Forum > Profiel

Gebruikersgegevens.

Het profiel van Dj joe

Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers

Laatste 138 bijdrage(n) van Dj joe (Pagina: 10 van 14)

Topic: crest 4001 ic'tje over? (27-8-2009 17:48:00)
haha geweldig! laugh :D
dat dacht ik al ashamed :$
maar de versterkers lijken nu gewoon hun werk te doen, heb ze straks even stevig aan de tand gevoeld maar bleven gewoon hun werk doen.
maandag vier ik mijn verjaardag dus dan kunnen ze wat langer op de proef worden gesteld sneaky :V als er dan alsnog problemen optreden zal ik hem alsnog uit elkaar halen.

Dank jullie voor de reactie's!
Topic: crest 4001 ic'tje over? (27-8-2009 13:35:00)
Nou de brom is weg!
dit is de boosdoener
als ik deze loshaal
is de brom weg, weet iemand waarom dit bij deze versterker een brom veroorzaakt? ze zitten bij beide versterkers zo aangesloten alleen deze heeft een brom..
er staat AC Ground bij, dit werkt hetzelfde als een ground-lift switch toch?
Topic: crest 4001 ic'tje over? (27-8-2009 12:45:00)
Je hebt ze ingebouwd, alles aangesloten... wellicht een aardlus gecreëerd die de brom veroorzaakt?
Zit er een ground-lift schakelaar op die cresten? Zo ja, zet deze eens om.
Haal anders de betreffende versterker eens uit je rek en sluit enkel en alleen deze aan.
Hoe is het dan met de brom?
ja dat was ook het eerste wat bij mij opkwam maar ik heb al eens vaker een aardlus gehad maar deze brom is echt luid, kan mischien ook komen omdat hij nu op de subjes staat, ik heb hem nog niet uit het rack gehaald, wel een aparte verlengkabel gelegd en aangesloten maar dit mocht niet baten, ik ga hem nu zowiezo even uit het rack halen want ik wil toch weten of alle ic's erin zitten.
en dan ga ik meteen kijken waar die brom vanaf komt, ik sluit hem ook even stereo aan want ik dacht gisteren met testen (stereo) geen brom te hebben gehoort.
en er zit geen ground-lift schakelaar op de cresten..
Mja, zoals al eerder gepost, zoek de verschillen! Wel apart trouwens. Heeft de vorige eigenaar hem toch niet uit een rack laten donderen?
weet ik niet, dat zegt hij er natuurlijk niet bij, maar ik heb niet het idee dat deze versterkers harde klappen hebben gehad, ze hebben namelijk geen zware beschadigingen. (buiten wat krasjes op de bovenkant)

ik laat jullie straks wat horen!
Gr Joey
Topic: crest 4001 ic'tje over? (27-8-2009 03:24:00)
Het is wel erg toevallig dat de 4559 in de versterker hoort te zitten.....
Ik zag in het schema dat deze gebruikt wordt in de temperatuur beveiliging als comparator en als sturing voor de ledjes die aangeven of er een ingangssignaal is.
De LM349 wordt gebruikt voor het audio gedeelte.
die ledjes werken allebij, daarom wist ik ook dat ze zeker goed in bridge stand stonden, ze lichten allebij op.
Ik zal hem morgen dan toch nog maar even open maken voordat ik hem termisch naar de kl*te help (hoewel de koeling goed zijn werk doet)razz :p
Alvast bedankt voor de info!
Topic: crest 4001 ic'tje over? (26-8-2009 22:45:00)
de versterkers zijn ook al vaker uit elkaar geweest zo te zien dus zou me niets verbazen als het ic'tje er gewoon perongeluk in ''gevallen'' is.
daar was ik ook al aan het denken maar waar kan die brom dan vanaf komen?
ga morgen even verder kijken of hij dit ook in stereo heeft.
Topic: crest 4001 ic'tje over? (26-8-2009 22:39:00)
ja dat ben ik dus uit aan het zoeken, heb de versterkers vanmidag beide naast elkaar open gehad en kon geen een plaatsje vinden waar een ic miste..
bridge mode staat zeker goed, schakelaar staat op bridge en heb de 2 plussen genomen, andere versterker staat hetzelfde.
het is ook niet zo dat hij niet werkt maar er zit gewoon een vervelende brom in, terwijl er geen signaal op staat shocked 8O
Topic: crest 4001 ic'tje over? (26-8-2009 22:11:00)
Ben ik weer razz :p
heb net even alles aangesloten en er is duidelijk wat mis, ik heb beiden versterkers in bridge maar zodra ik die ene aanzet en hij gaat aan en springt uit protect dan is een harde brom te horen.
heb hem nu op de subs aangesloten, op de tops was mij dit niet opgevallen, de versterker heeft het zodra hij aanstaat, met de potmeters dicht en zonder signaal op de ingang.
dus het ic moet toch ergens thuis horen denk ik. of kan dit een ander probleem zijn?
heb ze nu wel in bridge aangesloten (toen straks stereo), mischien dat dit wat uit maakt?

Gr Joey
Topic: crest 4001 ic'tje over? (26-8-2009 18:51:00)
Ik heb zo'n vermoeden dat deze versterkers van timo (TB) zijn geweest, had hem ook al een mailtje gedaan maar nog geen reactie ontvangen, en omdat ik het niet zeker wist heb ik maar een topic aangemaakt ashamed :$
heb de versterker nu ingebouwd en ze lijken gewoon goed te werken,
Ik heb nu even geen tijd/zin om ze nog open te maken, als ik problemen tegenkom (ledje dat niet werk, clip limter die het niet doet) dan haal ik hem toch nog even uit elkaar.
de versterkers zijn ook al vaker uit elkaar geweest zo te zien dus zou me niets verbazen als het ic'tje er gewoon perongeluk in ''gevallen'' is.
als ik nog ''mankementen'' tegenkom meld ik me hier even wink ;)
Allemaal bedankt voor de reacties!

:Edit: Joep bedankt voor het schema, zal er veel aan hebben als hij alsnog uit elkaar moet!

Gr Joey
Topic: crest 4001 ic'tje over? (26-8-2009 16:43:00)
Ja de versterkers werken verder goed, heb ze net alleen even stereo aangesloten op 2 topjes maar niet knoerhard.
de versterkers komen trouwens op 4 ohm bridge te spelen op 2 subjes per 4001.
maar ik ben bang dat als dit ic er niet inzit de versterker stuk kan gaan? zit er niet voor niets in lijkt me..
ga vanavond de versterkers inbouwen en alles in bridge aansluiten, zal dan nog een keer proberen of het niet op wat harder volume getest kan worden.
Topic: crest 4001 ic'tje over? (26-8-2009 16:33:00)
heej André,

ja dat had ik ook al gevonden maar omdat ik geen wonder ben met ic's weet ik niet waar deze toe wordt gepast..
in welk gedeelte van de versterker kan dit ic zitten?
op zowel de ingangsprint als de uitgangsprint mis ik geen ic's en zitten andere types.
heb overigens niet de ''eindtrap'' (waar de koeling doorheer loopt) los gehad, kan hij daarin thuis horen?

GR Joey