Forum > Profiel

Gebruikersgegevens.

Het profiel van Dexter

Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers

Laatste 200 bijdrage(n) van Dexter (Pagina: 11 van 20)

Topic: Vervanger voor mijn tops (29-2-2012 18:09:00)
Als je al 6 eons hebt, lijkt mij dat je niet een stap terug doet naar b-merken zoals dap.
Hoe goed ze ook mogen klinken. Denk dat de eons echt de vloer wel met ze aanveegt.
Anders een set van 4 Soundpower of HLA toppen erop kunnen ze de earthquakes ook bijbenen.
Topic: Vervanger voor mijn tops (29-2-2012 00:52:00)
Koop er 2 Eon's bij en een goede eq of processor bij.
Voor 3000 Euro incl versterkers vind je niets fatsoenlijks en zeker niets
wat beter is dan de EonG2's.
Topic: JBL HLA (27-2-2012 12:15:00)
JBL HLA zijn fantastische kasten in mij ogen.
Goede klank, mits de goede settings geladen!
En een geluidsdruk en een sound waar je U tegen zegt.
En door het ideale space frame erom heen ook makkelijk te plaatsen, te stacken, te vliegen en wat dan ook.
Ik vind het jammer dat JBL deze kasten niet meer maakt, of een vervolg heeft uitgebracht.
Ze zijn in mijn ogen nog steeds ongeevenaard, als je geluidsdruk, klank en gewicht vergelijkt met andere fabrikanten.
Topic: Wat is er met Carnaval stukgegaan en wat is de oorzaak? (algemeen) (22-2-2012 18:24:00)
En hoe reageerde de DJ?
Wilde hij doordraaien op zachter volume? Of ging de stekker er echt uit?
Topic: Wat is er met Carnaval stukgegaan en wat is de oorzaak? (algemeen) (19-2-2012 19:13:00)
Ik heb de carnavals optocht weer achter de rug voor dit jaar.
Gelukkig geen brokken.
Stond met 2 bassen 1 top per kant te draaien op een JBL MPX1200 en een Chevin A1000
op een 4.8KVA Aggregaat, wel een 3 fase aggregaat maar op fase 1 zat een biertap geval en op fase 3 een computer.

Aggregaat gaf geen krimp bij zware belasting geen toerental fluctuaties helemaal niets,
al had het niet over versterkers zaten vrij snel aan hun clip punt, eerder dan met een zwaardere aggregaat naar mijn gevoel.
Gemiddelde geluidsdruk van om en nabij de 97 Db (a) gemeten dus meer dan hard zat lijkt mij met aardig wat stevige bas.
Topic: Versterken spraak musical (10-2-2012 11:22:00)
Sorry maar ik heb 5 jaar geluidstechniek gestudeerd en 4 jaar in een theater gewerkt. shut up :X
Ik zit meer in het band wereldje maar vind dit leuk om er bij te doen.
Echter in een theater heb je wel meer mogelijkheden dan op een school.

Ik heb sowieso 2x per jaar een musical in een rot zaal met kinderen op het pdoium
en 200 ouders in de zaal.
Ik kom hier elke keer nog weg met 4 condensators op de podium rand precies zoals Dre zegt
en 4 speakers in de zaal. (Mics: Beyer Opus 83 en Neumann KM184 Speakers 4x Das DS12)
Echter wil ik kijken of het nog iets beter kan, want ik doe deze klussen nu zeker al een jaar of 7
op betreffende locatie maar er zijn inmiddels ook andere scholen geïnteresseerd
maar ook daar zal de akoestiek vaak ruk zijn in de gemiddelde aula.
En de irritante herrie makende kinderen totdat ze op het podium staan blijven ook aanwezig.

Kijk mijn vraag is puur zou je iets kunnen winnen met iets kleinere toppen dan met 12 inch toppen
omdat 12 inches iets dieper doorlopen in een gebied welke je alleen met cd gebruikt, en waar je
kwa stem dus niet echt wat aan hebt sterker nog het werkt mij in betreffende zalen vak tegen.
Topic: Versterken spraak musical (10-2-2012 00:34:00)
Okee dank voor de info Dre.
Ik zat zelf nog te denken als ik een vergelijkbare musical heb ipv 4 toppen met
12 inch speakers misschien een set 10 of 8 inch speakers te gebruiken eventueel
aangevuld met kleine subs (voor de soms best wel leuke liedjes op cd)
Is dit een goede optie of kun je beter een set 12 inches hebben?
Dat ze goed fase rein zijn en liefst zo vlak mogelijk in frequentie respons snap
ik wel want de condensators pikken direct de iets sterkere frequentie op.
Topic: Versterken spraak musical (8-2-2012 18:21:00)
En wat voor grensvlak mics nam jij daarvoor Dre?
En hoe groot was het podium dat je ongeveer had en dit aantal mics toepaste?
Ik doe namelijk ook zo nu en dan wat musicals en de ene keer wil het wel met richtpijpjes
maar een andere keer is het niet te doen.
Topic: Versterken spraak musical (8-2-2012 10:11:00)
Hoe zit dat met PZM's en rondzingen dan?
Gaat dat net zo als met gewone microfoons of hebben ze een betere Gain Before Feedback?
Topic: Waar vervoeren jullie de drive in mee? (1-2-2012 23:26:00)
Maar je denkt wel om het milieu wink ;)