Forum > Profiel

Gebruikersgegevens.

Het profiel van Bams

Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers

Laatste 141 bijdrage(n) van Bams (Pagina: 10 van 15)

Topic: ADB Vision 10 licht tafel (20-1-2012 09:12:00)
Stomme vraag misschien; maar waarom is deze tafel nog steeds zo geliefd?
Sinds 2008 geen softwarematige verbetingen meer voor zover ik kan zien, over het algemeen oud, zwaar en groot.

Maar vast ontzettend betrouwbaar ofzo?
Topic: Professionele vervanger voor Martin Mac 250 (28-11-2011 13:34:00)
Even offtopic, maar ik kan het helaas niet laten; stellen dat AED de kleine klant vergeet is oprechte nonsens! eens per jaar komen er bij ons wat spullen vandaan, maar de koffie is nog steeds best okay, en we worden iedere keer behandeld als kwamen we er wekelijks over de vloer.

Servicetech Martin voor belgië is Roadtech: www.roadtechservices.com/
Als je oude leverancier oid daar niet van op de hoogte is zegt dat meer over hem dan over martin aangezien hier best redelijk over gecommuniceerd is.
Topic: Prof Sound / Profsound systems algemeen topic (15-11-2011 15:10:00)
Voor zover ik weet is Profsound doorgegaan waar Ohio Sound ophield. hebben een tijd naast elkaar bestaan maar is uiteindelijk opgehouden te bestaan toen Van Ham meer lowprofile ging in de horeca.

Profsound is overigens niet AD, AD was audience delight, en dat heette overal profsound, maar in de benelux dus niet. wel grappig dat AD vervolgens weer van een stel nederlanders is en tegenwoordig in duitsland zit...

om het nog leuker en makkelijker te maken, AD systems werden vaak verkocht in discotheek packages (zoals Club X wuustwezel) samen met Clay paky verlichting, en dat kwam weer van Wytec in udenhout, in opdracht van Van Ham.

je hebt dus twee soorten profsound die je op dezelfde locaties tegen kan komen. volwaardige PA's zijn nagenoeg altijd AD/Audience Delight met een verdwaalde spaanse profsound sticker. profsound wat zodanig is gelabeld (laatst met een vierkant kapitaal open lettertype) zijn vaak OEM's om onder het merk powersound een horecaset te kunnen aanbieden die was gelinkt aan een gokkastencontract.

alle producten die je in je openingsposten aanhaalt zijn afkomstig van Profsound Veldhoven, en niet AD.
Topic: Moving Heads (18-10-2011 09:58:00)
overigens heeft VL sinds kort ook erg mooie mid- en smallsized mh's in het assortiment, voor 6000 euro heb je een supermooie 400w spot, als je serieus CP overweegt kun en mag je deze niet uitsluiten.
en LED's komen er stormenderhand aan. zou nu iig niet meer gaan voor een conventionele wash (doe vooral fuiven). GLP Volkslicht is een supermooi apparaat, ook in wash verkrijgbaar.

aan merken vasthouden is zooooooo 2002. Gebruik wat je nodig hebt! de krypton draait alweer heel wat jaartjes mee en is wat dat betreft echt wel aan de prijs aan het geraken.
Topic: Zoektocht naar Lichttafel (27-9-2011 18:32:00)
in de topklasse van de lichttafels is het net als met sportwagens, een verstokt Lamborghini rijder zal nooit een Aston martin kopen, maar met beiden komt hij snel weg. iemand die een gezinswagen gewend is zal diezelfde sportwagen tegen een muur parkeren of niet eens in zijn versnelling krijgen.

oneerbiedig gezegd; als iemand zegt; ik doe geluid maar wil er ook wat licht netjes bij doen zal ik niet gaan beginnen over een command line vs sheets of hoe eenvoudig de syntax werkt. Wel relevant; hoe snel krijgt die persoon dan zijn standaard cues aangepast om alle bewegingen binnen de dansvloer te houden. dan is Cuelux voor op de pc erg prettig werken, en is een frog de beste betaalbare keuze als je niet meer dan 1000, doe eens gek, zeg 1500, hebt stuk te slaan. wil je net wat meer uitgeven ben je aan het overwegen om vervolgens het licht te laten doorgroeien, dan lijkt chamsys of gma on pc me een mooi begin, maar daar hangt een heel andere leercurve aan vast. niet onbelangrijk, hoe vaak doe je het licht zelf en hoe vaak heb je een gasttech mee? als dat laatste vaak voorkomt zou ik toch kiezen voor een "echte" tafel.
wil je ook aan dry hire doen, kijk dan eens voor een pearl. ergo... zo heb ik al heel wat opties aangedragen, pas als je al deze opties weet, kun je echt gaan kiezen.

persoonlijk erg tevreden over de combinatie leapfrog48 met een touchscreen, busk er heerlijk mee weg.
Topic: Zomerhit van dit jaar??? (12-5-2011 11:51:00)
Studio Brussel, 3FM ook wat, en ik geloven in ieder geval in de nieuwe van DJVT.
hoe durven ze in hemelsnaam een clip in de sneeuw op te nemen en over telebankieren te zingen, maar wat klinkt dit moddervet.. krijg helemaal zin om een doos Italo boven te halen ;)

www.youtube.com/watch?v=rHHjmMc9UMI
Topic: combinatie martinbin 115 en glijbaan 4530 (22-4-2011 23:54:00)
Dit zijn idd de slant plates die ik al eerder aanhaalde. JBL heeft ze in 1 en 2" en ook RCF heeft ze bij bosjes verkocht. geloof dat TAD en Fostex ze ook voerden, maar die gingen veel meer richting Hifi.

lees hier maar eens verder: www.jblpro.com/pub/obsolete/acoustic_lens_family1.pdf

we hadden zelf de 2395, 2" versie... echt kippenvel! ook een setje RCF 1" maar die bleven echt nergens. de jbl is met een goede driver bruikbaar vanaf 800 hz tot relatief ver in het hoog.
maargoed! gave setup heb je zo, wat heb je er voor versterkers achter zitten en hoe cross je het boeltje?
Topic: "Mooi Spul" - Lichteffecten uit de jaren 70/80/90. (7-4-2011 16:33:00)
ach joh... kun je als troost iig een stel jupiters kopen ;)
Topic: "Mooi Spul" - Lichteffecten uit de jaren 70/80/90. (26-3-2011 00:20:00)
De allereerste moving head is ergens rond 1930 gebouwd door een theatertechniekleraar. 500w freshnell op een x/y as.. heb er niet eentweedrie een plaatje van, maar als het niet geloofd wordt zoek ik het graag op :)
Als je op de site van lsi alle oude tijdschriften bekijkt zie je dat er vanaf 1984 al heel wat intelligent aanstuurbare spots op de markt waren hoor! vintage wil niet zeggen dat het niet programmeerbaar is lijkt me.

Op de pa markt overigens een stukje vintage light gekocht wat door SGM is verplaatst naar de jaren '90, dat voor 20 euro daar iedereen aan voorbij gelopen is:
www.youtube.com/watch?v=XoijbqLress
door glasfiber een scherpe variant op de vloeistofprojector..geniaal effect!
Topic: Carnaval (apres ski variant) 2011 (15-2-2011 10:21:00)
dit jaar heeft Dubbel S zonder T ook weer een nieuw nummer. lokale helden dus zij doen het bij ons altijd goed, maar het is zeker een nummer om eens voorbij te laten komen. zit eigenlijk tussen apresski/ouderwetse hoempa in;

www.youtube.com/watch?v=ripE91Uo6Eo

en Huub hangop heeft inderdaad een geniale cover:

www.youtube.com/watch?v=TxeiJMkUO9E