Forum > Profiel

Gebruikersgegevens.

Het profiel van Fracktone

Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers

Laatste 139 bijdrage(n) van Fracktone (Pagina: 11 van 14)

Topic: encore dj studio? of iets in die vorm.... (21-5-2004 09:50:00)

DJDarkness schreef:

even voor onze fracktone gebruiker (van pcdj) het is niet de bedoeling om pcdj afte kraken ik heb hier tijden mee gewerkt en ik heb er altijd super veel plezier mee gehad.
happy :)
Voel me niet aangesproken, wat betreft PCDJ RED heb je volledig gelijk. FX kan echter veel meer en is makkelijk uit te breiden (net als REASON, losse delen die je aan en uit kunt zetten. Eventueel kun je er extra apparaten bij kopen (KJ, Scratch)en die ook gewoon aan of uit zetten) waardoor het boven alle andere software uit stijgt.

Helaas is FX nog steeds niet helemaal wat het zijn moet maar we zijn op de goede weg.
Topic: Wat ik nou weer tegen kwam?!? (21-5-2004 09:18:00)
Niet helemaal waar dat het altijd illegaal is. Maar dat is een heel schemergebied waar nog steeds meningsverschillen over zijn.

Over het online aanbieden mag de BUMA niet beslissen (heb ik allang mee gepraat), hier gaat de NVPI over, deze vragen belachelijke prijzen zodat Cd's nog steeds goedkoper zijn. Wil ik dat anders dan moet ik met alle platen maatschappijen zelf om de tafel gaan zitten en dat zijn er nogal wat.

Ik heb meteen aantal grote (belangrijke) gesproken. Uitkomst is dat je alleen DRM beveiligde files online mag verkopen en dan alleen die welke door de maatschappijen worden aangeboden. Vandaar dat je bij Wanadoo, Napster e.d. niet de grote hits tegen komt, deze verkopen ze eerst liever op CD.
Komt er dus op neer dat dit ook niet interessant is. Tevens mag je deze files niet voor commerciële doeleinden gebruiken en niet openbaar maken. Oftewel, alleen thuis draaien en niet als DJ gebruiken voor publiek.

Maar we zijn met iets bezig waar ik helaas nog niets over kan zeggen. Dit zal echter nog wel een jaar of zo gaan duren (als het al wat wordt).

Voorlopig gewoon zelf je CD's opnemen (liefst met een versleuteling er op). Ook dit is niet helemaal legaal volgens sommigen maar daar is nog nooit duidelijkheid in geschept (schemer gebied dus).
Topic: Wat ik nou weer tegen kwam?!? (20-5-2004 22:23:00)

DJ Tim schreef:

Sorry Fracktone, maar deze mening kan ik absoluut niet met je delen, zo'n beetje alle a-merk cd-spelers (Numark, Technics, Pioneer en Denon) leveren in veel van hun spelers mp3 cd ondersteuning. Dit moet toch wel genoeg blijk geven dat het hun een worst zal zijn of draaien met mp 3's wel of niet legaal zou zijn.
Ik denk ook niet dat illegaal gebruik van muziek ze iets intereseerd, ik doelde meer op het voortbestaan van digitale muziek in deze vorm (MP3) misschien is er volgend jaar wel een veel beter systeem.
Een bestaande CD speler aanpassen zodat hij ook MP3 CD's kan afspelen kost heel wat minder dan een volledig hardware matig MP3 systeem ontwikkelen. Het is meer dat ze zich niet aan deze kosten willen wagen/branden.

Kom ik direct bij jouw volgende punt uit.
Ik denk dat er op dit moment al veel meer mogelijk zou zijn dan de markt doet vermoeden, maar dat de grote jongens eerst de DJ's en clubeigenaren willen leegmelken met de huidige technische snufjes alvorens een volgende generatie hardware te willen introduceren. Het kan ook nog is zo zijn dat ze gewoon (nog) onvoldoende netto winst zouden zien in ideeën zoals wij die hebben.
En dat bedoelde ik met zich er niet aan willen branden. Daarbij komt nog dat een dergelijk systeem nog niet zo heel eenvoudig te realiseren is. De grote bekende merken kunnen het zich dan ook niet veroorloven om met, op dit gebied, een slecht product aan te komen zetten. Dat zou hun veel teveel geld gaan kosten.

Op de NAMM show in februari (Annaheim CA) heeft Numark al een hardware mp3 speler geïntroduceerd met veel poeha. Hij is echter nog steeds niet op de markt. Waarschijnlijk werkt het nog niet goed genoeg en durven ze hiermee niet op hun bek te gaan. Tevens komt hierbij dat de ontwikkelingen in de mogelijkheden zich de laatste tijd snel uitbreiden (er wordt steeds meer mogelijk). Het ontwikkelen van een hardware apparaat duurt over het algemeen wel een paar jaar en zou dus binnen de kortste keren hopeloos achter lopen. Het updaten van software kost meestal maar een paar tientjes terwijl het kopen van een nieuwe speler (om dat er toch nog een paar knopjes voor de nieuwe functies ontbreken) veel meer kost. Ik denk dat het pas wat wordt voor dit soort systemen als alle mogelijkheden volledig ontwikkeld zijn en zich op de computers bewezen hebben. Zodra hier weinig meer te ontdekken/ontwikkelen is en er een redelijk stabiele situatie ontstaat zullen de grote merken zich hier zeker wel op gaan storten. En misschien is dat al binnen een jaar zo ver. Reken maar dat deze bedrijven allang hun voorbereidingen hebben getroffen en dat, zodra ze zien dat ze er goed aan kunnen verdienen, ze ineens allemaal met iets dergelijks aan komen zetten.
Topic: Wat ik nou weer tegen kwam?!? (20-5-2004 21:13:00)
Als er wat meer duidelijkheid over het gebruik van MP3 was en er niet zoveel gestolen zou worden (illegale software en MP3's) dan zouden we al veel verder zijn denk ik.

De gerenommeerde CD speler fabrikanten durven (of willen) hun handen hier niet aan te verbranden en software fabrikanten kunnen maar net hun hoofd boven water houden. Een samenwerking zou de oplossing zijn maar helaas gaat dat ook niet altijd goed (hebben we meegemaakt met de Visiosonic/Numark samenwerking).
Topic: Wat ik nou weer tegen kwam?!? (20-5-2004 14:13:00)

DJ Tim schreef:

Het zou mooi zijn als ze dit daadwerkelijk gingen doen, niettemin, ik zie die MKII spelers dan liever met een hd ondersteuning erin en een groter display zodat je door je verzameling op je hd kan browsen. Hoef je alleen nog maar je externe hd mee te nemen waar je ook gaat draaien als ze de MKII hebben staan in een disco. Ben je meteen de risico's van een laptop kwijt. Maar dan hebben we het natuurlijk niet meer over software, maar puur en alleen hardware met software van de desbetreffende fabrikant.
Dit bestaat al, alleen dan niet met de MKII spelers.
Ik lever zelf geregeld 19" systemen met (eventueel "Hot") swapable harde schijven. Deze kun je er dan zo uit trekken en er een andere voor in de plaats zetten, kwestie van vijf tellen. De 19" computer, beeldscherm en controller worden dan vast in de bestaande installatie ingebouwd. Meestal zit er op de standaard schijf dan een abonnement en die kan eenvoudig op een andere computer dan bewerkt worden.

Als dit in meer discotheken zou staan dan zou je als DJ dus alleen je eigen HD met muziek en database mee hoeven nemen. Je steekt de HD er in en spelen maar.
Topic: Wat ik nou weer tegen kwam?!? (20-5-2004 01:30:00)
Op zich een goed plan en een nobel idee, maar wie maakt dan die software en kan die software fabrikant dan nog wel wat verdienen.
Een auto is nu eenmaal niet zo eenvoudig te dupliceren/kraken als een software programma.

Ik denk dat dit de reden is dat iedere software leverancier zijn eigen controller (hardware) verkoopt, die alleen met zijn software werkt. Op zo'n manier kan hij tenminste nog wat aan de software verdienen.

Immers, als de software illegaal verkregen is en de gebruiker wil er wel graag een (hardware) controller bij gebruiken zal hij deze wel moeten kopen. In de meeste gevallen is hij dan verplicht om er dan ook een licentie bij te kopen. Als je hiervoor iedere willekeurige CD speler zou kunnen gebruiken is niemand meer verplicht om de software te kopen. Iedereen zal dan een gekopieerde of gekraakte versie gaan gebruiken en de fabrikant van de software kan dan wel in pakken.
(iets dergelijks hebben we al eerder mee gemaakt)

Als je eens wist hoeveel illegale software er gebruikt word (ook professioneel/beroepsmatig) dan springen de tranen je in de ogen. Als dit zou gebeuren dan moeten de (CD speler)fabrikanten samen de software gaan maken en deze dan gratis weg gaan geven. Het probleem is dan dat een merk als DAP (ik noem er maar een)hier waarschijnlijk niet aan mee doet maar er wel CD spelers voor gaat leveren.

Ik zie dit dus nog niet zo snel gebeuren. Eerder geloof ik dat pioneer met software zal komen die dan weer alleen werkt met de CDJ 800/1000 of zo.
Topic: PCDJ FX: iemand ervaringen? (19-5-2004 18:45:00)
De meeste geluidskaarten zijn tegenwoordig 5.1 en hebben dus 6 uitgangen waarvan er in het algemeen 4 (2 x stereo) voor gewoon geluid kunnen worden gebruikt.

Mocht je echter maar één stereo uit op de geluidskaart hebben dan is de kwaliteit meestal ook niet geschikt om hiermee DJ te spelen. Een andere geluidskaart is dus zeker aan te raden, een soundblaster live 5.1 kan dit al doen en is voor een paar tientjes te koop.

Maar zelfs in dit geval is hier een oplossing voor.
Optie 1: Je kan FX instellen zodat elke speler naar één van de kanalen gaat. Speler 1 op links/Speler twee op rechts. Je kan dan beide op een kanaal van je mengpaneel aansluiten en zodoende via je mengpaneel voor afluisteren.

Optie 2: Je kan beide spelers naar bijvoorbeeld het linker kanaal sturen en de Cue (PFL) van de ingebouwde mixer naar het rechter kanaal sturen. Voor afluisteren gaat dan dus via de ingebouwde mixer.

In beide gevallen heb je echter altijd mono geluid en moet je goed weten wat je doet, kabels moeten dan gesplitst worden aangesloten. Maar het is dus wel mogelijk.
Topic: verschil tussen tulp kabels (15-5-2004 13:39:00)
Ja, ja, het is wel goed met je.

Wat we bewezen hebben is dat er geen spanningsverschil is maar dat de stroom zich deelt over de twee aders. Wet van de minste weerstand.

Bij een volledige sluiting tussen N en PE is de weerstand nul en de spanning ook, 0V/0 Ohm = 0A.
Toch zal je aardlekschakelaar uitschakelen zodra je het apparaat aan zet.
Zolang je het apparaat niet aan is zal de schakelaar netjes in blijven, tenzij je de stekker omdraait.

Probeer maar eens.
Topic: verschil tussen tulp kabels (15-5-2004 11:14:00)
Dit topic is volledig uit de hand gelopen. Ook ik heb daar schuld aan, hiervoor mijn excuses.

Het ging echter allang niet meer over of het omdraaien van de stekker wel of niet zou uitmaken.
Er is ook niemand die beweerd heeft dat dit niet waar is (ook ik niet). Immers, als het lek aan de nul kant zit dan moet je de weerstand van het voor geschakelde apparaat er bij optellen. Dit kan al snel een paar mA schelen waardoor de aardlek niet uitschakelt. Bij 31mA zal hij wel uitschakelen maar bij 29mA niet.

Er werd echter beweerd dat er van de nul leiding geen stroom naar de PE leiding kon lopen omdat er geen spanning verschil was. Ik denk dat ik het nu wel voldoende bewezen heb en dat we het er allemaal over eens zijn dat dit ,ondanks dat er geen spanning verschil is, wel mogelijk is.

Door dit effect kun je dus heel eenvoudig een "kapotte zekering verklikker" maken.
Veel toegepast in de industrie, omdat er daar soms wel 100 zekeringen naast elkaar zitten in een plc kast, het is dan verrekte handig dat er een lichtje gaat branden bij de kapotte zekering.
Topic: verschil tussen tulp kabels (15-5-2004 00:28:00)

joepvandemortel schreef:

Toch maar weer terug naar school dan? Waarom denk je dat de test knop van een aardlekschakelaar over de fase hangt? En waarom er duidelijk een L en N aansluiting op een aardlek schakelaar zit?
Zoals je op het eerste plaatje op www.et-installateur.nl/vaktechniek/werkingaardlek.html kunt zien zit de fase aansluiting van de test knop voor de detectie lus en de N aansluiting achter de detectie lus. Zouden ze namelijk beide voor, of achter, de detectielus zitten zal er geen verschil meer optreden tussen L1 en N en gaat de schakelaar niet uit. Ook kun je daar zien dat de test knop in het geheel niet met de aarde verbonden is. Verklaar dat dan eens!

Voor een uitgebreid verslag kijk op www.fracktone.nl/aardlek.htm