Forum > Profiel

Gebruikersgegevens.

Het profiel van Dj joe

Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers

Laatste 138 bijdrage(n) van Dj joe (Pagina: 11 van 14)

Topic: crest 4001 ic'tje over? (26-8-2009 16:02:00)
Hallo mede new-liners,

ik heb vandaag 2 crest 4001's gekocht van ferdy (dj dexterity) hier op het forum, nu werken de versterkers verder prima, heb ze ook al goed getest alleen toen in een versterker weg wilde zetten hoorde ik dat er binnenin iets los zat.
nu was ik toch al van plan om ze even open te maken om ze stofvrij te maken, maar nu zag ik dat het onderdeeltje wat los zat een ic was, heb de hele versterker zowat nagekeken maar geen een ic dat niet in de houder zat, zijn ook allemaal andere types die er nu in zitten.
nu vraag ik me af omdat ik geen data-sheet kan vinden via internet, weet iemand waar deze ic thuis hoort? het type is de: RC4559N, RC436.

als iemand een schema van de versterker (crest 4000/4001) heeft zou heel erg helpen!

Gr Joey
Topic: Opera Live 402 (4-8-2009 11:06:00)
ja maar als je toch voor 50 hele euro's!! meer (is overigens de vraagprijs, kan mischien nogwel iets vanaf..) een setje kan kopen waar je veel langer plezier van hebt en ook zeker een hogere restwaarde voor terug krijgt. lijkt het mij toch een goede investering?
Topic: Opera Live 402 (4-8-2009 10:56:00)
Trouwens, hier staat een setje SRM-450 kasten in Ittervoort voor 750 euro. Erg nette prijs en als ik me niet vergis zijn deze van forumlid JVS (maar dat weet ik niet 100% zeker).
Als je dit niet ''wilt'' lezen dan is dat je eigen keus, er valt niet te twisten over smaak maar dat je een 405 beter vindt klinken dan een srm450 is een beetje van de pot gerukt.
De drivers die in de mackie zitten zijn van behoorlijk betere kwaliteit, ze hebben meer reserve en klinken ook nog eens beter.
Zet maar eens een (onderbemeten) sub top setje neer voor een 200 man met 2 mackies of 2 405's en geef dit flink op z'n fl*kker, dan wil ik wel zien welk kastje het snelst begint te fluiten sneaky :V

:EDIT:

trouwens als iets ''onderdeel'' is van een merk wil het nog niet zeggen dat het dezelfde klank en kwaliteit heeft, als de 405 zo geweldig zou zijn stond er wel een rcf logot'je op wink ;)
Waarom deze, omdat de SRM450's van Mackie mij te duur zijn.
Ik kan de 2 dBtjes voor +-700 Euro overnemen , met bijna 3 jaar garantie.
je zegt hier dat je de db's voor 700 over kunt nemen, verderop zeggen ze je dat je 2 mackie's kunt kopen voor 750, die 50 euro meer zal het hem ook niet zijn toch?
En als jij mij betere luidsprekers kunt regelen voor 630,- Euro dan hoor ik het héél graag van je!
nu op het laatst kom je al met een prijs van 630 euro..
Ik vindt het helemaal niet erg dat jij de 405's wilt kopen maar jij opent een topic met de vraag of deze speakers goed zijn, men adviseert je een ander (beter) setje en je begint meteen met onzin verhalen dat de 405's beter klinken dan de mackies.
terwijl je in eerste instantie aangeeft geen mackies te willen omdat ze duurder zijn..
Topic: schade aan kast dap X-12 (21-7-2009 21:32:00)
ja sorry, was te snel met typen, maar dit gaat wel lukken ja, succes ermee! wink ;)
Topic: schade aan kast dap X-12 (21-7-2009 21:29:00)
moet wel lukken, let er wel op dat de x 12 een ''bobbeltjes'' verflaag heeft die je alleen krijgt als je de warnex met de compressor op de kasten spuit, en voordat je dit doet moet je de oude verlaag helemaal glad schuren.

:edit: ik zie dat je eerst alleen het beschadigde stuk bij wilt werken, als je de verf aanbrengt probeer dan met een sponsje o.i.d de structuur een beetje terug te brengen. :edit:
Topic: schade aan kast dap X-12 (21-7-2009 21:06:00)
ik heb mijn Court Acoustics kastjes ook herstelt met 2 componenten polyester plamuur, hier zaten ook wat grotere krassen/gaten in.

voor

voor/na

klaar
Topic: HK Audio Deacon bassen vallen weg (6-7-2009 23:30:00)
denk dat er een stukje luistermoeheid hier wel een rol heeft gespeeld sneaky :V
als je al de hele dag staat te draaien op hetzelfde volume kan het niet zijn dat hij 's avonds in de thermische protect gaat, om 12 uur ‘s nachts is het namelijk een stuk koeler dan om 3 uur ‘s middags, je geeft zelf al aan dat de gain van het setje vol uit heeft gestaan en je op het mengpaneel nog wat over had,
dus lijkt me dat je geen zicht had op de ''clip'' led achterop het setje?
denk dat er toch op het einde van de avond wat harder is gedraaid en dat het setje daarom in de thermische of misschien wel vanwege overbelasting in de protect is gegaan.
het maakt verder ook niet uit, je set heeft het overleeft, dat is het voornaamste, ik zou de volgende keer je set wat beter in de gaten houden, dus kijken of er niets in de clip speelt en verder gewoon zorgen voor voldoende koeling..
Topic: HK Audio Deacon bassen vallen weg (4-7-2009 11:46:00)
Vind het een beetje onzin om meer geluid weg te zetten op een warme dag dan op een koele dag,
als je normaal een set netjes tot onder de clip speelt (af en toe een ledje oplichten) en als je de set nu ook gewoon zo gebruikt zal niemand er over klagen als jij er een ventilator bij zet omdat de set anders te warm wordt,
de klant dit ook wel begrijpen als het 30 graden is..
Er zijn ook genoeg cd-spelers die last hebben van hitte, mijn cd-speler heeft ook langer nodig om te laden als deze (extreem) warm wordt, moet ik er dan nog maar een cd speler bij zetten om de andere speler minder te belasten..?
Topic: HK Audio Deacon bassen vallen weg (3-7-2009 15:02:00)
ik denk ook dat het helpt als je de omgevingstemperatuur wat verlaagt, dan heb je tenminste ook stromende lucht rondom je koeling, hij zal toch ergens lucht aan moeten zuigen..
Topic: HK Audio Deacon bassen vallen weg (3-7-2009 12:53:00)
fototje van een Deacon subje, ik zie wel wat luchtgaten maar zie niet direct ventilators zitten..

als ik de tekst goed lees zit hier een digitale versterker in en kan er ook nog een passieve subwoofer op aan worden gesloten?
heb je per kan 1 actieve en 1 passieve subwoofer gebruikt?
dan wordt het namelijk al aannemlijker dat er 2 subwoofers tegelijk uitvallen.. het is nu ook niet meer bepaald koud buiten en als je zo'n set dan flink aan het werk zet (tegen de clip speelt) kan het best dat deze in de thermische beveiliging gaat maar dan zou er achterop wel iets van een lampje gaan branden toch?

Mvg Joey