Forum > Profiel
Gebruikersgegevens.
Het profiel van Bams
Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers
Laatste 141 bijdrage(n) van Bams (Pagina: 11 van 15)
Topic: "Mooi Spul" - Lichteffecten uit de jaren 70/80/90. (2-2-2011 23:52:00)
Dit is dezelfde kerel die ook de posting van een week of 2 eerder heeft gedaan met die rotostars en nog wat spullen voor 1750,- direct kopen. meneer heeft iig het idee op een goudmijn te zitten.
Topic: Advies vaste geluidsinstallatie voor in café (17-1-2011 11:21:00)potverdikkie! dan zou het overgeit moeten zijn (overigens zijn er heel wat mensen bezig met geluid die die terminologie verdienen, maar da's weer een heel ander verhaal)
Wat ik bedoel is dat naast dB(A) ook die 10 dB(A) strafcorrectie meespeelt. bassgeluid maakt dat veel sneller een ritme waar te nemen is waardoor je die moet toepassen. dan kun je wel onder de norm meten qua dB(A), die 10 db(A) maakt dat je eigenlijk altijd een overschrijding hebt.
maargoed, zie mijn andere posting voor een mooi seminar hierover.
Topic: Advies vaste geluidsinstallatie voor in café (17-1-2011 09:42:00)Wat ik bedoel is dat naast dB(A) ook die 10 dB(A) strafcorrectie meespeelt. bassgeluid maakt dat veel sneller een ritme waar te nemen is waardoor je die moet toepassen. dan kun je wel onder de norm meten qua dB(A), die 10 db(A) maakt dat je eigenlijk altijd een overschrijding hebt.
maargoed, zie mijn andere posting voor een mooi seminar hierover.
Nou dré, ik ben een van die idioten die A-gewogen meet (deels omdat het nu eenmaal de norm is, deels omdat het nu eenmaal relatief in de buurt komt van de gemiddelde overlastcurve, al kan je natuurlijk altijd middels maatwerk nog C-gewogen opleggen)
Wanneer je zonder bassgeluid al een probleem hebt, dan zal met bassgeluid de overlastbveleving enkel maar toenemen. Als er dan sprake is van aanpandige woningen, heb je dankzij de strafcorrectie van 10 dB(A) op muziekgeluid ook met relatief weinig bassgeluid al een overschrijding omdat dankzij diezelfde bass er eerder sprake is van een als muziek herkenbare geluidemissie, waardoor je die 10 dB(A) toepast.
Ergo. je kan discussieren over het nut van a-gewogen, maar geloof me dat bass ondanks die weging eigenlijk altijd de problemen oplevert........
maargoed, als er een keer een handhaver op persoonlijke titel zijn mening geeft dan is het meteen een idioot...... en iedereen maar klagen dat de overgeid te weinig wil communiceren met de burger...
ik zou zeggen...gewoon lekker die basskast plaatsen, doe meteen een D&B B2, gaat lekker diep en problemen heb je toch niet...
Topic: Advies vaste geluidsinstallatie voor in café (16-1-2011 22:31:00)Wanneer je zonder bassgeluid al een probleem hebt, dan zal met bassgeluid de overlastbveleving enkel maar toenemen. Als er dan sprake is van aanpandige woningen, heb je dankzij de strafcorrectie van 10 dB(A) op muziekgeluid ook met relatief weinig bassgeluid al een overschrijding omdat dankzij diezelfde bass er eerder sprake is van een als muziek herkenbare geluidemissie, waardoor je die 10 dB(A) toepast.
Ergo. je kan discussieren over het nut van a-gewogen, maar geloof me dat bass ondanks die weging eigenlijk altijd de problemen oplevert........
maargoed, als er een keer een handhaver op persoonlijke titel zijn mening geeft dan is het meteen een idioot...... en iedereen maar klagen dat de overgeid te weinig wil communiceren met de burger...
ik zou zeggen...gewoon lekker die basskast plaatsen, doe meteen een D&B B2, gaat lekker diep en problemen heb je toch niet...
Als er een spl-2 hangt dan betekent dit dat er wss. normen zijn opgelegd of dat er geluidsproblemen zijn die met die limiter voorkomen worden. besef je dat bassgeluid lastiger te begrenzen is door muren en dergelijke en dat er dus ook mogelijk sneller weer problemen optreden?
Belangrijke vraag; waarom hangt deze limiter er tussen?
Topic: nieuwe geluidsinstallatie sportvereniging (10-11-2010 15:28:00)Belangrijke vraag; waarom hangt deze limiter er tussen?
Hier even de gemeenteambtenaar... mijn ervaring met speakers buiten bij verenigingen is dat dit vaak tot klachten leidt als ze niet automatisch uitgeschakeld worden na gebruik.
Niets zo irritant als andre hazes die 's avonds laat ineens over een sportpark galmt. zorg dat dit goed geregeld is!
Topic: 3x Geluidsoverlast = 3x installatie weg :S (5-11-2010 10:03:00)Niets zo irritant als andre hazes die 's avonds laat ineens over een sportpark galmt. zorg dat dit goed geregeld is!
Om te voorkomen dat mensen de informatie uit dit topic voor waar aannemen even de actuele regels in nederland anno nv. 2010:
-Straatfeest of buurtfeest:
Vraag bij de gemeente een kleine evenementenvergunning aan, en indien ze deze niet hebben iig een geluidontheffing, beiden op basis van de APV. de organisator van het feest is eindverantwoordelijke.
-Feest in je eigen huis;
Regel het met de buren en vraag indien het mogelijk is een geluidontheffing aan (niet alle gemeenten doen dit laatste bij feesten die niet openbaar zijn en verwijzen door naar de algemene regel in de APV dat je geen burengerucht mag veroorzaken en laten de beoordeling of iets burengerucht over aan de politie indien deze ter plaatse moet komen, ga in dit geval niet met de politie in discussie over of iets overlast is...jurisprudentie wijst uit dat als 2 agenten iets overlast vind je het kan schudden) de organisator is eindverantwoordelijke.
-Feest in een cafe of ander bedrijf;
De regels uit het Activiteitenbesluit milieubeheer zijn van toepassing, je mag geen normen overschrijden. Simpel gezegd, het geluid moet binnen het bedrijf blijven, als je op straat de muziek herkenbaar hoort heb je een probleem. Er moet wel een geluidmeting overlegbaar zijn waaruit blijkt dat de normen worden overschreden, meestal doet de politie dit niet. Als een agent komt dat de muziek zachter moet, zeker even vragen op basis van welke conclusie dit is. De APV norm van burengerucht is namelijk niet van toepassing op bedrijven.
De meeste gemeenten kennen een zgn. 12-dagen regeling waarmee je een paar keer per jaar als café een ontheffing kunt krijgen om iets meer geluid te produceren dan wettelijk toegestaan. Het café moet dit (afhankelijk van de gemeente regeling) voor het evenement aanvragen, overigens is dit zeker geen vrijbrief om ongelimiteerd overlast te veroorzaken.
Degene die de zaak runt is eindverantwoordelijke.
Topic: "Mooi Spul" - Lichteffecten uit de jaren 70/80/90. (27-9-2010 11:30:00)-Straatfeest of buurtfeest:
Vraag bij de gemeente een kleine evenementenvergunning aan, en indien ze deze niet hebben iig een geluidontheffing, beiden op basis van de APV. de organisator van het feest is eindverantwoordelijke.
-Feest in je eigen huis;
Regel het met de buren en vraag indien het mogelijk is een geluidontheffing aan (niet alle gemeenten doen dit laatste bij feesten die niet openbaar zijn en verwijzen door naar de algemene regel in de APV dat je geen burengerucht mag veroorzaken en laten de beoordeling of iets burengerucht over aan de politie indien deze ter plaatse moet komen, ga in dit geval niet met de politie in discussie over of iets overlast is...jurisprudentie wijst uit dat als 2 agenten iets overlast vind je het kan schudden) de organisator is eindverantwoordelijke.
-Feest in een cafe of ander bedrijf;
De regels uit het Activiteitenbesluit milieubeheer zijn van toepassing, je mag geen normen overschrijden. Simpel gezegd, het geluid moet binnen het bedrijf blijven, als je op straat de muziek herkenbaar hoort heb je een probleem. Er moet wel een geluidmeting overlegbaar zijn waaruit blijkt dat de normen worden overschreden, meestal doet de politie dit niet. Als een agent komt dat de muziek zachter moet, zeker even vragen op basis van welke conclusie dit is. De APV norm van burengerucht is namelijk niet van toepassing op bedrijven.
De meeste gemeenten kennen een zgn. 12-dagen regeling waarmee je een paar keer per jaar als café een ontheffing kunt krijgen om iets meer geluid te produceren dan wettelijk toegestaan. Het café moet dit (afhankelijk van de gemeente regeling) voor het evenement aanvragen, overigens is dit zeker geen vrijbrief om ongelimiteerd overlast te veroorzaken.
Degene die de zaak runt is eindverantwoordelijke.
nop, is een 220 versie
Topic: "Mooi Spul" - Lichteffecten uit de jaren 70/80/90. (26-9-2010 13:17:00)Iemand interesse in een Coemar venus m4 met originele coemar schaarlift en controller in nagelnieuwe staat? geen koopje, moet vanuit amerika verscheept worden. De versie met ronde lenzen. Ik heb de foto's van het effect maar niet het budget, en dit apparaat verdient het om bij een liefhebber terecht te komen.
als je me contacteert stuur ik de mail van de verkoper door. Echt...soms zou ik zo hard de loterij willen winnen, maar helaas..dan maar een ander baasje die hem een goed thuis geeft.
Topic: rook uit kanon piratenboot (1-9-2010 09:01:00)als je me contacteert stuur ik de mail van de verkoper door. Echt...soms zou ik zo hard de loterij willen winnen, maar helaas..dan maar een ander baasje die hem een goed thuis geeft.
heeft het op jullie wagen in de optocht goed gewerkt?
buurtschap Tiggelaar rijdt zondag de optocht met als alles werkt 100 functionerende kanonnen.
de bouwers daar hebben echt heel veel werk gehad om alles draaiend te krijgen. een centrale compressor en ik meen 13 magnum1000's zorgen voor de rook.
www.bloemencorsozundert.nl
Topic: Seeburg - Acoustic Line (16-8-2010 12:35:00)buurtschap Tiggelaar rijdt zondag de optocht met als alles werkt 100 functionerende kanonnen.
de bouwers daar hebben echt heel veel werk gehad om alles draaiend te krijgen. een centrale compressor en ik meen 13 magnum1000's zorgen voor de rook.
www.bloemencorsozundert.nl
Even een reactie op Corneel; Ken je die uitspraak, wij van WC-eend adviseren WC-eend?