Forum > Profiel

Gebruikersgegevens.

Het profiel van LJ DaAn

Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers

Laatste 200 bijdrage(n) van LJ DaAn (Pagina: 10 van 20)

Topic: House Festival (23-5-2009 13:28:00)
Ik neem aan dat je bedoelt, Budgettair gezien was het niet zo interresant? wink ;)

Verder, ik geloof nogsteeds niks van een festival wat doorgaat na 00:00, we zullen het zien :)
Topic: Flightcase met koelkast (18-5-2009 23:55:00)

Douwe schreef:

Je zou eens bij Technocase in Meerkerk kunnen vragen.
Ik weet dat ze in het verleden complete keuken-cases hebben gemaakt.
Er is ook een kantoorartikelenbedrijf die dat standaard in het assortiment hebben zitten, maar het is waarschijnlijk slimmer om een custom build flightcase te laten maken.
Topic: House Festival (18-5-2009 23:48:00)

watje schreef:

Nadeel, het is buiten.......
er moet van 15.00 tot 03.00 gedraaid worden.
Nee, dit KAN gewoon niet.
er is (grote uitzonderingen daargelaten) geen locatie te vinden waar S'NACHTS een (house)feest kan worden gehouden, buiten dan...

Verder, licht lijkt me in orde, alleen heb je hier overdag niks aan. Zelfs VL3500 etc etc zijn overdag bijna niet/niet zichtbaar.
Atomic's, sunstrips en blinders echter wel, ik zou hier dus veel van ophangen.
Topic: interesse feesten organiseren (16-5-2009 22:56:00)

mark_dabomb schreef:

Kom je echter op een dag van de week waarop de betreffende zaal of café het toch niet druk heeft (dus géén vrijdag of zaterdag) kan je al véél makkelijker onderhandelen.
In sommige delen van het land is de vrijdag maar matig, een feestje is dan dus EXTRA, de standaard lui komen waarschijnlijk toch wel...

Ik ken dus veel tenten hier in de regio waar je gratis een feestje zou mogen geven, doordeweeks.
Op zaterdag zit het volgend mij overal standaard vol, voor sommige cafés heeft het dan weinig nut om een feestje binnen te halen, aangezien de kaartverkoop niet voor hun is, en mensen maar zoveel euro bij hun hebben, geld dat maar 1 keer kan worden uitgegeven.. als ze dan een bekende DJ willen kunnen ze het beter zelf organiseren.

ik heb toevallig 4 weken geleden heelsnel een rondje nederland gedaan, op veel plekken was het op vrijdag gewoon 'leeg'.
Alleen in Tilburg en Eindhoven was het echt een bruisend nachtleven(veel mensen op straat, kroegen vol), dit zal dan in de rest van de grote steden in braband ook wel zo zijn... Amsterdam, rotterdam, utrecht en arnhem vielen allemaal tegen, ookal waren er feestjes...
Topic: interesse feesten organiseren (15-5-2009 16:09:00)

eriswa schreef:

Er zijn niet veel tenten die zo makkelijk zijn denk ik, maar als je makkelijk praat kom je vaak een heel eind.
Waarom niet?
Ik ken veel tenten die normaal geen entree of weinig entree vragen, en dan al goed draaien. Met andere woorden, als ze volzitten draaien ze al genoeg omzet en kan ze het entreegeld 'gestolen' worden.
Het zal die horecabazen een biet wezen wat er voor een feest in hun tent is, als er maar omzet is.

Meerdere DJ's en organisatiebureaus die ik ken hebben dus zo'n regeling met een horecatent zoals jij omschrijft, de gelden uit entreekaartjes is voor de organisator, drankverkoop voor de horecatent zelf, inclusief licht, geluid, sanitaire voorzieningen, vergunningen, beveiliging, schoonmaak etc etc.

BTW, vaak is het dan alsnog geen vetpot voor de organisator, DJ's, promotie en de hele planning kost veel tijd en geld.
een keer een verkeerde en/of te weinig promotie en je loopt verlies op zo'n avond...
Topic: Ergenissen on stage/ tijdens het draaien (13-5-2009 16:39:00)

KVM schreef:

Waarom zou geluid belangrijk zijn? Jij bent toch de persoon met de juiste kennis?
Zowel geluid als licht laat ik altijd in het midden.
Klopt niet helemaal.
ik maak dikwijls schoolfeesten mee waar de feestcommissie dan expliciet vraagt om bewegend licht, rondwaaiend licht, wapperlicht, hoe ze het ook noemen.
Het gaat dan meestal om scan's of MH'stjes, die niet altijd standaard mee gaan...

Je kan het dus best wel met klanten over licht hebben, geluid is een ander verhaal, dat moet goed klinken en hoe jij het afspeelt zal hun een zorg zijn....
Topic: Grootste opschepperij, bloopers en andere (eerlijke) onzin (6-5-2009 23:28:00)
Vandaar dat het al was aangepast voordat jij mij quotte wink ;)
Topic: tips veilig begin verhuur (6-5-2009 23:27:00)

stijnos schreef:

Borg is een schrale troost op de wonden denk ik, want 500.- borg kun je moeilijk vragen, maar misschien helpt het inderdaad wel om een beetje de normale huurder te bereiken.
500 euro borg vragen voor een setje 4barren, of een dubbel CD speler is natuurlijk wat veel, maar als jij een dikke geluidsset huurt kan je dat gewoon vragen....

Verder, over die bordjes heb je gelijk, maar er zijn veel mensen die dat niet weten ;)
Topic: Grootste opschepperij, bloopers en andere (eerlijke) onzin (6-5-2009 23:16:00)
Lijkt erop dat die eerste dat sarcastisch bedoelt..

Die 2e, die over Martin begint, is echt een pannenkoeklaugh :D
Topic: Martin SCX 600 (6-5-2009 20:12:00)

timescape schreef:

Iemand enig idee wat de lichtopbrengst is van de 600, t.o.v. de MX4's ?
Wint de MX4...

Deze zit ook beter in elkaar als de SCX, maar als je ermee wilt slepen zou ik toch voor de SCX gaan, aangezien een MX4 het spiegeltje op een stokje heeft staan....

De MX4 heeft wel veel kleuren (18) en gobo's (19), verkijk je daar echter niet op want erg veel gobo's zijn eigenlijk gewoon lelijk, netzoals veel kleuren die niet mooi zijn, en die je niet nodig hebt voor disco, zoals 3 verschillende kleuren groen...