Forum > Profiel
Gebruikersgegevens.
Het profiel van Martyndegraaf
Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers
Laatste 159 bijdrage(n) van Martyndegraaf (Pagina: 10 van 16)
Topic: Doormeten speakers (26-9-2006 23:03:00)Netjes geregeld zou ik zeggen
Topic: KRACHTSTROOM (21-8-2006 17:00:00)
een luidspreker is een spoel, Deze heeft een inwendige weerstand die afhankelijk is van de frequentie. Daarom heet dit ok impendantie ipv weerstand.
Als ik het uit mn blote hoofd zeg wordt de impendantie van een speaker gemeten met een belasting van 1kHZ en een bepaalde versterkingsfactor.
Er zijn wel tabelletjes van "Ohmse" waardes die bij een bepaalde impendantie van een speaker hoort zodat je met een ohmmeter even kunt meten of de spoel hoed is.
Bij 0 Ohm weet je in ieder geval 1 ding zeker: De wikkeling of aansluiting daarvan is doorgebroken... Al 3x gehad bij een stel HK's
Topic: Vraagje voor electrische knobbels (25-9-2006 18:17:00)Als ik het uit mn blote hoofd zeg wordt de impendantie van een speaker gemeten met een belasting van 1kHZ en een bepaalde versterkingsfactor.
Er zijn wel tabelletjes van "Ohmse" waardes die bij een bepaalde impendantie van een speaker hoort zodat je met een ohmmeter even kunt meten of de spoel hoed is.
Bij 0 Ohm weet je in ieder geval 1 ding zeker: De wikkeling of aansluiting daarvan is doorgebroken... Al 3x gehad bij een stel HK's
Zelf netjes een 19" paneeltje maken met proffessionele schakelaartjes is ook een optie (voor de betere elektro- en metaalbewerker
)
Kun je 'm exact maken zoals je wil...
Topic: Versterker wattage doormeten (21-9-2006 18:32:00)
)Kun je 'm exact maken zoals je wil...
Zal m waarschijnlijk wel zitten in de spanningsval over en de stroom door een gegeven weerstand meten.
Topic: 63A krachtstroom verdeler ook als 32A te gebruiken? (21-9-2006 18:29:00)jaja.. ik weet het. Ben zelf elektricien
Daarom geef ik maar aan dat het waarschijnlijk JUIST een doorlus is aangezien er geen 3fase beveiliging op dat ding zit..
Topic: 63A krachtstroom verdeler ook als 32A te gebruiken? (20-9-2006 18:37:00)
Daarom geef ik maar aan dat het waarschijnlijk JUIST een doorlus is aangezien er geen 3fase beveiliging op dat ding zit..
Waarschijnlijk is het inderdaad een doorlus die overal buiten zit en rechtstreeks achter de voeding zit. Dus als alles uit staat zal dat voor de 32A uit niet veel uitmaken. Ook zie ik geen beveiliging zitten voor deze doos.....
Iemand?
Topic: Gekopieerde cd's: problemen bij de douane? (30-8-2006 16:44:00)Iemand?
Gewoon in je koffer stoppen. Die wordt doorgaans niet grondig gecontroleerd. Met handbagage is dat wel s anders.
Ik las laatst op een luchthaven dat je gevaarlijke voorwerpen als meessen, stokken, scharen ed juist in je koffer moet stoppen ipv bij de handbagage.
Maar volgens mij zal het om een paar cd's op een vakantievlucht wel meevallen. Het lijkt mij anders als je met 3 platentassen de grens over wil.
Wil je zeker op safe spelen moet je het bij vertrek al aangeven, dan krijg je een een bewijsje mee.
Topic: Stroom verdelen (21-8-2006 23:11:00)Ik las laatst op een luchthaven dat je gevaarlijke voorwerpen als meessen, stokken, scharen ed juist in je koffer moet stoppen ipv bij de handbagage.
Maar volgens mij zal het om een paar cd's op een vakantievlucht wel meevallen. Het lijkt mij anders als je met 3 platentassen de grens over wil.
Wil je zeker op safe spelen moet je het bij vertrek al aangeven, dan krijg je een een bewijsje mee.
Dré schreef:
UPS kost nog geen 100 euro voor een beetje redelijk goed China ding. 1 x een "brownout" of een aardlekpoefje (zoals bij ons heel af en toe nog wel eens wil gebeuren) en het kan al bijna uit. Ik heb ze dan ook bij elk werkstation staan (en een echt goede van APC voor de server). Werkstations moeten door de gebruiker afgesloten worden (geen probleem aangezien er alleen sprake van een noodzaak voor een UPS als een gebruiker ingelogd is), bij de server doet de powerchute software van APC het werk. Na 10 minuten storing logt hij de gebruikers uit en sluit hij de server af.
Zover ik begreep dacht ik dat het ging om die zwarte platte peueken dingen.
Deze break out's zij waarschijnlijk zwart om zo min mogelijk op te vallen.
Naar mijn mening dient dus wel overal duidelijk de nominale spanning en stroomsterkte op te staan maar zo te zien zit dat met deze typeplaatjes wel goed.
Maar in de licht/geluid/toneel-wereld wordt wel eens anders gedacht en gedaan als in de installatietechniek.
Topic: Stroom verdelen (21-8-2006 16:56:00)Deze break out's zij waarschijnlijk zwart om zo min mogelijk op te vallen.
Naar mijn mening dient dus wel overal duidelijk de nominale spanning en stroomsterkte op te staan maar zo te zien zit dat met deze typeplaatjes wel goed.
Maar in de licht/geluid/toneel-wereld wordt wel eens anders gedacht en gedaan als in de installatietechniek.
Even een veel gedacht misverstand uit de wereld helpen:
Een UPS is voor een hele korte tijd (maximaal 30min ofzo) de stroomvoorziening te waarborgen om computergegevens of servers OP TE SLAAN EN AF TE SLUITEN.
Als je een UPS hebt staan en de spanning valt uit ga dan niet vrolijk verder werken maar sluit terminals en servers af om veilig uit te kunnen schakelen.
Een UPS is er hoofdzakelijk voor als de spanning uitvalt via het energienetwerk buiten de deur. Het is niet de bedoeling dat heel t netwerk een paar keer per week op de UPS draait, want dan moet je toch dringend je installatie na laten kijken..
Topic: Reclame op de Bus / Auto / aanhanger (20-8-2006 16:08:00)Een UPS is voor een hele korte tijd (maximaal 30min ofzo) de stroomvoorziening te waarborgen om computergegevens of servers OP TE SLAAN EN AF TE SLUITEN.
Als je een UPS hebt staan en de spanning valt uit ga dan niet vrolijk verder werken maar sluit terminals en servers af om veilig uit te kunnen schakelen.
Een UPS is er hoofdzakelijk voor als de spanning uitvalt via het energienetwerk buiten de deur. Het is niet de bedoeling dat heel t netwerk een paar keer per week op de UPS draait, want dan moet je toch dringend je installatie na laten kijken..
Ik denk persoonlijk dat proffessioneler overkomt als je je blanco aanhanger of bus leeg rijdt met overal je logo of naam netjes op al je apparatuur, flightkisten en dergelijke.
Zeker als je in de verhuur zit is het mooi dat iedreen die de appartuur ziet ook gelijk ziet wie er achter zit.
Als je een kleinere drive in hebt kun je beter investeren in een mooi zeil of spandoek wat je eenvoudig op al je klussen op kunt hangen. Ook nette polo's of t-shirts doen al veel in deze branche.
En natuurlijk altijd en overal je visitekaartjes bijhebben!
Zeker als je in de verhuur zit is het mooi dat iedreen die de appartuur ziet ook gelijk ziet wie er achter zit.
Als je een kleinere drive in hebt kun je beter investeren in een mooi zeil of spandoek wat je eenvoudig op al je klussen op kunt hangen. Ook nette polo's of t-shirts doen al veel in deze branche.
En natuurlijk altijd en overal je visitekaartjes bijhebben!