Forum > Profiel
Gebruikersgegevens.
Het profiel van MG
Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers
Laatste 200 bijdrage(n) van MG (Pagina: 11 van 20)
Topic: Carnavalmuziek 2010 (4-12-2009 00:54:00)Ik denk dat dit vooral voor de wateractie rondom opening in Maastricht bedoeld was, en niet als sjlager voor het hele seizoen. Maar ik kan er uiteraard naast zitten...Is niet alleen gemaakt voor 11-11.
Er stond een filmpje op Youtube waarin ''Big Benny'' zelf zegt dat hij het liedje al had ingezongen en daarna pas is gevraagd voor het gebruik op 11-11 in Maastricht.
Ik kan het filmpje nu niet direct vinden (als ik het nog vind post ik het nog).Dat L1 stukje?Topic: welke actieve bassen lem vs rcf vs mackie vs db technologies (4-12-2009 00:52:00)
Met je sbs6 stem op de website
Wou al bijna de tv uitzetten...Haha, ik ben blij dat je het zelf ook een appel en een ei vond. Wel jammer dat ik daar dan mij tijd aan verknoei
Overigens zal ik zelf nooit overstappen van mijn huidig LEM aanbod op Mackie SRM's. Redenen zijn klank, service en uiterlijk, alsmede een stukje gezond concurrentieverschil. Daarbij heb ik speakers genoeg staan op dit moment, en doe ik geen carnavalswagens.Topic: welke actieve bassen lem vs rcf vs mackie vs db technologies (3-12-2009 16:29:00)Ik denk dat dit vooral voor de wateractie rondom opening in Maastricht bedoeld was, en niet als sjlager voor het hele seizoen. Maar ik kan er uiteraard naast zitten...Topic: Carnavalmuziek 2010 (2-12-2009 23:51:00)
maar terug naar de lange autobaan.Wat wil je met die geluidset gaan doen? Mijn ervaring is dat de pegasus 118 sub een pegasus 212 top niet bij beent, dat heb ik een paar jaar geleden tijdens carnaval in een gemeenschapshuis in Voerendaal gemerkt. Degene waarmee ik toen op klus was had 2 bassen en 1 top per kant, maar deze bassen sprongen veel sneller in de limiter dan de toppen.
Ik heb zelf ook de pegasus 118 subs gehad, maar deze mede hierom verkocht aan Andy S&L. Als je een poseidon top met een pegasus 118 bas gaat gebruiken, zal die verhouding alleen nog maar verder uiteenlopen denk ik. Ga je juist de andere kant op, met een kleinere top op deze sub, dan gaat het prima en is de verhouding ook beter.Topic: Verzekeringen (1-12-2009 13:49:00)- Een Klasse-3 alarm heeft een eigen ingebouwde noodstroomvoorziening (anders krijgt het simpelweg geen SCM 3 certificering). Je extra accu is dus overbodig (en mogelijk zelfs in strijd met de polisvoorwaarden aangezien het een brandrisico bijvoorbeeld verhoogt!) ALS je inderdaad een SCM-3 alarm hebt.
- Een Klasse-3 auto-alarm heeft hellingshoek sensoren (want die zul je wellicht bedoelen ALS we het tenminste over een fysiek bestaand systeem hebben (...)) (anders krijgt het simpelweg geen SCM 3 certificering). Dus ook het toevoegen daarvan is overbodig (ALS je een SCM-3 alarm hebt).Klopt beiden inderdaad, dat bedoel ik ook met inclusief. Ik wilde de meerwaarde van klasse-3 verduidelijken. Op mijn deuren zitten sensoren, zonder dat ik met de afstandsbediening het alarm heb ontkrachtigd zetten die het alarm in werken als een van de deuren wordt geopend. Grote vraag die bij me opkomt is hoe je inderdaad kunt bewijzen dat je bus op alarm stond en in werking was als het hele voertuig weg is. Als je bus er nog is kan de boordcomputer wellicht uitsluitsel geven, maar zonder bus wordt dat wat lastig te controleren.Topic: Verzekeringen (30-11-2009 19:11:00)Wat wel een heel duidelijke eis was, was dat er ten alle tijde een medewerker van het bedrijf bij de apparatuur aanwezig moest zijn. Dus dat zou in dit geval betekenen dat je 's nachts naast je spullen moet slapen. Ik heb eens per jaar een evenement dat 3 weekenden duurt. Ik heb in de offerte belachelijk hoge prijzen gevraagd om elke keer de apparatuur op te bouwen en af te breken. Daar was de klant niet blij mee, en men vroeg om opheldering. Toen ik uitlegde dat ik niet stond te springen om mijn apparatuur drie weken in een tent te laten staan, heeft men uiteindelijk uitgerekend dat bewaking goedkoper was. Sindsdien is er elk jaar iemand met Duitse Herder in de tent aanwezig elke avond. (en die bijt goed gvd
)Topic: Full-time drive-in show (30-11-2009 18:57:00)Klopt inderdaad, maar daarom noem ik ook feestjes in de "Opa en Oma' stijl. Bij bruiloften etc. weet ik aan de gekozen locatie vaak al het prijssegment voor de complete feestavond. Maar zelfs dan:ik maak mensen een prijs die afhangt van de tijdsduur, apparatuur, afstand en zaalfaciliteiten. Voor een feestje van 5 tot 6 uur, hier in de regio, met kleine geluidset en 2 parsets vind ik 500 euro dan best fors....Topic: Verzekeringen (30-11-2009 18:04:00)
Dat is waarschijnlijk ook afhankelijk van de waarde die erin vervoerd wordt, bij mij staat er voor maximaal 15.000 euro apparatuur in. Dat is bij jou natuurlijk wel een ander verhaal.Bij mij hetzelfde. Tot 5000 euro kon zonder alarm, maar bij hogere waarde moest er een alarm op zitten. Klasse 2 tot 10.000 euro, en bij hogere bedragen klasse 3. Ik heb beide bussen op klasse 3 laten beveiligen, inclusief een rammel schoksensoren en accu in de laadruimte voor wanneer kwaadwillende de reguliere stroomvoorziening zouden verwijderen. Alarm vond ik tot voorkort overbodig omdat ik zowel in Limburg als ook in Friesland inmiddels een degelijke opslagruimte heb waardoor de bussen nooit geladen zijn, maar 's nachts op de terugweg bij een tankstation een uurtje bijslapen of een plasje plegen zou zonder alarm een kostbare gok worden. Daar wees de verzekeringsagent mij op, een nuttige tip voor mij. Overigens vallen ook bedrijfswagens onder het keurmerk veilig ondernemen.
berghs events schreef:
MG schreef:
Skevdude schreef:
Big benny heeft toch "geaf miech toch get water" opgenomen als nieuwe carnavalshit?Er stond een filmpje op Youtube waarin ''Big Benny'' zelf zegt dat hij het liedje al had ingezongen en daarna pas is gevraagd voor het gebruik op 11-11 in Maastricht.
Ik kan het filmpje nu niet direct vinden (als ik het nog vind post ik het nog).
Sick2 schreef:
*edit* @MG Again: Zie nu pas dat je van Gulpers Pro bent, als het goed is hebben we elkaar dan ook al eens eerder ontmoet. Ik ben degene die je concerts voor een appel en ei wou hebben
Met je sbs6 stem op de website
Wou al bijna de tv uitzetten...
Overigens zal ik zelf nooit overstappen van mijn huidig LEM aanbod op Mackie SRM's. Redenen zijn klank, service en uiterlijk, alsmede een stukje gezond concurrentieverschil. Daarbij heb ik speakers genoeg staan op dit moment, en doe ik geen carnavalswagens.Wat betreft de situatie op de weg kan Belgie inpakken, en doet Nederland het helemaal niet zo slecht als mensen ondervinden. Los van filedruk op vaste plaatsen worden wegen goed onderhouden, is de belijning en bebording vele malen duidelijker dan in andere landen, en hulpdiensten en Rijkswaterstaat zetten zich goed in om het verkeer zo goed mogelijk te laten doorstromen bij calamiteiten of onderhoud.
Als ik in Belgie rijdt, dan rij ik gewoon geen 120 km/uur, omdat je op je klompen kunt aanvoelen dat de kans op onaangename verassingen groter is dan in Nederland....
Back on topic: als je de subs een wilt testen met master 5, d400, pegasus top zou je eens met mij en Andy S&L kunnen afspreken. Andy heeft Master 5 en D400, ik heb T4A, D400 en Pegasus 212 staan.
Edit: zie nu pas dat je in de buurt woont. Jou vader heeft niet toevallig laatst een inval in zijn cafe gehad?
Topic: Carnavalmuziek 2010 (3-12-2009 16:24:00)Als ik in Belgie rijdt, dan rij ik gewoon geen 120 km/uur, omdat je op je klompen kunt aanvoelen dat de kans op onaangename verassingen groter is dan in Nederland....
Back on topic: als je de subs een wilt testen met master 5, d400, pegasus top zou je eens met mij en Andy S&L kunnen afspreken. Andy heeft Master 5 en D400, ik heb T4A, D400 en Pegasus 212 staan.
Edit: zie nu pas dat je in de buurt woont. Jou vader heeft niet toevallig laatst een inval in zijn cafe gehad?
Skevdude schreef:
Big benny heeft toch "geaf miech toch get water" opgenomen als nieuwe carnavalshit?Ik zet in op W-Dreej - Vandaag als LVK hit. Het concept van Demi-Sec wordt met Sjnaake inmiddels een beetje achterhaald vind ik. En ik verwacht wel weer iets leuks van Big Benny, hoewel zijn op zijn website erg rustig blijft.
Topic: welke actieve bassen lem vs rcf vs mackie vs db technologies (2-12-2009 23:43:00)Sick2 schreef:
Zit momenteel in de auto op weg naar Rotterdam, ja je moet er wat voor over hebben zullen we maar zeggen. Gister ook al op en meer gereden. Toen paste het niet. Straks dus trotse eigenaar van lem bassen, een dezer dagen eens testen met de mackies. heb ook nog poseidon toppen gezien 2 e hands 1000 per twee. ook het overwegen waard lijkt me.maar terug naar de lange autobaan.
Ik heb zelf ook de pegasus 118 subs gehad, maar deze mede hierom verkocht aan Andy S&L. Als je een poseidon top met een pegasus 118 bas gaat gebruiken, zal die verhouding alleen nog maar verder uiteenlopen denk ik. Ga je juist de andere kant op, met een kleinere top op deze sub, dan gaat het prima en is de verhouding ook beter.
Dré schreef:
MG schreef:
Ik heb beide bussen op klasse 3 laten beveiligen, inclusief een rammel schoksensoren en accu in de laadruimte voor wanneer kwaadwillende de reguliere stroomvoorziening zouden verwijderen.- Een Klasse-3 auto-alarm heeft hellingshoek sensoren (want die zul je wellicht bedoelen ALS we het tenminste over een fysiek bestaand systeem hebben (...)) (anders krijgt het simpelweg geen SCM 3 certificering). Dus ook het toevoegen daarvan is overbodig (ALS je een SCM-3 alarm hebt).
hugovanmeijeren schreef:
MG schreef:
Is die verzekering op locatie tegen diefstal of tegen ongelukjes en schade? En wat als je een meerdaagse klus hebt en 's nachts wordt die locatie leeggehaald? Dan is die 3500 euro best het overwegen waard.
)Sylvia schreef:
Dat zeggen ze altijd, bijna allemaal. Voor sommigen is het echt zo, bij anderen blijkt het bull zodra je ziet wat ze hebben uitgegeven aan de zaal, het personeel, catering etc.YourLiVe schreef:
Toch wel... zit een klasse 3 alarmsysteem op, ik mag de bus zelfs 's nachts geladen voor de loods neerzetten, zolang er maar breekschade is is het verzekerd.Dat is waarschijnlijk ook afhankelijk van de waarde die erin vervoerd wordt, bij mij staat er voor maximaal 15.000 euro apparatuur in. Dat is bij jou natuurlijk wel een ander verhaal.