Forum > Profiel

Gebruikersgegevens.

Het profiel van Sntho0

Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers

Laatste 192 bijdrage(n) van Sntho0 (Pagina: 10 van 20)

Topic: Subs Bridgen of niet ? (24-8-2007 17:15:00)
Het wel dan niet aankunnen van 4 ohm bridge of 2 ohm stereo heeft toch, volgens mij, in principe niets te maken met of het een kwalitatief goede of minder goede versterker is. Ik zie respectabele merken met even zo zeer respectabele prijzen waarbij in de specs. niets wordt vermeld over deze ohmages en vermogens (is dit een goed woord?)
Er zijn ook versterkers die helemaal niet zo duur zijn die het schijnbaar wel aankunnen. Klopt mijn redeneren?
Topic: Subs Bridgen of niet ? (24-8-2007 15:59:00)

Dré schreef:

N'ja... Laat ik hem dan maar inkoppen ook (je legt hem zo mooi klaar):

De eindtrap.
Ja, is ook zo. Die zou zelfs Huntelaar niet kunnen missen.

Dus, niet proberen.
Topic: Subs Bridgen of niet ? (24-8-2007 15:32:00)

Dré schreef:

De versterker...
Volgens mij heb je vandaag een doos bijdehandjes opgegeten. laugh :D
Tja, maar wat in de versterker?
Topic: Subs Bridgen of niet ? (24-8-2007 15:05:00)
Even een vraagje over bridgen.

Wat kan er eingelijk kapot gaan als je een versterker in bridge zet op 4 Ohm terwijl hij dit volgens de specs niet aankan?
Topic: Genoeg versterking ? (24-8-2007 14:57:00)

Dré schreef:

sntho0 schreef:

Tja, dat begrijp ik. En dat wil ik dus voorkomen. Ik zal van te voren wel goed testen. Zoalng het goed klinkt is er dus niets aan de hand?
Helaas. Een speaker kan zich ook vrolijk lachend en acceptabel geluid producerend naar de andere wereld helpen. Dus: Als het slecht klinkt weet je zeker dat hij daar mee bezig is. Omgekeerd hoeft niet het geval te zijn. Immers: Als het een peer is weet je zeker dat het geen Appel is. MAAR als het geen peer is weet je nog niet zeker dat het een appel is (kan ook een banaan zijn).
Je maakt er een mooie fruitschaal van laugh :D. Tja, Tijdens het testen tot nu toe had ik de versterker op 3/4e staan. Klonk prima! Ook in verhouding tot de subs. Dus ik denk dat ik dat maar zo moet laten.
Het blijft toch een moeilijk verhaal hoor met de boxen en versterkers. Te lichte versterker is niet goed, te zwaar ook niet. Tja..... Het blijft altijd uitkijken dus.
Topic: Genoeg versterking ? (24-8-2007 10:17:00)

Decibel Drive-in schreef:

Als je boxen het niet meer leuk vinden gaan ze vanzelf k*t klinken en gekraak vertonen.
Tja, dat begrijp ik. En dat wil ik dus voorkomen. Ik zal van te voren wel goed testen. Zoalng het goed klinkt is er dus niets aan de hand?
Topic: Genoeg versterking ? (23-8-2007 16:02:00)
Ik heb even een vraagje over versterking en vind het niet echt nodig om voordeze vraag een nieuwe topic te openen.

Ik heb een versterker van 2 x 1500 wrms op 4 ohm. Mijn boxen zijn 500 wrms(4ohm) dus een beetje teveel versterking.
Hoe weet ik nu hoe hard ik die versterker kan zetten. Of is luisteren de enige manier?

Al vast bedankt.
Topic: Peavey CS 4000 (30-7-2007 13:36:00)

Daniel-sound schreef:

sntho0 schreef:

knip
Het is jouwn setje, dus jou geluid, ga terug naar de shop, neem je setje mee en ga luisteren... misschien niet alleen naar de peavey maar ook naar andere versterkers...
Het moet toch voor jou goed klinken? En als je je zorgen maakt over de klanten vraag je toch aan het winkel personeel of t netjes klinkt? T enige wat hier uit kan komen is ;-),
Luisteren!...

Daniel
Inderdaad, je hebt gelijk.
Topic: Peavey CS 4000 (29-7-2007 22:27:00)
Ik zal even precies uitleggen hoe het zit.

Ik heb nu op mijn subs (die dus 1000 wrms zijn) een KIND versterker in bridge, die dan 2600 wrms levert. Dat is dus 1300 w per sub. Dat is dus nier verkeerd, dacht ik.
Maar nu wilde ik voor mijn tops, die 500 wrms op 4 Ohm zijn een nieuw versterker kopen. Dit moet dus een versterker zijn van ongeveer 2x750 wrms geven.
Maar, nu dacht ik zo; als ik toch een nieuwe versterker wil kopen dan kan ik misschien beter een nieuwe voor de subs kopen en de KIND op de tops zetten. Dus, ik dacht ik koop die WORK voor de subs en zet die KIND op de tops. Dan heb ik voor beide mooi veel headroom. Mocht het eens nodig zijn dan kan ik er en paar extra tops bij aansuiten zonder een nieuwe versterker te hoeven te kopen omdat die KIND dus wel in 2 Ohm stereo speelt. En als ik er nog een stel subs bij aan zou zetten zou die WORK dus 2 x 1500 wrms leveren op 4 Ohm. En dat lijkt me dus niet zo gek.
Trouwens, ik heb vandaag die work op de subs gehad, gewoon in stereo. En de KIND op de tops en ik moet zeggen dat dit lang niet slecht is. Dus, ik vraag het me inderdaad af
of het wel beter/harder zal gaan met zo'n Peavey in bridge. Ik denk dat ik dit gewoon moet gaan horen. Wat denken jullie?
Topic: Peavey CS 4000 (29-7-2007 12:43:00)

KVM schreef:

sntho0 schreef:

Ik heb 2 subs van elk 1000 wrms 8 Ohm.
Dus, een versterker die 2 x 900 wrms levert is gewoon te licht. Als ik de subs aan elkaar knoop worden ze samen 4 Ohm. Dus, moet ik een versterker hebben die ongeveer 3000 wrms in bridge op 4 Ohm geeft.
Dan komt het er gewoon op neer dat je een totaal verkeerde versterker hebt gekozen. (maakt ook niet uit of je hem wel of niet kan bruggen op 4 ohm)

Waarom zou je de subs aan elkaar willen knopen?
Puur omdat een versterker bij 4 ohm net iets meer power heeft?

Je geeft zelf al aan dat je de Work beter vond klinken dan de peavey, goed mogelijk dat het verschil in "power" ook niet waarneembaar is.
Ik heb enigsinds het idee dat de Work warmer klinkt, waardoor het geluid "aangenamer" overkomt.

Martin.
Het is toch zo dat de vuistregel is: versterker = 1.5 x het vermogen van de boxen.
----------
Iets meer power? Die versterker zou in bridge 4 Ohm 4000 watt leveren. In 8 Ohm stereo 1800. Noem dat maar iets meer.
----------