Forum > Profiel
Gebruikersgegevens.
Het profiel van DJ JB
Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers
Laatste 191 bijdrage(n) van DJ JB (Pagina: 11 van 20)
Topic: Slechtste ervaring (19-8-2009 18:03:00)Dus cultuur danwel godsdienst mogen volgens jou een vrijbrief zijn om mensenrechten schenden?
Als ik vanaf nu "geloof" dat een vrachtwagen in een bank rijden en een slordige hoeveelheid geld meenemen de beste manier is om te leven en mij na mijn dood tot de heilige hemel zal toelaten, is dat dan ineens toegestaan?Alles binnen de grenzen van de wetten van het land waarin je woont.
Geen idee hoe het in Israel is geregeld. Wat ik uit het bericht op kan maken, was het geweld richting de DJ ook iets dat de wet overschreed, aangezien 2 mensen zijn opgepakt. Kennelijk zijn er ook nog Turken die doding in eerwraak normaal vinden, wat ook tamelijk onmenselijk is. Gelukkig hoeven ze niet te denken er in Nederland ongestraft mee weg te komen (in Turkije tegenwoordig ook niet meer, maar die waren een stuk later met hun wetswijzigingen). En een SGP die niet wil emanciperen: krijgt sinds 2006 geen subsidie meer, als ik het goed heb begrepen. Openlijke homohaat is ook nog steeds in de wet verboden, hier dan...
Sommige culturen ontwikkelen zich nou eenmaal sneller/trager/anders dan anderen, iets om rekening mee te houden. Zo slecht hebben we het hier nog niet. Zo zit ik ook veel in Canada, blijft toch ook in vergelijking een achtergesteld volk (dagelijks voorbeelden in het nieuws en op straat van corruptie en discriminatie van inwoners door de overheden).Topic: Slechtste ervaring (19-8-2009 00:01:00)
Sinds de komst van OS3.0 en de 3Gs in juni klopt de helft trouwens niet, MMS en video is mogelijk.Uiteraard, maar dit plaatje is dan ook al wat ouder (volgens mij minstens een jaar of zo, vond 'm wel zo geniaal).
@Ideedeluxe: heb wel de nodige uren achter google en achterliggende zoekresultaten besteed. Veel mensen met hetzelfde probleem, nergens een oplossing. Bestandsdeling liep echter vrolijk door via SMB (hetzij een stuk trager), maar printerdeling naar de Apples ging niet meer.
Overigens zoek ik niet een oplossing waarbij ik in de Mac OSX moet gaan sleutelen, want er komen nogal wat gasten daar over de vloer die moeten printen. Daarom liever serverside oplossingen.Topic: Grootste opschepperij, bloopers en andere (eerlijke) onzin (14-8-2009 22:28:00)
JeroenVDV schreef:
DJ JB schreef:
Dat ze toevallig gebruiken hebben die voor ons vrouwonvriendelijk zijn, wil nog niet zeggen dat de bedoeïenen naar eigen gewoonte verkeerd handelen (ookal zouden wij graag anders zien)Als ik vanaf nu "geloof" dat een vrachtwagen in een bank rijden en een slordige hoeveelheid geld meenemen de beste manier is om te leven en mij na mijn dood tot de heilige hemel zal toelaten, is dat dan ineens toegestaan?
Geen idee hoe het in Israel is geregeld. Wat ik uit het bericht op kan maken, was het geweld richting de DJ ook iets dat de wet overschreed, aangezien 2 mensen zijn opgepakt. Kennelijk zijn er ook nog Turken die doding in eerwraak normaal vinden, wat ook tamelijk onmenselijk is. Gelukkig hoeven ze niet te denken er in Nederland ongestraft mee weg te komen (in Turkije tegenwoordig ook niet meer, maar die waren een stuk later met hun wetswijzigingen). En een SGP die niet wil emanciperen: krijgt sinds 2006 geen subsidie meer, als ik het goed heb begrepen. Openlijke homohaat is ook nog steeds in de wet verboden, hier dan...
Sommige culturen ontwikkelen zich nou eenmaal sneller/trager/anders dan anderen, iets om rekening mee te houden. Zo slecht hebben we het hier nog niet. Zo zit ik ook veel in Canada, blijft toch ook in vergelijking een achtergesteld volk (dagelijks voorbeelden in het nieuws en op straat van corruptie en discriminatie van inwoners door de overheden).
Ik wil niet zeggen dat ik het begrijp, of dat ik het goedkeur. Ik zeg alleen dat het anders is. Het is een kwestie van wachten tot die mensen ook eens uit de Middeleeuwen komen.
Topic: Kam GMX 9 Club Mixer (18-8-2009 22:48:00)Geel kan ook het digitale SP/DIF zijn.
Topic: Kam GMX 9 Club Mixer (18-8-2009 22:46:00)Neem emailcontact op met de fabrikant, er zal vast nog wel een handleiding bij hun te krijgen zijn (al dan niet in digitale op papieren uitvoeren).
De site werkt gewoon normaal. Misschien je eigen browserinstellingen nalopen?
Contactpagina: https://www.kam.co.uk/index.php?action=content&content_id=2
Topic: Slechtste ervaring (18-8-2009 22:10:00)De site werkt gewoon normaal. Misschien je eigen browserinstellingen nalopen?
Contactpagina: https://www.kam.co.uk/index.php?action=content&content_id=2
Mensen... We zijn nu wel heel makkelijk onze westerse normen en waarden aan het meten met een totaal andere cultuur.
Uiteraard word ik ook niet graag hardhandig aangepakt als ik een buitenlands plaatje opzet, waarop mensen uit hun dak gaan.
Dat ze toevallig gebruiken hebben die voor ons vrouwonvriendelijk zijn, wil nog niet zeggen dat de bedoeïenen naar eigen gewoonte verkeerd handelen (ookal zouden wij graag anders zien). We hebben met de VS met ruim 300 inwoners al genoeg mensen die andere culturen naar die van hun willen aanpassen, laten we met onze Hollandse nuchterheid hier gewoon NIET aan deelnemen?
De DJ had beter geïnformeerd met de klus moeten beginnen. Als hij westerse muziek wil en moet spelen: klus niet aannemen.
Topic: Grootste opschepperij, bloopers en andere (eerlijke) onzin (15-8-2009 19:21:00)Uiteraard word ik ook niet graag hardhandig aangepakt als ik een buitenlands plaatje opzet, waarop mensen uit hun dak gaan.
Dat ze toevallig gebruiken hebben die voor ons vrouwonvriendelijk zijn, wil nog niet zeggen dat de bedoeïenen naar eigen gewoonte verkeerd handelen (ookal zouden wij graag anders zien). We hebben met de VS met ruim 300 inwoners al genoeg mensen die andere culturen naar die van hun willen aanpassen, laten we met onze Hollandse nuchterheid hier gewoon NIET aan deelnemen?
De DJ had beter geïnformeerd met de klus moeten beginnen. Als hij westerse muziek wil en moet spelen: klus niet aannemen.
Vanwege rechtenissues zitten printers op een complete server. Sitecomprinterservers zijn leuk voor thuis, niet voor professionele toepassingen.
Hmmz... Bloopers en onzin, maar dan wel met licht- en geluidgerelateerde dingen. We dwalen af?
Topic: Grootste opschepperij, bloopers en andere (eerlijke) onzin (15-8-2009 17:12:00)Hmmz... Bloopers en onzin, maar dan wel met licht- en geluidgerelateerde dingen. We dwalen af?
LJ DaAn schreef:
'T spijt me zeer hoor Jurjen, maar dat iPhone plaatje is natuurlijk een beetje lullig.Sinds de komst van OS3.0 en de 3Gs in juni klopt de helft trouwens niet, MMS en video is mogelijk.
@Ideedeluxe: heb wel de nodige uren achter google en achterliggende zoekresultaten besteed. Veel mensen met hetzelfde probleem, nergens een oplossing. Bestandsdeling liep echter vrolijk door via SMB (hetzij een stuk trager), maar printerdeling naar de Apples ging niet meer.
Overigens zoek ik niet een oplossing waarbij ik in de Mac OSX moet gaan sleutelen, want er komen nogal wat gasten daar over de vloer die moeten printen. Daarom liever serverside oplossingen.
Met name doordat Leopard ineens niet meer met het AppleTalk overweg kan dat ooit aan Microsoft is gegeven (voor Server2003), vind ik Apple een lachertje geworden. Tussendoor wat systeembeheerklussen en ik maar aan de baas verkopen: "Sorry dat je niet meer kan printen, maar we draaien een Windows server MET AppleTalk, maar de nieuwe Mac OSX kan daar niet mee overweg." Inmiddels een 3rd Party oplossing gevonden om de maccers te helpen, maar ik blijf het een maf bedrijf vinden.

Topic: rood draaiers hoe te beschermen? (14-8-2009 19:51:00)
Een gedoe? Het enige gedoe eraan was dat er soms wel 300 man tussen LJ- en DJ-booth kon staan. Verder geen gedoe. Residents weten wat ze doen, niet iedere gast-DJ hoef je achter zijn broek aan te zitten. Die paar keer dat je moet lopen kan er dan wel van af. In ieder geval stukken beter dan dat een limiter het volume omlaag drukt, terwijl in de DJ-mixer alle pre-amps al het geluid vervormen of dat er ineens een 1kW bouwlamp aangaat (of zelfs de stroom eraf gejaagd wordt wat soms een oorverdovende knal kan veroorzaken).
Topic: rood draaiers hoe te beschermen? (14-8-2009 17:52:00)Beste modificatie: als de rode LED'jes langer dan 3 seconden continu branden gaan er elektrische schokken op het chassis van de DJ-gear. 
Tijd lang in een discotheek gewerkt als lichtman. Bijkomende taak was het eindvolume in de gaten houden, welke niet boven de 100dB mocht komen. Als dit gebeurde kreeg de DJ een waarschuwing, het negeren van deze waarschuwing of vrij snel een tweede overtreding resulteert in een ultimatum en dat ik de faders van een tweede mixer (in een afgesloten kast) lager zet (alles was aan het begin van de avond op 0dB signaal vanuit de DJ-booth afgesteld). Het negeren van het ultimatum resulteert in het dichtschuiven van de faders (of op een fluisterstandje), ongeacht of er een grote naam of pietje van om de hoek stond te draaien. En dan heb ik al redelijk wat grote namen op de vingers kunnen tikken. Gelukkig is het er nooit van gekomen om de installatie echt uit te zetten. Uiteraard als de DJ's binnenkomen wel even een praatje maken en uitleggen dat we het leuk voor elkaar moeten houden en dat pesten geen uitgangspunt is, bij voorkeur onder een drankje. Scheelt een hoop!

Tijd lang in een discotheek gewerkt als lichtman. Bijkomende taak was het eindvolume in de gaten houden, welke niet boven de 100dB mocht komen. Als dit gebeurde kreeg de DJ een waarschuwing, het negeren van deze waarschuwing of vrij snel een tweede overtreding resulteert in een ultimatum en dat ik de faders van een tweede mixer (in een afgesloten kast) lager zet (alles was aan het begin van de avond op 0dB signaal vanuit de DJ-booth afgesteld). Het negeren van het ultimatum resulteert in het dichtschuiven van de faders (of op een fluisterstandje), ongeacht of er een grote naam of pietje van om de hoek stond te draaien. En dan heb ik al redelijk wat grote namen op de vingers kunnen tikken. Gelukkig is het er nooit van gekomen om de installatie echt uit te zetten. Uiteraard als de DJ's binnenkomen wel even een praatje maken en uitleggen dat we het leuk voor elkaar moeten houden en dat pesten geen uitgangspunt is, bij voorkeur onder een drankje. Scheelt een hoop!