Forum > Profiel
Gebruikersgegevens.
Het profiel van Pro Rental
Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers
Laatste 115 bijdrage(n) van Pro Rental (Pagina: 10 van 12)
Topic: Flight DMX controller (20-2-2005 21:53:00)Met alle respect, maar ik denk wel dat iedereen wel wat voorzichtig omgaat als het uitkomt op het vervoeren, inpakken en uitpakken van zijn materiaal. Niemand heeft graag schade aan zijn toestellen. Het belangrijkste punt van flightcases is dat je materiaal verpakt zit voor vervoer, dat de breekbare delen, zoals spiegels van scanners, losse heads of je arm van je moving heads wat beter weg zitten tegen schokken. Ook vind ik het aspect stapelen interessant genoeg om te vermelden waarom men flightcases koopt...
Mvg
TimTopic: Flight DMX controller (10-2-2005 21:49:00)
deWit schreef:
Hij is aardig stevig, maar het is _absoluut_ geen smijtcaseMvg
Tim
Ik zal je eventjes de nodige uitleg verschaffen waarom wij nu net zo onze moving headjes hebben gehangen. Vroeger werkte ik inderdaad onderaan de lichtbrug, wat natuurlijk wel het mooiste is, en vrijwel overal te zien is. Maar, op dit brugje, trio 150,(zit altijd bij een setje van technotruss ofzo van JB, die kant klare lichtbrugjes.) kunnen we onze haken niet dichtdraaien zodat de moving heads stevig vast hangen. Dus hadden we een probleem als je headjes bewogen, dat het toestel zelf ook mee bewoog, wat niet zo mooi was naar de figuren toe, en wat mijn par lampen waarschijnlijk ook niet echt prettig zullen gevonden hebben.
Nu had ik daar al enige feesten mee zitten prutsen om ze stevig vast te krijgen, en dit was voor mij de beste oplossing.
We zijn ondertussen al enige weken verder en er is natuurlijk al wat materiaal verkocht en bijgekomen enz... en nu hangen we voor onze kleine feesten 4 space 250's, aan de bovenste bar van de truss, steunend op de onderste(hopelijk versta je dit een beetje) en als we op een podium staan, worden er nog 2 of 4 moving headjes gewoon los op het podium gezet.
Ik denk dat dit wel genoeg is voor onze standaard feestjes tot 300 man.
Nu, goed, eventjes terug on topic....
Ik heb op new line hier een flight gevonden waarin er juist 2 scanners van JB Systems passen, met name de Winners. Zou dit eventueel ook kunnen lukken om daar 2 space 250's in te krijgen. Zoja, moet je je haken afhalen, of kan dit er zo ingelegd worden ? Is er plaats over voor dmx kabels, voedingskabels ? ....
Mvg
Diejai T
Topic: Starten van een Drive-In Show??? (7-1-2005 16:55:00)Nu had ik daar al enige feesten mee zitten prutsen om ze stevig vast te krijgen, en dit was voor mij de beste oplossing.
We zijn ondertussen al enige weken verder en er is natuurlijk al wat materiaal verkocht en bijgekomen enz... en nu hangen we voor onze kleine feesten 4 space 250's, aan de bovenste bar van de truss, steunend op de onderste(hopelijk versta je dit een beetje) en als we op een podium staan, worden er nog 2 of 4 moving headjes gewoon los op het podium gezet.
Ik denk dat dit wel genoeg is voor onze standaard feestjes tot 300 man.
Nu, goed, eventjes terug on topic....
Ik heb op new line hier een flight gevonden waarin er juist 2 scanners van JB Systems passen, met name de Winners. Zou dit eventueel ook kunnen lukken om daar 2 space 250's in te krijgen. Zoja, moet je je haken afhalen, of kan dit er zo ingelegd worden ? Is er plaats over voor dmx kabels, voedingskabels ? ....
Mvg
Diejai T
Je komt bekend door goeie feesten af te leveren voor weinig geld.
Ik ben dit jaar aan mijn 6° jaar als dj toe, en ik vroeg sinds een jaar ofzo 150 euro per feest.
Wat hield dit concreet in?
Boxenset (1 sub, twee toppen 700W RMS in totaal)
Eventueel bijkomende boxen + versterking (actieve kastjes van 350W RMS op een statiefje ofzo.
Een mengpaneel, cd speler en platendraaiers van SYNQ, alles in flightcases
En dit alles nog met een lichtbrugje van 4 meters waar er 8 par 46's aanhingen, een spiegelbol van 40cm en twee moving headjes (Galaxy 250)
Ok, goed, het kost wat werk om dit alles op te zetten en af te breken, maar het is en blijft toch een hobby?
Ik denk, moest je het doen, louter voor het geld, dat je je zaakje snel mag stoppen. Je moet ervoor gaan en je overal proberen aanprijzen, maar niet beginnen belachelijk doen en zeggen dat je een avondje kan verzorgen voor 50 euro.
Ik ben sinds eind vorig jaar, begin dit jaar, mijn discobar volledig aan het veranderen, pars moeten weg (interesse?
), heb ondertussen al mijn moving heads verkocht en ben overgestapt naar 4 scannertjes.
Kijk wat je hebt van budget, en als je dan overweegt voor iets aan te kopen, van pars ofzo of van andere belichting. Koop geen shit, spaar liever ietsje door en wacht met kopen. Je zal er later véél meer genieten van hebben, al is het wel duurder bij aankoop.
Mvg
Diejai T
Topic: Scanwall (6-1-2005 21:50:00)Ik ben dit jaar aan mijn 6° jaar als dj toe, en ik vroeg sinds een jaar ofzo 150 euro per feest.
Wat hield dit concreet in?
Boxenset (1 sub, twee toppen 700W RMS in totaal)
Eventueel bijkomende boxen + versterking (actieve kastjes van 350W RMS op een statiefje ofzo.
Een mengpaneel, cd speler en platendraaiers van SYNQ, alles in flightcases
En dit alles nog met een lichtbrugje van 4 meters waar er 8 par 46's aanhingen, een spiegelbol van 40cm en twee moving headjes (Galaxy 250)
Ok, goed, het kost wat werk om dit alles op te zetten en af te breken, maar het is en blijft toch een hobby?
Ik denk, moest je het doen, louter voor het geld, dat je je zaakje snel mag stoppen. Je moet ervoor gaan en je overal proberen aanprijzen, maar niet beginnen belachelijk doen en zeggen dat je een avondje kan verzorgen voor 50 euro.
Ik ben sinds eind vorig jaar, begin dit jaar, mijn discobar volledig aan het veranderen, pars moeten weg (interesse?
), heb ondertussen al mijn moving heads verkocht en ben overgestapt naar 4 scannertjes.Kijk wat je hebt van budget, en als je dan overweegt voor iets aan te kopen, van pars ofzo of van andere belichting. Koop geen shit, spaar liever ietsje door en wacht met kopen. Je zal er later véél meer genieten van hebben, al is het wel duurder bij aankoop.
Mvg
Diejai T
Die cirkel hebben we zelf staan pk. We zouden onze tekst dan schrijven op de andere kant van de zaal, want we beschikken niet over een gaasdoek. Alhoewel ik wel eens graag zou willen weten hoeveel dit kost....
Aan die cirkel zouden we dan gewoon onze andere 8 scanners hangen ( emotions en oblivion's). De space 250's gebruiken voor onze scanwall. En onze moving heads, gewoon aan onze 'carré'.
Topic: Scanwall (6-1-2005 11:21:00)Aan die cirkel zouden we dan gewoon onze andere 8 scanners hangen ( emotions en oblivion's). De space 250's gebruiken voor onze scanwall. En onze moving heads, gewoon aan onze 'carré'.
Wel ik bedoel de rest van onze scans, dus 8 scans op een cirkel van 3 m diameter vind ik toch niet zo overdreven. Aan de rest van de truss, een rechthoek of vierkant van, pakweg 6x8 of 6x6m, daar zou ik dan onze moving heads aan hangen.
Topic: Scanwall (6-1-2005 11:00:00)Welja, dat had ik ook zitten bedenken. Heeft er iemand ervaringen mee, met scans en lasers te gebruiken in een matrix?Komt de laser mooi uit, is het een mooi effect, of ben ik beter de laser ergens anders te hangen, gewoon aan de lichtbrug, ergens in het midden ?
Mvg
Tim
Topic: Scanwall (5-1-2005 21:53:00)Mvg
Tim
Blinders hebben we niet, wel een aantal 3000W strobo's. Misschien dat deze het werk kunnen overnemen van die blinders?
Tussen de scans zou ik eens willen uitproberen of die nieuwe LEDTUBES wel wat zijn. We hebben er 10 op de kop kunnen tikken. Deze zijn ook dmx stuurbaar. Maar dat zou ik toch niet aansturen met sunlite hoor, eerder met een simpel scanmastertje. Weet er iemand of dit een leuk dingetje is? Heb ze al zien werken, maar nog nooit wat ze op een fuif geven.
Ik zou de rest van onze scans will hangen aan onze cirkel
een 3m diamater x30 truss.
En aan de buitenkant allemaal par 36 pinspotjes.( stuk of 80)
In het midden dan een spiegelbolletje met nog twee strobo's naast.
Topic: Scanwall (5-1-2005 20:47:00)
Tussen de scans zou ik eens willen uitproberen of die nieuwe LEDTUBES wel wat zijn. We hebben er 10 op de kop kunnen tikken. Deze zijn ook dmx stuurbaar. Maar dat zou ik toch niet aansturen met sunlite hoor, eerder met een simpel scanmastertje. Weet er iemand of dit een leuk dingetje is? Heb ze al zien werken, maar nog nooit wat ze op een fuif geven.
Ik zou de rest van onze scans will hangen aan onze cirkel
een 3m diamater x30 truss.
En aan de buitenkant allemaal par 36 pinspotjes.( stuk of 80)
In het midden dan een spiegelbolletje met nog twee strobo's naast.
hihi, 30mW is het nu ook weer niet, dat beestje levert maar liefst 250mW af...
Het is geen Orbiter of twinscan é
Topic: Scanwall (5-1-2005 19:56:00)Het is geen Orbiter of twinscan é
Welja we hebben de kans voor het te sturen met pc sturing (Sunlite) of scanmaster ( 1 voor de scanwall, de andere voor truss in de zaal.)
Ik opteer wel voor Sunlite natuurlijk, kwestie van meer mogelijkheden te kunnen uitvoeren in een kortere termijn.
Wij dacht voor in de midden van onze scanwall onze moving head laser te steken, of zouden jullie dit eerder aan de truss hangen in de zaal ?
Topic: Scanwall (5-1-2005 16:53:00)Ik opteer wel voor Sunlite natuurlijk, kwestie van meer mogelijkheden te kunnen uitvoeren in een kortere termijn.
Wij dacht voor in de midden van onze scanwall onze moving head laser te steken, of zouden jullie dit eerder aan de truss hangen in de zaal ?
Studio Beams zijn van Velleman 150 HTI lamp