Forum > Profiel

Gebruikersgegevens.

Het profiel van Remczero

Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers

Laatste 200 bijdrage(n) van Remczero (Pagina: 11 van 20)

Topic: Pcspeakers als monitortjes? (2-11-2004 15:41:00)
Tja maar helaas moet ik met mijn kleine inkomsten ook ergens prioriteiten stellen. Een syrincs setje zal NOG wel beter klinken ,maar kost dan ook meer happy :) Nu heb ik wel alleen op prijsvergelijksites zitten kijken. Weet iemand goedkope dealer voor die pcboxjes van HK? Liefst met website. Dan zal ik eens afwegen. De goedkoopste 2.1 set van HK die ik heb gezien was 199 euro. Hopen dat het nog ergens goedkoper is te krijgen.
Topic: Pcspeakers als monitortjes? (2-11-2004 15:04:00)
Ik heb zojuist op google zitten zoeken en heb niets gevonden. Nu kwam ik er achter dat Jan het net verkeerd heeft gespeld. Het merk heet Harman Kardon. Bespaard sommige van jullie wat zoekwerk dus ik denk ik post het even happy :) Na wat gezocht te hebben ben ik ook wat geschrokken van de prijzen. Helaas zijn alle setjes die ik kon vinden (2.1) een stukje duurder als de eerder genoemde Altec Lansing setjes.
Topic: Ik kom er niet uit... (1-11-2004 19:47:00)
Misschien moet dit topic verplaatst worden naar het newbie forum? Daar lijkt het me meer thuishoren eerlijk gezegt. ashamed :$ En MOH ,je maakt jezelf niet populairder door te gaan lopen schelden. Als je het echt neit snapt kan je ook gewoon zeggen dat iedereen ergens begint (en niet gvd want dan krijg je de volle laag terug zie je nu wel en dat is niet de bedoeling vna een forum) ,maar er waren al mensen die moeite deden om het uit te leggen dus beetje rare reactie maargoed de mods hebben er al wat van gezegt.

Ik zal maar denken dat iedereen wel eens een foutje maakt. Toch een antwoord op je vraag dan: Ik neem als voorbeeld de PS-626i. Deze heeft een 3bands equalizer met kill functie. Die kill functie werkt door je equalizer knop naar links te draaien. NET voor het einde van de draaiknop zit een punt waarin INEENS een bepaald aantal decibels gekillt word. Stel je voor ,voor het punt 16 ,over het puntje 32. Dat punt voel je niet maar dat is dus in EEN keer ,in een fractie van een mm. Ook bestaan er mixers met killswitches. Door deze in te schakelen doe je eigenlijk het zelfde als door je equalizerknop helemaal naar links te draaien. Je KILL't de lage/midden/hoge tonen.

Niet alle mixers hebben zon kill functie. Je kunt alleen de tonen toch minder maken van low of mid of high door je equalizer knop naar links te draaien. Zodra je weer normaal wilt ,zet je de equalizer in de middenstand (NIET NAAR RECHTS ,dan stuur je een positief aantal decibels uit en kun je last krijgen van clippende versterkers of kapotte apparatuur als het onzorgvuldig gebeurt)..
Topic: nieuw dingetje van hercules (foto's + lange lap text) (29-10-2004 20:05:00)
Als je de standaart skin hebt ga je gewoon naar de 3 knoppen onder virtual dj logo (REMIX ,CUES ,EQ) je kiest cues ,en je ziet dat je 5 cue points hebt per deck. Je drukt op het opname knopje en je cuepoint is gesaved ,klik met rechts op het displaytje en je kunt de naam ook nog veranderen happy :) Zo simpel is dat happy :)
Topic: Pcspeakers als monitortjes? (29-10-2004 13:57:00)
ALS ik nog voor die logitech set ga ,want ben nu wel wakker geschud dat er blijkbaar voor het geld meer te krijgen is dus daar ga ik eerst naar luisteren happy :) en dan heb ik dat kabeltje waarschijnlijk niet eeens meer nodig (jack male => tulp heb ik zelf ook liggen).
Topic: Pcspeakers als monitortjes? (28-10-2004 18:30:00)
Bij mij is het toch op wat langere termijn hoor want 100 euro is toch weer veel geld voor mij als arme student razz :p . Mijn rijtje van uitbreidingen komende tijd. Meubel , Reloop Rp 4000 met pro elementje ,Kleine boxjes ,en waarschijnlijk daarna nog een nieuwe cdspeler (wat al een heel eind is doorgeschoven omdat ik toch meer met platen wil gaan draaien thuis). Weet je zo ook waar ik zo'n setje kan krijgen? Heb al op de site van een pcwinkel gekeken waar ik wel eens wat koop (alternate) en helaas hebben die de atp set niet ,maar wel altec lansing dus ik hoop dat die set er nog wel is eigenlijk ashamed :$
Topic: Pcspeakers als monitortjes? (28-10-2004 13:51:00)

sandervandermaat schreef:

ik heb toch echt een verloopje gevonden hoor laugh :D
www.new-line.nl/v/6020
zoekmachine > verloopje
Ja klopt ,bij die Altec Lansing set kan je deze plug er gewoon indoen. Als ik me niet vergis is het bij de logitech anders en zit daar een snoer aan en dan zou de minijack dus female moeten zijn.

[edit] Sorry ze waren me al voor happy :) [/edit]
Topic: Pcspeakers als monitortjes? (28-10-2004 00:46:00)
Hoe duur is dit setje ongeveer dan? De logitech set eerder genoemd kost 90 euro. Ik hoop dat die prijs van die andere set ook een beetje in de buurt van die logitech komt want dan is het iig de moeite om er ook even naar te gaan luisteren ,want jij bent er laaiend entusiast over voor het geld als ik je goed begrijp?

Net op google de volgende review gevonden : www.3dsoundsurge.com/reviews/ATP3/ATP3.html misschien heeft iemand er iets aan happy :)
Topic: Pcspeakers als monitortjes? (27-10-2004 22:14:00)
Tja ik wil het ook niet vergelijken met syrincs.. Eigenlijk is het gewoon voor erbij ,om de midden en hoge tonen wat beter hoorbaar te maken als ik sta te draaien ,zodat ik bij een lager volume toch goed mijn mix kan horen (met cuen). Het nadeel van die warfedale boxen is echt gewoon dat je ze voor je snuffert moet zetten en niet bij je voeten ,en das nou net wat ik niet wil in mijn nieuwe meubel. Ik heb de logitechs gehoort bij een kennis en vond het voor het geld redelijk (het is niet veel geld dat weet ik). Ik zit zelfs te denken om misschien een speaker voor in de auto in het meubel te bouwen ,om gewoon het geluid op lagere volumes (vooral als ik savonds even een setje draai) toch wat duidelijker te maken ,maar helaas zijn die speakers weer niet actief en moet er weer een versterker bij.

Ik heb ook nog een stel hifi speakers staan maar helaas zijn die niet veel kleiner als mijn warfdales dus dat schiet ook niet echt op shut up :X

Het gaat trouwens om dit setje : www.logitech.com/lang/images/0/3634.jpg
Topic: Pcspeakers als monitortjes? (27-10-2004 22:03:00)
De situatie is zo nu (mijn vorige meubel is een maand of 4 geleden gesloopt en nu staat alles op een plank en 2 schragen ,moet nodig wat aan gedaan worden). Dat word met de nieuwe situatie anders (komen bij mijn voeten te staan ongeveer). Ik heb bij de bouwmarkt ook al buizen gezien die speciaal zijn om je speakers op te zetten (zeg maar bovenkant van statief wat je op je meubel schroeft) maar vind 2 speakers van die afmetingen veel te groot om bovenop mijn meubel te zetten. Bovendien vinden de buren het niet zo leuk als ik even muziek draai (en op zon volume dat ik het zelf nog maar net fatsoenlijk hoor). Het meeste van de bassen gaat ook meteen verloren als je er net voorstaat met je voeten (heb ik zonet even getest). Daarom wil ik eigenlijk gewoon 2 speakertjes voor mijn snufferd zodat het volume zo laag mogelijk kan en ik toch lekker kan draaien.