Forum > Profiel
Gebruikersgegevens.
Het profiel van DJefke
Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers
Laatste 200 bijdrage(n) van DJefke (Pagina: 12 van 20)
Topic: Ergenissen on stage/ tijdens het draaien (18-12-2009 18:47:00)
Nog mensen die de sneeuw door moeten vandaag met volle bus?Ja hoor, hier in België ook sneeuw. Mag straks vanuit Gent over de Antwerpse ring naar Mechelen. Weliswaar met een gewone auto, maar ik kijk er toch niet echt naar uit
3 bakken platen, 4 bakken CD's, 2 draaitafels, mixer, CDspelers, dat gaat de wegligging ook niet meteen verbeteren denk ik.Topic: Waar vervoeren jullie de drive in mee? (14-12-2009 18:22:00)Ahzo, dat wist ik niet. Ik wist wel dat in de VS kenteken bij de wagen hoort.Topic: Waar vervoeren jullie de drive in mee? (14-12-2009 17:25:00)Uiteraard is dat zonder kenteken. Kenteken moet je aanvragen bij de bevoegde overheidsinstantie.Topic: Beginnen met Scanner / ShowTec Sanmaster - 5 vraagjes (10-12-2009 18:41:00)Op een concert/festival: wachten tot de pauze/bandwissel :P
Discotheek/feest: Even wat algemene chases op de heads en pars of whatever, en hopen dat de DJ niet plots naar ene andere stijl overgaat tijdens de plaspauze.
Tenminste, zo doe ik het. Nuja, de club waar ik soms licht tik, staat een Enigma. Die heeft een schitterende sound-to-light, dus daar kan je wel veilig even de tafel alleen laten. Is ook wel nodig, want DJ/LJ staan zelf in voor het halen van hun drank aan de bar.Topic: Beginnersinformatie DMX en Licht (6-12-2009 17:04:00)
Wel, de lange rit was gisteren. En neen, vroeger vertrekken was geen optie. Ik had wel vakantie, maar toen ik opstond, moest ik alles nog bijeen zoeken en in de auto proppen (is niet zo dat ik elke week draai). De hevige sneeuwval was ook vrij onverwacht natuurlijk.
Topic: Ergenissen on stage/ tijdens het draaien (18-12-2009 16:07:00)Ergernis van de week: sneeuw
Een ritje naar het cafe wat mij normaal 45min a een uurtje kost, heeft nu 3u45 geduurd. Nuja, dankzij de spontane hulp van een aantal studenten en studentes stond alles tochj vrij snel recht.
Topic: Ergenissen on stage/ tijdens het draaien (17-12-2009 11:57:00)
Een ritje naar het cafe wat mij normaal 45min a een uurtje kost, heeft nu 3u45 geduurd. Nuja, dankzij de spontane hulp van een aantal studenten en studentes stond alles tochj vrij snel recht.pietje schreef:
Geen ergenis on stage, maar ergenis onderweg
Nog mensen die de sneeuw door moeten vandaag met volle bus?
3 bakken platen, 4 bakken CD's, 2 draaitafels, mixer, CDspelers, dat gaat de wegligging ook niet meteen verbeteren denk ik.big bang schreef:
Helemaal niet uiteraard, is een verschil tussen Nederland en België. In Nederland hoort een kenteken bij de auto, in België bij een persoon.Dj Joeri schreef:
Let er wel op dat deze volgens mij zonder kenteken verkocht wordt! Hier komen natuurlijk ook weer extra kosten bij kijken...Zonder zal het ook wel werken. Maar als je eentje koopt (is nooit weggesmeten geld), dan maakt het in principe zoveel niet uit. Ze spreken van 120Ohm, omdat dit een standaard weerstandswaarde is. Maar strikt genomen moet er afgesloten worden met 110Ohm. Dus de NewLine afsluitweerstand van 110Ohm is eigenlijk dus beter dan de 120Ohm. Of je in de praktijk verschil opmerkt is een andere zaak natuurlijk.
Topic: Beginnen met Scanner / ShowTec Sanmaster - 5 vraagjes (10-12-2009 17:10:00)1. In principe heb je een speciale DMX kabel nodig. Maar voor wat testjes met maar 1 scanner, moet een normale XLR microfoonkabel ook prima voldoen.
2. DMX is een digitale bus. Alle stuursignalen gaan dus over deze kabel. Je moet natuurlijk nog wel stroom aansluiten op de scanner.
3. De uitgang van de scanner moet naar de volgende scanner (of dimmer, of ledpar, of effect). In principe moet op de laatste scanner een terminator, maar ook dit is niet echt nodig bij zulke testjes. Nu, dit is gewoon een XLR-plug met een weerstand, dus kost maar een paar euro.
4. De LEDs zitten er al in. Is volgens mij ook gewoon vast gesoldeerd, en niet echt bedoeld om zelf te vervangen.
5. Hangt er vanaf wat je precies wilt doen. Enkel 1 scan is natuurlijk nogal zielig voor een show, maar natuurlijk prima om wat uit te proberen, al zijn meerdere scans natuurlijk beter om shows te leren maken. De controller is ook nogal basic, maar dat zal je zelf ook al wel begrepen hebben.
Topic: Pismuziek/Plasplaat/Zeikplaat! (7-12-2009 17:29:00)2. DMX is een digitale bus. Alle stuursignalen gaan dus over deze kabel. Je moet natuurlijk nog wel stroom aansluiten op de scanner.
3. De uitgang van de scanner moet naar de volgende scanner (of dimmer, of ledpar, of effect). In principe moet op de laatste scanner een terminator, maar ook dit is niet echt nodig bij zulke testjes. Nu, dit is gewoon een XLR-plug met een weerstand, dus kost maar een paar euro.
4. De LEDs zitten er al in. Is volgens mij ook gewoon vast gesoldeerd, en niet echt bedoeld om zelf te vervangen.
5. Hangt er vanaf wat je precies wilt doen. Enkel 1 scan is natuurlijk nogal zielig voor een show, maar natuurlijk prima om wat uit te proberen, al zijn meerdere scans natuurlijk beter om shows te leren maken. De controller is ook nogal basic, maar dat zal je zelf ook al wel begrepen hebben.
watje schreef:
wat ik me dan afvraag he, hoe doe je dat als lichtman zijnde?Discotheek/feest: Even wat algemene chases op de heads en pars of whatever, en hopen dat de DJ niet plots naar ene andere stijl overgaat tijdens de plaspauze.
Tenminste, zo doe ik het. Nuja, de club waar ik soms licht tik, staat een Enigma. Die heeft een schitterende sound-to-light, dus daar kan je wel veilig even de tafel alleen laten. Is ook wel nodig, want DJ/LJ staan zelf in voor het halen van hun drank aan de bar.
Wat bedoel je met master en slave? Ben je zeker dat die functie er op zit? Ik heb zelf enkel mk2's, maar ik heb dus enkel de functies DMX-receive en stand-alone, geen DMX-master.
Topic: Komkommertijd, leuke verhaaltjes uit de oude doos. (4-12-2009 10:57:00)Tja, ik zou het knopje ook zelf niet ingedrukt hebben. Maar ik zou gans die bende profs na dat half uur toch wel serieus hard uitgelachen hebben in hun gezicht. En de baas zelf zou ik er op toekomstige klussen nog regelmatig aan herinneren. Maar goed, dat ben ik natuurlijk.