Forum > Profiel

Gebruikersgegevens.

Het profiel van John_voof

Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers

Laatste 198 bijdrage(n) van John_voof (Pagina: 10 van 20)

Topic: Ik hoor het niet... (1-2-2005 22:12:00)

Opelfreak schreef:

Als jullie beiden kanalen open hebben staan (dus tijdens de mix) luisteren jullie dan alleen maar naar de master en zo corrigeren indien nodig, of schakelen jullie om 1 of andere reden(?) ook eens terug naar PFL?
Als ik hoor dat de mix scheef gaat lopen zet ik misschien de plaat die ik wil corrigeren (meest onopvallend corrigeerbare plaat) op de pfl, zodat ik hoor welke geluiden bij die plaat horen. Daarna weer allebei op pfl en corrigeren maar. Ook als beiden faders nog niet helemaal open staan, luister ik tussendoor hoe de mix klinkt over de speakers (gaat sneller dan snel de master te selecteren voor je koptelefoon). Als alles oke is, gaat de koptelefoon weer lekker terug.

Opelfreak schreef:

Wat ik me ook afvraag: als ik opstap ga heb ik altijd wel eens de dj in de gaten. Maar wat ik niet begrijp, die dj's staan +/- een meter of 2 van de dansvloer af dus veronderstel ik dat op die 2 meter afstand het volume niet veel zal verschillen van het volume muziek op de dansvloer(DUH laugh :D )Maar cue-en zij dan ook alleen maar langs de koptelefoon? Heb daar nog geen ervaring mee.
Ik prefereer ook vaak het geluid van een koptelefoon dan het (vaak) knoerharde geluid wat uit de zaal komt. Ik zal alleen me koptelefoon afzetten als ik wil horen hoe de mix klinkt als ik nog niet beiden faders helemaal open heb staan. Dan zet ik hem even af, om te luisteren hoe die klinkt. Als beiden faders helemaal openstaan (en het dus geen verschil maakt of je de koptelefoon of speakers lusitert) luister ik liever naar de koptelefoon, omdat die bij mij niet zo hard staat als de speakers.

Opelfreak schreef:

maar ik denk dat het toch heel moeilijk is om in een discotheek nog iets in je koptelefoon te horen...
Grtz
Daar zijn nou die schelporen voor, die sluiten je oren af, zodat je zo min mogelijk geluiden van buitenaf (zoals speakers van de zaal) zult horen.
Topic: Ik hoor het niet... (1-2-2005 13:27:00)
Ik zet zelf ook meestal de twee kanalen op de pfl. Je hoort dan eerder aan de bass of ze scheef gaan lopen. En als de nieuwe plaat er niet boven uit komt; hup, het volume van die koptelefoon een stuk naar beneden en de mid van de EQ een stukje opkrikken (niet teveel natuurlijk) zodat de nieuwe plaat er wel boven uit komt. Maar het lukt mij best om met 2 kanalen op de pfl te pitchen.

En met dat corrigeren; tijdens het pitchen zit ik er ook nog vaak zat een stukje langs. Gewoon onthouden of hij er net dat sukje sneller of langzamer loopt. Dan hoef je vaak niet meer te gokken (of je weer teveel hebben gecorrigeerd..). En als je subtiel corrigeerd hoor je meestal wel wanneer je de goede kant of de slechte kant opgaat (al is het natuurlijk beter als je niet hoeft te gokken).

En inderdaad, als je de twee kanalen over je monitor zet kan het nogal eens rommelig worden met mixen (vooral na de intro van de nieuwe plaat). Daarom zet ik soms ook even 1 van beiden kanalen op de pfl zodat ik hoor welke geluiden bij welke plaat horen. En daarna weer corrigeren met beide kanalen op de pfl (ja, ik blijf aan het in- en uitschakelen van die pfl-knopjes laugh :D ).
Topic: Ik hoor het niet... (1-2-2005 13:09:00)
Ik zou er voor zorgen dat je zo'n cue-pgm schuif (of pfl-master, komt allemaal op hetzelfde neer) niet gebruikt, zo leer je het dus ook niet aan. Want stel je draait een keer ergens anders en er staat bijv. zo'n prachtige XTC zónder cue-pgm schuif zit je met de gebakken peren (de methode die je normaal gebruikt kun je zo niet gebruiken). Als ik jou was gewoon beiden kanaal alleen met cue/pfl knop inschakelen en niet met zo'n schuifje! Hoor je dan je nieuwe plaat niet goed, draai je ff de mid van de EQ een stukje in de +, maar niet de gain in de + gaan draaien! Reden hiervan is dat je met je gain niet snel merkt dat het kanaal eigenlijk veel te hard gaat, met je mid hoor je dat wel.
Topic: Slipmatten in webshop: vilt of neopreen? (30-1-2005 20:38:00)
Dus geen goed idee om dat te doen, omdat je slipmat (dus ook je plaat) dan minder grip krijgt op de platter? Is dat echt zo erg dat je dan niet meer normaal je plaatje kan laten draaien of ligt het probleem dan ergens anders?
Topic: welke mixer en cd spelers; budget: € 500,- (30-1-2005 18:46:00)
Meestal werken die BPM tellers niet precies (of gewoon niet...). En verder; als je een keer op andere spullen mag draaien dan heb je kans dat je dus geen BPM tellers hebt. Dus gewoon lekker over het gehoord pitchen wink ;) .
Topic: Waarom vinyl ? (30-1-2005 16:19:00)
Ja als we dat konden zien dan ging iedereen wel overstappen op CDJ's. Maar omdat we dát niet kunnen is het nog steeds beetje onduidelijk hoe lang de draaitafel zijn roem behoudt.
Topic: Waarom vinyl ? (30-1-2005 16:09:00)

Master ® schreef:

een cdtje heb je binnen 5 min. kant en klaar uit je computer liggen.
Waarschijnlijk een illegaal CD'tje dan? Zou ik niet aan beginnen als je gaat draaien; als je ergens gaat draaien in een discotheek willen ze nog wel eens je muziekcollectie controleren op illegale CD's met alle gevolgen van dien...
Topic: Waarom vinyl ? (30-1-2005 15:47:00)

Master ® schreef:

Kunnen jullie uhm dan niet ff snel beantwoorden sad :( .
Nee, dat lukt helaas niet zomaar, want iedereen heeft een andere voorkeur...
Topic: Slipmatten in webshop: vilt of neopreen? (30-1-2005 15:39:00)
Maar ff serieus; is het neit beter om je slipmat gewoon om te draaien, zodat de print tegen de platter zit? Platter lijkt me veel makkelijker schoon te maken en des noods leg je een stuk papier tussen je slipmat en platter zodat je platter helemaal niet vies wordt? Zou dit werken?
Topic: Slechtste ervaring (29-1-2005 20:16:00)
Ja hij kon er gisteren toch nog uitstekend biertjes mee openen happy :) .