Forum > Profiel

Gebruikersgegevens.

Het profiel van Viero

Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers

Laatste 200 bijdrage(n) van Viero (Pagina: 11 van 20)

Topic: Waar vervoeren jullie de drive in mee? (11-5-2009 21:49:00)

YourLiVe schreef:

Watt-Xtra schreef:

Neem je een flink blok met fatsoenlijk vermogen dan heb je ook nog eens het idee dat je een auto kunt inhalen mocht dat nodig wezen. 100pk met een volgepakte bus is niet zo gek veel. wink ;)
Is toch voldoende hoor... ik heb een Vivaro 1.9 CDTI met 100 pk en daarmee kun je rustig een auto inhalen hoor. Ook fijn : 6 versnellingen! Dat rijdt lekker rustig op de snelweg.
Deel je mening volledig! Je kan chill 140 rijden als het eens écht snel moet, zit comfortabel... De 6 versnellingen zijn inderdaad zeer fijn als je lange afstanden moet rijden.
Je kan inderdaad wel niet volledig rechtstaan maar ik heb er tot nu toe geen last van, meestal ofwel een drive-in die meemoet ofwel FOH rackje met hoopje monitors en amps, persoonlijk perfect bakje voor!
Topic: Studio set (voor eigen muziek), wat moet ik kiezen? (1-4-2009 00:18:00)
Apple is vooral handig als je met firewire interfaces werkt, zit er standaard op. Draait naar mijn ervaring ook een stuk stabieler als windows maar hier heeft iedereen zijn mening over...
Ik heb zelf een Macbook Pro met Apple Logic, vooral voor recording maar met producing in het vooruitzicht. Moest ik jou zijn zou ik nog wat verder proberen met wat je nu hebt en wachten tot je nog wat meer budget hebt... Ik ging eerst ook recorden met een sm58 van shure maar ben nu toch blij dat ik heb gewacht tot ik mijn tlm103 van neumann kon kopen... Geduld is een schone deugd happy :)
Topic: Muziek bij prijsuitreiking. (2-2-2009 02:29:00)
Wat wij wel eens durven gebruiken is Les lacs de connemara, vanaf het rappe stuk, eventueel nog wat sneller gepitched..
Topic: Gloeilamp verbod; gevolgen voor de professionele wereld? (10-12-2008 11:15:00)

JeroenVDV schreef:

Mifex schreef:

Hmz, mag ik al mijn licht dus wegdonderen als er geen lampjes meer voor verkrijgbaar zijn. Ben benieuwd hoe bedrijven zoals EML hiermee om gaan?
Het gaat toch echt over huishoudens.. shut up :X
Verbod is verbod vind ik toch wel... Het zal alle sectoren raken. Overheden moeten daar toch consequent in zijn... De showsector zal er ook door geraakt worden.
Topic: Gloeilamp verbod; gevolgen voor de professionele wereld? (10-12-2008 11:11:00)

Mifex schreef:

Hmz, mag ik al mijn licht dus wegdonderen als er geen lampjes meer voor verkrijgbaar zijn. Ben benieuwd hoe bedrijven zoals EML hiermee om gaan?
Tegen dat die tijd er komt zal EML zoals gewoonte wel weer als eerste het nieuwste hebben en super LED lichteffecten hebben, zoals de nieuwe Vari*Lites die in ontwikkeling zijn.
Topic: Gloeilamp verbod; gevolgen voor de professionele wereld? (10-12-2008 10:44:00)

dj-bart schreef:

zonnepanelen zijn zo'n onzin.

HEt maken van een paneel kost zoveel energie dat hij het nooit zal opbrengen.

NEt als de spaarlamp, bij het kaoptgaan van de lamp en de vernietinging hiervan komen zoveel schadelijke stoffen vrij dat het mileu net zo zwaar belast wordt. En aangezien 90% van de lampen niet netjes weggebracht wordt is het totale onzin
Als je zonnepanelen zet moeten die na ongeveer 20j vervangen worden. Bij gemiddeld gebruik heb je die na 9j terug gewonnen. Qua recyclage is het de taak van de overheid om effectief streng te controleren en te zorgen dat (in de mate van het mogelijke) alle lampen correct worden verwerkt.

deWit schreef:

Windenergie is leuk, maar bij onvoldoende wind zit je in het donker. Zelfde verhaal geld voor zonnepanelen. Er is gewoon nog geen goed alternatief om grote hoeveelheden energie op te slaan op een zodanige manier dat het ook per direct beschikbaar is.
Windmolens zitten in een andere luchtstroom als waar wij ons bevinden. In die luchtstroom is er zo goed als altijd wind... Als een molen stilstaat is die in 99% van de gevallen stil gezet. Ook draaien ze altijd op dezelfde snelheid, wanneer ze trager draaien worden ze ook afgeremd... Qua altijd beschikbare energie zijn molens wel betrouwbaar (als je ziet dat er hier in de buurt bedrijven afhankelijk van molens werken moet het zijn dat het toch voor een deel betrouwbaar is)...

Volgens mij zouden landen de ontwikkelende bedrijven moeten pushen om binnen x aantal tijd een deftige led lamp te ontwikkelen (bij vari*lite komen ze met een mh die volgens hen revolutionair zal zijn met leds, het kan dus...). In japan gebeurt dit veel bij dit soort ontwikkelingen, waarom hierbij ook niet?
Ik geloof wel dat de led binnen x aantal jaar de gloeilamp zal kunnen vervangen, we zullen gewoon aan het nieuwe licht gewoon moeten worden en de ontwikkeling ervan zal moeten gepushed worden.
Topic: Showtec PSA-321 Aardlek (5-12-2008 14:14:00)

Tom schreef:

viero schreef:

Heb ook wel al es gehoord van bedrijven die een andere aardlek insteken die minder gevoelig reageren...
Ten strengste verboden!

aardlek moet 30ma zijn, en geen ma meer....

Als de aardlek eruit springt, zou ik maar eens goed kijken naar de bedrading in de CEE stekker.
Dikke kans dat er iets omgewisseld is.

Mocht er een fabrieksfout zijn, dan zul je er eerst van moeten gewissen dat alle bekabeling in orde is.
Ook het stopkontakt waar je hem insteekt....
Ik weet dat het niet mag, vermeld het alleen maar eens ;)
Daarom dat ik ook zeg datan de kabels kan liggen ;)
Topic: Showtec PSA-321 Aardlek (5-12-2008 13:53:00)
Als eens gechecked of de kabel goed is of als er op die lijn niets mis is?
Heb ook wel al es gehoord van bedrijven die een andere aardlek insteken die minder gevoelig reageren...
Topic: Ergenissen on stage/ tijdens het draaien (24-11-2008 21:47:00)

Sylvia schreef:

Ik deed altijd precies wat Malle Pietje voorstelde.

Als de sfeer er niet naar is om urenlang te beuken (en de muziek bovendien pislelijk is zoals ACDC), dan even één liedje knallen om de mensen die er de ganse avond al om zeuren tevreden te stellen en daarna weer terug richting normaal volume.

Oh, en de opdrachtegever heeft altijd gelijk, evenals de uitbater zodra zijn vergunning in gevaar komt.
Ff offtopic:
pislelijk is subjectief ;)
Topic: Opleidingen , licht en geluid. (10-11-2008 16:55:00)

djberjo schreef:

Douwe schreef:

En willen is erg belangrijk als je die 1 á 2 keer per jaar 22 uurs hel klussen krijgt. sneaky :V
Lang leven de hel klussen, heb er afgelopen jaar wel meer dan 1 a 2 gehad sneaky :V
Join the club xD Hier komen die een 3 tot 4 keer/maand :p Om op je vraag te antwoorden, in Sint-Niklaas (B) kan je (als het niet te ver is) in avondonderwijs 'geluidstechnicus' volgen, samen met de gepaarde stage is dit een goede opleiding om een brede basis te hebben. Verder leer je alleen maar door oefenen oefenen, op baan gaan, proberen, testen, en had ik al oefenen vermeld?