Forum > Profiel
Gebruikersgegevens.
Het profiel van Hanzie
Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers
Laatste 101 bijdrage(n) van Hanzie (Pagina: 10 van 11)
Topic: dimmer aansluiten (23-8-2016 08:33:00)
Ter verduidelijking: Aan mijn eigen dimmerpack zit een 5p/32A cee male (=stekker) ik heb een aantal verlopen , die allemaal een 5p/32A cee female (=contra) aan de ene zijde hebben en en afhankelijk van het verloop, aan de andere zijde een, 5p/16A cee male (stekker) , 5p/16A perilex hebben. Ja en stiekum dus ook een verloop naar gewone shuko.
die idd verboden is, maar soms oh zo makkelijk voor al er een keer geen 3fases aanwezig zijn.
De shuko is naar mijn weten om de volgende reden verboden: Om de dimmer te laten functioneren moeten alle 3 de fases aangesloten zijn (bij 3fase gebruik, dus 3 fases en een 5p stekker. Bij 1 fase aansluiting, moeten de 3fases in de dimmer doorgelust zijn en er gebruik gemaakt worden van een normale 2p stekker) Bij een verloop van 5p cee male, naar 2p stekker, moet je in de 5p cee de 3 fases doorlussen. Het gevaar schuilt hem er nu in dat als je de 2p stekker in het stop contact steekt, je de nul en fase om kunt draaien. Je fases worden dan de nul en de nul de fase. Bij gebruik van de franse en/of engelse stekker (die met de aardpen, ipv de aardstrip zoals bij ons) kun je niet omdraaien, evenals bij gebruik van de blauwe 3p cee.
Dat is de enige reden die ik kan bedenken. Blijft natuurlijk wel vreemd dat als je de dimmer 1 fase aansluit (bij installatie) dat je dan eigenlijk precies hetzelfde doet in de dimmer dan dat je anders in je verloop had gemaakt. Staat nergens dat je in dat geval een blauwe 3p cee moet gebruiken of iig een niet omkeerbare stekker.
Wie o wie weet daar het antwoord op?
Topic: Elektronica cleanen (22-8-2016 08:41:00)die idd verboden is, maar soms oh zo makkelijk voor al er een keer geen 3fases aanwezig zijn.
De shuko is naar mijn weten om de volgende reden verboden: Om de dimmer te laten functioneren moeten alle 3 de fases aangesloten zijn (bij 3fase gebruik, dus 3 fases en een 5p stekker. Bij 1 fase aansluiting, moeten de 3fases in de dimmer doorgelust zijn en er gebruik gemaakt worden van een normale 2p stekker) Bij een verloop van 5p cee male, naar 2p stekker, moet je in de 5p cee de 3 fases doorlussen. Het gevaar schuilt hem er nu in dat als je de 2p stekker in het stop contact steekt, je de nul en fase om kunt draaien. Je fases worden dan de nul en de nul de fase. Bij gebruik van de franse en/of engelse stekker (die met de aardpen, ipv de aardstrip zoals bij ons) kun je niet omdraaien, evenals bij gebruik van de blauwe 3p cee.
Dat is de enige reden die ik kan bedenken. Blijft natuurlijk wel vreemd dat als je de dimmer 1 fase aansluit (bij installatie) dat je dan eigenlijk precies hetzelfde doet in de dimmer dan dat je anders in je verloop had gemaakt. Staat nergens dat je in dat geval een blauwe 3p cee moet gebruiken of iig een niet omkeerbare stekker.
Wie o wie weet daar het antwoord op?
Zo af en toe maken wij onze apparatuur van binnen schoon, gewoon voorzichtig met perslucht, dat gaat prima.
Mocht het een keer gebeuren, dat een druknop, potmeter, o.i.d. stoort, door vuil of lichte oxidatie, wil electronica contactspray nog wel eens helpen.
Nu hadden wij laatst een wat oudere coeff kop, waar 1 vd micro switches (voor het instellen) niet lekker liep, hele kop schoongemaakt van binnen en buiten, daarna wat contactspray rond en wat in de switches gespoten (er kwam best wel wat vuil/vettige substantie af, 1e instantie niet direct zichtbaar, maar op de print als je er met je vinger over ging, bleef wel wat zwarte vegen op je vinger) vervolgens spanning op de kop en ja hoor hij deed het weer en switch werkte ook weer, da4 was ja mooi!
Spanning er weer af en kop weer in elkaar zetten, kapper er op etc., toen begon het.......
Ik gleed met mijn vinger over 1 vd 7segments LED displays en veegde er zo de rode coating* van af! Bleek week geworden door de elektronica spray, segment zelf verder niet aangetast, alleen dus het rode laagje (dus niet het glazen venster, waar de 7segments display weer achter zit ) op het 7segments ledje is opgelost. In al die jaren heb ik nooit geweten dat elektronica contact spray zo agressief was en staat er ook niet op!
* die coating die er voor zorgt dat je je 7segment led beter kan aflezen, zit volgens mij op zowat ieder segments display.
Nu is mijn vraag, wisten jullie dit en wat gebruiken jullie dan voor reiniger om bijvoorbeeld potmeters en switches weer gangbaar/schoon en kraakvrij te krijgen.
Topic: dimmer aansluiten (22-8-2016 08:08:00)Mocht het een keer gebeuren, dat een druknop, potmeter, o.i.d. stoort, door vuil of lichte oxidatie, wil electronica contactspray nog wel eens helpen.
Nu hadden wij laatst een wat oudere coeff kop, waar 1 vd micro switches (voor het instellen) niet lekker liep, hele kop schoongemaakt van binnen en buiten, daarna wat contactspray rond en wat in de switches gespoten (er kwam best wel wat vuil/vettige substantie af, 1e instantie niet direct zichtbaar, maar op de print als je er met je vinger over ging, bleef wel wat zwarte vegen op je vinger) vervolgens spanning op de kop en ja hoor hij deed het weer en switch werkte ook weer, da4 was ja mooi!
Spanning er weer af en kop weer in elkaar zetten, kapper er op etc., toen begon het.......
Ik gleed met mijn vinger over 1 vd 7segments LED displays en veegde er zo de rode coating* van af! Bleek week geworden door de elektronica spray, segment zelf verder niet aangetast, alleen dus het rode laagje (dus niet het glazen venster, waar de 7segments display weer achter zit ) op het 7segments ledje is opgelost. In al die jaren heb ik nooit geweten dat elektronica contact spray zo agressief was en staat er ook niet op!
* die coating die er voor zorgt dat je je 7segment led beter kan aflezen, zit volgens mij op zowat ieder segments display.
Nu is mijn vraag, wisten jullie dit en wat gebruiken jullie dan voor reiniger om bijvoorbeeld potmeters en switches weer gangbaar/schoon en kraakvrij te krijgen.
Ik zeg ook niet dat het niet bestaat Douwe, maar in de bijna 20jr dat ik nu elektriciën ben in de woning en utiliteitsbouw, ben ik het nog niet tegen gekomen.
Ben niet thuis in de professionele film en tv wereld.
Maar gezien de vraagsteller van deze topic, denk ik niet dat hij daar ook in thuis is en hij de dimmer ook gewoon gebruiken gaat of thuis of on the road.
Dan vindt ik het niet verstandig om er een enkele fase 63A van te maken en heeft hij veel meer aan een 5p32a cee norm, die je vrijwel in elke zaal tegen komt.
Ik heb in mijn eigen rack 2 soortgelijke zitten (botex dp620) samen op een 5p32A cee, is voor mij genoeg voor de parren. Wat ik nog wel gedaan heb, is er een aantal verloopjes hij gemaakt van 32A naar 5p/16A , perilex 16A.
Topic: dimmer aansluiten (21-8-2016 12:17:00)Ben niet thuis in de professionele film en tv wereld.
Maar gezien de vraagsteller van deze topic, denk ik niet dat hij daar ook in thuis is en hij de dimmer ook gewoon gebruiken gaat of thuis of on the road.
Dan vindt ik het niet verstandig om er een enkele fase 63A van te maken en heeft hij veel meer aan een 5p32a cee norm, die je vrijwel in elke zaal tegen komt.
Ik heb in mijn eigen rack 2 soortgelijke zitten (botex dp620) samen op een 5p32A cee, is voor mij genoeg voor de parren. Wat ik nog wel gedaan heb, is er een aantal verloopjes hij gemaakt van 32A naar 5p/16A , perilex 16A.
Ben benieuwd hoe en of dit is opgelost op een veilige en correcte manier?
Ik ben elektricien van huis uit en ben zelf nog nooit in de praktijk een enkele 63A aansluiting tegen gekomen, ken ook geen enkele stekker/contrastekker voor eenn63A enkele aansluiting, bovendien heb je dan een voedingskabel nodig van tenminste 3x16mm2 (aarde, nul en fase) Ik zou zelf kiezen voor een 3 fase cee 32A aansluiting, met een voedingskabel van dan 5x6mm2 (de iets hogere stroom interne stroom ivm de 32A i.p.v. 20A zal intern geen probleem op mogen leveren omdat, hij intern 60A aan moet kunnen, wat intern al voor dikkere bedrading gezorgd zal moeten hebben.
Kies je er toch voor om hem zelf te voorzien van een 3x20A voorzekering om de max 60A niet te overschrjden, heb je aan een 5x2,5mm2 voedingskabel genoeg, echter zul je hem nog steeds moeten vooerzien van een cee32 stekker, omdat de 20A niet door een cee 16a heen mag. Tenminste als ik uitga van een mobiele opstelling, dus geen vaste installatie. Zelf gebruik ik 2x6ch dimmers vrijwel identiek aan die van jou, gebruik ze samen op een 1x 5p/32A cee, met max 32 parren 300W en eerlijk is eerlijk wie gebruikt nog zoveel conventionele parren en heb je dus ook echt die 60A of 3x20A nodig?
Topic: Avolites Pearl tafels uitgespeeld (21-8-2016 11:31:00)Ik ben elektricien van huis uit en ben zelf nog nooit in de praktijk een enkele 63A aansluiting tegen gekomen, ken ook geen enkele stekker/contrastekker voor eenn63A enkele aansluiting, bovendien heb je dan een voedingskabel nodig van tenminste 3x16mm2 (aarde, nul en fase) Ik zou zelf kiezen voor een 3 fase cee 32A aansluiting, met een voedingskabel van dan 5x6mm2 (de iets hogere stroom interne stroom ivm de 32A i.p.v. 20A zal intern geen probleem op mogen leveren omdat, hij intern 60A aan moet kunnen, wat intern al voor dikkere bedrading gezorgd zal moeten hebben.
Kies je er toch voor om hem zelf te voorzien van een 3x20A voorzekering om de max 60A niet te overschrjden, heb je aan een 5x2,5mm2 voedingskabel genoeg, echter zul je hem nog steeds moeten vooerzien van een cee32 stekker, omdat de 20A niet door een cee 16a heen mag. Tenminste als ik uitga van een mobiele opstelling, dus geen vaste installatie. Zelf gebruik ik 2x6ch dimmers vrijwel identiek aan die van jou, gebruik ze samen op een 1x 5p/32A cee, met max 32 parren 300W en eerlijk is eerlijk wie gebruikt nog zoveel conventionele parren en heb je dus ook echt die 60A of 3x20A nodig?
MQ40 komt van Champsys, DOT2 zegt mij daar en tegen niets, welk merk, is dat?
Wat ik her en der al gelezen heb weet ik idd dat de champs anders werkt, maar goed als je dat weet en alles is te leren.
Echter nadeel is, is dat een champs hier nauwelijks vertegenwoordigd is.
Topic: Ergenissen on stage/ tijdens het draaien (21-8-2016 11:25:00)Wat ik her en der al gelezen heb weet ik idd dat de champs anders werkt, maar goed als je dat weet en alles is te leren.
Echter nadeel is, is dat een champs hier nauwelijks vertegenwoordigd is.
Medio vorig jaar, hebben wij met een band staan spelen op een bruiloft hier in het noorden.
Op deze lokatie gelegen aan de rand van een natuurgebied, geldt ook een db liemiet, van ik meen 80db (gezien de reaties hier zal het best ook 85dB kunnen zijn)
In de 1e zaal (de eerst gebouwde ook) hangt in het midden een dB meter en bij overschrijding van de maximale dB gaat er een rode lamp hangen, op hun eigen installatie zit een limiter btw.
Wij stonden in de 2e zaal ((later aangebouwd aan achterkant, nog meer richting natuur) hier hangt geen dB meter, maar gold de limiet wel. Wij de uitbater gevraagd hoe zij dan het niveau bepaalden, krijgen wij te horen: Zolang mensen verstaanbaar aan de bar hun drankje kunnen bestellen is het goed (bar zat achter klein scheidingsmuurtje, stel je een schoenendoos voor, met in het midden van de lange zijden een soort steun muurtjes, wij stonden aan 1 kant en de bar zat er schuin tegenover aan de andere kant van zo'n muurtje, front dus deels t.o.v. de bar afgeschermd door zo'n muurtje) het berip "verstaanbaar" was dus erg ruim en vervolgens gingen rond 23u de terrasdeuren open i.v.m. warmte en wij maar gewoon door spelen, terwijl in de zaal ernaast de dB het in de gaten hield, in de zaal het vers5 van de natuur af......
Ik bedoel als je dan regels hebt (of opglegd hebt gekregen van bijvoorbeeld de gemeente) hanteer die dan ook in al je ruimtes. Dan weet iedereen waar die aan toe is.
Topic: Avolites Pearl tafels uitgespeeld (21-8-2016 10:00:00)Op deze lokatie gelegen aan de rand van een natuurgebied, geldt ook een db liemiet, van ik meen 80db (gezien de reaties hier zal het best ook 85dB kunnen zijn)
In de 1e zaal (de eerst gebouwde ook) hangt in het midden een dB meter en bij overschrijding van de maximale dB gaat er een rode lamp hangen, op hun eigen installatie zit een limiter btw.
Wij stonden in de 2e zaal ((later aangebouwd aan achterkant, nog meer richting natuur) hier hangt geen dB meter, maar gold de limiet wel. Wij de uitbater gevraagd hoe zij dan het niveau bepaalden, krijgen wij te horen: Zolang mensen verstaanbaar aan de bar hun drankje kunnen bestellen is het goed (bar zat achter klein scheidingsmuurtje, stel je een schoenendoos voor, met in het midden van de lange zijden een soort steun muurtjes, wij stonden aan 1 kant en de bar zat er schuin tegenover aan de andere kant van zo'n muurtje, front dus deels t.o.v. de bar afgeschermd door zo'n muurtje) het berip "verstaanbaar" was dus erg ruim en vervolgens gingen rond 23u de terrasdeuren open i.v.m. warmte en wij maar gewoon door spelen, terwijl in de zaal ernaast de dB het in de gaten hield, in de zaal het vers5 van de natuur af......
Ik bedoel als je dan regels hebt (of opglegd hebt gekregen van bijvoorbeeld de gemeente) hanteer die dan ook in al je ruimtes. Dan weet iedereen waar die aan toe is.
De showtec bevalt mij op zich goed, geen crash gehad oid en de software foutjes die er nog in zitten, leiden niet tot problemen.
Maar de tafel heeft zijn tekortkomingen, oa qua aantal fixtures is beperkt (80) bij gebruik van een aantal sunstrips of een matrix, loopt het al gauw vol, omdat een dimmer een fixture kost (ja dat is bij de pearl ook zo, maar daar staan dan 200 fixtures tegen over)
Op dit moment red ik mij nog met deze tafel, maar ik kijk wel vooruit en ben mij wel (zonder termijn) aan het oriënteren wat er op de markt is.
Hier is het vooral de pearl reeks die je overal tegenkomt, met name de 2008, 2010 en expert. Een enkeling gebruikt een MA en heel af en toe zie je een hog.
Maar die tafels zijn voor mij niet te doen qua prijs, het moet wel een leuke hobby blijven en 2e hands ook bijna niet te krijgen.
De pearl tiger, voldeed voorlopig aan alles wat ik denk te gaan doen en is nog enigszins betaalbaar, er is nog wat voorraad, maar dat zal niet lang meer duren.
Ik ben gewoon benieuwd, wie of wat er in dit gat springt of al is gesprongen en nog betaalbaar is.
Bij mijn weten, is in het noorden des lands vooral de pearl die de boventoon voert en in het zuiden/België kom je nog wel eens een champsys tegen, ik heb ze hier nog niet gezien iig, Al hebben zij nog wel een aantal betalbare opties, of dat iets is?
Welke andere tafel biedt (met de mogelijkheden/functionaliteit van de tiger in gedachten) dezelfde mogelijkheden tegen een prijs van de tiger (rond de 4 a 5000)?
Topic: Avolites Pearl tafels uitgespeeld (20-8-2016 17:04:00)Maar de tafel heeft zijn tekortkomingen, oa qua aantal fixtures is beperkt (80) bij gebruik van een aantal sunstrips of een matrix, loopt het al gauw vol, omdat een dimmer een fixture kost (ja dat is bij de pearl ook zo, maar daar staan dan 200 fixtures tegen over)
Op dit moment red ik mij nog met deze tafel, maar ik kijk wel vooruit en ben mij wel (zonder termijn) aan het oriënteren wat er op de markt is.
Hier is het vooral de pearl reeks die je overal tegenkomt, met name de 2008, 2010 en expert. Een enkeling gebruikt een MA en heel af en toe zie je een hog.
Maar die tafels zijn voor mij niet te doen qua prijs, het moet wel een leuke hobby blijven en 2e hands ook bijna niet te krijgen.
De pearl tiger, voldeed voorlopig aan alles wat ik denk te gaan doen en is nog enigszins betaalbaar, er is nog wat voorraad, maar dat zal niet lang meer duren.
Ik ben gewoon benieuwd, wie of wat er in dit gat springt of al is gesprongen en nog betaalbaar is.
Bij mijn weten, is in het noorden des lands vooral de pearl die de boventoon voert en in het zuiden/België kom je nog wel eens een champsys tegen, ik heb ze hier nog niet gezien iig, Al hebben zij nog wel een aantal betalbare opties, of dat iets is?
Welke andere tafel biedt (met de mogelijkheden/functionaliteit van de tiger in gedachten) dezelfde mogelijkheden tegen een prijs van de tiger (rond de 4 a 5000)?
Ik heb geen idee Bart wat voor show (qua aantal fixtures etc en je uitstraling) je wilde neerzetten toen der tijd (hoelang terug??) met de showtec.
De 1e versie ook, qua software zaten idd wat fouten in, maar met de laatste 2 updates is mij de tafel iig nog nooit gecrashed, heb er nu zo'n 100 shows mee gedraaid.
En uh bij mijn weten wordt en werd zowel de showtec als de pearl in de zelfde fabriek in Guangzhou gemaakt.
uit deze fabriek rollen nog steeds de pearl tafels onder een andere naam van de band, maar weet niet of ze identiek zijn en je er zonder meer de avolites software op zetten kan.
Ben idd de roller gewend en dan iets anders lijkt mij moeilijk wennen, maar ben in het algemeen wel benieuw wat voor alternatief er is voor de pearl tiger en iig 1 die ook nog betaalbaar is voor de niet full-prof, maar die er meer uit wil en kunnen halen dan den de gemiddelde dj shows (die voor 100-200 euro tot in de late uurtjes door gaan) of bandjes die licht maar bijzaak vinden of in het echt lage segment zitten.
Het is voor mij een hobby. maar wil er qua show wel een professionele tint aangeven en ook de mogelijk hebben om er live mee te kunnen werken.
Ben daarom benieuwd naar suggesties of alternatieven, die ook voor de professionele hobbyist nog te betalen zijn.
Persoonlijk vind ik werken met een laptop en dongle niks, heb veel liever echte faders en knoppen onder mijn vingers.
Topic: Avolites Pearl tafels uitgespeeld (20-8-2016 15:04:00)De 1e versie ook, qua software zaten idd wat fouten in, maar met de laatste 2 updates is mij de tafel iig nog nooit gecrashed, heb er nu zo'n 100 shows mee gedraaid.
En uh bij mijn weten wordt en werd zowel de showtec als de pearl in de zelfde fabriek in Guangzhou gemaakt.
uit deze fabriek rollen nog steeds de pearl tafels onder een andere naam van de band, maar weet niet of ze identiek zijn en je er zonder meer de avolites software op zetten kan.
Ben idd de roller gewend en dan iets anders lijkt mij moeilijk wennen, maar ben in het algemeen wel benieuw wat voor alternatief er is voor de pearl tiger en iig 1 die ook nog betaalbaar is voor de niet full-prof, maar die er meer uit wil en kunnen halen dan den de gemiddelde dj shows (die voor 100-200 euro tot in de late uurtjes door gaan) of bandjes die licht maar bijzaak vinden of in het echt lage segment zitten.
Het is voor mij een hobby. maar wil er qua show wel een professionele tint aangeven en ook de mogelijk hebben om er live mee te kunnen werken.
Ben daarom benieuwd naar suggesties of alternatieven, die ook voor de professionele hobbyist nog te betalen zijn.
Persoonlijk vind ik werken met een laptop en dongle niks, heb veel liever echte faders en knoppen onder mijn vingers.
Zoals de kenners wel weten is Avolites gestopt met de productie van de Pearl 2010 en Tiger tafels, wat nog rest is het restant wat nog bij de diverse afnemers in de magazijnen ligt, dit zal echter gauw afnemen (de 2010 is er al niet meer of nauwelijks nog volgens mij) Ook 2e hands zijn deze tafels nauwelijks te krijgen.
Avolites is aardig aan de prijs, maar met name de Tiger was nog redelijk betaalbaar (voor een particulier nog steeds prijzig, echter de nog leverbare Avolites tafels zijn echter stukken duurder) , met het wegvallen van deze tafels, komt er ook een einde aan het gebruik van de rollerpage (de resterende tafels hebben deze niet meer)
Ben benieuwd waarom Avolites hiermee gestopt is, met deze toch immens populaire tafels, iemand een idee?
Wat komt hiervoor in de plaats of is er voor in de plaats gekomen?
Showtec is een paar jaar terug (2014 geloof ik) voor een deel hierin gesprongen met de komst van de showtec creator 1024pro, die in grote lijnen toch gebaseerd is op de pearl tiger en een aantal software updates later, een mijn inziens een prima alternatief hiervoor heeft (ook al is het een wat uitgeklede tafel met maar de helft van het aantal kanalen) maar wie de pearl kent, zal ook met deze tafel geen probleem hebben, alleen Showtec blijft helaas de naam houden van een consumententafel, al vindt ik dat zelf ten onrechte. Ik werk nu zelf ruim een jaar met deze tafel en naar alle tevredenheid en ja hij is iig een stuk betaalbaarder. :)
Ik ben benieuwd wat jullie hiervan vinden, dat de Pearls verdwijnen, het waarom en wat de alternatieven zijn en wat jullie daar van vinden (zoals de Showtec).
Topic: Eenvoudig, maar goed werkend theater lichtsturing (19-12-2015 09:55:00)Avolites is aardig aan de prijs, maar met name de Tiger was nog redelijk betaalbaar (voor een particulier nog steeds prijzig, echter de nog leverbare Avolites tafels zijn echter stukken duurder) , met het wegvallen van deze tafels, komt er ook een einde aan het gebruik van de rollerpage (de resterende tafels hebben deze niet meer)
Ben benieuwd waarom Avolites hiermee gestopt is, met deze toch immens populaire tafels, iemand een idee?
Wat komt hiervoor in de plaats of is er voor in de plaats gekomen?
Showtec is een paar jaar terug (2014 geloof ik) voor een deel hierin gesprongen met de komst van de showtec creator 1024pro, die in grote lijnen toch gebaseerd is op de pearl tiger en een aantal software updates later, een mijn inziens een prima alternatief hiervoor heeft (ook al is het een wat uitgeklede tafel met maar de helft van het aantal kanalen) maar wie de pearl kent, zal ook met deze tafel geen probleem hebben, alleen Showtec blijft helaas de naam houden van een consumententafel, al vindt ik dat zelf ten onrechte. Ik werk nu zelf ruim een jaar met deze tafel en naar alle tevredenheid en ja hij is iig een stuk betaalbaarder. :)
Ik ben benieuwd wat jullie hiervan vinden, dat de Pearls verdwijnen, het waarom en wat de alternatieven zijn en wat jullie daar van vinden (zoals de Showtec).
Ik heb zelf een tijdje een botex dc2448 tafel gebruikt, ideaal hiervoor.
48 vrij te patchen dmx kanalen (gewoon jouw kanalen patchen tussen de 1 en 512) 2x 24 fader bank en 2 crossfaders. Bovenste bank gebruiken voor je manual/preset en onderste bank voor je scenes/chases. Tafeltje kost ca 250 euro, standaard case is, daar voor leverbaaar, klaar voor <500euro. Ik heb zelf toen een case op maat laten maken ivm speciale wensen (oa bergvakje voor, tape/stift/pen, aansluitsnoer, dmx-kabeltje) en een zwanehalslamp. Al met al iets over de 500.
LET WEL: Er zijn meer van dit soort tafels in de omloop, zoals de showtec (showmaster 48 mkII) , behringer en glp hebben ook soortgelijke tafels, deze kunnen echter niet patchen! De botex kan dit wel. (en werkt ook)
Botex heeft ook een 2x 12 ch tafel (dc1224) ik weet echter niet of die ook te patchen is en of je dan uitkomt met je led parren.
48 vrij te patchen dmx kanalen (gewoon jouw kanalen patchen tussen de 1 en 512) 2x 24 fader bank en 2 crossfaders. Bovenste bank gebruiken voor je manual/preset en onderste bank voor je scenes/chases. Tafeltje kost ca 250 euro, standaard case is, daar voor leverbaaar, klaar voor <500euro. Ik heb zelf toen een case op maat laten maken ivm speciale wensen (oa bergvakje voor, tape/stift/pen, aansluitsnoer, dmx-kabeltje) en een zwanehalslamp. Al met al iets over de 500.
LET WEL: Er zijn meer van dit soort tafels in de omloop, zoals de showtec (showmaster 48 mkII) , behringer en glp hebben ook soortgelijke tafels, deze kunnen echter niet patchen! De botex kan dit wel. (en werkt ook)
Botex heeft ook een 2x 12 ch tafel (dc1224) ik weet echter niet of die ook te patchen is en of je dan uitkomt met je led parren.