Forum > Profiel

Gebruikersgegevens.

Het profiel van Remco

Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers

Laatste 143 bijdrage(n) van Remco (Pagina: 10 van 15)

Topic: Wat kosten jullie nou? (9-4-2004 19:24:00)
Om hier ook iets over te zeggen...Al deze tarieven zorgen ervoor dat drive-in shows na het uit de grond schieten als paddestoelen, er ook snel weer mee ophouden.

Probeer nu eens echt reeel te rekenen en alle! onkosten bij het geheel op te tellen. Dan zie je al snel waarom de 'normale' bedrijven een heel stuk hoger zitten qua prijs dan de meesten hier. Het is wel vervelend voor de grotere/betere drive-ins dat zij door de vele marktverziekers eigenlijk geen normaal bedrag meer kunnen vragen.

Natuurlijk vraag je als 14 jarige beginner niet direct de hoofdprijs en vind je het al leuk wanneer je er iets mee verdient, maar houd dit zeker niet te lang aan. De klanten stellen het ook niet bepaald op prijs wanneer je van de één op de andere dag 3 keer zo duur bent geworden (omdat je nu wel btw afdraagt en verzekeringen bent gaan betalen etc).

Wat Tom zegt over een uurtarief is ook helemaal waar. Je hebt het toch niet helemaal door wanneer je een uurtarief vraagt bij een drive-in. Wel is het normaal om een meerprijs per uur af te spreken na je normale set van 4? uur.

Ik zou zeggen, reken eens met reele bedragen en kijk wat het dan alleen al voor jou kost. Succes allemaal.
Topic: X Series (9-4-2004 18:06:00)
Hoi Martin,

Waar ik op doel is het genoemde aantal man dat verhuurbedrijven/drive-in shows opgeven voor een bepaalde set (dus niet het feit dat ze een inschatting maken). Om maar een voorbeeld te geven; met frontloaded toppen kan ik niet een gemiddelde feesttent van goed geluid voorzien (>50 meter lang). Het is natuurlijk prima wel om een inschatting te maken voor de klant hoeveel mensen hij in een bepaalde situatie ongeveer aankan met een set.

En uiteraard zijn ook hier weer uitzonderingen op.
Topic: X Series (9-4-2004 15:59:00)
Hoeveel mensen je met een bepaalde set aankunt blijft discutabel. Wat wel helder is, is dat er bij lange na niet alleen gekeken moet worden naar hoeveel watt een set is/krijgt. Het gaat bij de beleving om veel factoren zoals; mate van vervorming, verhouding laag/mid-hoog etc.
Natuurlijk is de manier van toepassen ook van groot belang.

Ik verbaas me er nog steeds vaak over hoeveel mensen/bedrijven vertellen hoeveel publiek of welke zalen ze wel niet met een bepaalde set aankunnen. Vaak is dit in mijn optiek niet juist en redelijk overdreven, maar oke ik speel graag op safe en wens wellicht meer dan een ander.

Maar hier hebben we het al vaker over gehad.
Topic: X Series (6-4-2004 16:53:00)
Zelfs op Reactor Warehouse 294, heeft het zo hard niet gestaan namelijk. En ook hier vond men het al hard zat.

Maargoed terug naar het orginele verhaal....
Topic: X Series (5-4-2004 23:28:00)
Walter, 110 dB-A voor een schoolfeest is niet meer normaal hard hoor. Zelfs voor een housefeest is dit wel erg luid. Ik kan je overigens nu al vertellen dat 110 dB-A niet mogelijk is aan het einde van een zaal waar zo'n 600 man in gaat (bij redelijk vierkante zaal) met de genoemde set.
Topic: QSC PLX 3402 (28-3-2004 15:39:00)
De PLX serie is inderdaad wat minder robuust dan de powerlight serie. Voor het echte "on the road" werk, doe je er daarom goed aan om versterkers uit de Powerlight of Powerlight II serie te kopen. Voor gebruik voor een drive-in die niet iedere dag op pad is, voldoet een PLX prima. Bijkomend voordeel is ook hier het gewicht.

De S-serie van Dynacord is het geld ook zeker waard. Jammer alleen dat ze geen S-2000 of iets dergelijks maken. 2x600 watt is vaak gewoon te weinig.
Topic: 18sound 18LW1400 speakers & BR118 ontwerp (27-1-2004 13:10:00)
Ziet er erg goed uit Remy! Ik ben benieuwd naar de geluidskwaliteit van de kasten, dus wil ze graag een keer horen.
Topic: pioneer of rodec (mengpaneel)?? (15-1-2004 13:41:00)
Hier is weinig meer aan toe te voegen. De belangrijkste dingen zijn er onderhand wel over gezegd. Het punt dat Victor aanhaalt is ook een belangrijke; je investeert tientallen duizenden euro's, waardoor een perfect geluid mogelijk zou zijn. In dat geval is het erg spijtig dat het geheel drastisch aangetast wordt door
één van de eerste schakels in het geheel, de mixer.

Heeft de topicstarter inmiddels al een keuze gemaakt?
Topic: pioneer of rodec (mengpaneel)?? (15-1-2004 01:45:00)
Ja, dat verschijnsel is mij niet vreemd. De Pioneer blijft goed scoren op het gebruikersgemak, echter op de andere punten......
Topic: pioneer of rodec (mengpaneel)?? (15-1-2004 01:16:00)
Wat ben ik blij met een Dj die dit zegt! Helaas zijn het er niet veel.....

Bedankt Reind :-)