Forum > Profiel

Gebruikersgegevens.

Het profiel van Patrick van Vugt

Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers

Laatste 200 bijdrage(n) van Patrick van Vugt (Pagina: 10 van 20)

Topic: Productie : DJ Jows - Overload [First Try] (11-2-2005 15:43:00)
@snake en jows:

Mijn idee was eigenlijk om te proberen zelf samples te maken, maar dit blijkt heel moeilijk te zijn (ik heb even gegoogled). Ik denk dat ik maar zelf ga samplenen van vinyl, cd etc. En mischien ook nog eens zo'n sample pakket kopen...

Welk programma's raden jullie mij nu nog aan om een beetje te gaan beginnen met produceren (en om samples mee te nemen en te editen?). Ik heb nu:

Cubase
Fruityloops
...?
Topic: platenwasmachine (11-2-2005 15:21:00)
Ik kan het fout hebben, maar ik heb wel eens ergens hier op het forum gelezen dat dat natmaken en reinigen maar tijdelijk werkt. Omdat de vinyl kort daarna weer nat gemaakt moet worden... Kan dit? shut up :X

[Edit] Inmiddels die disco antistat gevonden (bij f**d*ck) als ik zeker weet dat dit niet schadelijk voor mijn vinyl is, wil ik er ook wel 1 gaan bestellen [edit]
Topic: Ik hoor het niet... (5-2-2005 22:26:00)

Opelfreak schreef:

Ben nu aan het oefenen met 1cup en luister naar de lopende plaat langs men gewone speakers die achter me staan (fatsoenlijke monitoren zijn besteld laugh :D )
Dit begint al goed te lukken, maar toch nog een vraag: kunnen jullie ook op die manier horen of de 2 platen echt exact samen lopen? Of cue-en jullie dan ff beide kanalen?
Of bv. het eq-matchen van de 2 zodat het wat mooi klinkt, lijkt me eigenlijk onmogelijk door het beluisteren door 2 verschillende media (dus koptelefoon en monitoren)....
Grtz
Nou, er zijn eigelijk verschillende manieren om te horen of 2 nummers percies gelijk liggen. Via 1 cup en monitor of met bijde cup's. (split que heb ik ook, maar gebruik hem nooit, dit zit niet op alle mixers. Als je je dit aanleert en het zit niet op de mixer die jij LIVE moet gebruiken... dan ben je de l#l).

Makkelijke manier om het duidelijk uit te leggen. Pak 2 nummers met een duidelijke beat (zoiets als het voorbeeld Tiesto - Traffic). En que het 2e nummer goed. Zet je koptelefoon af, en start het 2e nummer goed in (dus, de beat valt er recht op). Dan hoor je zegmaar dat de beats stukken van elkaar afkappen. Op den duur hoor je dan dan de beats zegmaar weer heel worden (uit elkaar lopen). Dan moet jij met je jog (of pitch bend etc.) het 2e nummer gaan versnellen of vertragen todat hij weer begint te "kappen". Als de 2 nummers dan op den duur elkaar de heletijd blijven "kappen", dan liggen ze goed.
In het begin doe je hier best lang over (is verschillend per persoon), maar na een tijdje leg je ze binnen 20 sec gelijk (dan nog wel blijven luisteren of ze goed liggen!).

En nog een tip:
Het is niet echt aan te raden om het nummer dat je gaat inmixen gelijk met volle eq er in te smijten. Het beste is om de beat er zoiezo een stukje uit te draaien (anders krijg je kap effect). En dan eerst zorgen dat het 2e nummer er hoorbaar naast ligt. En dan de 2e beat er bij te draaien (of de 1e er uit, en de 2e er bij). Dit geld lang niet voor alle nummers, maar dat leer je vanzelf wel, laat je creativiteit spelen laugh :D
Topic: Productie : DJ Jows - Overload [First Try] (4-2-2005 18:14:00)

mr_jows schreef:

Hoe bedoel je sample programma?

Zoek je een bepaalde VST of wil je samples inladen (kick, bass, percussie, cymbals, etc.)?

Kan zijn dat ik maandag of dinsdag pas reageer, ik ga lekker een weekendje weg met me meisje.... ;)
Ja, cubase begin ik nu voor een groot deel te begrijpen, ik mis alleen een hoop samples. Bij het pakket van mij zaten wel een aantal samples. Maar ik zoek eigelijk een prog waar ik zelf samples mee kan maken...
Topic: noob (3-2-2005 18:36:00)

Victor schreef:

Hoewel een hoop dj's met drank op wel denken dat ze de sterren van de hemel mixen. Terwijl het publiek wel beter weet...
Maar meestal anderzom laugh :D , als de dj teminste goed z'n werk heeft gedaan razz :p
Topic: Productie : DJ Jows - Overload [First Try] (3-2-2005 18:02:00)
[offtopic]

@jows: Ik ben nu een tijdje aan het kl*t*n met cubase, ik zoek alleen nog een geschikt sample programma. Welke zou jij mij aanraden? [offtopic]
Topic: wegvallend kanaal na plaatsing nieuwe elementen (1-2-2005 19:32:00)

jelmer schreef:

vreemde is echter dat ik het met mijn stanton elementen dus ook heb. kun jij dat verklaren?
Gummetje achter op een potloot pakken, en daar mee langs de contacten van je draaitafel gaan (dus waar het element op moet om contact te maken). Dit heeft dré wel eens ergens gepost
Topic: wegvallend kanaal na plaatsing nieuwe elementen (1-2-2005 19:30:00)
Zoek met de zoekmachine naar Technics en Concorde. Je zult zien dat je dan meestal een ringetje moet gebruiken om dit te verhelpen. Dit ringetje is hetzelfde als aan de kraan... Het element maakt namelijk niet goed contact. Alleen sl's hebben hier last van...
Topic: DJ-nickname (31-1-2005 20:38:00)

OmErta schreef:

Tom. V schreef:

voor de geïnteresseerden. wink ;) Er wordt 1000 man verwacht,...

GRTS TOM.V
zal toch wel meer zijn zeker, antwerpen is toch een grote stad en hier in tielt (véél kleiner) is er op een doodgewone fuif zonder bekende namen al meer dan 1000 man soms tot de 2000 dan zullen er in antwerpen met deze namen toch wel meer mensen afkomen?
En al zeker met die 2 beroemde namen... Zorgen dat je deze goed draait, en als je produceerd, ook zeker je eigen plaatjes draaien. Wie weet wink ;)
Topic: DJ-nickname (31-1-2005 20:27:00)

Tom. V schreef:

P&V
Van Vugt
P.V.V

(Ik heb weinig inspiratie vandaag sad :( )

GRTS TOM.V
Ik zou ook de eerste 2 letters van m'n naam kunnen nemen. dan krijg je PA (PAtrick) VU (VUgt). dus Pavu. Daar zou ik dan weer een V achter kunnen plakken...
Ik tweifel dan alleen nog tussen:
Petto V
Pavu V
En andere ideën, opzich is het bovenstaande van Tom V niet slecht. Alleen lijkt dat meer op een drive in show naam vind ik persoonlijk wink ;)