Forum > Profiel

Gebruikersgegevens.

Het profiel van StijnS

Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers

Laatste 200 bijdrage(n) van StijnS (Pagina: 11 van 20)

Topic: Chamsys shutterchase programmeren (27-10-2010 17:01:00)
Ik ben mezelf aan het leren om op een Chamsys MQ100 een showtje te tikken. Gewapend met de handleiding en tutorial begint het ding zich aan mijn wil te onderwerpen. Ik blijf echter met 1 probleem zitten.
Ik wil graag een shutterchase programmeren waardoor in 2 stappen telkens 1 helft van de moving heads (SL250's) z'n shutter open zet. En als het kan nog even eentje waarbij ik de snelheid kan aanpassen met de playback fader.
Ik heb geprobeert om een "dim chase" effect te gebruiken en dat geprogrammeerd onder PB8. Maar als ik dan voor die playback "Fader controls FX speed" opzet, dan begint het effect rare bokkensprongen te maken als de fader niet helemaal open staat.

Ik plaats het effect onder een playback fader omdat ik het anders niet makkelijk terug uitgeschakeld krijg. Als ik in het FX venster op een effect klik wordt het ingeschakeld, maar nog eens klikken schakelt het niet uit. Is dat normaal?

Iemand de me kan helpen bij het maken van zo'n shutter chase?

Alvast bedankt!
Topic: Te huur gevraagd: "low fog" machine (25-10-2010 21:06:00)
Geen idee of je Lier te ver vindt, maar Phlippo verhuurt verschillende low foggers:
Le Maitre - Pea souper - Low Smoke (dry Ice).....2400W....20,00 €
Citytheatrical - Aquafog 3300 - Low Smoke (dry Ice) .......2 x 3000W....100,00 €
Antari - Z Ice - Low Smoke (dry ice or normal ice)................1100W..25,00 €
Topic: Artnet of serial over ethernet (26-9-2010 14:39:00)

dj_mvandis schreef:

Die's niet draadloos? wink ;)
Combineren met een kwalitatief goed access point heeft al goede resultaten opgeleverd. Luminex heeft ook wel een ArtNet DMX toestel met een wifi verbinding ingebouwd maar dat vond ik niet direct terug op de site.
Topic: Artnet of serial over ethernet (26-9-2010 12:11:00)
Waarom het wiel opnieuw uitvinden? Toestellen met dergelijke functionaliteit bestaan al. Klik
Persoonlijk zou ik zo'n toestel meer vertrouwen dan zo'n hobbybob oplossing als je je complete show er mee wilt aansturen... shut up :X
Topic: Klim jij even omhoog? (16-9-2010 12:05:00)
En ik krijg al rillingen als ik aan een trussje van 2 meter hoog hang... Respect voor deze mensen!
Topic: Virtual DJ werkt niet meer goed op Macbook (13-9-2010 12:51:00)
Ik heb het zonet opgelost gekregen. Misschien dat iemand nog iets heeft aan de oplossing...
De sample rate van de interne en de externe geluidskaart stonden verschillend ingesteld. Als je naar Programma's->Hulpprogramma's->Audio/MIDI-configuratie gaat kun je de sample rates van je geluidskaarten zien en instellen. Allebei de kaarten op 44,1kHz gezet en de problemen waren voorbij.
Topic: krakend geluid op pc (29-8-2010 21:13:00)
Storingen van je processor. Is op te lossen door een fatsoenlijke (externe) geluidskaart.
Topic: Virtual DJ werkt niet meer goed op Macbook (13-7-2010 21:05:00)
OSX is inderdaad voorzien van alles wat er maar geupdate kan worden.
Virtual DJ is ook de nieuwste versie, heb ik zonet vers gedownload van hun website. Probleem blijft echter...

Op hun site staat bij de systeemvereisten: "Latest Mac OS X version (currently v10.6.3)". Ik heb echter 10.6.4...
Topic: Virtual DJ werkt niet meer goed op Macbook (12-7-2010 19:33:00)
Ik ben er heilig van overtuigd dat het geen kabelprobleem is. Ik heb namelijk een koptelefoon aangesloten op de Macbook, en een koptelefoon aan de geluidskaart. Dat is alles wat er van kabels richting de laptop gaat.

Verder is het een "oud" model (zo'n witte) met 2 mini jacks: een ingang en een uitgang. De ingangen gebruik ik niet.

Hier enkele screenshots van de geluidsinstellingen: 1 2 3

Verschuiven van de latency (fastest/best quality) verandert niks aan het geluid.

Anders moet ik eens proberen de mac opnieuw te installeren. Maar als ik dan m'n backup terug zet van de time machine, dan kan dit probleem misschien terug komen?

Verder heb ik zonet een opname gemaakt van hoe het klinkt door de onboard geluidskaart: Klik
Topic: Ergenissen on stage/ tijdens het draaien (8-7-2010 19:35:00)
Ik heb de slechte gewoonte om m'n koptelefoon op m'n mengpaneel te leggen... Pak je 'm op, blijft ie achter een fader haken... ashamed :$

Nog een ergernis: PA tentjes waarvan de zijkanten open zijn. Schijnt de zon constant op je lichttafel met een zwarte metalen bovenkant... Kon met gemak ommeletjes maken voor de complete crew.