Forum > Profiel
Gebruikersgegevens.
Het profiel van Snake
Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers
Laatste 200 bijdrage(n) van Snake (Pagina: 10 van 20)
Topic: Vestax PMC-CX (30-11-2004 19:40:00)Ga er eentje testen en je weet het meteen.Topic: Draaitafel meubel (30-11-2004 19:33:00)Doe maar maal twee.
Dré zou overigens Rane in de webshop zetten maar tot zover is er nog niks gebeurd.Topic: Draaitafel meubel (29-11-2004 13:22:00)www.new-line.nl/forum/read/?t=7281&p=2Topic: Drumcomputer voor live gebruik? (9-11-2004 07:58:00)
Ik heb een Electribe ES-1 gehad als aanvulling op mijn draaitafels, maar 'live' heb ik hem eigenlijk nooit gebruikt omdat het het synchroniseren zo rot gaat zonder pitchbend...Dat ligt aan jezelf! Al doende leert men. Het gaat degelijk wel goed met een Electribe, want je kunt retriggeren wanneer je wilt. Tapfunctie werkt ook heel goed, ook kun je zeer eenvoudig met de dial de bpm vervangen. Zo kun je ook benden. Heb je er trouwens al aan gedacht dat je ook met je draaitafels kunt benden? Regel gewoon daarmee af tot het goed is (daar het tempo steeds minder dan 1BPM zou moeten verschillen kun je dit - mits oefening - onhoorbaar doen met de pitchfader).
Trouwens je bedoelt vast niet pitch bend maar BPM bend of tempo bend, want pitch bend op een instrument verandert niks aan het tempo, enkel aan de toonhoogte.
Toen ik aan de filter van de drums begon te prutsen hoorde ik helemaal geen verschil... of toch heel miniem. Toen ik het filter uitprobeerde op een bassline hoorde ik wel dat er het een en ander veranderde, maar ik was totaal niet onder de indruk (filters in mijn E-MU Command Station bvb zijn VEEEEEL beter - daar kun je gekke dingen mee uithalen). Drumpads waren gewoon bagger slecht, vergeleken met mijn E-MU...
Voor de rest vond ik het helemaal geen fijne bak... niet mijn ding. Tja zal wel weer aan mij liggen.
Een Fantom zou ik daarentegen wél graag hebben. En vooral de nieuwe XA (heeft erg scherpe prijs) dan, want de overige Fantoms hebben geen goede drumpads (als je niet in het midden mept hoor je niks
>> zoiets wil je niet!)...
DJ Quinten schreef:
Wat maken die dingen zo verschrikkelijk duur dan?Oke hartelijk dank voor de hulp.
Topic: Vestax PMC-CX (30-11-2004 09:10:00)Skit schreef:
Ik schat de Mp44 op zo'n 1500 euro.Dré zou overigens Rane in de webshop zetten maar tot zover is er nog niks gebeurd.
Oke bedankt mannen.
De verf die er nu op ligt is trouwens Sigma verf, twee lagen en de kleur ligt tussen grijs en lichtblauw. De nieuwe kleur wordt zilvergrijs. Kan ik dan de primer weglaten? Denk van wel...
Topic: Draaitafel meubel (28-11-2004 19:57:00)De verf die er nu op ligt is trouwens Sigma verf, twee lagen en de kleur ligt tussen grijs en lichtblauw. De nieuwe kleur wordt zilvergrijs. Kan ik dan de primer weglaten? Denk van wel...
Oke, jij zou dus niet gaan schuren? Maar dan blijf ik waarschijnlijk met dat eierschaal effect zitten, of zou voldoende dekkende verf dat kunnen verdoezelen?
Topic: Draaitafel meubel (28-11-2004 18:59:00)Ik heb mijn eigen meubel in Juli gemaakt, maar dat heb ik geschilderd met restjes verf van de twee kamers die ik toen geschilderd heb (was zelfde kleur). 't Geld was op vandaar.
Ik heb dat meubel dan geverfd met zo'n roller waarmee je muren schildert. Nadeel hiervan is dat er in het meubel een soort textuur zit(eierschaal heet dat geloof ik), wat ik helemaal niet mooi vind. Ik had het meubel ook niet gelakt, met als resultaat dat het nu vuil wordt (vooral dan waar ik platen stockeer; van het telkens in- en uithalen wordt de plaats onder de platen grauw...
Ik wil het meubel nu als ik tijd heb opnieuw schilderen. Mijn vraag is hoe ik dit het beste kan doen. Weer een roller (maar dit keer een andere?), of de verfkwast (dat vind ik zelf niet zo'n goed idee want dan krijg je vlug strepen dacht ik)? Moet ik het meubel eerst schuren om dat eierschaal effect kwijt te raken?
Het meubel is volledig MDF.
Alvast dank.
Topic: Waar vind ik lekkere (gratis) samples? (27-11-2004 19:24:00)Ik heb dat meubel dan geverfd met zo'n roller waarmee je muren schildert. Nadeel hiervan is dat er in het meubel een soort textuur zit(eierschaal heet dat geloof ik), wat ik helemaal niet mooi vind. Ik had het meubel ook niet gelakt, met als resultaat dat het nu vuil wordt (vooral dan waar ik platen stockeer; van het telkens in- en uithalen wordt de plaats onder de platen grauw...
Ik wil het meubel nu als ik tijd heb opnieuw schilderen. Mijn vraag is hoe ik dit het beste kan doen. Weer een roller (maar dit keer een andere?), of de verfkwast (dat vind ik zelf niet zo'n goed idee want dan krijg je vlug strepen dacht ik)? Moet ik het meubel eerst schuren om dat eierschaal effect kwijt te raken?
Het meubel is volledig MDF.
Alvast dank.
Pff ik zou me dat allemaal niet aantrekken. De kans is zéér klein dat iemand de sample herkent van die bepaalde site waar jij het gehaald had én dat die persoon dan nog klacht zou gaan indienen. Probeer bovendien maar eens te bewijzen dat je die sample idd op de avond gedraaid hebt...
Niemand zal de moeite doen om jou aan te klagen, hoeveel werk is dat niet om dat allemaal proberen na te trekken, voor één sampletje die je op een feest hebt gedraaid. Ik denk dat geen haan daar naar zou kraaien.
Het draaien van cd's met gedownloade liederen lijkt mij VEEL gevaarlijker.
PS. Dat van Luke en zijn boete zal wel zijn omdat hij een track heeft gemaakt en die heeft uitgebracht (en veel geld aan verdiend) met niet geclearde samples erop, die waarschijnlijk nog relatief herkenbaar zijn ook. Dan is het vrij normaal dat je Sabam o.i.d. op je nek krijgt.
Topic: Ableton Live 4 (12-11-2004 16:35:00)Niemand zal de moeite doen om jou aan te klagen, hoeveel werk is dat niet om dat allemaal proberen na te trekken, voor één sampletje die je op een feest hebt gedraaid. Ik denk dat geen haan daar naar zou kraaien.
Het draaien van cd's met gedownloade liederen lijkt mij VEEL gevaarlijker.
PS. Dat van Luke en zijn boete zal wel zijn omdat hij een track heeft gemaakt en die heeft uitgebracht (en veel geld aan verdiend) met niet geclearde samples erop, die waarschijnlijk nog relatief herkenbaar zijn ook. Dan is het vrij normaal dat je Sabam o.i.d. op je nek krijgt.
Syce schreef:
Maar nu mijn vraag: Is het mogelijk om met behulp van software OF hardware de BPM te berekenen vanaf een line-out, en dit naar een midi signaal om te zetten, dat ook nog een beetje te manipuleren is (pitch-bend idee). Ik heb dus geen flauw idee of hier iets voor op de markt is, misschien weten jullie iets...Je kunt wel corrigeren, niet goed gelezen zeker?
Maar wel enkel in stappen van bpm (althans met een Electribe). Is nauwkeurig zat als er toch geen melodieën gespeeld worden, maar enkel drums en stabs zoals op een ER.
Topic: Drumcomputer voor live gebruik? (8-11-2004 18:02:00)
Maar wel enkel in stappen van bpm (althans met een Electribe). Is nauwkeurig zat als er toch geen melodieën gespeeld worden, maar enkel drums en stabs zoals op een ER.
dj_raoul schreef:
Als je het gebruikt om in te mixen met draaitafels zou ik zoeken naar een apparaat met pitch-control en pitch-bend, anders is het echt een ramp om je drumloop te synchroniseren met je draaitafels.Ik heb een Electribe ES-1 gehad als aanvulling op mijn draaitafels, maar 'live' heb ik hem eigenlijk nooit gebruikt omdat het het synchroniseren zo rot gaat zonder pitchbend...
Trouwens je bedoelt vast niet pitch bend maar BPM bend of tempo bend, want pitch bend op een instrument verandert niks aan het tempo, enkel aan de toonhoogte.
[by Quincman]Leuk voorbeeld hiervan is de roland MC909, heb het ding een weekje geleend en ben er verliefd op geworden... Ik MOET gewoon zo'n ding hebben.
Ik heb laatst eens die fameuze MC-909 getest, en ik was helemaal niet onder de indruk... De fader werkt ook niet goed: i.p.v. de BPM te regelen in stapjes van 0,1 zoals ik verwacht had, gebeurt dit veel grover! Dat was wel een teleurstelling. Toen ik aan de filter van de drums begon te prutsen hoorde ik helemaal geen verschil... of toch heel miniem. Toen ik het filter uitprobeerde op een bassline hoorde ik wel dat er het een en ander veranderde, maar ik was totaal niet onder de indruk (filters in mijn E-MU Command Station bvb zijn VEEEEEL beter - daar kun je gekke dingen mee uithalen). Drumpads waren gewoon bagger slecht, vergeleken met mijn E-MU...
Voor de rest vond ik het helemaal geen fijne bak... niet mijn ding. Tja zal wel weer aan mij liggen.
Een Fantom zou ik daarentegen wél graag hebben. En vooral de nieuwe XA (heeft erg scherpe prijs) dan, want de overige Fantoms hebben geen goede drumpads (als je niet in het midden mept hoor je niks
>> zoiets wil je niet!)...