Forum > Profiel
Gebruikersgegevens.
Het profiel van Stieno
Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers
Laatste 200 bijdrage(n) van Stieno (Pagina: 11 van 20)
Topic: Inrichten aluhal evenement (3-8-2012 23:05:00)
Zeer netjes en veilig opgelost ! Strakke show hoor
Topic: Lichtbrug buiten en kans op regen (10-7-2012 23:34:00)Wat voor vmb's heb je al dit geweld inclusief 4 toppen in hangen als ik vragen mag? Er lopen ook mensen onder namelijk?
Topic: Groene laser gezocht, cs-400G ? (10-6-2012 15:29:00)Ik heb ervaring met de cs 250g en de rs 400 van laserworld. Ik vind de stabiliteit en levensduur van de lasermodules onbetrouwbaar. De cs 250 gaf heel verschillende output bij verschillende temperaturen. De rs 400 had na 4 jaar een output van 120 mw...
De scansnelheid is niet om over naar huis te schrijven, de rs 400 is echter wel in staat om mooie tunnels te maken en prima figuren via ilda , de cs serie is aanmerkelijk langzamer maar eenvoudige figuren via ilda geven een prima effect. Via dmx leek mijn cs 250 steekjes te laten vallen. Of dit daaraan lag of een uitzondering was durf ik niet te zeggen.
Voor 700 euro moet een mooie laser te vinden zijn. Een laser die ECHT 150 mw output geeft is voor een normale drive in echt al een prima laser. Ik hoor goede verhalen van "volkslaser" op basis van medialas onderdelen.
Topic: CUBO 15 (23-5-2012 13:16:00)De scansnelheid is niet om over naar huis te schrijven, de rs 400 is echter wel in staat om mooie tunnels te maken en prima figuren via ilda , de cs serie is aanmerkelijk langzamer maar eenvoudige figuren via ilda geven een prima effect. Via dmx leek mijn cs 250 steekjes te laten vallen. Of dit daaraan lag of een uitzondering was durf ik niet te zeggen.
Voor 700 euro moet een mooie laser te vinden zijn. Een laser die ECHT 150 mw output geeft is voor een normale drive in echt al een prima laser. Ik hoor goede verhalen van "volkslaser" op basis van medialas onderdelen.
Maak het mdf maar eens goed nat, laat het vervolgens goed drogen, en maak het dan weer goed nat.. Rampzalig resultaat gegarandeerd (de lijm lost op, spoelt uit, daarna is het mdf veeel gevoeliger voor inwerking van vocht) Je manier van testen is op zijn zachts gezegd discutabel. Al ben ik er zelf (jaartje of 8 geleden) ook schuldig aan geweest. Sampletje van goedkoop laminaat van een niet nader te specificeren zweedse meubelgigant een dag in water gezet om te kijken of het opzwol. Enhousiast over het resultaat hele huis van laminaat voorzien en na een jaar lang toch wat te nat gedweild met een mooie golfplaat als gevolg.
Topic: Schade en defecten tijdens een klus (23-5-2012 12:56:00)
Tijdens, maar ook vlak voor een klus kan er wel eens iets goed fout gaan. Zoals vorige week dinsdag. Bij een test met een movinghead die helemaal niet mee hoefde door een sluiting mijn dmx dongle gesloopt.... Daar sta je dan met je prachtige plannen voor een bruiloft in een mooi kasteel met ledverlichting buiten en rookmachines op timer, binnen gave show ... al je ingeprogrameerde uitlichtpunten(, spiegelbol, deuren waar het bruidspaar binnen zou komen)... zucht..
Nu heb ik 2 dongles ! 1 in het meubel 1 in de laptoptas. Altijd een geteste reserve laptop mee met alle software (licht en geluid) er op (je wordt wat wijzer na een laptopcrash als je voor 1400 man in de 013 in Tilburg staat en Tacktor niet meer wilt) (gelukkig kunnen de cdj 400's ook met cd's uit de voeten en heb ik het meeste ook op cd)
Versterkers : 1 monitorversterker 1 hoog/ mid en een laag. Als het moet kan alles op 1 versterker want ook passief is een optie (daarom ook altijd alle speakon 4 polig uitgevoerd kan alles in het rack ompluggen) Altijd sub top combi of een reserve top mee (dap x nooit wat mee gehad overigens!)
2 krachtstroomverdelers met elk 3 automaten, een in de licht en een in de geluidscase. (bij voorkeur 1 groep vrij en een verlengsnoertje stand by, vooraf altijd checken waar de meterkast zit en of deze toegankelijk is)
Kortom... er moet heel wat gebeuren wil het donker worden en stil.. Maar evengoed : Paar maanden geleden stond ik bij een koperen bruiloft kon ik mijn inbus 8 niet vinden... (meubel kan dan niet vastgezet) Met een geleende platte schroevendraaier toch nog alles 5 min voor aanvang "vast" kunnen zetten. (anders was het echt een probleem geweest!)
Als drive in neem je nu eenmaal een flinke installatie mee waar een hoop "single points of Faillure "in zitten. Na een tijdje heb je de meeste risico's wel afgedekt. Maar soms gebeurd er iets wat je niet kunt voorzien.. Zo bedenk ik me net hoe leuk het zou zijn om een lekke band te krijgen terwijl het reservewiel onder de kisten ligt en de standaard krik niet bestand is tegen een beladen bestelbus... Kom je dan nog op tijd?
Ze zouden ons een prijs moeten geven voor elke geslaagde klus!
Topic: CUBO 15 (22-5-2012 21:11:00)Nu heb ik 2 dongles ! 1 in het meubel 1 in de laptoptas. Altijd een geteste reserve laptop mee met alle software (licht en geluid) er op (je wordt wat wijzer na een laptopcrash als je voor 1400 man in de 013 in Tilburg staat en Tacktor niet meer wilt) (gelukkig kunnen de cdj 400's ook met cd's uit de voeten en heb ik het meeste ook op cd)
Versterkers : 1 monitorversterker 1 hoog/ mid en een laag. Als het moet kan alles op 1 versterker want ook passief is een optie (daarom ook altijd alle speakon 4 polig uitgevoerd kan alles in het rack ompluggen) Altijd sub top combi of een reserve top mee (dap x nooit wat mee gehad overigens!)
2 krachtstroomverdelers met elk 3 automaten, een in de licht en een in de geluidscase. (bij voorkeur 1 groep vrij en een verlengsnoertje stand by, vooraf altijd checken waar de meterkast zit en of deze toegankelijk is)
Kortom... er moet heel wat gebeuren wil het donker worden en stil.. Maar evengoed : Paar maanden geleden stond ik bij een koperen bruiloft kon ik mijn inbus 8 niet vinden... (meubel kan dan niet vastgezet) Met een geleende platte schroevendraaier toch nog alles 5 min voor aanvang "vast" kunnen zetten. (anders was het echt een probleem geweest!)
Als drive in neem je nu eenmaal een flinke installatie mee waar een hoop "single points of Faillure "in zitten. Na een tijdje heb je de meeste risico's wel afgedekt. Maar soms gebeurd er iets wat je niet kunt voorzien.. Zo bedenk ik me net hoe leuk het zou zijn om een lekke band te krijgen terwijl het reservewiel onder de kisten ligt en de standaard krik niet bestand is tegen een beladen bestelbus... Kom je dan nog op tijd?
Ze zouden ons een prijs moeten geven voor elke geslaagde klus!
Mijn ervaring is ook dat mdf meer kan hebben dan je denkt. Het probleem zit hem vooral in de kopse kanten. De vlakken hebben een zo danig dichte structuur dat volzuigen niet heel snel gebeurd. Goed in de verf zetten en het gaat bij normaal gebruik heel lang mee. Zelfs een redelijk hoge luchtvochtigheid is opzich geen probleem. Maar een keer langdurig te vochtig en je hebt de poppen aan het dansen. Bijna alle laminaatsoorten (vloer) zijn geplakt op mdf omdat het relatief hard is.
Groen mdf is in de bouwmartkt buitensporig duur maar in de vakhandel wel goedkoper te krijgen en zou best eens een leuk alternatief kunnen zijn voor multiplex. (het is zelfs toegestaan voor gebruik in badkamers onder tegelwerk!) Ikzelf gebruik liever goed mdf dan slecht multiplex. (en nog veel liever gewoon goed multiplex!)
Topic: Cadeaubonnen??? (20-5-2012 22:52:00)Groen mdf is in de bouwmartkt buitensporig duur maar in de vakhandel wel goedkoper te krijgen en zou best eens een leuk alternatief kunnen zijn voor multiplex. (het is zelfs toegestaan voor gebruik in badkamers onder tegelwerk!) Ikzelf gebruik liever goed mdf dan slecht multiplex. (en nog veel liever gewoon goed multiplex!)
10% t.o.v. welke prijs? Als je werkt met vaste prijzen zou dit misschien kunnen... dan werk je dus met een vaste opstelling?
Ik ervaar dat mensen voor hun bruiloft eerder kiezen voor een drive in die goed en flexiebel is en zijn installatie en prijs aan kan passen aan de wensen / situatie. Cadeaubonnen enz. werken op het moment dat klanten vaker voor de keus staan om voor jouw bedrijf te kiezen of voor de concurrent (zoals dat het geval is bij tankstations , supermarkten enz enz)
Hoe vaak huurt een gemiddelde klant per jaar een drive in in? Een goede vaste klant krijgt toch zowiezo een aangepaste prijs?
Topic: Lamp vraag (11-5-2012 10:20:00)Ik ervaar dat mensen voor hun bruiloft eerder kiezen voor een drive in die goed en flexiebel is en zijn installatie en prijs aan kan passen aan de wensen / situatie. Cadeaubonnen enz. werken op het moment dat klanten vaker voor de keus staan om voor jouw bedrijf te kiezen of voor de concurrent (zoals dat het geval is bij tankstations , supermarkten enz enz)
Hoe vaak huurt een gemiddelde klant per jaar een drive in in? Een goede vaste klant krijgt toch zowiezo een aangepaste prijs?
vergeleken met een par? Ik heb diverse armaturen met een 400w lamp in handen gehad, en het effect is altijd geweldig.
blacklight tl's lijken wel eens feller, maar hebben niet het bereik van een 400 w spot.
Topic: Cubo 15 (9-5-2012 14:18:00)blacklight tl's lijken wel eens feller, maar hebben niet het bereik van een 400 w spot.
En verkopen ze daar mooie zagen?
Topic: Lamp vraag (9-5-2012 14:14:00)
Ik durf voor 99% zeker te zeggen dat dit kan. Fitting klopt.