Forum > Profiel

Gebruikersgegevens.

Het profiel van Michael

Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers

Laatste 200 bijdrage(n) van Michael (Pagina: 11 van 20)

Topic: Plan nieuwe school installatie. (16-2-2004 17:33:00)
Volledige uitversterking van en band voor een zaal waar 200 man in passen? Ik denk dat dat dus helemaal niet hoeft. Al eens een gitaarcombootje horen spelen? Dat is dus 20 watt weliswaar maar het gat nog rete hard. Als je een orkest voor 300 man nog niet hoeft uit te verserken waarom voor 200 man dan wel. en een musical voor 200 man ku je gerust zonder micro's doen heb ik zo het gevoel (ligt ook veel aan de zaal zelf). Investeer in wat goede degelijke speakers, processing, mischien een A&H mixwizard en wat draadlzoe micro's en vaste micro's als nodig. Doe dat eens en je houdt zelfs nog geld over.
Topic: Geluid Musical (16-2-2004 14:43:00)

massive schreef:

Michael, het gaat hier over de aanschaf van een goede geluidsset, niet om de huur.

Ik blijf nog steeds erg nieuwschierig naar het budget!!
En waar lees jij dat hij een geluidsset wil kopen? Het gaat hier toch om het uitversterken van een musical op school met zo weinig mogelijk micor's en zo weingi mogelijk kosten. of zit ik hier mis?
Topic: Geluid Musical (16-2-2004 14:03:00)
Wat ook nog vaak gebeurt maar wel de beweginsvrijheid van de mensen op het podium inperkt zijn gewoon vaste micro's Als iemand op moet gewoon een micro met draad meegeven. Geloof me dit gebeurt vaker dan je denkt maar ik vind het erg onhandig. echter kost het juist niks om in te huren en stukken gemakkelijker. Wel hoef je neit iedereen altijd een micro meegeven. Het uitrichten met richmicro's is ook veel gebruikt maar je moet echt weten waar je mee bezigbent want je hebt geen ruimte voor fouten.
Topic: DAP K-112 vs. Behringer B1220 (15-2-2004 22:32:00)
Ik heb de mogelijkheid om na karnaval beide kastjes te vergelijken. Nou ja de american dj variant dan (apx-122). Ik zal dan wel eens een vergelijk maken aangezien ik deze kastjes heel graag wil kopen voor wagens volgend jaar.
Topic: Geluid Musical (14-2-2004 22:43:00)
Ik weet niet wat jullie budget is maar ik heb twee weken geleden een schooloptreden/musical/enz.. gedaan in een cultureel centrum. Heb gewoon 9 beltpacks met MKII lavelier (sennheiser) gebruikt en wat draadloze micros + wat vaste back ups. Buiten het feit dat ik toch wel eend rietal draadjes heb moeten solderen en een keer een beltpack antenne kwijt was (teruggevonden) is het heel goed gegaan. Is wel achter het podium met opplakken en afhalen heeel veel werk en je moet echt weten wat je doet en waar je ze opplakt. Het huren kan in gote getalen best voordelig uitpakken. Ik was per sennheiser 3-er set een 225-250 euro per drie dagen kwijt. Mischien is dit een oplossing voor je.
Topic: BEHRINGER B1800X set ? goed of niet (18-1-2004 12:31:00)

Michael schreef:

Ik heb maar gebruik gemaakt van de adviesprijzen want de ep-1500 is ook verkrijgbaar voor 344 euro inclusief btw in diezelfde webshop, dus bij het prijsvechten verliest de xls het alsnog aangezien hij in diezelfde webshop 499 euro kost de xls-602. De ep-2500 is dan 399 euro. Trouwens de adviesprijs voor de EP-1500 is 451 euro en voor de xls-402 is dat 579 euro en de xls-602 is dat 753 euro happy :) . Over de filters heb je gelijk echter niet over het aansturen. Ik laat vaak de toppen gewoon full range spelen ook al heb ik een crossover en bassen bij me. Meestal boeit dat ook niet maar het klopt wel dat de filters op de versterker alleen interessant zijn als je de toppen ook eens los wilt gebruiken en dan zijn ze wel handig en daar richtte ik mijn pijlen ook op. Dat de crossover alles in huis heeft weet ik ook.
Rekal wil jij ook wel eens je toppen los gebruiken of zal je op alle feesten ook altijd je subs meenemen?
Leest dan niemand meer mijn posts of zo? angry
De xls is gewoon ten alle tijde duurder dan de ep maar presteert niet beter.
Topic: BEHRINGER B1800X set ? goed of niet (17-1-2004 22:36:00)
Ik heb maar gebruik gemaakt van de adviesprijzen want de ep-1500 is ook verkrijgbaar voor 344 euro inclusief btw in diezelfde webshop, dus bij het prijsvechten verliest de xls het alsnog aangezien hij in diezelfde webshop 499 euro kost de xls-602. De ep-2500 is dan 399 euro. Trouwens de adviesprijs voor de EP-1500 is 451 euro en voor de xls-402 is dat 579 euro en de xls-602 is dat 753 euro happy :) . Over de filters heb je gelijk echter niet over het aansturen. Ik laat vaak de toppen gewoon full range spelen ook al heb ik een crossover en bassen bij me. Meestal boeit dat ook niet maar het klopt wel dat de filters op de versterker alleen interessant zijn als je de toppen ook eens los wilt gebruiken en dan zijn ze wel handig en daar richtte ik mijn pijlen ook op. Dat de crossover alles in huis heeft weet ik ook.
Rekal wil jij ook wel eens je toppen los gebruiken of zal je op alle feesten ook altijd je subs meenemen?
Topic: BEHRINGER B1800X set ? goed of niet (17-1-2004 20:24:00)
oeps foutje sad :(. Klopt ik bedoelde subsone tonen.
Topic: BEHRINGER B1800X set ? goed of niet (17-1-2004 19:54:00)
Nou Victor dan zijn we het toch redelijk goed met elkaar eens wink ;).
De xls is eerst in een heel ander ontwerp en opbouw gelanceerd. de tweede generatie is pas een jaartje maximaal twee op de markt. De xls in zijn geheel is al drie tot maximaal vier jaar op de markt. De eerste generatie is snel verdwenenen vind ik (rara happy :)). Victor je bent het toch met mij eens dat ultrasone tonen schadelijk voor je speakers zijn + veel vermogen vreten wat toch echt zonde is. Waarom zijn die filters dan niet van belang? De ep-1500 heeft twee standen. 30 hz cutt off voor de subs en 50 hz cutt off voor de toppen wat de toppen perfect aanvult want deze beginnen pas vanaf 50 hertz. en voor de subs is alles lager dan 30 hz toch niet belangrijk er zijn maar weinig kastjes die echt onder de 30 hz grens werken. Turbo heeft er een in het assortiment en F1 verder weet ik er geen meer die dat kunnen ow ja de TSA 21" sub.

Adviesprijs xls 402 = nu nog steeds 580 euro en de ep-1500 zit bij 450 als ik me niet vergis dus dat vind ik toch een groot verschil wetende dat de ep ook nog zwaarder is qua vermogen.

Over welke review van welke amp was je het dan niet eens?
Topic: BEHRINGER B1800X set ? goed of niet (17-1-2004 17:07:00)
Het zal mij een worst wezen wat je denkt en wat jij tussen de regels leest was niet mijn bedoeling dus dat maak jij ervan. Jij zegt tegen mij dat ik geen enkele crown heb getest. Goed het zij zo. Ik weet wat ik twee dagen lang in een winkel heb zitten uitspoken. Is het nu een misdaad om een budget crown te vergelijken met een budget amp namens behringer? God vergeef me dat ik de gevestigde merken durf af te breken.
Ga jij mij zeggen dat ik ongelijk heb met mijn beweringen van sommige versterkers. Heb je zelf met die versterkers gewerkt of bezit. Nou goed in het vervolg zal ik nog alleenmaar reageren als ik ook daadwerkelijk deze versterker meermaals heb gebruikt in eigen bezit. Doe jij dat dan ook tom? (zal wel saai hier worden wink ;)).

Deze discussie hebben we ook al eens ine en ander topic gehad over de behringer bassen aangezien mijn beweringen ongegrond werden verklaard door mensen die deze kasten nog nooit in hun leven hebben gezien. Hoeze ononderbouwd reageren.

IK zeg we laten het hierbij houden.

Ik weet ik maak hier weinig vrienden mee op dit forum maarja niemand gaat mij hier ervan weerhouden om mijn zegje te doen, daarvoor is het een forum men discussieert hier over iets.

Hier drie feiten die ik je zo geef:
1.: Pak een eerste generatie crown xls versterker en ik garandeer je hij presteert niet beter dan de ep in een a/b test.
2.: De Crown XLS kost gemiddeld 200 euro meer dan de ep.
3.: De ep versterkers zijn beter uitgerust qua functies dan een xls (filters voor de speakers).

Gezien de prijs van een ep en een crown zal de waardevermindering op deze vertserkers niet groot zijn op termijn dus ook geen grote verschillen vertonen onderling.

Ik weet uit een jaar lang verhuur (minimaal vijf keer per maand) dat de behringer ep-1500 heel blijft en zijn plicht elke keer weer prima vervult. Goed het is geen C-audio versterker (eigen bezit) of crest ca (gehuurd) welke ik erg vaak gebruik maar dat is de crown xls ook verre van dus waarom deze versterker voor de ep verkiezen vooral in de hierboven genoemde set? omdat er crown opstaat? onzin! een naamplaatje garandeert niks zelfs grote merken maken wel eens een fout of pisbakkenprodukt zoals dré het wel eens zegt (minder dan de budget merken maar dan nog)

Nu zeg mij welke van deze drie beweringen is niet onderbouwt of spreek je tegen?

Ik koester hier niemand hier wrok toe dus zie dit dus ook niet als een of ander uitdagende ruzie maar gewoon als een stevige discussie wink ;).

Rekal mijn advies voor je geluidsset is:

2* Behringer B-1520 op een EP-1500
2* Behringer B-1800X op een EP-2500
1* Behringer cx-3400 crossover

Je kunt ook een ander merk pakken of andere sets samenstellen maarja dit lijkt mij de beste kues uitgaande van de samenstelling welke je in het begin hebt gepost.