Forum > Profiel
Gebruikersgegevens.
Het profiel van Rekal
Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers
Laatste 200 bijdrage(n) van Rekal (Pagina: 12 van 20)
Topic: Chamsys: 2 interfaces mogelijk? (29-8-2011 20:09:00)
Ze hebben het over een 32 bit ARM processor welke in de ethernet interface zit, wat is dat?
En zou die net zoals de USB PRO ook 40hz per sec halen en met internal memory?
Ben gewoon een beetje bang dat hij mogelijk minder snel zou zijn als de enttec usb pro.
Ik heb ook het vermoeden dat het eventueel wel mogelijk is om 1 usb pro interface op universe1 te hangen en een ethernet interface als extra 512 kanalen te gebruiken.
Mogelijk zit hier iemand die hem al in de praktijk heeft kunnen testen?
Topic: Chamsys: 2 interfaces mogelijk? (29-8-2011 11:56:00)En zou die net zoals de USB PRO ook 40hz per sec halen en met internal memory?
Ben gewoon een beetje bang dat hij mogelijk minder snel zou zijn als de enttec usb pro.
Ik heb ook het vermoeden dat het eventueel wel mogelijk is om 1 usb pro interface op universe1 te hangen en een ethernet interface als extra 512 kanalen te gebruiken.
Mogelijk zit hier iemand die hem al in de praktijk heeft kunnen testen?
toch nog wat eigen onderzoek gedaan.
Namens Chamsys:
The MagicQ software supports one Enttec Pro interface on the first universe, however you can use the Enttec ODE Artnet-Ethernet converters to access further universes over Art-Net - the software supports 18 universes of Art-Net without you having to pay us anything for it!
Dus 1 Enttec usb pro
En max. 18 ODE controllers.
Nu is de vraag of er snelheidsverschillen merkbaar zijn?
Zoniet ga ik de ODE interface proberen....
Topic: Chamsys: 2 interfaces mogelijk? (29-8-2011 03:24:00)Namens Chamsys:
The MagicQ software supports one Enttec Pro interface on the first universe, however you can use the Enttec ODE Artnet-Ethernet converters to access further universes over Art-Net - the software supports 18 universes of Art-Net without you having to pay us anything for it!
Dus 1 Enttec usb pro
En max. 18 ODE controllers.
Nu is de vraag of er snelheidsverschillen merkbaar zijn?
Zoniet ga ik de ODE interface proberen....
Momenteel heb ik 1 Enttec pro usb interface. (dus 512 kanalen)
Werkt perfect!
Maar ik wil graag uitbreiden naar 1024 kanalen.
Kan ik 2 Enttec usb pro dongles tegelijk aansluiten op chamsys?
dus 2x 512 kanalen idpv. 1x 512
ik zag ook deze:
ODE dongle: www.enttec.com/index.php?main_menu=Products&prod=70305&show=description&name=ode
deze is ook ondersteund door chamsys, ook 2 stuks tegelijk?
Is deze ODE interface mogelijk sneller of beter dan de usb pro interface?
Topic: Microfoon voor amateurstudio (condensator) (15-6-2011 15:17:00)Werkt perfect!
Maar ik wil graag uitbreiden naar 1024 kanalen.
Kan ik 2 Enttec usb pro dongles tegelijk aansluiten op chamsys?
dus 2x 512 kanalen idpv. 1x 512
ik zag ook deze:
ODE dongle: www.enttec.com/index.php?main_menu=Products&prod=70305&show=description&name=ode
deze is ook ondersteund door chamsys, ook 2 stuks tegelijk?
Is deze ODE interface mogelijk sneller of beter dan de usb pro interface?
Ik heb zoiezo een heel grote voorkeur voor de Shure beta 87a, heb hem al gehad.
Maar dat is zoals gezegt geen groot membraam mic.
Of maakt dat niet zoveel uit?
Mogelijk dat een grootmembraam voller of nog transparanter klinkt?
Ik zoek een warm iets voller geluid met sprankelend hoog.
Moet ook tegen een stootje kunnen
hier denk ik momenteel zelf aan.
1. Rode NT1000
2. AKG Perception 420
2. Neumann TLM 102 (is 2x zo duur als de Akg c214, is hij wel echt beter?)
3. Sennheiser MK4
is er nergens een website waar je de mics kunt horen?
Topic: Microfoon voor amateurstudio (condensator) (14-6-2011 22:26:00)Maar dat is zoals gezegt geen groot membraam mic.
Of maakt dat niet zoveel uit?
Mogelijk dat een grootmembraam voller of nog transparanter klinkt?
Ik zoek een warm iets voller geluid met sprankelend hoog.
Moet ook tegen een stootje kunnen
hier denk ik momenteel zelf aan.
1. Rode NT1000
2. AKG Perception 420
2. Neumann TLM 102 (is 2x zo duur als de Akg c214, is hij wel echt beter?)
3. Sennheiser MK4
is er nergens een website waar je de mics kunt horen?
Ik ben aan het sparen voor een leuke microfoon voor mijn studio.
90% Vocalen en eventueel beetje akoustisch gitaar (in een appart spoor)
stel dat je maximaal €500 ter beschikking hebt. (minder mag natuurlijk ook)
Waar dank je dan aan?
Ik denk dat je met een Shure beta87a of Sennheiser e965 geen goede keuze maakt...
Omdat dit geen "groot" membramen zijn.
of heb ik het mis?
denk meer iets als dit te moeten hebben:
Rode NT1 a
Rode NT2 a
Rode NT1000
Shure sm27
Akg C2000b
Akg perception 420
Sennheiser mk4
liever geen knopjes voor variabele opnamepatronen of omschakelbare filters, gewoon de basis voor een goede sound.
liever ook geen buizenmics of exemplaren die een eigen voeding hebben.
Topic: Proffesionele VST / TDM plugins (13-6-2011 22:12:00)90% Vocalen en eventueel beetje akoustisch gitaar (in een appart spoor)
stel dat je maximaal €500 ter beschikking hebt. (minder mag natuurlijk ook)
Waar dank je dan aan?
Ik denk dat je met een Shure beta87a of Sennheiser e965 geen goede keuze maakt...
Omdat dit geen "groot" membramen zijn.
of heb ik het mis?
denk meer iets als dit te moeten hebben:
Rode NT1 a
Rode NT2 a
Rode NT1000
Shure sm27
Akg C2000b
Akg perception 420
Sennheiser mk4
liever geen knopjes voor variabele opnamepatronen of omschakelbare filters, gewoon de basis voor een goede sound.
liever ook geen buizenmics of exemplaren die een eigen voeding hebben.
Ik weet inderdaad wat de genoemde plugins kosten!
de volledige Mercury bundel inclusief genoemde plugins draaien hier ondertussen prima...
de "Lexicon PCM Native Reverb Bundle VST" heb ik ook.
Ik zou graag eens een kijkje nemen bij een TOPstudio, ben benieuwd///
Topic: Proffesionele VST / TDM plugins (13-6-2011 15:07:00)de volledige Mercury bundel inclusief genoemde plugins draaien hier ondertussen prima...
de "Lexicon PCM Native Reverb Bundle VST" heb ik ook.
Ik zou graag eens een kijkje nemen bij een TOPstudio, ben benieuwd///
Plugins van Waves zijn erg goed ben ik al uit.
Compressor: Waves CLA-76
Reverb: Waves IR-1 Convolution Reverb & IR360
maar is er nog dergelijk top spul welke word gebruikt in de prof. studio...
Topic: Proffesionele VST / TDM plugins (12-6-2011 17:27:00)Compressor: Waves CLA-76
Reverb: Waves IR-1 Convolution Reverb & IR360
maar is er nog dergelijk top spul welke word gebruikt in de prof. studio...
Beste medeforumers.
Ik ben bezig met het opzetten van een eigen (amateur) zangstudio.
Ik heb reeds volgende materialen compleet:
1. i7 pc 6gb ram,
2. TC helicon voiceworks plus
3. Focusrite saffire 24 dsp (firewire gelduiskaart)
4. Shure beta 58a > word vervangen door een grootmembraam condenser in de toekomst.
5. Sonar X1 producer
Voor de stemtuning heb ik "Medlodyne studio 3.2" en "Antares autotune 6"
Dan missen er nog de EQ, compressor, gate, reverb, delay, d-esser,... plugins.
In de Focusrite zit inderdaad een compressor + eq ingebouwd maar die gebruik ik niet...
Ook in de TC helicon zit een compressor, gate en eq die ik iets hoger inschat dan die in de Focusrite maar ook hier denk ik dat een degelijke plugin overtreft?
Ik ben echt op zoek naar de TOP zeg maar, zoals gebruikt word bij artiesten als Jan Smit, Nick & Simon, 3j's, Frans Bauer, Marco Borsato, ....... (inderdaad Nederlandstalig fan
)
alle advies is welkom!
Topic: Avolites tiger touch ervaring (24-5-2010 23:43:00)Ik ben bezig met het opzetten van een eigen (amateur) zangstudio.
Ik heb reeds volgende materialen compleet:
1. i7 pc 6gb ram,
2. TC helicon voiceworks plus
3. Focusrite saffire 24 dsp (firewire gelduiskaart)
4. Shure beta 58a > word vervangen door een grootmembraam condenser in de toekomst.
5. Sonar X1 producer
Voor de stemtuning heb ik "Medlodyne studio 3.2" en "Antares autotune 6"
Dan missen er nog de EQ, compressor, gate, reverb, delay, d-esser,... plugins.
In de Focusrite zit inderdaad een compressor + eq ingebouwd maar die gebruik ik niet...
Ook in de TC helicon zit een compressor, gate en eq die ik iets hoger inschat dan die in de Focusrite maar ook hier denk ik dat een degelijke plugin overtreft?
Ik ben echt op zoek naar de TOP zeg maar, zoals gebruikt word bij artiesten als Jan Smit, Nick & Simon, 3j's, Frans Bauer, Marco Borsato, ....... (inderdaad Nederlandstalig fan
)alle advies is welkom!
Ik ben sterk aan het overwegen de nieuwe Avolites tafel aan te schaffen.
Prijzen bij Fairlight (Nederland) en EVDV (Belgie) reeds gekregen.
Zijn er mensen die al ervaring(en) met de tafel hebben?
Of toch liever de Pearl2010?, prijs is ongeveer hetzelfde.
Ik heb getwijfeld tussen Chamsys mq100 xprt & Avolites.
maar met de nieuwe V3. Titan software, ga ik toch voor AVO(LIFE)
Je vind er nog ZEER weinig over op internet, dus ik dacht: NEW-LINE
hopende op mooie foto's en ervaringen verblijf ik...
Topic: Geluidsverschil Shure pgx - slx - ulx - uhf (29-3-2010 03:17:00)Prijzen bij Fairlight (Nederland) en EVDV (Belgie) reeds gekregen.
Zijn er mensen die al ervaring(en) met de tafel hebben?
Of toch liever de Pearl2010?, prijs is ongeveer hetzelfde.
Ik heb getwijfeld tussen Chamsys mq100 xprt & Avolites.
maar met de nieuwe V3. Titan software, ga ik toch voor AVO(LIFE)
Je vind er nog ZEER weinig over op internet, dus ik dacht: NEW-LINE
hopende op mooie foto's en ervaringen verblijf ik...
Ik denk dat ik bij deze voldoende info heb!
bedankt aan allen voor de input.
Ik heb een Shure beta 87a (draad) besteld.
bedankt aan allen voor de input.
Ik heb een Shure beta 87a (draad) besteld.