Forum > Profiel
Gebruikersgegevens.
Het profiel van Masterboy
Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers
Laatste 167 bijdrage(n) van Masterboy (Pagina: 10 van 17)
Topic: Einde Technics SL-1200? (6-4-2007 15:30:00)
Martin.Dat zou best kunnen, dat ik die warme klank van dat oud mengpaneel gewoon was en dat daardoor nu die Rodec "slecht" lijkt te klinken.
Wat ik wel vreemd vind is dat bijna alle andere DJ draaitafels uiterlijk nog steeds enorm lijken op de SL-1200 (s-vormige arm,knoppen hetzelfde...). Het lijken vaak echte kopieën van een Sl-1200.
Vind het trouwens ook vreemd dat dan de naaldpuntverlichting die zoals eerder hier gezegd voor hifi was bedoeld op de SL-1200, ook door alle andere merken gewoon overgenomen worden op hun eigen DJ draaitafels.
Het is heel mooi dat andere merken in al die jaren "betere" draaitafels hebben ontwikkelt, maar dat men dan soms hoort zeggen dat de SL-1200 helemaal veroudert is, vind ik vreemd.
Want qua uiterlijk blijven ze de SL-1200 nog steeds naapen.
Topic: Einde Technics SL-1200? (5-4-2007 09:16:00)Vind het trouwens ook vreemd dat dan de naaldpuntverlichting die zoals eerder hier gezegd voor hifi was bedoeld op de SL-1200, ook door alle andere merken gewoon overgenomen worden op hun eigen DJ draaitafels.
Het is heel mooi dat andere merken in al die jaren "betere" draaitafels hebben ontwikkelt, maar dat men dan soms hoort zeggen dat de SL-1200 helemaal veroudert is, vind ik vreemd.
Want qua uiterlijk blijven ze de SL-1200 nog steeds naapen.
Ik vraag me eigenlijk af hoeveel van deze sl-1200 er wereldwijd in al die jaren samen verkocht geweest zijn?
Topic: Denon DN-S1000 Disc Error (20-3-2007 13:58:00)Ik heb destijds eens een mail naar Denon gestuurd omdat ik veel problemen had met het lezen van diverse cd's met mijn DN-D9000 die ik toen had.
Toen kreeg ik als antwoord dat de Denon cd spelers met veel extra snufjes op (effecten...) gebruik maken van cdrom of dvd drives en daardoor oa het lezen van cd's vaker problemen kan geven.
Nu heb ik al een tijdje een meer basic DN-4500 en deze leest dus mijn cd's veel beter dan de DN-D9000.
Topic: Help, denon 2600 F (5-12-2006 09:49:00)Toen kreeg ik als antwoord dat de Denon cd spelers met veel extra snufjes op (effecten...) gebruik maken van cdrom of dvd drives en daardoor oa het lezen van cd's vaker problemen kan geven.
Nu heb ik al een tijdje een meer basic DN-4500 en deze leest dus mijn cd's veel beter dan de DN-D9000.
Ik heb ook een DN-2600F gehad en deze leest cd's veel beter dan de opvolgers DN-D9000 en DN-D6000.
Denon had deze beter nog een tijdje in hun gamma laten zitten, want was echt een goed spelertje.
Topic: vraagje technische gegevens van een mengpaneel? (24-10-2006 12:53:00)Denon had deze beter nog een tijdje in hun gamma laten zitten, want was echt een goed spelertje.
Bedankt allemaal voor de goede uitleg.
Want ik vond het al vreemd dat ik echt klankverschil hoorde toen ik een Ecler Mac90V en daarna een Rodec MX300MKIII aansloot op dezelfde installatie en beide met de toonregelingen neutraal.
De Rodec klonk meer alsof de Mid-Toonregeling ver open stond, terwijl de Ecler mooi helder klonk.
Topic: vraagje technische gegevens van een mengpaneel? (14-10-2006 15:33:00)Want ik vond het al vreemd dat ik echt klankverschil hoorde toen ik een Ecler Mac90V en daarna een Rodec MX300MKIII aansloot op dezelfde installatie en beide met de toonregelingen neutraal.
De Rodec klonk meer alsof de Mid-Toonregeling ver open stond, terwijl de Ecler mooi helder klonk.
Ja, ik heb al ondervonden dat ik veel verschil hoor in de klank van bijvoorbeeld een Rodec MX-300MKIII en een Ecler Max-90V.
Ik vind dan die Rodec klank slecht tov Ecler, maar voor anderen is dat misschien andersom.
Want als de Rodec klank echt slecht was, zou er niet in bijna iedere Belgische discotheek een Rodec staan denk ik.
Het zal dus vaak met persoonlijke smaak te maken hebben.
Topic: vraagje technische gegevens van een mengpaneel? (14-10-2006 12:11:00)Ik vind dan die Rodec klank slecht tov Ecler, maar voor anderen is dat misschien andersom.
Want als de Rodec klank echt slecht was, zou er niet in bijna iedere Belgische discotheek een Rodec staan denk ik.
Het zal dus vaak met persoonlijke smaak te maken hebben.
Wat ik me afvraag is of het al te zien is aan de technische gegevens van een mengpaneel of een bepaald mengpaneel een goede klank heeft?Zoals aan gegevens van signaal/ruisverhouding ofzo?
Want als je diverse mengpanelen aansluit en luistert dan hoor je uiteraard soms veel verschil in de klankkwaliteit.
Topic: ff Lachen: filmpje van helemaal doorgeflipte Dj (4-10-2006 14:34:00)Want als je diverse mengpanelen aansluit en luistert dan hoor je uiteraard soms veel verschil in de klankkwaliteit.
Hier effe een filmpje van een helemaal doorgedraaide DJ, kom zoiets tegen:
www.sendspace.com/file/ts6htd
Topic: Verschil geluidskwaliteit tussen mengpanelen? (2-8-2006 14:53:00)www.sendspace.com/file/ts6htd
Dan zal ik maar moeten gewoon worden aan de klank van de Rodec.
Ik dacht me trouwens nog te herinneren dat in een discotheek hier in de buurt, ze in de jaren 80 ook altijd een Vetelec mengpaneel hadden.
En toen ze ergens begin jaren 90 overgegaan zijn op (ik dacht ook Rodec of Ecler), klonk dit eerst ook voor geen meter en hebben ze nadien het één en ander moeten aanpassen aan de geluidsinstallatie om de klank terug goed te krijgen.
Topic: Verschil geluidskwaliteit tussen mengpanelen? (2-8-2006 08:21:00)Ik dacht me trouwens nog te herinneren dat in een discotheek hier in de buurt, ze in de jaren 80 ook altijd een Vetelec mengpaneel hadden.
En toen ze ergens begin jaren 90 overgegaan zijn op (ik dacht ook Rodec of Ecler), klonk dit eerst ook voor geen meter en hebben ze nadien het één en ander moeten aanpassen aan de geluidsinstallatie om de klank terug goed te krijgen.
KVM schreef:
Lijkt mij simpel, wat oudere apparatuur kleurt vaak (warme klank), en dat is iets wat als "prettig" ervaren word.Martin.