Forum > Profiel
Gebruikersgegevens.
Het profiel van TimD
Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers
Laatste 200 bijdrage(n) van TimD (Pagina: 11 van 20)
Topic: Pioneer XDJ-RX (21-1-2015 10:40:00)
Lang leve de regels van Europa, bij zo'n beetje alles wat je op internet kan kopen is een prijzenslag gaande en niemand die er iets tegen kan doen, omdat je dan afspraken aan het maken bent...
Ik ben benieuwd hoeveel werklozen we erbij krijgen veel 'kleine' winkels failliet gaan omdat ze gewoonweg niet kunnen concurreren met die 2 of 3 grote partijen. Niet alleen op licht en geluidsgebied, maar koop eens een nieuwe TV etc.
Topic: Advies gezocht van grotere bedrijven (20-1-2015 16:47:00)Ik ben benieuwd hoeveel werklozen we erbij krijgen veel 'kleine' winkels failliet gaan omdat ze gewoonweg niet kunnen concurreren met die 2 of 3 grote partijen. Niet alleen op licht en geluidsgebied, maar koop eens een nieuwe TV etc.
Maar wat ik eerlijk gezegd niet snap: je hebt een contract met je klant waarin een aantal dingen overeen zijn gekomen. Er staat dus niks in over de leeftijd van de dj's en de gewenste looks. M.a.w., al zet je zanger Rinus achter de cdspelers, je hebt er geen afspraken over gemaakt dus jij schendt geen afspraken.
Leg het gewoon voor aan de opdrachtgever? Ik neem aan dat hij ook moet snappen dat het geen reële eis is binnen dit budget. En het is ook geen 'normale' eis. Als ze er nu mee wegkomen, dan weten ze dat je bij eventuele toekomstige opdrachten ook weinig weerwoord zult geven.
(daarbij heeft je opdrachtgever niet zo goed onderhandeld.. inderdaad, het is een onderhandeltactiek om een moeilijke voorwaarde pas op het allerlaatst in de groep te gooien waardoor de andere partij óf alle voorbereiding voor niks heeft gedaan en zonder opdracht naar buiten loopt, óf de opdracht toch accepteert om het gedane werk niet weg te gooien/hoopt in de toekomst andere klussen te krijgen. Volgens jouw verhaal zit je in bijna dezelfde situatie, behalve dat de moeilijke voorwaarde geen onderdeel is van het contract. Je opdrachtgever staat dus niet sterk, en dat zal hij waarschijnlijk ook weten. Ook dat kun je in je voordeel gebruiken...)
Topic: truss uitlichten (20-1-2015 08:35:00)Leg het gewoon voor aan de opdrachtgever? Ik neem aan dat hij ook moet snappen dat het geen reële eis is binnen dit budget. En het is ook geen 'normale' eis. Als ze er nu mee wegkomen, dan weten ze dat je bij eventuele toekomstige opdrachten ook weinig weerwoord zult geven.
(daarbij heeft je opdrachtgever niet zo goed onderhandeld.. inderdaad, het is een onderhandeltactiek om een moeilijke voorwaarde pas op het allerlaatst in de groep te gooien waardoor de andere partij óf alle voorbereiding voor niks heeft gedaan en zonder opdracht naar buiten loopt, óf de opdracht toch accepteert om het gedane werk niet weg te gooien/hoopt in de toekomst andere klussen te krijgen. Volgens jouw verhaal zit je in bijna dezelfde situatie, behalve dat de moeilijke voorwaarde geen onderdeel is van het contract. Je opdrachtgever staat dus niet sterk, en dat zal hij waarschijnlijk ook weten. Ook dat kun je in je voordeel gebruiken...)
Inderdaad, vervelend dat het licht niet de bocht om gaat!
Topic: moving led sunstrip (16-1-2015 16:15:00)
Maar die roteren niet op hun base zoals je bij 3:00 ziet...
Topic: moving led sunstrip (16-1-2015 15:50:00)En de nieuwe versie is niet helemaal te vergelijken www.highlite.nl/nl/Shop/Products/Showtec/Lighteffects/Movingheads/Wipe-Out-8RGBW Vooral gaaf dat ze inderdaad om hun as kunnen draaien, alsof ze op een MH-base zitten.
Topic: MAC 550 of toch MAC2000 (16-1-2015 12:47:00)Ja inderdaad, daarom haalde ik ook al aan dat hij met de prijs waarschijnlijk niet wegkomt. Ik weet niet of Nonkeldw kan inkopen bij Highlite, dat zou het prijsverschil iets verkleinen.
Topic: MAC 550 of toch MAC2000 (15-1-2015 13:14:00)Je zult vermoedelijk met de prijs niet goed wegkomen, maar alsnog: Filmpje
Hij houdt de Mac 575 gemakkelijk bij uit eigen ervaring.
21 vs 38 kg
370W vs 800W
LED vs dure gasontlading
Garantie vs geen garantie
Nauwelijks hitteontwikkeling, snelle motoren en handige moderne truukjes.
Het enige dat er niet op zit is zoom (wel focus), maar daar krijg je wel een frostfilter voor terug.
Topic: Sneeuw Kanon gezocht (14-1-2015 10:45:00)Hij houdt de Mac 575 gemakkelijk bij uit eigen ervaring.
21 vs 38 kg
370W vs 800W
LED vs dure gasontlading
Garantie vs geen garantie
Nauwelijks hitteontwikkeling, snelle motoren en handige moderne truukjes.
Het enige dat er niet op zit is zoom (wel focus), maar daar krijg je wel een frostfilter voor terug.
Volgens mij heeft www.andycobben.nl er ook een in de verhuur, maar ben er niet 100% zeker van
Topic: MAC 550 of toch MAC2000 (13-1-2015 15:34:00)Ik weet niet hoe je 'allround' klusjes definieert, maar op kleinere events kom alle bovengenoemde heads bijna niet kwijt. Niet qua gewicht, niet qua stroomverbruik, niet qua hitteontwikkeling. Ook zijn het natuurlijk vrij kostbare heads mbt nieuwe lampen en onderdelen. Ik ben benieuwd hoe gelukkig je van deze aankoopt wordt, maar dat zijn enkel mijn gedachten...
Het is natuurlijk leuk als je ziet dat de aanschaf van een Ferrari binnen handbereik komt... Maar de vraag is hoeveel plezier je ervan hebt als je vervolgens erachter komt dat het toch wel veel benzine zuipt, onderhoud duur is en je in Belgie eigenlijk nergens het ding goed kunt gebruiken. Ik zou naar een LED-spot gaan.
Topic: Pioneer DDJ-SX2 (8-8-2014 14:05:00)Het is natuurlijk leuk als je ziet dat de aanschaf van een Ferrari binnen handbereik komt... Maar de vraag is hoeveel plezier je ervan hebt als je vervolgens erachter komt dat het toch wel veel benzine zuipt, onderhoud duur is en je in Belgie eigenlijk nergens het ding goed kunt gebruiken. Ik zou naar een LED-spot gaan.
Tom,
ik denk niet dat je veel kunt verdienen met je toekomstvisioenen aangezien ze tot nu toe redelijk open deuren zijn.
In het verlengde van je toekomstvisioen komt er een opvolger van LED, rijden de auto's zelfstandig en kunnen we onze lichaamsfuncties met onze telefoon in de gaten houden
ik denk niet dat je veel kunt verdienen met je toekomstvisioenen aangezien ze tot nu toe redelijk open deuren zijn.
In het verlengde van je toekomstvisioen komt er een opvolger van LED, rijden de auto's zelfstandig en kunnen we onze lichaamsfuncties met onze telefoon in de gaten houden