Forum > Profiel

Gebruikersgegevens.

Het profiel van BSS

Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers

Laatste 200 bijdrage(n) van BSS (Pagina: 10 van 20)

Topic: Verschil Mackie SWA 1801z vs 2801z (27-3-2015 11:03:00)
Wat ik her en der lees is dat de mackie 2801 echt niet dezelfde kwaliteit heeft dan de 1801.
Het lijkt me ook een lomp en onhandig ding om toch maar een dubbele 18"er aan te bieden.
Zet 2 1801's op elkaar en die gaan er volgens mij los over.

Hoe verhouden de 1801's zich eigenlijk tov andere subs?
Ik heb enkel de 1501's en die zijn leuk voor bruiloften en kleinere feesten (niet het zware beukwerk) maar ik vind ze wel oké klinken.
Topic: Bas kabinet (9-2-2015 16:57:00)

DJLP schreef:

Sorry dat ik een klein beetje van het onderwerp afwijk, maar het is denk ik wel een interessante vraag voor de TS:

Waarom gebruiken basgitaren vaak 4 woofers? Dit ontwerp:
https://www.prohow.nl/ojeepegs/LRHX410.jpg

Ik zou, net als hierboven genoemd wordt, eerder voor 1 15" of 18" kiezen.
De top (Bedoel je hier niet versterker?) moet ik me nog aanschaffen. Dus ik dacht aan een versterker van rond de 500/600 watt. Dan kan ik bv 2 speakers van 250W in serie nemen (klopt toch he?)
Dit klopt. Let alleen wel even goed op de impedantie van de woofers, en wat je versterker aankan. Dit bepaald of je de woofers in serie, of liever parallel aansluit.
Ik vermoed omdat een 12" speaker veel sneller reageert.
Met 4 stuks geraak je dan toch even diep als een 18" speaker, maar heb je nog wel de snelheid van de speakers.
Topic: American DJ ST-132 VS VMB TE-034 Wind-Up Statief (8-2-2015 18:22:00)
Hartelijk dank voor de hulp en inzichten.

Bij nader inzien lijkt de 120kg van de ADJ's inderdaad wat nipt voor een carré.

Ik heb 4 stuks work LW-155 aangeschaft.
150kg, 5.3m hoog en 45kg eigen gewicht en 170cm minimum hoogte.
Eigen gewicht gaf hier een doorslag tov bijvoorbeeld de eurolift ES300, die voor 150kg zelf 68kg weegt en minimum 190cm is.
Topic: American DJ ST-132 VS VMB TE-034 Wind-Up Statief (29-1-2015 09:21:00)
839 euro excl btw is de adviesprijs.

Verkoopprijs zal rond de 820 liggen.

Pfoe, dat is dan toch weer erg dicht tegen de 1000 euro waarbij je toch weer de "echte" liften begint tegen te komen.
Topic: American DJ ST-132 VS VMB TE-034 Wind-Up Statief (28-1-2015 08:58:00)

big bang schreef:

CyberDance schreef:

Wis niet dat de ADJ variant 120 mocht ashamed :$
Is ook niet zo, maar wel met de VMB TE-034 (125 kg zelfs). Ik zie de TE-034 toch vooral als statiefje voor een lichtbrug, maar een klein carré moet zeker kunnen. De lage werkhoogte is heel erg prettig.

Ik zie nu dat er (sinds namm 2015) ook een TE-046 bestaat. Is dat niet een heel handig ding voor jou? Max load 150 kg en max height 4,6 m
Yes, ik had ook al de 046 ergens vermeld zien staan, ook toen alleen al "wordt verwacht" en zonder prijs.
Lijkt me wel perfect wat ik nodig heb.
Iemand al een idee van de prijs. 't Zou me niet verwonderen moest ie rond de 750-800 zitten. En dan zit ik eigenlijk toch weer een schup hoger dan de +-500 dat ik in gedachten had.
Anderzijds krijg je ook wel weer meer waar...

Tweedehands zie ik ook nog 2 eurolift-300 staan, maar die dingen wegen 65kg (dus als je er zo 4 meeneemt zit je al snel aan een goed gewicht) en minimum hoogte is 1.9 wat toch weer hoog is om kabels nog eens op je truss te leggen.
Topic: American DJ ST-132 VS VMB TE-034 Wind-Up Statief (26-1-2015 13:25:00)
Allé nog 50kg er bij, dus 330kg in totaal. Dan blijf ik nog steeds onder de 380kg die op zich ook al maar 75% is van wat de statieven kunnen/mogen hé :)
Veel meer ga ik er toch echt niet aan hangen. En als ik ooit meer ga hangen zal ik tegen dat ik die stap zet (als ik die ooit al zou zetten) ook wel weer naar andere statieven uitkijken.

Dus ik zou niet denken dat ik dan gekke/gevaarlijke dingen aan't doen ben tot dan.
Topic: American DJ ST-132 VS VMB TE-034 Wind-Up Statief (26-1-2015 10:47:00)
Hey Cyber

daarom dat mijn voorkeur inderdaad naar de 4 meter variant gaat.

Wat het gewicht betreft lijkt het me toch doenbaar. Ik doe geen megaproducties dus dat moet je in je achterhoofd houden.

Als ik even ruim bekijk wat ik zou ophangen.
Carré van 6*6 meter = 180kg truss (36m aan 7kg/m)
4 ledbalkjes of een aantal ledpars = 40 kg
8 led movingheads (die dingen wegen maar 6kg, bv showtec phantom 50) = 50 kg
kabels: 10kg

Totaal = 280 kg, en dan heb ik toch ruim gerekend kwa gewicht denk ik.

Dat zou ik met 4 statieven van 120kg max toch veilig omhoog moeten krijgen?
120*4*0.75 = 360kg
Dan heb ik toch nog een ruime marge?

Misschien dat jij in martin mac 500's denkt of armaturen van 20-30kg, en dan begrijp ik je. Maar met die led movingheadjes lijkt het me allemaal prima te doen toch? Of zie ik iets over het hoofd?
Topic: American DJ ST-132 VS VMB TE-034 Wind-Up Statief (23-1-2015 09:48:00)
Dat is inderdaad het nadeel aan de basic 3800 waarvan ik ook een setje heb. Voor de rest wel heel aangenaam wegens het lage gewicht. Deze gebruik ik momenteel voor lichtbrugjes.

Misschien dat de goliath voor kleine carrés dan wel een goede volgende stap is.
Kan meer tillen, kan hoger en is gewoon een stuk steviger.

Deze gaat op mijn lijstje tenzij iemand hier aantoont dat het ding echt niet geschikt is om een carré mee te liften.

Kleine toevoeging voor later naslagwerk
Bestaat ook met 4 pootsuitvoering
DURATRUSS DT ST-3500PMS WIND-UP LICHTSTATIEF, MAX. 350 CM, MAX. 120 KG

Of de 3 poot die tot 4 meter gaat (voorlopig mijn favoriet, 3.5m is net te weinig vind ik)
DURATRUSS DT ST-4000P WIND-UP LICHTSTATIEF, MAX. 400 CM, MAX. 120 KG

Zien er echt lekkere tiefjes uit :)
Topic: American DJ ST-132 VS VMB TE-034 Wind-Up Statief (23-1-2015 08:40:00)
Bedankt Dré, gezien dezelfde prijsklasse lijkt het me dan beter om bij het origineel te gaan shoppen.

Heb je deze al eens in je handen gehad?
www.new-line.nl/nl/licht-statieven/goliath-studio-3500-wind-up-stand_48370.htm

120kg, 3,5m hoog. Lijkt me net wat ik zoek en voor een goede prijs.

Ook van ADJ dus als ze kwalitatief in het verlengde van de ST-132 (hoog waar voor je geld gehalte) lijkt me dit echt een kanshebber.

Enige nadeel is dat hij 3 poots is, maar wel een brede poot, en met 4 van deze dingen en wat voorzichtigheid zie ik dit toch niet omvallen bij het liften.
Topic: American DJ ST-132 VS VMB TE-034 Wind-Up Statief (22-1-2015 14:18:00)
Hey Klunz, die werkwijze had ik ook al in mijn hoofd.
Liever wat meer met de ladder op en af ipv statieven te overbelasten.

Ik zoek een goede balans tussen veiligheid, beetje creativiteit (zoals jouw methode) en budget.

4 lifts van 1000 euro per stuk zijn niet rendabel.
Elke keer inhuren zie ik niet zitten.
De VMB's van pak 'm beet 500 euro zijn op het randje van acceptabel kwa prijs.

Alleen jammer van de geringe hoogte, vandaar dat ik nog wat alternatieven zoek.
Zijn de Work statieven leuke dingen?