Forum > Profiel

Gebruikersgegevens.

Het profiel van DJ JB

Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers

Laatste 191 bijdrage(n) van DJ JB (Pagina: 10 van 20)

Topic: Wat kosten jullie nou? (15-9-2009 11:35:00)

ideedeluxe schreef:

maar als cd draaiende dj met een volledig legale collectie heb je een platenkast vol cd's die, buiten sentimentele waarde, economisch geen knoop waard zijn.
Cd's houden gelukkig nog altijd wel iets van waarde.
Op dit moment 1200 cd's liggen. Stel dat ik die gemiddeld voor 3 euro de deur uit doe, heb ik nog altijd 3600 euro (kan je flink wat weken boodschappen van doen, of een uitgebreide vakantie). Ik kan me niet voorstellen dat die mp3-bestanden meer dan de prijs van de gebruikte harddisk waard zijn.

Ik wil niet zeggen dat ik 100% heilig ben. Ik doe altijd mijn best zo veel mogelijk origineel op cd te hebben, maar af-en-toe is dat ene nummer gewoon net niet verkrijgbaar op singel en is nog te nieuw voor de laatste Hitzone. Tsja, dan maar tijdelijk downloaden (nee, ik betaal niet voor downloads). Even later staat 'ie alsnog op de Hitzone en kan de download onder mijn deleteknop. Mocht je uiteindelijk toch nog een paar GB aan zeldzame muziek overhouden, die niet zomaar op cd te krijgen is, dan is dat niet mijn probleem. Ik doe mijn best om braaf te doen, maar als het op de legale manier onbereikbaar is... (Rekeninghoudend met dat op ik verzamelsites als discogs.com zoek om ze alsnog te pakken te krijgen.)

Wat mij betreft: Sylvia +1.
Topic: Wat kosten jullie nou? (14-9-2009 18:00:00)

roystraver schreef:

Btw, hoe word er nagegaan of je Legaal gedownloade nummers wel o zo Legaal zijn? Lijkt me interresant om te weten hoe ze dat checken.
Toon jij maar aan dat ze niet illegaal zijn! Tenminste, ik denk dat dat hun instelling is. Ergens ook wel een beetje maf in een land waar geldt: "Onschuldig totdat het tegendeel is bewezen."
Maar er zijn meer topics over mp3s downloaden en controles e.d.

Tsja, ik ben wel zo'n malloot die iedere keer de 1200 cd's meeneemt. Ben alleen nu wel bezig met een tijdcodesysteem (scheelt slepen met cd's), wil alleen nog niet lukken voor de software om de geluidskaart te zien. 250 singels? Daar ga ik niet mee uitkomen. Tijden veranderen, klanten worden ook kritischer en willen toch echt alles horen wat ze aanvragen.
Topic: Cirkelvormige rails t.b.v. High speed camera (13-9-2009 14:26:00)

djjon schreef:

Qua bekabeling zal het wel draadloos kunnen?
Draadloze stroom is nog niet betaalbaar.

Verder hoeft het natuurlijk niet live te zijn. Mag het een beetje theater? Gewoon iets van te voren maken en het publiek laten DENKEN dat het live is?
Topic: Cirkelvormige rails t.b.v. High speed camera (9-9-2009 13:45:00)
Zoals ik het nu begrijp wil je in een constructie een soort cirkeltrussconstructie met daaronder een rails voor een camera?
En dan 30km/h rondcrossen door de rails?

Enig idee wat daar voor krachten op komen te staan? Als je het geheel aan takels of doodhangt, gaat het alle kanten op bewegen. Zelfs een flink trusscarré zal op z'n minst gaan wiebelen (dus krijg je lelijke resultaten).
En ook al bedacht hoe je wilt voorkomen dat je bekabeling getordeerd is na 100 rondjes?

Volgens mij ben je toch beter af met het Matrix-idee van meerdere camera's op een rijtje.
Topic: Te lange kabel? (28-8-2009 15:59:00)
Ik snap niet waarom je een 75 Ohm kabel koopt en waarom je DAP "professioneel" noemt, maar een tulpkabel van 3 meter is geen probleem.
Topic: Gloeilamp verbod; gevolgen voor de professionele wereld? (28-8-2009 00:04:00)
CDA en D66 hebben inmiddels spijt van hun beslissing...
Topic: Filterz oordoppen (21-8-2009 18:11:00)
Klopt. Topictitel heet nog steeds "Filterz oordoppen". Ik scrolde door naar 20-8-2009, niet gezien dat daarboven ineens de Alpines werden aangehaald.
Topic: HELP: Midi karaoke op laptop naar beamer (21-8-2009 03:17:00)
Volgens mij is er voldoende nette producersoftware verkrijgbaar waarmee je je midifiles kan laten koppelen aan een setje (dure) instrumenten plug-ins. Hoef je gelukkig maar eenmalig (per file) te doen. Als je het echt netjes wilt doen: ook nog een achtergrondkoortje erin gooien.

Maarja, al die dingen zijn eigenlijk al gedaan en dus kant-en-klaar verkrijgbaar. Waarom het wiel 2 maal uitvinden? Misschien voor die paar files die nergens te vinden zijn, maar er zijn standaard complete collecties te vinden.
Topic: Filterz oordoppen (21-8-2009 03:13:00)
En zoals je waarschijnlijk al wel begrijpt: je krijgt maar 1 paar filters in de doppen en ze zijn alleen door de leverancier te vervangen. wink ;)
Topic: HELP: Midi karaoke op laptop naar beamer (20-8-2009 17:34:00)
Mogelijke video-uitgangen op laptop: s-video, vga, dvi.
Mogelijke video-ingangen op projector: s-video, vga, dvi, hdmi.

Midi is geen videosignaal. De midi-karaoke-files worden binnen in je computer al vertaald naar video en geluid, dus daarna heb je niets meer met het protocol en de bijbehorende kabels te maken.

Midi klinkt 99 van de 100 keer totaal ruk uit je laptop, zodra je een externe geluidskaart gebruik wil hij direct midi uitspugen ipv geluid en ik denk niet dat je voor zaterdag iets van verbetering in de situatie gaat krijgen.

Huur een leuk dvd-karaoke-setje en ga dat bedienen.