Forum > Profiel
Gebruikersgegevens.
Het profiel van StijnS
Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers
Laatste 200 bijdrage(n) van StijnS (Pagina: 12 van 20)
Topic: Virtual DJ werkt niet meer goed op Macbook (1-7-2010 22:25:00)
Dan maak je met de recovery toch net hetzelfde dan als je die voor het eerst uit de doos haal he?
Of moet ik dan appart nog eens een Win 7 aankopen (word zeker een dure grap dan, aangezien er win 7 op zou staan...Je gaat naar de winkel en je eist dat de laptop jou verkocht wordt zonder besturingssysteem. Iets van koppelverkoop... Uiteraard moet hij zonder OS dus ook een honderdtal eurotjes goedkoper zijn...Topic: Martin Lightjockey op Mac (22-6-2010 10:35:00)
Ik heb sinds vorige week opeens een raar probleem met Virtual DJ 6.0.1 op mijn macbook.
Ik gebruik virtual dj samen met een Behringer UCA-202 geluidskaart. Virtual DJ staat dan ingesteld op "External Mixer" met 2 geluidskaarten: intern en de usb geluidskaart.
Dat heeft vroeger altijd prima gewerkt, ik heb genoeg feestjes gedaan met die combinatie.
Sinds vorige week is er echter een raar probleem. Van zodra ik Virtual DJ opstart, en bovenstaande instellingen invoer, begint de interne geluidskaart van de macbook te kraken en te piepen. Muziek die ik afspeel klinkt enorm vervormd, net alsof hij overstuurd is. Het klinkt altijd overstuurd, ook als ik de gains in Virtual DJ en het systeemvolume lager zet.
Het geluid op de externe geluidskaart klinkt altijd goed. Muziek die ik afspeel op het deck dat aan de USB kaart gekoppeld is klinkt prima op de USB geluidskaart, maar komt ook zwak maar sterk vervormd door op de interne geluidskaart.
Als ik Virtual DJ instel dat hij slechts 1 geluidskaart mag gebruiken (of dat nu intern of usb is maakt niet uit), klinkt het altijd prima.
Het verhogen/verlagen van de latency of de kwaliteit lager/hoger zetten heeft geen effect.
Ik heb al geprobeerd om Virtual DJ volledig te verwijderen dmv AppZapper, en daarna opnieuw te installeren, maar het probleem blijft.
Ik draai OSX versie 10.6.4, met alle laatste updates geïnstalleerd.
Heeft iemand enig idee hoe ik dit vervelende probleem kan oplossen? Ik kan me niet herinneren dat ik iets ingrijpend aan de systeeminstellingen veranderd heb. Ik zou het echter wel graag snel oplossen, want ik heb nog de nodige feestjes in het vooruitzicht...
Alvast bedankt,
Stijn
Topic: Grootste opschepperij, bloopers en andere (eerlijke) onzin (30-6-2010 11:29:00)Ik gebruik virtual dj samen met een Behringer UCA-202 geluidskaart. Virtual DJ staat dan ingesteld op "External Mixer" met 2 geluidskaarten: intern en de usb geluidskaart.
Dat heeft vroeger altijd prima gewerkt, ik heb genoeg feestjes gedaan met die combinatie.
Sinds vorige week is er echter een raar probleem. Van zodra ik Virtual DJ opstart, en bovenstaande instellingen invoer, begint de interne geluidskaart van de macbook te kraken en te piepen. Muziek die ik afspeel klinkt enorm vervormd, net alsof hij overstuurd is. Het klinkt altijd overstuurd, ook als ik de gains in Virtual DJ en het systeemvolume lager zet.
Het geluid op de externe geluidskaart klinkt altijd goed. Muziek die ik afspeel op het deck dat aan de USB kaart gekoppeld is klinkt prima op de USB geluidskaart, maar komt ook zwak maar sterk vervormd door op de interne geluidskaart.
Als ik Virtual DJ instel dat hij slechts 1 geluidskaart mag gebruiken (of dat nu intern of usb is maakt niet uit), klinkt het altijd prima.
Het verhogen/verlagen van de latency of de kwaliteit lager/hoger zetten heeft geen effect.
Ik heb al geprobeerd om Virtual DJ volledig te verwijderen dmv AppZapper, en daarna opnieuw te installeren, maar het probleem blijft.
Ik draai OSX versie 10.6.4, met alle laatste updates geïnstalleerd.
Heeft iemand enig idee hoe ik dit vervelende probleem kan oplossen? Ik kan me niet herinneren dat ik iets ingrijpend aan de systeeminstellingen veranderd heb. Ik zou het echter wel graag snel oplossen, want ik heb nog de nodige feestjes in het vooruitzicht...
Alvast bedankt,
Stijn
Je weet toch dat zoiets veel fijner is op een aggregaat... VROEMMM
Topic: Martin Lightjockey op Mac (23-6-2010 13:30:00)
X-PLOSION schreef:
En hoe gaat dat dan in zijn werk? Je koopt een laptop met Win 7 op geinstalleerd en je hebt bijhorende recovery disk(s)Dan maak je met de recovery toch net hetzelfde dan als je die voor het eerst uit de doos haal he?
Of moet ik dan appart nog eens een Win 7 aankopen (word zeker een dure grap dan, aangezien er win 7 op zou staan...
Als je toch op een Mac werkt, gooi dat achterhaalde lichtjockey dan even buiten, wil je...
Probeer Cuelux eens. Je kunt gratis een demoversie afhalen waarmee je wat kunt prutsen. Persoonlijk heb ik het gevoel er veel intuitiever mee te kunnen werken dan met Lightjockey.
Verder kan ik je aanraden om die Windows 7 zo snel mogelijk van aangekochte laptops te verwijderen. Damn, wat voor rommel ze de mensen tegenwoordig door het strot rammen... Waar is de goeie ouwe tijd van 2k...
Topic: Zomerhit van dit jaar??? (14-6-2010 18:31:00)Probeer Cuelux eens. Je kunt gratis een demoversie afhalen waarmee je wat kunt prutsen. Persoonlijk heb ik het gevoel er veel intuitiever mee te kunnen werken dan met Lightjockey.
Verder kan ik je aanraden om die Windows 7 zo snel mogelijk van aangekochte laptops te verwijderen. Damn, wat voor rommel ze de mensen tegenwoordig door het strot rammen... Waar is de goeie ouwe tijd van 2k...
Noem het maar kutnummer, hier doet Tom Waes het toch redelijk goed... Als je het nummer opzet heeft direct iedereen door welk nummer er komt, en praktisch iedereen kan het meezingen. Prima ambiancenummertje!
Topic: post hier: een foto van jouw opslag ruimte (24-5-2010 00:11:00)Ik hoop niet dat je dan met je aanhanger over dat brugje moet rijden om hem te vullen...
Topic: Meerdere video-signalen via IP (17-5-2010 20:17:00)
De volledige video wordt als een stream gemulticast over het netwerk. Iedere client kan inpikken op deze stream en filtert het stuk beeld dat hij moet laten zien er uit. Je kunt dus verschillende clients toevoegen die elk slechts een deel van het beeld laten zien. Iedere client kiest zelf welk beeld en doet dus ook de verwerking van de video. VLC Videowall draaien op bejaarde hardware is dus geen goed idee als je een fatsoenlijke beeldkwaliteit wilt halen...
Topic: Muziek stijldansen (26-4-2010 16:36:00)Adamo - Vous permettez monsieur
Erg goed gekend onder het oudere volkje!
Net als andere liedjes van Adamo, zeer veel toffe nummertjes voor "oudezakkenfeesten"
Topic: Video's afspelen filmconcert (21-4-2010 18:13:00)Erg goed gekend onder het oudere volkje!
Net als andere liedjes van Adamo, zeer veel toffe nummertjes voor "oudezakkenfeesten"
Dit kan met zowat alle VJ software.
Resolume (aanrader), Arkaos...
Anders plaats je een videomixertje tussen de computer en de beamer. Dan kun je een zwart scherm opzetten.
Topic: Axys Flex Range B89/U92 (17-4-2010 13:40:00)Resolume (aanrader), Arkaos...
Anders plaats je een videomixertje tussen de computer en de beamer. Dan kun je een zwart scherm opzetten.
Hier ook goede ervaringen met de service van Axys. Oude module opsturen, en je krijgt een nieuwe (herstelde) teruggestuurd. Modules leveren zonder dat je de oude opstuurt doen ze niet meer...