankt Vast
Hoe wordt het buiten ophangen van deze balken over het algemeen opgelost?
Bedankt Vast