Forum > Profiel

Gebruikersgegevens.

Het profiel van Remco

Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers

Laatste 143 bijdrage(n) van Remco (Pagina: 11 van 15)

Topic: pioneer of rodec (mengpaneel)?? (6-1-2004 20:39:00)
Klopt Gupy, daar heb je volledig gelijk in. Gelukkig dat Dj's zich daar niet mee gaan bemoeien :-)
Topic: pioneer of rodec (mengpaneel)?? (6-1-2004 19:13:00)

Gupy schreef:

Ik begin gewoon te draaien, en het geluid wordt door andere geregeld, een DJ heeft (lees ik) daar gewoon geen kennis genoeg voor.
Hoi Gupy,

In veel discotheken staat een vaste mixer, maar 9 van de 10 discotheek eigenaren hebben natuurlijk het liefst een goedklinkende mixer. Echter, op het moment dat alle Dj's (vanwege het gebruikersgemak/effecten) vragen om bv. een Pioneer, dan zullen ze die neerzetten. De Dj kan deze keuze dus min of meer zelf maken. Wanneer je dan als dj besluit om niet voor de geluidskwaliteit, maar voor het gebruikersgemak te gaan, bedien dit apparaat dan op de juiste wijze. Het is natuurlijk te gek dat Dj's nog steeds alleen met rode ledjes tevreden lijken te zijn. Harder wordt het geluid niet, omdat ieder bedrijf het signaal weer terugschroeft achter de mixer. Het enige dat veroorzaakt wordt is vervorming.

Het moet toch ook anders kunnen? Jammergenoeg zijn er niet heel veel dj's die dit doorhebben.
Topic: pioneer of rodec (mengpaneel)?? (4-1-2004 20:35:00)
Toch is het jammer dat een DJ geen rekening wilt houden met een goed of slecht klinkende mixer. Tenslotte is hij/zij er om het publiek zo optimaal mogelijk te vermaken. Dit lijkt toch een stuk beter te lukken wanneer de bron van de hele kring het niet direct verpest voor de rest van de apparatuur. Ondanks dat ik weet dat een Pioneer voor een DJ een goed en vooral vertrouwd stuk gereedschap is, zou ik snel mijn oog laten vallen op een andere mixer. Dit dus vanwege de gebrekkige geluidskwaliteit van de Pioneers. Ik heb het gemis aan kwaliteit, persoonlijk meerdere malen meegemaakt en ervaren. Vooral wanneer het rood op de mixer wordt, is het einde zoek. Het ding vervormt gruwelijk en gaat zelfs kraken.

De genoemde merken; Rodec, Dateq en A&H klinken stukken beter en zijn daarnaast ook nog eens erg degelijk. Helaas hebben deze het effecten gedeelte niet zo goed voor elkaar. Ondanks dat; probeer zeker een paar andere mixers uit. Wanneer je toch besluit om een Pioneer aan te schaffen, zorg er dan inhemelsnaam voor dat je geen enkel rood lampje ziet op zowel je inputs als output.

Veel succes met de aanschaf.

Vriendelijke groeten,
Remco van der Werff
Topic: Nieuw strobootje van Hungaroflash (4-1-2004 18:01:00)
Klopt Descon, het wilde bij mij niet lukken. Er staan op de site ook nog wel leuke foto's waarbij je ziet wat 2 van die dingen kunnen doen in een zaal van ongeveer 70 meter lang en 20-30 meter breed.
Topic: Nieuw strobootje van Hungaroflash (4-1-2004 17:10:00)
Als ik mij niet vergis, stonden er 2 van deze jongens op Awakenings tijdens oud en nieuw. Achterop stond in ieder geval ook 85.000 watt. Vanaf een meter of 30 was het te doen om in de richting van de lampen te kijken. Bij 10-5 meter was het niet leuk meer. Je ogen dichtdoen werkt op zo'n moment ook niet echt meer. Zelfs de echte partygangers, waarvoor het geluid nooit te hard kan staan en het licht nooit te gek kan, vonden dit in enkele gevallen niet leuk meer.

(edit)net even gezocht naar foto's van de strobe op www.awakenings.nl en gevonden. Ik kan helaas geen link geven. De foto van de stobe staat op fotopagina: 9. (edit)

groeten, Remco
Topic: P-Audio TM-8 (3-12-2003 14:46:00)
Hoi Walter,

Bedankt voor je aardige reactie, maar die is niet nodig hoor.

Je bedankt ons het meeste door met 2 mooi ontworpen en goed klinkende kasten nog eens langs te komen om ze te laten horen wink ;)

Het is zeker een feit dat deze speakers veel vermogen nodig hebben om wat druk te produceren gezien het lage rendement. Maar je hoeft ook niet bang te zijn dat ze heel snel hun X-max bereiken.

Ik ben erg benieuwd en hoor het nog wel.

Groeten,
Remco van der Werff
Topic: 18sound 18LW1400 speakers & BR118 ontwerp (19-11-2003 14:27:00)
Remy, zou je er niet voor kiezen om deze subs echt laag te houden, aangezien de speaker die het volgende frequentiegebied voor zijn rekening neemt een 15" is?

Ik zou eens proberen om de sub bij ongeveer 80 hertz af te filteren. Natuurlijk kan het zijn dat het toch het beste voor je systeem is om ze tot het punt te laten doorlopen dat jij noemt. Ik zou het echter zeker ook wat lager proberen.
Topic: 18sound 18LW1400 speakers & BR118 ontwerp (19-11-2003 13:41:00)

Reemski schreef:

Hehe, eindelijk zijn ze binnen..
Jaja, wrijf het er nog maar een keer in. Tot mijn grote spijt kon er niets aan gedaan worden. De importeur heeft nu gelukkig meer op voorraad, heb ik begrepen.

Reemski schreef:

En trots als ik ben ga ik ze showen ook... Ze komen straks in het 18sound ontwerpje wat op de site staat...

www.rainbowparty.nl/picstemp/18LW1400_small_00.jpg
www.rainbowparty.nl/picstemp/18LW1400_small_01.jpg
www.rainbowparty.nl/picstemp/18LW1400_small_02.jpg

De kasten zijn nog niet af.. Dus ik weet nog niet hoe ze klinken.... Maar retezwaar zijn ze wel laugh :D
Ze zijn inderdaad de moeite waard om te showen, het zijn mooie 18" speakers, zoals er natuurlijk meerdere zijn.
Ik ben zeer benieuwd naar het uiteindelijke resultaat.

Tot hoe hoog laat je ze eigenlijk doorlopen? vanaf rond de 35 hertz tot....?

Succes met de afrondende werkzaamheden in ieder geval.

Groeten, Remco
Topic: Dance Parade Rotterdam (23-9-2003 17:32:00)
Allereerst wil ik graag even voor op stellen dat de rode ledjes op de versterkers vrijwel nooit te zien zijn. Bij de gebruikelijke PL6.0 op het laag komen de ledjes bijna nooit boven de -20/-10 db uit.

Ik heb even de handleiding van de PL4.0 erbij gepakt. Hier is in te lezen dat de PL4.0 een dynamic headroom van 1,9 DB bij 4 ohm heeft. Het ledje waar inderdaad de benaming clip bij staat, is in eerste instantie een waarschuwing dat het clip niveau benaderd wordt. Handiger was geweest wanneer QSC net als bijvoorbeeld Labgruppen ervoor had gekozen om een apart clip/overload-ledje te plaatsen. Dus 1 led voor 0 DB en de volgende voor clip/overload. Bij de powerlights zijn deze twee eigenlijk samen genomen. Oftewel wanneer het rode (clip) ledje flauw oplicht betekent dit dat je nog ongeveer 2 db onder het clip niveau zit. Gezien dit feit gaf ik dus de regel dat wanneer de clip led heftig gaat oplichten of vrijwel niet meer uitgaat, je dan pas aan het werkelijke clip niveau zit.

Bij mijn sets staan de limiters op de processoren dan ook zo ingesteld dat deze ingrijpen bij afhankelijk van de frequentieband -2/-3/-4 en -5 db onder de clip van de amps. Op deze manier kan het dus voorkomen dat het ledje met de benaming clip op de sub (waarbij de limiters dus op ongeveer -2 db ingesteld zijn) toch net aangeraakt wordt en oplicht.

Ik had wellicht de zin "rood is geen clippen op een PL amp" wat beter moeten toelichten. Het kan dus wel clippen zijn, maar het hoeft zeker niet.
Topic: Dance Parade Rotterdam (22-9-2003 21:33:00)
De rode lampjes zijn ook op de wagen die ik verzorgde wel eens aangetikt (alleen bij de sub). Hier stond deze keer een PL4.0 op en deze levert dan ook een stukje minder vermogen dan de gebruikelijke PL6.0.
Hierdoor moesten de sub versterkers inderdaad soms op de erg luide momenten een rood lampje mee pakken.

Dit is overigens geen clip indicatie bij een Powerlight. Het begint zorgwekkend te worden, wanneer ze vrijwel niet meer terugkeren uit het rood.

Even terzijde: de processor was ook wel wat christelijker afgesteld, aangezien het anders in nauwe straten waar de auto's doorheen reden niet meer echt verantwoord was, in verband met gehoorschade. Desalniettemin stond het toch flink hard.

ps. Op de andere wagen stond een Dancestack van Funktion-one. Een aantal punten waardoor de sub/bas daar nog net iets beter doorkwam waren:

1) PL6.0'en op de subs
2) de gehele set stond bij elkaar als 1 set (per kant). Bij de RES5 set stonden er maar 2 subs per hoek, waardoor je net enige koppeling mist en het geheel iets minder laag gaat.
3) de dj's daar niet in het rood uitstuurde en op mijn wagen wel.