Forum > Profiel
Gebruikersgegevens.
Het profiel van )pieter(
Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers
Laatste 200 bijdrage(n) van )pieter( (Pagina: 12 van 20)
Topic: Stage Accompany Blue Box. (13-3-2009 08:24:00)Het kan zeker
maar vind de prijs een beetje aan de hoge kant voor de keer dat ik hem ga gebruiken.
Maar 9 volt batterij zal dan wel het goedkoopste middeltje zijn.Ga jij daar een 3, 4 of 5 weg systeem mee nalopen? En zeker bij highdrivers wordt dit een mooi klusje.Topic: Welke nieuwe geluidsset zou jij kiezen voor +/-7000,- (11-3-2009 22:07:00)
Hier wordt zeer regelmatig extra laagkastjes bijgehuurt om onder een GAE Director set te plaatsen voor wat extra laag onderin en achterin tenten.
Apart ampkanaaltje en een kanaal op de processor en je komt een heel eind.In principe kunnen bassreflexkastjes altijd wel met elkaar gecombineerd worden. Maar het is toch zoveel netter als je bij de dealer gewoon twee extra, juist dezelfde kan bijhuren. Dan hebben we tenminste een set die naast een lust voor het oor ook een lust voor het oog vormt.
Ik weet dat je nu gaat zeggen dat dit niet essentieel is en dat weet ik. Maar ik vind het gewoon professioneler overkomen dan een bijeenraapsel van alle soorten en maten kasten.
Nog een voordeel van de veel te dure merkkasten is dat de oudere kasten verwisselbaar zijn met de nieuwere kasten. Zo is de dubbel 18" FSX van martin audio (al een oudje) juist even breed als de S218 van Martin Audio die ook weer juist even breed is als de WS218X van Martin Audio. Namelijk 106.6 centimeter.
Ik weet dat het een detail is en dat je dit als zelfbouwer ook zou kunnen doen maar een bij elkaar passende set doet nog wel wat extra vind ik.
Mvg.
PieterTopic: D&B Max12 (23-2-2009 09:23:00)
Alles ziet er wel redelijk blauw uit ja
Topic: Speaker FaseTester (12-3-2009 09:40:00)
Gelieve dat dan ook in de openingspost te vermelden. Nu is het zo een beetje in het wilde weg schieten en hopen op goed geluk iets te raken.
Mvg.
Pieter
Topic: Speaker FaseTester (12-3-2009 08:55:00)Mvg.
Pieter
night06 schreef:
)pieter( schreef:
Met een Phonic PAA3 gaat dit ook.
maar vind de prijs een beetje aan de hoge kant voor de keer dat ik hem ga gebruiken. Maar 9 volt batterij zal dan wel het goedkoopste middeltje zijn.
Als we toch naar tweede hands gaan kijken kijk dan eens naar een deftige turbosound, martin audio of degelijke A-merken set.
Mvg.
Pieter
Topic: Speaker FaseTester (11-3-2009 12:02:00)Mvg.
Pieter
Met een Phonic PAA3 gaat dit ook.
Mvg.
Pieter
Topic: D&B Max12 (25-2-2009 11:38:00)Mvg.
Pieter
Wie heeft hier eigenlijk gezegd dat hier zelfbouwers op de korrel genomen worden? Ik ben zelf ook bezig geweest en nog steeds bezig met zelfbouw. En ik geef ook toe dat dit tot aardige resultaten kan leiden.
Maar ik loop niet te roepen dat bepaalde merken te duur zijn, of dat bepaalde fabrikanten geldwolven zijn en dat ik het zelf toch allemaal beter kan. Alle waar naar zijn geld, de goede merken zijn nu eenmaal duur en is het niet normaal dat iedereen een cent over wilt houden op wat hij of zij doet?
En zolang het goed blijft verkopen zal dat duur merk niet geneigd zijn om zijn prijs aan te passen aan wat jij vindt over hun prijzen. En bijgevolg blijf je bij je zelfbouw.
Mvg.
Pieter
Topic: D&B Max12 (25-2-2009 09:09:00)Maar ik loop niet te roepen dat bepaalde merken te duur zijn, of dat bepaalde fabrikanten geldwolven zijn en dat ik het zelf toch allemaal beter kan. Alle waar naar zijn geld, de goede merken zijn nu eenmaal duur en is het niet normaal dat iedereen een cent over wilt houden op wat hij of zij doet?
En zolang het goed blijft verkopen zal dat duur merk niet geneigd zijn om zijn prijs aan te passen aan wat jij vindt over hun prijzen. En bijgevolg blijf je bij je zelfbouw.
Mvg.
Pieter
Watt-Xtra schreef:
To Pieter: sinds wanneer kun je geen reflex kastjes meer met elkaar combineren??Hier wordt zeer regelmatig extra laagkastjes bijgehuurt om onder een GAE Director set te plaatsen voor wat extra laag onderin en achterin tenten.
Apart ampkanaaltje en een kanaal op de processor en je komt een heel eind.
Ik weet dat je nu gaat zeggen dat dit niet essentieel is en dat weet ik. Maar ik vind het gewoon professioneler overkomen dan een bijeenraapsel van alle soorten en maten kasten.
Nog een voordeel van de veel te dure merkkasten is dat de oudere kasten verwisselbaar zijn met de nieuwere kasten. Zo is de dubbel 18" FSX van martin audio (al een oudje) juist even breed als de S218 van Martin Audio die ook weer juist even breed is als de WS218X van Martin Audio. Namelijk 106.6 centimeter.
Ik weet dat het een detail is en dat je dit als zelfbouwer ook zou kunnen doen maar een bij elkaar passende set doet nog wel wat extra vind ik.
Mvg.
Pieter
Stel je hebt een groot project en twee of vier baskasten komen terug en hebben een recone nodig. En stel daarbij dat je dezelfde dag dat de kasten terugkomen nog een project hebt.
Ga jij maar zelf bouwen aan je kasten, ik zou toch gaan voor een ritje naar de dealer die me in no-time weer uit de brand helpt. Of stel je neemt een groot project aan waar je eigen set net iets te kort voor schiet. Ga jij een kast bouwen dan? Ik huur wel dezelfde bij mijn dealer in (ook al is het een domme dubbel 18" bassreflex).
Of stel mijn bassen worden gevlogen, toch leuk zo beugels van het fabriek. Lekker veilig bovendien!
Voel je je dan nog steeds bekocht? Je betaalt ten eerste voor het kastje, ten tweede voor de kwaliteit waarmee dat kastje toch wel in elkaar steekt. Maar ook voor de service en ook voor de restwaarde enzovoort. En natuurlijk verdienen mensen daar geld mee. Maar jij probeert toch hetzelfde? Je maakt een zelfbouwkast en je wil die dan waarschijnlijk ook nog voor zo'n hoog mogelijke prijs verhuren. Wie is er dan de geldwolf?
Mvg.
Pieter
Topic: martin audio combi f2b,s18,f215 (16-2-2009 09:22:00)Ga jij maar zelf bouwen aan je kasten, ik zou toch gaan voor een ritje naar de dealer die me in no-time weer uit de brand helpt. Of stel je neemt een groot project aan waar je eigen set net iets te kort voor schiet. Ga jij een kast bouwen dan? Ik huur wel dezelfde bij mijn dealer in (ook al is het een domme dubbel 18" bassreflex).
Of stel mijn bassen worden gevlogen, toch leuk zo beugels van het fabriek. Lekker veilig bovendien!
Voel je je dan nog steeds bekocht? Je betaalt ten eerste voor het kastje, ten tweede voor de kwaliteit waarmee dat kastje toch wel in elkaar steekt. Maar ook voor de service en ook voor de restwaarde enzovoort. En natuurlijk verdienen mensen daar geld mee. Maar jij probeert toch hetzelfde? Je maakt een zelfbouwkast en je wil die dan waarschijnlijk ook nog voor zo'n hoog mogelijke prijs verhuren. Wie is er dan de geldwolf?
Mvg.
Pieter
Hallo,
Hier ook een F2 systeem in gebruik. F2 toppen en bassen lopen via de MX 4 controller van martin. Hieronder liggen twee FSX (dubbel 18" subs reflex). Voor de delaytijden wordt uitgegaan van een hoornpadlengte van 1,2 meter.
Mvg.
Pieter
Topic: Catch voor frontdeksel (16-2-2009 09:12:00)Hier ook een F2 systeem in gebruik. F2 toppen en bassen lopen via de MX 4 controller van martin. Hieronder liggen twee FSX (dubbel 18" subs reflex). Voor de delaytijden wordt uitgegaan van een hoornpadlengte van 1,2 meter.
Mvg.
Pieter
De catches van penn komen in de buurt echter gebruikt Martin Audio catches die aan twee zijden gesloten zijn.
De catches van penn zijn aan één kant open (de bovenkant ligt bijvoorbeeld open) wat mijn inziens wel eens storend kan zijn, er kan namelijk altijd wel eens iets achter blijven haken.
Overigens had ik de catches van penn op mijn zoektocht toen ook gevonden maar zo'n gesloten versie ben ik nog nergens tegengekomen. Eerlijkheid gebiedt mij ook wel te zeggen dat de zoektocht is stilgevallen.
Mvg.
Pieter
De catches van penn zijn aan één kant open (de bovenkant ligt bijvoorbeeld open) wat mijn inziens wel eens storend kan zijn, er kan namelijk altijd wel eens iets achter blijven haken.
Overigens had ik de catches van penn op mijn zoektocht toen ook gevonden maar zo'n gesloten versie ben ik nog nergens tegengekomen. Eerlijkheid gebiedt mij ook wel te zeggen dat de zoektocht is stilgevallen.
Mvg.
Pieter