Forum > Profiel
Gebruikersgegevens.
Het profiel van Pascal
Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers
Laatste 200 bijdrage(n) van Pascal (Pagina: 11 van 20)
Topic: bouwen van een monitor (13-8-2009 15:50:00)
De meningen verschillen zoals je leest ;)En dan vind ik stof weer mooier...
Het is vaak wel wat prijziger als je "mooie" stof neemt, maar dat gaat ook langer mee..
Compleet lijmen, dus niet alleen de naden..Dat is juist! De kasten helemaal inlijmen en dan het stof over de kast leggen per zijde en ik strijk dit uit met een eetbord, zo krijg je het stof strak en egaal op de kasten.
Ik heb m'n apparatuur in een zeecontainer staan en binnen wordt het echt warm maar het stof laat niet los!
Ik ben er zeer tevreden mee.
Warnex kras echt wel, zet een kast op je laadvloer van je bus/vrachtwagen en schuif er maar eens mee...
Dit kan ik rustig met gestoffeerde kasten doen.
pascalTopic: Nieuwe set bassreflex (19-7-2009 03:18:00)
cker heb ik het low cut knopje gevonden. Dit is niet zo lastig. Alleen waneer het gebruikt wordt en er gebeurt niets.( dit te maken met de low cut 25hz) dan heeft het weinig zin deze te gebruiken. Het sum knopje op de achterkant is niet ingedrukt. Maar om even terug te komen op hoe de cross-over is aangesloten. hij staat in 3 weg stereo stand. Er komt een mono signiaal binnen, op de linkerkant. Deze kant wordt ook alleen gebruikt. Want de versterker staat in bridge stand. De low cut staat nu uit, en er is een crossover punt op 130 hz.
Mvg,
TomHallo Tom,
Even reageren op wat je schreef;
Die lowcut doet zeker wel wat, dus geloof me, zet deze maar aan.
Je stuurt mono aan? Waarom? Wat voor speakers gebruik je en welke versterkers?
Heb je het over 1 versterker dan, tenminste, dat schrijf je??
Op het moment dat je versterkers 'bridged' loopt er een hogere spanning naar je speakers waardoor jouw 'probleem' zeker kan voortvloeien!!!
Zo, vertel eens meer over jouw systeem zodat we een beter beeld krijgen wat je doet!!
PascalTopic: eminence omega pro 18 aansturen. (17-7-2009 03:17:00)
Koop een Behringer 12 inch selfpowered monitor.
Goedkoper dan zelf bouwen.....
Ayooooooooo!
Topic: Nieuwe set bassreflex (13-8-2009 15:49:00)Goedkoper dan zelf bouwen.....
Ayooooooooo!
Dre heeft gewoon weer gelijk, inspelen doen muzikanten, luidsprekers niet!
Ayoooooo!
Topic: Nieuwe set bassreflex (19-7-2009 17:40:00)Ayoooooo!
Daniel-sound schreef:
voltcontrol schreef:
Warnex ziet er imo mooier/professioneler uit dan stofferen, is kras/stootvast..De meningen verschillen zoals je leest ;)
Het is vaak wel wat prijziger als je "mooie" stof neemt, maar dat gaat ook langer mee..
Compleet lijmen, dus niet alleen de naden..
Ik heb m'n apparatuur in een zeecontainer staan en binnen wordt het echt warm maar het stof laat niet los!
Ik ben er zeer tevreden mee.
Warnex kras echt wel, zet een kast op je laadvloer van je bus/vrachtwagen en schuif er maar eens mee...
Dit kan ik rustig met gestoffeerde kasten doen.
pascal
Hallo,
Ik woon op Aruba en heb daar ook m'n bedrijf.
Altijd warm en vaak op het strand
Ik heb al m'n kasten gestoffeerd en zien er altijd netjes uit.
Nu heb ik onlangs kasten die niet gestoffeerd zijn en ze beginnen al minder te worden kwa lak.
Ook deze 'jongens' gaan binnenkort bekleed worden.
Voordelen:
Betere transport bescherming
Borsteltje erover, en weer netjes!
Zand krast! Niet op stof!
Akoestisch demping/resonantie kasten
Nadeel:
Als het scheurt heb je meer werk aan herstellen dan bij verf of lak...
Maar dan heb je wel een 'beetje' lomp gedaan....
Stofferen die handel!!
Pascal
Topic: eminence omega pro 18 aansturen. (18-7-2009 02:46:00)Ik woon op Aruba en heb daar ook m'n bedrijf.
Altijd warm en vaak op het strand
Ik heb al m'n kasten gestoffeerd en zien er altijd netjes uit.
Nu heb ik onlangs kasten die niet gestoffeerd zijn en ze beginnen al minder te worden kwa lak.
Ook deze 'jongens' gaan binnenkort bekleed worden.
Voordelen:
Betere transport bescherming
Borsteltje erover, en weer netjes!
Zand krast! Niet op stof!
Akoestisch demping/resonantie kasten
Nadeel:
Als het scheurt heb je meer werk aan herstellen dan bij verf of lak...
Maar dan heb je wel een 'beetje' lomp gedaan....
Stofferen die handel!!
Pascal
djtee schreef:
Beste pascal,cker heb ik het low cut knopje gevonden. Dit is niet zo lastig. Alleen waneer het gebruikt wordt en er gebeurt niets.( dit te maken met de low cut 25hz) dan heeft het weinig zin deze te gebruiken. Het sum knopje op de achterkant is niet ingedrukt. Maar om even terug te komen op hoe de cross-over is aangesloten. hij staat in 3 weg stereo stand. Er komt een mono signiaal binnen, op de linkerkant. Deze kant wordt ook alleen gebruikt. Want de versterker staat in bridge stand. De low cut staat nu uit, en er is een crossover punt op 130 hz.
Mvg,
Tom
Even reageren op wat je schreef;
Die lowcut doet zeker wel wat, dus geloof me, zet deze maar aan.
Je stuurt mono aan? Waarom? Wat voor speakers gebruik je en welke versterkers?
Heb je het over 1 versterker dan, tenminste, dat schrijf je??
Op het moment dat je versterkers 'bridged' loopt er een hogere spanning naar je speakers waardoor jouw 'probleem' zeker kan voortvloeien!!!
Zo, vertel eens meer over jouw systeem zodat we een beter beeld krijgen wat je doet!!
Pascal
Ok, maar heb je nu dan niet het SUM knopje ingedrukt dan?
Kijk, die behringer heeft vele knopjes en functies, daarom is het altijd beter EERST de manual door te lezen dan eerst problemen krijgen en die vervolgens op te lossen, soms gaat dit gepaard met enige schade..
Overigens is die limiter maar een 'eitje' en kan je beter voor een 'aparte' compressor/limiter kijken om als 'speaker beveiliging' te laten werken.
Ik wil wel meer weten hoe je dit nu wel goed heb gekregen en dan voornamelijk hoe jij je cross-over nu hebt aangesloten..
Heb je nou ook het 'knopje' lowcut gevonden?
Pascal
Topic: eminence omega pro 18 aansturen. (16-7-2009 14:22:00)Kijk, die behringer heeft vele knopjes en functies, daarom is het altijd beter EERST de manual door te lezen dan eerst problemen krijgen en die vervolgens op te lossen, soms gaat dit gepaard met enige schade..
Overigens is die limiter maar een 'eitje' en kan je beter voor een 'aparte' compressor/limiter kijken om als 'speaker beveiliging' te laten werken.
Ik wil wel meer weten hoe je dit nu wel goed heb gekregen en dan voornamelijk hoe jij je cross-over nu hebt aangesloten..
Heb je nou ook het 'knopje' lowcut gevonden?
Pascal
Die behringer heeft wel een hogere Lowcut, kwestie van goed lezen....
Als jij deze 4 weg mono gebruikt KAN het toevallig zijn dat je de 'SUM' knop heb ingedrukt (+ 6dB) en dan ook toevallig die speaker daarop aangesloten hebt???
Ik zou eerst een andere cross-over pakken om te kijken of het niet aan die Behringer ligt.
Ook stoeien met je cross-over (edit: lees de handleiding eens goed door)
Probeer was meer demping materiaal in de kast te stoppen.
Eerst speel je de woofer tot 2kHz en later zeg je dat je 4 weg mono gebruikt..
Weet je zeker wat je aan het doen bent??
Pascal
Topic: eminence omega pro 18 aansturen. (15-7-2009 15:04:00)Als jij deze 4 weg mono gebruikt KAN het toevallig zijn dat je de 'SUM' knop heb ingedrukt (+ 6dB) en dan ook toevallig die speaker daarop aangesloten hebt???
Ik zou eerst een andere cross-over pakken om te kijken of het niet aan die Behringer ligt.
Ook stoeien met je cross-over (edit: lees de handleiding eens goed door)
Probeer was meer demping materiaal in de kast te stoppen.
Eerst speel je de woofer tot 2kHz en later zeg je dat je 4 weg mono gebruikt..
Weet je zeker wat je aan het doen bent??
Pascal
Allereerst, wat voor een kast heb je? Is deze ook berekend voor de Eminence Omega?
Omdat je praat over een 'klap' als je er meer vermogen op zet denk ik eerder aan een verkeerde kast dan een lowcut...
Een 18 inch tot 2khz gebruiken is rendement verlies krieeren, omdat simpel gezegd de massa van de conus te groot is om zo hoog te spelen.
Dit resulteerd in slecht mid, een 18 inch speaker is doorgaans beter te gebruiken tot ong.150 Hz.
iets meer info van je kasten dus!
Pascal
Topic: Het Punisher baskast topic (10-7-2009 17:20:00)Omdat je praat over een 'klap' als je er meer vermogen op zet denk ik eerder aan een verkeerde kast dan een lowcut...
Een 18 inch tot 2khz gebruiken is rendement verlies krieeren, omdat simpel gezegd de massa van de conus te groot is om zo hoog te spelen.
Dit resulteerd in slecht mid, een 18 inch speaker is doorgaans beter te gebruiken tot ong.150 Hz.
iets meer info van je kasten dus!
Pascal
Looptijdsverschillen is geen sprake wanneer je alleen maar gebruik maak van 1 en de zelfde laagkast.
Wel je looptijd corrigeren met je topkasten en laagkasten, maar da's een ander verhaal.
Plaatsing is zeker belangrijk, loopt nu overigens een mooi uitleg op Pro Sound Web.
Dave
Topic: Wanbetalers (8-7-2009 02:26:00)Wel je looptijd corrigeren met je topkasten en laagkasten, maar da's een ander verhaal.
Plaatsing is zeker belangrijk, loopt nu overigens een mooi uitleg op Pro Sound Web.
Dave
Wij laten altijd een van de twee invoices tekenen bij aanvang, dan heb je ook een ontvangst bevestiging.
Indien je contactpersoon niet betaald kan je altijd nog een deurwaarder aanspreken die die persoon persoonlijk aansprakelijk steldt.
Dit is niet leuk, maar tot nu toe wel de enige manier om je centen een deel terug te krijgen.
Pascal
Indien je contactpersoon niet betaald kan je altijd nog een deurwaarder aanspreken die die persoon persoonlijk aansprakelijk steldt.
Dit is niet leuk, maar tot nu toe wel de enige manier om je centen een deel terug te krijgen.
Pascal