Forum > Profiel

Gebruikersgegevens.

Het profiel van Pulse

Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers

Laatste 125 bijdrage(n) van Pulse (Pagina: 11 van 13)

Topic: Hoe zijn jullie gestart? (7-7-2003 12:27:00)
Combinatie DAP115 speakers + Versterker. WAUW!!
Topic: Versterker meer dan boxen of andersom. (3-7-2003 14:32:00)
Op mijn DAP 900 zit een CLIP limiter!

Zie maar: www.new-line.nl/v/11038

Maar goed, zoals Dré al aangaf over the phone. ALLES kan stuk. wink ;)
Topic: Hoe zijn jullie gestart? (3-7-2003 13:16:00)
Het is allemaal begonnen met 2 sony CD-spelers uit ergens diep weg in de jaren 90'
En een simpel (lees simpel) 2 kanaal mengpaneel van velleman. En daarbij een Pioneer versterker van 2x 80W RMS met bij behorende HiFi Speakers 2 weg.

Leuk leuk leuk.

Maar ik wou meer...

Langzamerhand kwam er ook meer. De eerste aankoop was een Gemini CDJ-20 met Gemini PS626i.

Maar ik wou meer...

De 2de aankoop waren 2x Gemini CD-400X en een Gemini 650i (Het "oude" spul was inmiddels weer verkocht.)

Een mooi kastje omheen gebouwd. En klaar...

Tevens kon ik bij de Zwemclub 2 Speaker standaards halen..

Maar ik wou meer..

De volgende stap was een beetje leuke verlichting. Dus ook maar naar New-Line. Die zijn ten slot wel het beste!

1x Showtec Moonflower
1x ShowTec LineBeamer
6x PAR56 + lichtsturing
1x T-Bar
2x Stroboscoop
1x ShowTec Switchpak 10F
1x AS-800 Smoke Machine
en de nodige Bekabeling..

Maar ik wou meer..

Morgen zal ik 2x DAP 115 Speakers 250RMS 8ohm ophalen en een DAP mission 900 310W RMS 8Ohm (en CLIP limiter) + een Flightcase voor de versterker + XLR aansluiting op de mixer en 2x 10mtr. Speakon aansluiting.

Ik had al speakers, maar na 6 keer spelen met die dingen, bleek het toch wel dat deze set iets minder goed te horen was bij een "mensenmassa" van boven de 40. Voor de rest zijn het goede speakers voor thuisgebruik, garage etc..

En ik wou niet meer..

Ik heb het setje nu zo'n beetje compleet. Meer heb ik denk ik eerst niet meer nodig. wink ;)

Ben 21 Jaar, vindt draaien he-le-maal geweldig en hoop het nog lang te mogen doen.
de eerste boekingen voor mijn Drive in zijn i.i.g. al binnen.
Topic: Sennheiser vs Avril Lavigne (1-7-2003 14:17:00)
is het niet Avil Labielje?
Topic: Versterker meer dan boxen of andersom. (30-6-2003 14:50:00)
Doe die der maar bij dan.

Topic kan gesloten worden!
Topic: Versterker meer dan boxen of andersom. (30-6-2003 14:40:00)
Dus..?

WEl of niet?? sad :(
Topic: Versterker meer dan boxen of andersom. (30-6-2003 13:22:00)

Victor schreef:

De vuistregel dat het versterkervermogen 1,5 tot 2 x de belastbaarheid van de speakers moet zijn gaat voor budgetspeakers niet op, omdat deze niet het uithoudingsvermogen hebben die hoge belastbaarheid lange tijd vol te houden.

Fabrikanten van pro speakers geven hun producten meestal een heel conservatieve belastbaarheid, die ze hebben bepaald door zware testen. Bij budgetspeakers (zoals DAP en JB-systems) wordt de belastbaarheid vaak fiks overdreven of zelfs geheel gelogen. Deze speakers hebben dus niet de belastbaarheid en reserves van een pro speaker, zelfs niet als de belastbaarheidscijfertjes gelijk zijn.

Voor budgetspeakers zou je als richtlijn een versterker kunnen nemen met een vermogen dat gelijk is aan de RMS-belastbaarheid voor die speaker. En zorg er altijd voor dat de amp tijdens het gebruik niet clipt. Een compressor-limiter is daarbij voor de gemiddelde dj een onmisbaar hulpmiddel.
Dus met andere woorden: www.new-line.nl/v/11479 + 2 DAP 115 speakers is dus GEEN goede combinatie??? Moet ik dan voor de www.new-line.nl/v/11478 gaan??
Ik moet het wel van je weten. Anders verander ik nu mijn bestelling.
Topic: Versterker meer dan boxen of andersom. (30-6-2003 10:51:00)
En waarom niet? Heb jij misschien een beter antwoord?
Topic: Versterker meer dan boxen of andersom. (30-6-2003 09:46:00)
jaja.

Even een kleine tip. Mag toch?

Als er nog andere mensen zijn die een mening hebben over een versterker. Laat het me horen!
Topic: Versterker meer dan boxen of andersom. (30-6-2003 09:42:00)
Okee. Dank je wel.

Jij mij helpen. Ik jou helpen.

Ik als IT'er raad je aan om je site te verplaatsen naar www.brinkster.com.

Effe aanmelden. En zet je site maar over. het TK domein effe veranderen en klaar.

Brinkster is HELEMAAL gratis. (kies voor de FRee account) EN GEEN pop-ups.

Het owrdt dan iets in de richting van www23.brinster.com\powerbassDJteam of zo.

Tis maar een TIP!!