Forum > Profiel
Gebruikersgegevens.
Het profiel van TB
Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers
Laatste 200 bijdrage(n) van TB (Pagina: 11 van 20)
Topic: Opmerkingen bij EAW SB150 (16-8-2010 17:52:00)
Als je geen nul hebt, kan er eigenlijk niets mis gaan wat spanning betreft. Hooguit is je draaiveld verkeerd om.
Test dit met een simpele motor (deze boer heeft vast wel een transportbandje ofzo). Als deze verkeerd om draait, kun je twee willekeurige fasen verwisselen.Dank voor je reactie, maar er zit geen groen in!
Derde mogelijkheid is dat de motor niets doet (behalve erg brommen). Ik probeer het in één keer goed te doen, vandaar deze vraag.
Mag ik aannemen dat in de hazemeyer-stekker de fasen in een enigszins logische wijze zijn aangesloten, op volgorde? Dan heb ik 50% kans om het in één keer goed te doen...Topic: Grootste opschepperij, bloopers en andere (eerlijke) onzin (13-8-2010 18:47:00)
Tekno zei je ?
Misschien dat je dan maar eens met deze lui moet gaan praten.
Hun hele set is zelfbouw en klinkt erg goed en gaat hard.
(maar dat weet je misschien al)
Kierewiet
Als je dan zelf wil bouwen, denk ik dat hun je wel n paar goede tips kunnen geven.Volgens mij hebben ze nog nooit van comb filtering gehoord
Ik heb ook o.a. SB150 kopie-en (by Iven). Eerst met de RCF L15P200AK (die oorspronkelijk ook in de SB150 zitten). Deze raakten mij veel te snel hun x-max, zodat ik ze vervangen heb voor B&C 15TBX100. Dat probleem behoort nu volledig tot de verleden tijd. De totale SPL en diepgang valt mij gezien het voormaat niet tegen, maar er moet wel vreselijk veel vermogen in en echt vreselijk strak is de bas niet. Dat is min of meer inherent aan Bass Reflex.
[edit]
Output is inderdaad totaal niet te vergelijken met de SA glijbanen. De SB150 gaat een stuk dieper (en is een stuk compacter
), maar als we het over rendement en tight bass hebben??
Topic: Grootste opschepperij, bloopers en andere (eerlijke) onzin (14-8-2010 09:46:00)[edit]
Output is inderdaad totaal niet te vergelijken met de SA glijbanen. De SB150 gaat een stuk dieper (en is een stuk compacter
), maar als we het over rendement en tight bass hebben??joepurlings schreef:
Edit: rood/zwart/bruin zie ik? Dan is groen R fase, bruin S fase, rood T fase.Als je geen nul hebt, kan er eigenlijk niets mis gaan wat spanning betreft. Hooguit is je draaiveld verkeerd om.
Test dit met een simpele motor (deze boer heeft vast wel een transportbandje ofzo). Als deze verkeerd om draait, kun je twee willekeurige fasen verwisselen.
Derde mogelijkheid is dat de motor niets doet (behalve erg brommen). Ik probeer het in één keer goed te doen, vandaar deze vraag.
Mag ik aannemen dat in de hazemeyer-stekker de fasen in een enigszins logische wijze zijn aangesloten, op volgorde? Dan heb ik 50% kans om het in één keer goed te doen...
Bovenstaande agrariër wil dat ik voor hem een verloop maak van CEE-form (male) naar Hazemeyer (female) om zijn oude apparaten op CEE-form aan te kunnen sluiten.
Alles wat hij daar heeft werkt volgens het oude R/S/T-systeem, met de kleuren rood,zwart,bruin, en geel/groen (PE). Hoe verhoudt zich dat tot het nieuwe systeem met andere kleuren en L1/L2/L3?
Topic: Grootste opschepperij, bloopers en andere (eerlijke) onzin (5-8-2010 01:02:00)Alles wat hij daar heeft werkt volgens het oude R/S/T-systeem, met de kleuren rood,zwart,bruin, en geel/groen (PE). Hoe verhoudt zich dat tot het nieuwe systeem met andere kleuren en L1/L2/L3?
Lol
Was trouwens geen CEE-form, maar een, zgn Hazemeier stekker(3xF/PE).
Wat ik laatst ook zag: Een blauwe powercon naar een 3-weg schukoblok
Topic: Bridge probleem (5-8-2010 00:49:00)
Was trouwens geen CEE-form, maar een, zgn Hazemeier stekker(3xF/PE).
Wat ik laatst ook zag: Een blauwe powercon naar een 3-weg schukoblok
De das (Meles meles) is een zwaargebouwd middelgroot roofdier, behorend tot de familie der marterachtigen (Mustelidae).
Maar wat ik bedoelde met mijn post is: Je sub heeft een impedantie van 4 ohm. Je versterker moet gebrugd een minimale load van 8 ohm hebben. Gaat dus niet. Met de searchfunctie is een hele hoop over dit onderwerp te vinden.
Topic: Grootste opschepperij, bloopers en andere (eerlijke) onzin (5-8-2010 00:33:00)Maar wat ik bedoelde met mijn post is: Je sub heeft een impedantie van 4 ohm. Je versterker moet gebrugd een minimale load van 8 ohm hebben. Gaat dus niet. Met de searchfunctie is een hele hoop over dit onderwerp te vinden.
Vandaag kwam ik op een boerderij (jaja), waarbij ik een situatie aantrof waarbij ik op een apparaat dat ik aan wilde sluiten (stapelaar) een 380-contrastekker aantrof. Ik vroeg de beste man hoe ik dit apparaat aan moet sluiten en hij komt aanzwaaien met een live male krachtstekker! Oef!
Topic: Bridge probleem (5-8-2010 00:11:00)Neen, de DAP kan geen 4ohms load in bridge draaien.
Topic: goede speakerset bouwen (5-8-2010 00:03:00)Wat je eens zou kunnen proberen is zoeken naar Community SLS-920 (of evt een groter broertje). Is een compacte hoorngeladen 3-weg top-kast. 1 zo'n kast kan heel wat sub bijhouden, heeft een hoog rendement en door zijn compactheid niet zwaar en dus gemakkelijk op te bouwen. Klank is lekker "transient" en "in your face". Spare parts zijn echter niet goedkoop! Het geluid van deze kasten heeft mij aangenaam verrast, zeker omdat ik vreesde voor een 2" compressie driver (heb ik eigenlijk nooit lekker horen klinken). Voorganger RS220 is mogelijk ook een optie, maar de 1" daarvan begint op een gegeven moment behoorlijk te schreeuwen.
Topic: goede speakerset bouwen (4-8-2010 00:12:00)Die 1500 euro, is dat per top, of voor twee toppen?
Topic: goede speakerset bouwen (2-8-2010 17:27:00)rabies schreef:
Hmmm...Tekno zei je ?
Misschien dat je dan maar eens met deze lui moet gaan praten.
Hun hele set is zelfbouw en klinkt erg goed en gaat hard.
(maar dat weet je misschien al)
Kierewiet
Als je dan zelf wil bouwen, denk ik dat hun je wel n paar goede tips kunnen geven.