Forum > Profiel
Gebruikersgegevens.
Het profiel van Snake
Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers
Laatste 200 bijdrage(n) van Snake (Pagina: 11 van 20)
Topic: Detroit Techno & Chicago House (2-11-2004 10:19:00)Ja zeker? Dat moet iedereen toch voor zichzelf uitmaken. Sommigen werken liever met een analoge sequencer of nog wat anders.
Ik vind de Electribe ER-1 beter voor live gebruik want kleiner, zeer makkelijk te bedienen, goede sounds, erg geschikt voor live, goedkoper, ... (en kom nu weer niet af van <<Wat als geld geen rol speelt?>> alstublieft)
Maar als ik zelf mocht kiezen voor een live doos dan zou ik een sample gebaseerd toestel nemen. Al eens gekeken eigenlijk naar de Korg ES-1? Ik zou eerder daar voor opteren want het is een zeer fijne drumsampler (hiermee bedoel ik one-shot sounds).Topic: Drumcomputer voor live gebruik? (26-10-2004 08:17:00)Niet echt, is een sample machiene niet een groovebox -> die heeft een rompler als uitgangspunt.
Electribes kun je ook als grooveboxen zien, zo je wil.Topic: Harddisk-recorder (25-10-2004 18:05:00)Korg ER-1 MKII.
Als het een sample-gebaseerd toestel mag zijn een Yamaha SU700 en een MPC1000 als het toestel ook compact moet zijn.
Electron machinedrum zou ik nooit gebruiken, die is veel te ingewikkeld voor mij :DTopic: Drumcomputer voor live gebruik? (24-10-2004 17:11:00)Ja tuurlijk, het is een ander apparaat...
ER-1 (MKII of niet) is een drumdoos, hier komen enkel drumgeluiden en piepjes en kraakjes uit (als je dat wilt). Met de MC505 kun je volledige tracks maken. Dit is trouwens ook gedaan door sommigen. Maar het is niet de ideale live drumdoos, dus...
Trouwens de D2 mag dan wel van plastiek zijn, het voelde wel stevig aan, en zeker niét als speelgoed. Het is ook helemaal geen speelgoed!
"The Roland D2, it may look like a toy, but guess again!"Topic: Drumcomputer voor live gebruik? (23-10-2004 16:12:00)Haha ja hoor! Ze zijn ZEER gebruiksvriendelijk. Die Electribes zijn wat dat betreft juweeltjes van apparaten. Ik had zelfs geen handleiding nodig (die overigens heel erg dun is). De user interface is gewoonweg fantastisch, dat ding klopt als een bus. Heel logisch opgebouwd.
Enige nadeel wat ik kan bedenken is misschien dat de mute status van je tracks (instrumenten) niet opgeslagen wordt. Maar dit valt prima te omzeilen door gewoon verschillende patterns te maken, het eerste pattern bevat dan bvb enkel de bassdrum en de clap, het volgende ook maar heeft hihats extra, enzovoorts enzoverder. Met de pattern set functie (zie hierboven) kun je dan heel handig tussen de patterns switchen.
Ik had vroeger ook een Roland D2 groovebox (die ik nu heb verkocht - ik had dringend geld nodig en ik gebruikte hem toch bijna niet meer), en dat was een ander paar mouwen om onder de knie te krijgen...
Sneak heeft een beetje z'n eigen stijl he... (Sneak style / filtered disco). Filtered disco samples met dikke beats. Mijn favoriet qua muziek. Ook qua dj.
Topic: Detroit Techno & Chicago House (29-10-2004 13:28:00)Ik weet niet of de topic opener hier nog komt, maar zowieso een mooie site om wat muziek te beluisteren (en te kopen):
www.sneakbeats.com/
Topic: Lounge (29-10-2004 13:27:00)www.sneakbeats.com/
Ik draai zelf vaak deephouse en daar valt wel altijd op te dansen.
Maar er bestaat idd ook deephouse die niet dansbaar is.
Topic: Drumcomputer voor live gebruik? (26-10-2004 19:25:00)Maar er bestaat idd ook deephouse die niet dansbaar is.
MuuskE schreef:
een yamaha rm1x geen optie?Ik vind de Electribe ER-1 beter voor live gebruik want kleiner, zeer makkelijk te bedienen, goede sounds, erg geschikt voor live, goedkoper, ... (en kom nu weer niet af van <<Wat als geld geen rol speelt?>> alstublieft)
Maar als ik zelf mocht kiezen voor een live doos dan zou ik een sample gebaseerd toestel nemen. Al eens gekeken eigenlijk naar de Korg ES-1? Ik zou eerder daar voor opteren want het is een zeer fijne drumsampler (hiermee bedoel ik one-shot sounds).
Ik heb trouwens de elektribe M beluisterd
Dat is een combo van de ER-1 en EA-1. Wordt trouwens niet meer gemaakt. En ik weet niet of je het begin van deze thread gelezen hebt maar genoemde apparaten kosten nog maar 200 euro per stuk. Stukje goedkoper dan een RM1x.Het is de kok, niet de keuken.
Of de ER-1 nu goedkoop is of niet, het blijft een steengoed apparaat. Oké een Machinedrum is beter maar ik wil liever een niet te ingewikkeld machien, zeker niet als hij live gebruikt moet worden.
Trouwens mocht ik iets live gebruiken van midi gear dan was het zeker een sample bak; ik ben niet echt goed in synthese van geluiden en ik vind het veel gemakkelijker en leuker om samples te gebruiken.
Topic: Drumcomputer voor live gebruik? (25-10-2004 21:34:00)Of de ER-1 nu goedkoop is of niet, het blijft een steengoed apparaat. Oké een Machinedrum is beter maar ik wil liever een niet te ingewikkeld machien, zeker niet als hij live gebruikt moet worden.
Trouwens mocht ik iets live gebruiken van midi gear dan was het zeker een sample bak; ik ben niet echt goed in synthese van geluiden en ik vind het veel gemakkelijker en leuker om samples te gebruiken.
QuincMan schreef:
Edit: SU700 is toch meer een groovebox?Electribes kun je ook als grooveboxen zien, zo je wil.
Weet er iemand eigenlijk een toestel dat kan opnemen aan 16 bit 44,1 kHz en dat een microfoon ingang heeft (mini jack of zo).
Mag gelijk wat zijn, zolang het maar niet te duur is. Ik wil het toestel gebruiken voor samplen on the road. Een machientje zoals reporters hebben zou ideaal zijn, maar ik vrees dat zoiets heel erg duur is...
Ik heb trouwens al eens gekeken naar de Sony site, maar de goedkoopste MD met microfoon ingang kost iets van 250 euro... Dat vind ik wel eventjes te veel van het goede. Zijn er goedkoper alternatieven?
Topic: Drumcomputer voor live gebruik? (25-10-2004 18:00:00)Mag gelijk wat zijn, zolang het maar niet te duur is. Ik wil het toestel gebruiken voor samplen on the road. Een machientje zoals reporters hebben zou ideaal zijn, maar ik vrees dat zoiets heel erg duur is...
Ik heb trouwens al eens gekeken naar de Sony site, maar de goedkoopste MD met microfoon ingang kost iets van 250 euro... Dat vind ik wel eventjes te veel van het goede. Zijn er goedkoper alternatieven?
DJ Quinten schreef:
als geld geen rol speelde, wat voor drumcomputer zou je dan gebruiken voor live gebruik? dus puur een 'beat generator', geen groovebox oid.Als het een sample-gebaseerd toestel mag zijn een Yamaha SU700 en een MPC1000 als het toestel ook compact moet zijn.
Electron machinedrum zou ik nooit gebruiken, die is veel te ingewikkeld voor mij :D
DJ Quinten schreef:
Maar hoor je het ook in het geluid terug?ER-1 (MKII of niet) is een drumdoos, hier komen enkel drumgeluiden en piepjes en kraakjes uit (als je dat wilt). Met de MC505 kun je volledige tracks maken. Dit is trouwens ook gedaan door sommigen. Maar het is niet de ideale live drumdoos, dus...
Trouwens de D2 mag dan wel van plastiek zijn, het voelde wel stevig aan, en zeker niét als speelgoed. Het is ook helemaal geen speelgoed!
"The Roland D2, it may look like a toy, but guess again!"
DJ Quinten schreef:
Is het ook gebruiksvriendelijk, dat je niet weken met dat ding bezig moet zijn om hem helemaal te snappen? Zoveel ervaring heb ik niet met die dingen, alleen met programma's waar een drumcomputer in zit zoals Reason e.d.Enige nadeel wat ik kan bedenken is misschien dat de mute status van je tracks (instrumenten) niet opgeslagen wordt. Maar dit valt prima te omzeilen door gewoon verschillende patterns te maken, het eerste pattern bevat dan bvb enkel de bassdrum en de clap, het volgende ook maar heeft hihats extra, enzovoorts enzoverder. Met de pattern set functie (zie hierboven) kun je dan heel handig tussen de patterns switchen.
Ik had vroeger ook een Roland D2 groovebox (die ik nu heb verkocht - ik had dringend geld nodig en ik gebruikte hem toch bijna niet meer), en dat was een ander paar mouwen om onder de knie te krijgen...