Forum > Profiel
Gebruikersgegevens.
Het profiel van Remczero
Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers
Laatste 200 bijdrage(n) van Remczero (Pagina: 10 van 20)
Topic: Traanplaat (9-11-2004 10:07:00)Dat zou wel helemaal een grap zijn ja
Ik twijfel trouwens ook of er op deze cdspeler wel relayplay zit. Hoe werkt dit bij meeste spelers ,want er is geen knop ofzo voor? Faderstart op elkaar aansluiten ofzo? Er staat ook niets in de handleiding over hoe dat in zijn werk gaat (nu we er toch fouten uit aan het halen zijn
)Topic: Pitchrange JBsystems CD-560 (8-11-2004 18:28:00)
Die folie valt ook nog niet mee in prijs. Was laatst bij de hornbach en die hadden het ook (zomaar wat snuffelen voor aankleding van mijn meubel) maar de prijzen liggen jammer genoeg dicht bij echt traanplaat (tenminste bij de lengtes die ik nodig heb: rol folie iets van 22 euro voor een rol ,echte plaat 35 voor 1 bij 0.5m ongeveer) Het ligt er dus aan hoeveel je nodig hebt. Als je maar weinig nodig hebt ,zul je toch een hele rol moeten kopen ,en fraaier is het zeker niet hoor! Echt traanplaat is toch mooier. Heb je veel nodig dan is het misschien wel een alternatief ,maar voor on the road is dit iig zeker niks ,die folietjes laten zo los op flightcases als ze een beetje worden gebruikt. (maargoed is traanplaat dan wel zo ideaal?)
Topic: Pitchrange JBsystems CD-560 (9-11-2004 10:00:00)Dré schreef:
Nu maar hopen dat ik niet door zo'n Beglec verkoopbal benaderd wordt met de melding dat mijn tekst bij de CD-560 fout is (zoals gebeurde bij de JB-Systems Talent mixer...).
Ik twijfel trouwens ook of er op deze cdspeler wel relayplay zit. Hoe werkt dit bij meeste spelers ,want er is geen knop ofzo voor? Faderstart op elkaar aansluiten ofzo? Er staat ook niets in de handleiding over hoe dat in zijn werk gaat (nu we er toch fouten uit aan het halen zijn
)Nja nu moet dre er toch aan te pas komen om het te veranderen in de webshop lijkt me (en een mod om dit topic te deleten). Had niet aan dat andere topic ged8. Dit topic mag wel verwijdert worden als dre dit gelezen heeft anders. Het is idd maar een klein foutje waar toevallig mijn oog op viel dus volgende keer zal ik het daar posten (dubbelposten heeft in dit geval weinig zin lijkt me).
Topic: Traanplaat (8-11-2004 18:11:00)Ze hebben dat spul tegenwoordig zelfs bij de gamma joh dus dat kan ik me niet voorstellen (traanplaat tenminste).
Topic: Pitchrange JBsystems CD-560 (8-11-2004 17:55:00)Ik wil even een foutje in de webshop melden. Bij de jb systems cd560 staat dat deze een pitchrange heeft van 10% ,en dit is niet waar (heb de speler zelf). Het gekke is dat jb systems op de site van beglec ook 10% opgeeft. De pitchrange van de speler is omschakelbaar van 8%/12%/16% namelijk. Gek... Een producent die zijn eigen product niet kent
Edit: Hm misschien had dit beter in het webshop forum gepost kunnen worden zie ik nu
Topic: Hulp bij PC mixen gezocht (6-11-2004 13:21:00)
Edit: Hm misschien had dit beter in het webshop forum gepost kunnen worden zie ik nu
Vooruit dan :
1. Je 1e nummer start je gewoon.
2. Je gaat via je koptelefoon (bij gebruik van multichannel geluidskaart tenminste) je 2e plaat instarten. Dit doe je op de 1e beat van de 16/32. Als je die eerste beat niet weet te vinden ga dan gewoon mee tellen. Je hoort in de muziek meestal een verandering op zon moment.
3.Zodra je nummer in is gestart ga je met je pitchcontrol de platen gelijk laten lopen. Dus de 32 beats van de eerste ,op de 32 van de 1e. Dit doe je door de schuif in de plus te draaien om sneller te gaan. in de min om langzamer te gaan. Dit is het meest tricky gedeelte van het mixen ,en dit moet je heel goed oefenen. Het zal dan ook niet meteen goedgaan.
4. Zodra de platen gelijk lopen naar je zin , pas je de equalizer knoppen aan zodat je een beetje 1 mooi geheel krijgt. Dan duw je op de mixer in de software je schuif van de 2e speler omhoog. Nu hoor je over je speakers ,beide platen.
5. Je mixt je 1e plaat weg. Dit kan met kleine veranderingen aan je equalizer ,maar ook via je fader ,doormiddel van dicht schuiven.
Dit is allemaal al eerder gezegt in het forum ,maargoed speciaal voor jou dan toch het overzicht. Succes
Topic: Hulp bij PC mixen gezocht (6-11-2004 12:55:00)1. Je 1e nummer start je gewoon.
2. Je gaat via je koptelefoon (bij gebruik van multichannel geluidskaart tenminste) je 2e plaat instarten. Dit doe je op de 1e beat van de 16/32. Als je die eerste beat niet weet te vinden ga dan gewoon mee tellen. Je hoort in de muziek meestal een verandering op zon moment.
3.Zodra je nummer in is gestart ga je met je pitchcontrol de platen gelijk laten lopen. Dus de 32 beats van de eerste ,op de 32 van de 1e. Dit doe je door de schuif in de plus te draaien om sneller te gaan. in de min om langzamer te gaan. Dit is het meest tricky gedeelte van het mixen ,en dit moet je heel goed oefenen. Het zal dan ook niet meteen goedgaan.
4. Zodra de platen gelijk lopen naar je zin , pas je de equalizer knoppen aan zodat je een beetje 1 mooi geheel krijgt. Dan duw je op de mixer in de software je schuif van de 2e speler omhoog. Nu hoor je over je speakers ,beide platen.
5. Je mixt je 1e plaat weg. Dit kan met kleine veranderingen aan je equalizer ,maar ook via je fader ,doormiddel van dicht schuiven.
Dit is allemaal al eerder gezegt in het forum ,maargoed speciaal voor jou dan toch het overzicht. Succes
Ik vind toch dat als je een multichannel geluidkaart hebt ,en daar je mixer op aansluit (2 apparte kanalen voor elke speler) dat er op de pc goed te mixen is. WEL is het dan een vereiste dat je je keyboard shortcuts goed instelt naar je eigen wensen. (programma's als virtual dj maken dit mogelijk). Het is dan alleen even wennen hoe je pitchbend enz via het toetsenbord maar het is heel goed te doen (zelfs met autosync uit).
Wil je echter wat professioneler ,en een set met een hoger "pats" gehalte ,ga dan voor een controler. Het is toch net wat makkelijker ,maar niet persee noodzakelijk naar mijn mening
Topic: waarom geen Dre's choice voor? (3-11-2004 16:11:00)Wil je echter wat professioneler ,en een set met een hoger "pats" gehalte ,ga dan voor een controler. Het is toch net wat makkelijker ,maar niet persee noodzakelijk naar mijn mening
En de numark cdn 35? Ook te weinig van verkocht zeker? Omdat je zo laaiend entusiast was over de cdn 30 ,die toch wel erg veel op de 35 lijkt? (lees bijna het zelfde product ,maar wat functies toegevoegt en kleurschema omgegooit). Ben nog steeds benieuwd naar de cdn 35 ,omdat ik de functies toch wel erg mooi vind voor het geld als ie ook echt goed blijkt te zijn.
Topic: Pcspeakers als monitortjes? (2-11-2004 17:50:00)Heb ik idd vanmiddag al geprobeerd. Topsite kwa computer gebeuren dat tweakers. Ben daar ook actief op het forum dus had er al aan gedacht
Toch bedankt quincman! 168 euro. Toch weer minder als 199 he
Topic: Pcspeakers als monitortjes? (2-11-2004 15:49:00)
Toch bedankt quincman! 168 euro. Toch weer minder als 199 he
Klopt idd
Ik ben net jarig geweest dus heb wat meer te besteden. Maar wil het eigenlijk simpel houden en zo goedkoop mogelijk ,anders kom ik toch op truth speakers van behringer dadelijk omdat ik van dat geluid echt fan ben geworden sinds ik ze gehoort heb (syrincs nooit gehoort). Ik zit me sinds ik hier over nadenk ook steeds meer te kijken naar JBL passieve boekenplank speakers en ook die zijn interesant (heb een hifiversterker over). Ik weet het simpelweg gewoon niet meer. Ik denk dat ik binnenkort eens even ga kijken voor altec/lansing als ik hier in de buurt een dealer kan vinden. Maar ook in de hifiwinkels. Richtbudget is nog steeds 100 euro dus (ga eerst cdn 35 kopen als ik mijn dubbele cdspeler verkocht krijg ,en daarna de boxjes pas ,vandaar)..Zit vooral nog info in te winnen. Voor dit topic begon had ik ook niet verwacht dat jullie zouden vinden dat pcspeakertjes in dit sigment goed genoeg zijn als monitortjes. Overigens vind ik die harman kardon speakers ook wel oerlelijk
Is mij iets TE modern
Sorry QuincMan
Ik ben net jarig geweest dus heb wat meer te besteden. Maar wil het eigenlijk simpel houden en zo goedkoop mogelijk ,anders kom ik toch op truth speakers van behringer dadelijk omdat ik van dat geluid echt fan ben geworden sinds ik ze gehoort heb (syrincs nooit gehoort). Ik zit me sinds ik hier over nadenk ook steeds meer te kijken naar JBL passieve boekenplank speakers en ook die zijn interesant (heb een hifiversterker over). Ik weet het simpelweg gewoon niet meer. Ik denk dat ik binnenkort eens even ga kijken voor altec/lansing als ik hier in de buurt een dealer kan vinden. Maar ook in de hifiwinkels. Richtbudget is nog steeds 100 euro dus (ga eerst cdn 35 kopen als ik mijn dubbele cdspeler verkocht krijg ,en daarna de boxjes pas ,vandaar)..Zit vooral nog info in te winnen. Voor dit topic begon had ik ook niet verwacht dat jullie zouden vinden dat pcspeakertjes in dit sigment goed genoeg zijn als monitortjes. Overigens vind ik die harman kardon speakers ook wel oerlelijk
Is mij iets TE modern
Sorry QuincMan